1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 травня 2022 року

м. Київ

справа № 420/9673/20

адміністративне провадження № К/9901/21939/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Стародуба О.П.,

суддів - Єзерова А.А., Кравчука В.М.,

розглянув в порядку письмового провадження касаційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області на ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 24.02.2021 ( суддя _ Балан Я.В.) та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 12.05.2021 (судді - Градовський Ю.М., Крусян А.А., Яковлєв О.В.)

у справі за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Національного університету Одеська юридична академія про стягнення штрафу ,-

КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області звернулося до суду з позовом, в якому просило стягнути з Національного університету Одеська юридична академія штраф за порушення вимог Закону України «Про ціни та ціноутворення» у розмірі 3400,00 грн.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 21.10.2020р. позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження по справі без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

13.11.2020р. до Одеського окружного адміністративного суду від Національного університету «Одеська юридична академія» надійшло клопотання про залишення позовної заяви Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області без розгляду.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ РІШЕННЯ СУДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 24.02.2021р., залишеною без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 12.05.2021р., клопотання відповідача про залишення без розгляду позовної заяви Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області задоволено, позовну заяву залишено без розгляду.

Залишаючи позовну заяву без розгляду, суди попередніх інстанцій виходили з того, що Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області звернулося до суду зі спливом встановленого Кодексом адміністративного судочинства України тримісячного строку для звернення суб`єкта владних повноважень та не звернулося з клопотанням про поновлення строку звернення до суду.

УЗАГАЛЬНЕНІ ДОВОДИ ОСОБИ, ЯКА ПОДАЛА КАСАЦІЙНУ СКАРГУ ТА ІНШИХ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

З ухваленими судовими рішеннями не погодився позивач, звернувся з касаційною скаргою, в якій, покликаючись на порушення судами норм процесуального права, просив їх скасувати.

Зокрема, покликається на те, що журнали внутрішньої реєстрації вхідної кореспонденції не можуть бути доказом отримання відповідачем рішення, про факт отримання відповідачем рішення позивач дізнався отримавши поштове відправлення і строк звернення до суду слід обраховувати саме з цього числа.

Відповідач надав до суду відзив, в якому покликається на те, що касаційна скарга позивача є необґрунтованою, безпідставною, такою, що не містить обґрунтувань неправильного застосування судами норм порушення норм процесуального права, просить касаційну скаргу залишити без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій без змін.

ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Відповідно до частини першої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

За правилами абзацу другого частини другої статті 122 КАС України для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.

Таким чином, для правильного визначення моменту, з якого обчислюється строк звернення до суду, судам попередніх інстанцій необхідно було з?ясувати, не просто час, коли відповідач отримав рішення позивача, а момент коли у позивача виникло право звернення до суду.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, звернення позивача до суду пов?язане з реалізацією повноважень державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Відповідно до частини 3 статті 12 цього Закону, в редакції, станом на час звернення позивача до суду, у разі несплати суб`єктом господарювання застосованої до нього штрафної санкції за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) протягом 15 календарних днів з дня вручення або направлення розпорядчого документа в порядку, передбаченому абзацами дванадцятим і тринадцятим частини дев`ятої статті 7 цього Закону, якщо розпорядчі документи не були оскаржені до органу державного нагляду (контролю) та/або в судовому порядку та залишені в силі, сума санкції стягується в судовому порядку.

Таким чином, право звернення до суду позивача залежить від двох обставин - отримання потенційним відповідачем розпорядчого акту та невиконання його вимог протягом встановленого строку.


................
Перейти до повного тексту