1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 травня 2022 року

м. Київ

справа № 640/384/21

адміністративне провадження № К/9901/26106/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П.,

розглянув у попередньому судовому засіданні

касаційну скаргу ОСОБА_1

на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.06.2021 (колегія у складі суддів Кучми А.Ю., Аліменка В.О., Безименної Н.В.)

у справі № 640/384/21

за позовом ОСОБА_2

до Кабінету Міністрів України,

треті особи: Міністерство цифрової трансформації України, Міністерство розвитку громад на території України,

про визнання протиправною та скасування постанови.

УСТАНОВИВ

1. У 2020 році ОСОБА_2 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Кабінету Міністрів України, треті особи: Міністерство цифрової трансформації України, Міністерство розвитку громад на території України, у якому просив визнати протиправною та скасувати постанову Кабінету Міністрів України від 01.07.2020 № 559 "Про реалізацію експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва" в редакції зі змінами від 25.11.2020 №1174.

2. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.04.2021 у задоволенні позову відмовлено.

3. Не погоджуючись із вказаним рішенням, ОСОБА_1 оскаржив його у апеляційному порядку.

4. Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.06.2021 апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.04.2021 у цій справі повернуто.

5. Суд апеляційної інстанції виходив з того, що апелянт подав до суду копію апеляційної скарги із ксерокопією підпису. Разом з тим, апеляційна скарга має містити оригінал підпису особи, яка звертається до суду.

6. 16.07.2021 до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду надійшла касаційна скарга ОСОБА_1 . Просить скасувати ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.06.2021 і передати справу на новий розгляд до суду апеляційної інстанції.

7. Підставою для відкриття касаційного провадження у справі є оскарження судового рішення, які визначені частиною 3 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України, з посиланням у касаційній скарзі на неправильне застосування судами норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. Скаржник зазначає, що у передбаченому законодавством порядку подав підписані ним один оригінал та копії для учасників справи апеляційної скарги з додатками.

8. Ухвалою від 03.08.2021 Верховний Суд відкрив провадження у справі.

9. 28.08.2021 надійшов відзив, в якому відповідач покликається на правомірність ухвали суду апеляційної інстанції з огляду на те, що апеляційна скарга ОСОБА_1 містила ксерокопію підпису.

10. Відзив від позивача надійшов 29.09.2021. ОСОБА_2 просить задовольнити касаційну скаргу, адже апелянт належним чином підписав апеляційну скаргу.

11. Верховний суд перевірив правильність застосування судом норм процесуального права у межах доводів касаційної скарги та дійшов таких висновків.

12. Відповідно до частини другої статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

13. Для реалізації конституційного права на оскарження рішень, дій чи бездіяльності вказаних суб`єктів у сфері управлінської діяльності в Україні створено систему адміністративних судів.

14. Порядок здійснення судочинства в адміністративних судах визначає КАС України, частиною першою статті 5 якого передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду за захистом, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

15. Згідно з п. 6 ч. 3 ст.2 КАС України забезпечення права на апеляційний перегляд справи є однією з основних засад (принципів) адміністративного судочинства.

16. Пункт 8 ч. 2 ст. 129 Конституції України серед основних засад судочинства закріплює забезпечення права на апеляційний перегляд справи. Цим конституційним положенням кореспондують норми ст.14 Закону України від 02.06.2016 № 1402-VIII "Про судоустрій і статус суддів" і ст. 13 КАС України.

17. За змістом ч. 1 ст. 13 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

18. Частиною 1 ст.293 КАС України передбачено, що учасники справи, особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції.

19. Відповідно до ч. 1 ст. 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.


................
Перейти до повного тексту