1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

Іменем України

31 травня 2022 року

Київ

справа №540/4291/20

адміністративне провадження №К/9901/34873/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді - Гімона М.М. (суддя-доповідач),

суддів: Усенко Є.А., Юрченко В.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження як суд касаційної інстанції справу № 540/4291/20 за позовом Селянського фермерського господарства «МАКС» до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, провадження у якій відкрито за касаційною скаргою Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 13 липня 2021 року (головуючий суддя - Ступакова І. Г., судді: Бітов А. І., Лук`янчук О. В.),

ВСТАНОВИВ:

У грудні 2020 року Селянське фермерське господарство «МАКС» (далі - СФГ «МАКС», позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - ГУ ДПС, відповідач), у якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №004730706 від 1 грудня 2020 року, яким до позивача застосовано штрафні санкції в сумі 500000,00 грн за порушення статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі - Закон №481/95-ВР).

На обґрунтування своїх вимог посилався на те, що отримувати ліцензію на право зберігання пального суб`єкт господарювання повинен тільки для стаціонарних цистерн/ємностей. При цьому 4 вересня 2020 року СФГ «МАКС» придбало дизельне паливо у кількості 31960,00 л. виключно для потреб власного споживання - здійснення діяльності з вирощування сільськогосподарських культур на орендованих земельних ділянках в адміністративних межах Рубанівської сільської ради Великолепетиського району Херсонської області. Придбане пальне було розміщено в орендовані паливозаправники та пересувні автоцистерни, які тимчасово використовуються СФГ «МАКС», у зв`язку з чим вважає, що накладення штрафних санкцій є безпідставним.

Херсонський окружний адміністративний суд рішенням від 12 квітня 2021 року у задоволенні позову відмовив.

П`ятий апеляційний адміністративний суд постановою від 13 липня 2021 року рішення суду першої інстанції скасував, ухвалив нове, яким позов задовольнив повністю, визнав протиправним і скасував податкове повідомлення-рішення №004730706 від 1 грудня 2020 року.

Вирішуючи спір між сторонами, суди встановили такі обставини.

На підставі статті 20, підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75, підпункту 80.2.5 пункту 80.5 статті 80 Податкового кодексу України (далі - ПК України), з метою дотримання суб`єктами господарювання норм законодавства у сфері обігу підакцизних товарів та пального на території Херсонської області, ГУ ДПС 2 листопада 2020 року видало наказ №896 про проведення фактичної перевірки СФГ «МАКС» тривалістю 10 діб з 3 листопада 2020 року.

Як встановив суд першої інстанції, підставою для проведення перевірки стала інформація щодо отримання СФГ «МАКС» паливно-мастильних матеріалів від ТОВ "СМАРТ-НАФТА" (ЄДРПОУ 42011004) згідно з акцизною накладною загальним обсягом 26415 кг - 31642,33 л.

До початку перевірки посадові особи ГУ ДПС пред`явили голові СФГ «МАКС» ОСОБА_1 направлення на перевірку від 3 листопада 2020 року №1164, №1165, та вручили копію наказу від 2 листопада 2020 року №896, що підтверджується відповідними підписами у направленнях із зазначенням дати та часу отримання, а саме 3 листопада 2020 року об 11 год. 40 хв.

За результатами проведеної перевірки складено акт (довідку) фактичної перевірки від 11 листопада 2020 року №0412/21/22/РРО/31100065 (далі - Акт перевірки).

В Акті перевірки зазначено, що в ході перевірки використано інформацію щодо отримання СФГ «МАКС» паливно-мастильних матеріалів від ТОВ «СМАРТ-НАФТА» (ЄДРПОУ 42011004) згідно з акцизною накладною загальним обсягом 26415 кг - 31642,33 л. Відповідно до наданих документів керівником підприємства ОСОБА_1, а саме товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів №Р380/09-ДП від 4 вересня 2020 року, видаткової накладної №380 від 4 вересня 2020 року, СФГ «МАКС» отримало від ТОВ «СМАРТ-НАФТА» дизельне пальне у обсязі 26415 кг - 31960 л. на загальну суму 497936,80 грн. Також надано рахунок на оплату №308 від 6 серпня 2020 року, платіжне доручення №1817.8 та виписку з банку, що підтверджує факт оплати пального з ПДВ на загальну суму 597524,16 грн. Місце зберігання ПММ не встановлено та пояснення щодо цього не надано. Ліцензії на право зберігання пального та використання для власних потреб інспекторам не було надано. Перевіркою встановлено зберігання пального без наявності ліцензії на таке зберігання.

На підставі висновку Акта перевірки ГУ ДПС прийняло податкове повідомлення-рішення від 1 грудня 2020 року №004730706 про застосування до позивача 500000 грн штрафу відповідно до статті 17 Закону №481/95-ВР.

Позивач подав заперечення на Акт перевірки, які були отримані ГУ ДПС 11 грудня 2020 року. ГУ ДПС листом від 15 грудня 2020 року повідомило СФГ «МАКС» про прийняте податкове повідомлення-рішення та роз`яснило порядок його оскарження.

У запереченнях на Акт перевірки, а так само і в позовній заяві СФГ «МАКС» зазначало, що отримані ПММ використовувались в господарській діяльності та в процесі використання зберігались в паливозаправниках та пересувних автоцистернах, які тимчасово використовуються СФГ «МАКС» на підставі договорів оренди, укладених з СВК «ШЛЯХ ВОЛІ», ТОВ «ЖОВТНЕВЕ», СФГ «НАДІЯ», СТОВ «ПІВДЕННЕ». За період з 4 вересня по 23 жовтня 2020 року для сільськогосподарського обробітку вищевказаних земель використано 19786 л пального, залишок склав - 12174,00 л.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що матеріали справи та усні пояснення голови СФГ «МАКС» - ОСОБА_1 у судовому засіданні свідчать про те, що обставини придбання пального позивачем не заперечуються, як і відсутність відповідної ліцензії на право зберігання. Допитані в судовому засіданні як свідки ревізори-інспектори ОСОБА_2 та ОСОБА_3 повідомили, що на початку перевірки голова СФГ була ознайомлена з наказом та направленнями на перевірку, документи, які стосуються придбання пального були надані пізніше, оскільки знаходились у бухгалтера, безпосередньо транспортні засоби або інші місця, в яких зберігалось пальне, не оглядали, голова СФГ повідомила, що пальне придбано для власних потреб та використовується для сільськогосподарських робіт, договори оренди транспортних засобів, цистерн, причепів-цистерн на перевірку не надавались.

Доводи позивача про те, що отримувати ліцензію на право зберігання пального суб`єкт господарювання повинен тільки для стаціонарних цистерн/ємностей, суд визнав необґрунтованими з тих підстав, що зберігання пального, навіть для власного використання в господарській діяльності, у таких обсягах, як це було здійснено позивачем, допускається тільки за наявності ліцензії.

Суд також зазначив, що на момент перевірки позивач не надав доказів реєстрації акцизного складу як за адресою перевірки та видання ліцензії так і за будь-якою іншою адресою.

Проаналізувавши Закон №481/95-ВР, суд першої інстанції дійшов висновку, що він не передбачає випадків звільнення від відповідальності за наявності порушень та не ставить можливість застосування штрафу в залежності від наявності чи відсутності вини чи умислу, у зв`язку з чим погодився з доводами податкового органу про наявність підстав для застосування штрафних санкцій, оскільки СФГ «МАКС» зберігало пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального.

З такими висновками не погодився апеляційний суд з тих підстав, що чинним законодавством України передбачено обов`язок суб`єкта господарювання отримати ліцензію на право зберігання пального саме для стаціонарних цистерн/ємностей, які мають фактичне місцезнаходження. При цьому, суд зазначив, що Закон №481/95-ВР не містить вказівки на те, що пальне повинно зберігатися виключно у стаціонарних ємностях для зберігання пального; не визначає граничний об`єм пального чи обмежень по строку, з якого починається «зберігання пального»; саме по собі зберігання пального не є підставою для реєстрації акцизного складу, оскільки вимагає певного обсягу пального.

Крім того, суд звернув увагу на індивідуальну податкову консультацію, надану Державною фіскальною службою України, №3814/6/99-99-12-02-02-15/ІПК від 15 серпня 2019 року, у якій зазначено, що у розумінні Закону № 481/95-ВР суб`єкту господарювання необхідно отримувати ліцензію лише для здійснення зберігання пального у стаціонарних цистернах/ємностях. Вказана податкова консультація не скасована.

Апеляційний суд встановив, що, посилаючись на поставку позивачу пального ТОВ «СМАРТ-НАФТА» загальним обсягом 26415 кг (31642,33 л), відповідач стверджує про встановлення факту зберігання СФГ «МАКС» дизельного пального без отримання ліцензії на право зберігання пального.

Водночас позивач доводить, що придбане пальне СФГ «МАКС» зберігає у пересувних ємкостях - паливозаправниках та пересувних автоцистернах, які тимчасово використовує підприємство на підставі договорів оренди №№3-7 від 1 вересня 2020 року, укладених з СВК «ШЛЯХ ВОЛІ», ТОВ «Жовтневе», СФГ «Надія», СТОВ «Південне».

Суд зазначив, що ГУ ДПС не надало будь-яких доказів у спростування вказаних обставин, а також наявності у СФГ «МАКС» стаціонарних цистерн/ємностей.

Водночас суд апеляційної інстанції, дослідивши зміст Акта перевірки, дійшов висновку, що з нього не вбачається порушення позивачем статті 15 Закону №481/95-ВР. Так, суть фактичної перевірки у спірних правовідносинах полягає у безпосередньому встановленні працівниками контролюючого органу зберігання суб`єктом господарювання пального у місці, на яке такий суб`єкт не отримав відповідної ліцензії. Однак, окрім твердження про придбання, отримання СФГ «МАКС» палива дизельного у ТОВ «СМАРТ-НАФТА» загальним обсягом 26415 кг (31642,33 куб.м.), в Акті перевірки відсутні встановлені обставини зберігання такого пального, та місця його зберігання: у приміщенні (складі) чи на відкритому повітрі; яким чином таке пальне зберігалось, в яких ємностях, тарах, обладнанні, тощо. У зв`язку з цим суд дійшов висновку, що Акт перевірки не відповідає вимогам систематизованого, чіткого, об`єктивного та повного викладу фактів виявлених порушень законодавства.

Крім того, суд апеляційної інстанції визнав, що податкове повідомлення-рішення містить лише посилання на статті 15 і 17 Закону №481/95-ВР без зазначення конкретних частин, пунктів чи абзаців вказаних статей, що не дає можливості встановити чітку норму законодавства, порушення якої зафіксовано відповідачем та яка стала підставою для застосування штрафних (фінансових санкцій).

Оцінивши такі обставини та надані сторонами докази у сукупності, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення від 1 грудня 2020 року №004730706 є протиправним та підлягає скасуванню.

Не погодившись з висновками суду апеляційної інстанції, ГУ ДПС подало касаційну скаргу, у якій, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального права і порушення норм процесуального права, просить постанову апеляційного суду скасувати, а рішення суду першої інстанції залишити в силі.

Касаційна скарга обґрунтована такими доводами: 1) СФГ «МАКС» не заперечує факт придбання у ТОВ «СМАРТ-НАФТА» 26415 кг дизельного пального та зберігання його в орендованих паливозаправниках та пересувних автоцистернах, отже, зберігання пального є доведеним; 2) суб`єкту господарювання, який використовує транспортний засіб - паливозаправник (бензовоз) з метою доставки та зберігання пального необхідно отримати ліцензію на зберігання пального на місце (територію), де знаходиться паливозаправник (бензовоз), як ємність, що використовується для зберігання пального відповідно до вимог Закону №481/95-ВР; 3) закон не встановлює виключень із обов`язку придбати ліцензію для зберігання пального в залежності від того, в стаціонарних чи пересувних ємностях воно зберігається; 4) індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому така консультація надана.

При обґрунтуванні цих доводів ГУ ДПС посилалося на відсутність висновку Верховного Суду з питання застосування норм права у подібних правовідносинах.

Також у касаційній скарзі ГУ ДПС, посилаючись на висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 6 серпня 2018 року у справі № 802/1198/16-а, вважає, що спірне податкове повідомлення-рішення відповідає вимогам чинного законодавства, а ті недоліки, про які зазначив суд, не є підставою для його скасування.

Верховний Суд ухвалою від 1 жовтня 2021 року відкрив касаційне провадження за цією скаргою лише на підставі пунктів 1 і 3 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) з метою перевірки доводів відповідача про: 1) застосування судом апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні норм права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку (в частині доводів про недоліки у формі податкового повідомлення-рішення); 3) відсутність висновку Верховного Суду з питання застосування норм права у подібних правовідносинах (в частині доводів про неправильне застосування норм Закону №481/95-ВР).

25 жовтня 2021 року від СФГ «МАКС» надійшов відзив на касаційну скаргу. Позивач, посилаючись на безпідставність доводів касаційної скарги, просить касаційне провадження у справі закрити, а за відсутності підстав для такого закриття - залишити касаційну скаргу без задоволення, а постанову суду апеляційної інстанції без змін.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права і дотримання ними норм процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на таке.

Відповідно до частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За правилами статті 244 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує: 1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються; 2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження; 3) яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин; 4) чи слід позов задовольнити або в позові відмовити; 5) як розподілити між сторонами судові витрати; 6) чи є підстави допустити негайне виконання рішення; 7) чи є підстави для скасування заходів забезпечення позову.

Відповідно до частин першої - четвертої статті 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Статтею 73 КАС України встановлено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

За приписами частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Як встановив суд апеляційної інстанції, у податковому повідомленні-рішенні міститься посилання на те, що на підставі Акта перевірки встановлено порушення позивачем вимог статті 15 Закону №481/95-ВР, у зв`язку з чим на підставі статті 17 Закону №481/95-ВР застосовано штрафні санкції в сумі 500000 грн.

Отже, предметом доказування у цій справі є обставини, які підтверджують або спростовують висновки контролюючого органу про наявність в діях позивача складу правопорушення, за яке його притягнуто до відповідальності на підставі статті 17 Закону №481/95-ВР.

Стаття 15 Закону №481/95-ВР визначає умови провадження діяльності з імпорту, експорту, оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, пальним та зберігання пального.

Статтею 17 Закону №481/95-ВР встановлена відповідальність за порушення норм цього Закону. Так, за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Цією нормою встановлено щонайменше 22 випадки, за наявності яких до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів та визначено розмір таких. Визначені цією нормою розміри штрафів є або фіксованими, або у відсотковому співвідношенні до вартості товару із визначенням граничної межі.

Отже, суд апеляційної інстанції правильно звернув увагу на те, що стаття 15 Закону №481/95-ВР містить значну кількість вимог до імпорту, експорту, оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, пальним та зберігання пального, а стаття 17 Закону №481/95-ВР містить значну кількість підстав для застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в залежності від характеру виявленого правопорушення.

Однак, з податкового повідомлення-рішення неможливо встановити, за яке саме порушення до позивача застосовано штрафні санкції та відповідно до якої норми визначено їх розмір, тобто відсутня юридична кваліфікація

Загальні підходи до оцінки недоліків форми рішення сформульовані Верховним Судом у постановах від 6 серпня 2018 року у справі № 802/1198/16-а, від 19 травня 2020 року у справі №820/2300/18, від 30 квітня 2020 року у справі №810/384/16, від 17 березня 2020 року у справі № 808/4140/15, від 25 січня 2019 року у справі №812/1112/16, у яких Верховний Суд звертав увагу, що окремі дефекти форми рішення контролюючого органу не повинні сприйматися як безумовні підстави для висновку щодо протиправності спірного рішення і, як наслідок, про його скасування.

Якщо спірне рішення прийняте контролюючим органом у межах своєї компетенції та з його змісту можна чітко встановити зміст цього рішення (зокрема, порушення законодавства, за які застосовуються відповідні санкції, та розмір останніх), таке рішення може бути визнане судом правомірним навіть у разі, коли недотримано окремих елементів. Технічні помилки не є недоліками форми оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

У постанові від 5 лютого 2021 року у справі №815/6356/15 Верховний Суд зазначив, що відсутність у податковому повідомленні-рішенні посилання на законодавчий акт, на підставі якого відповідачем застосовано штрафні санкції та визначено їх розмір суттєво впливає на правомірність такого рішення, а суд позбавляє можливості встановити дійсний предмет доказування. Такий суттєвий недолік свідчить про недотримання відповідачем вимог, які пред`являються до рішень суб`єктів владних повноважень і закріплені у частині другій статті 2 КАС України.

Касаційне провадження в цій частині було відкрито на підставі пункту 1 частини четвертої статті 328 КАС України, однак, під час касаційного перегляду встановлено, що рішення суду апеляційної інстанції відповідає висновкам Верховного Суду з цього питання, оскільки з податкового повідомлення-рішення неможливо встановити ані зміст порушення законодавства, за які застосовуються відповідні санкції, ані перевірити розмір останніх.

Стосовно складу правопорушення ГУ ДПС стверджує, що штрафні санкції застосовані на підставі Акта перевірки у зв`язку із порушенням позивачем вимог Закону №481/95-ВР щодо зберігання пального без наявності відповідної ліцензії. Як встановили суди попередніх інстанцій, СФГ «МАКС» не заперечує факт придбання дизельного пального, однак, стверджує, що придбане пальне зберігається господарством в орендованих паливозаправниках та пересувних автоцистернах, в той час як в розумінні положень Закону №481/95-ВР отримувати ліцензію на право зберігання пального суб`єкт господарювання повинен тільки для стаціонарних цистерн/ємностей.

Позиції судів розрізнилися: суд першої інстанції вважав, що зберігання пального, навіть для власного використання в господарській діяльності, в таких обсягах, як це було здійснено позивачем, допускається тільки за наявності ліцензії, однак, суд апеляційної інстанції погодився із доводами позивача.

Вирішуючи питання правильного застосування норм Закону №481/95-ВР в цій частині висновків судів, колегія суддів виходить з такого.

З 1 січня 2016 року ПК України визначав, що діяльність з реалізації пального обумовлювалася обов`язком суб`єкта господарювання зареєструватися платником акцизного податку, а також виконувати вимоги, пов`язаних із обігом пального. Водночас, законодавець встановив, що приміщення для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального не є акцизним складом (підпункт 14.1.6), а суб`єкти господарювання, які використовують приміщення, розташовані на митній території України, для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального не є розпорядниками акцизного складу (підпункт 14.1.224).

До 1 липня 2019 року діяльність з виробництва, реалізації та зберігання пального не підлягала ліцензуванню.

З 1 липня 2019 року набрав чинності Закон України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», яким внесено зміни до ПК України та Закону №481/95-ВР.

З цього часу Закон №481/95-ВР почав додатково визначати основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі пальним, забезпечення його високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом пального на території України, а норми ПК України встановили більш ширше поняття акцизних складів, в тому числі, визначили критерії, за яких відповідна територія/ємність не вважається акцизним складом.

Відповідно до абзацу восьмого частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) встановлена відповідальність за зберігання пального без наявності ліцензії у вигляді штрафних санкцій в сумі 500000 гривень. Водночас така санкція не може бути застосована у випадку, якщо місце зберігання пального є таким, яке за змістом статті 15 Закону №481/95-ВР звільняє суб`єкта господарювання від обов`язку отримувати відповідну ліцензію.


................
Перейти до повного тексту