1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


Перейти до правової позиції

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 квітня 2022 року

м. Київ

справа № 200/5932/19-а

адміністративне провадження № К/9901/1002/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Дашутіна І.В.,

суддів: Шишова О.О., Яковенка М.М.,

розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 25 серпня 2020 року у складі судді Хохленкова О.В. та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 07 грудня 2020 року у складі колегії суддів: Ястребової Л.В., Гайдара А.В., Компанієць І.Д. у справі №200/5932/19-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальності «Електросталь-Курахове» до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень рішень, -

ОПИСОВА ЧАСТИНА

Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:

У травні 2019 року позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області, у якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області № 0000121202 від 12.02.2019 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку за звітний період жовтень 2018 року на 89356 грн та нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 44678,00 грн у частині зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку за звітний період жовтень 2018 на 82244,00 грн та нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 41122,00 грн; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області № 0000131202 від 12.02.2019 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість за звітний період жовтень 2018 у розмірі 553997 грн.

29 липня 2019 року Донецький окружний адміністративний суд рішенням, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 03.12.2019, адміністративний позов задовольнив частково, визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення від 12.02.2019 №0000131202 повністю, визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення №0000121202 у частині зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларованої на рахунок платника у банку за звітний період жовтень 2018 року на 67,67 грн та нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 33,84 грн. В іншій частині позову відмовив.

Постановою Верховного Суду від 31 березня 2020 року рішення Донецького окружного адміністративного суду від 29.07.2019 та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 03.12.2019 у справі №200/5932/19-а було скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Верховний Суд указав, що у ході розгляду справи судами першої та апеляційної інстанції було надано неповну та, як наслідок цього, неналежну оцінку доказам, наданих сторонами та зібраних судами на підставі та у відповідності до вимог Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 25 серпня 2020 року, яке було залишено без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 07 грудня 2020 року, позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області № 0000131202 від 12.02.2019 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість за звітний період жовтень 2018 у розмірі 553997 грн. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку за звітний період жовтень 2018 на 89356 грн та нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 44678,00 грн у частині зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку за звітний період жовтень 2018 рік на 67,67 грн та нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 33,84 грн. В іншій частині позову відмовлено. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України у Донецькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Електросталь- Курахове» судові витрати у розмірі 8335,28 грн.

Суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, задовольняючи позовні вимоги частково та скасовуючи спірні податкові повідомлення-рішення, виходив з того, що матеріалами справи підтверджується реальне здійснення господарських операцій з придбання товарів (послуг) в межах господарської діяльності суб`єктів господарювання, оплата їх вартості, правомірність формування даних податкового обліку на підставі первинних та інших документів бухгалтерського та податкового обліку, які відповідають вимогам закону.

Відмовляючи в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000121202, суд погодився з висновками відповідача про те, що до розрахунку бюджетного відшкодування зайво включена сума 67,67 грн при відсутності від`ємного значення (наявність розбіжностей по ТОВ «ДТ-ТК») за жовтень 2018 року.

Судами попередніх інстанцій під час розгляду справи встановлено:

Товариство з обмеженою відповідальність "Електросталь-Курахове" зареєстровано як юридична особа, включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за кодом ЄДРПОУ 41491822 01.08.2017, запис № 244 102 0000 001260.

Позивачем 20.11.2018 спрямована до відповідача податкова декларація з податку на додану вартість за жовтень 2018 року, яка отримана відповідачем у цей же день, що підтверджується квитанцією № 2, яка долучена до матеріалів справи.

Відповідно до цієї декларації позивача сума від`ємного значення, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку, відображена у рядку 20.2.1 декларації з урахуванням уточнюючого розрахунку, складає 27 532 416 грн, яку сформовано з урахуванням оплаченого залишку від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту, нарахованої за попередні звітні (податкові) періоди.

Отже, сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у відповідності до рядка 21 декларації складає 25 811 762 грн.

Контролюючим органом проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Електросталь-Курахове" щодо достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за жовтень 2018 року (податкова декларація з податку на додану вартість від 20.11.2018 № 9257494961).

За результатами вищезазначеної перевірки головним державним ревізором-інспектором відділу контролю за відшкодуванням ПДВ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Донецькій області Івашурою Тетяною Вікторівною складено Акт від 15.01.2019 №36/05-99-12-02/341491822 "Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою "Електросталь - Курахове" (код ЄДРПОУ 41491822) з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за жовтень 2018 року".

Згідно з висновками акту перевірки встановлено порушення позивачем: вимог п.185.1 ст.185, п.187.8 ст.187, п.190.2 ст. 190, п.208.2, п.208.3 ст.208, п.44.1 ст.44 та п.п.192.1.1 п.192.1 ст.192, п.198.1, п. 198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п. 201.10 ст.201, п.200.1, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI, зі змінами та доповненнями, що призвело до:

- завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) за жовтень 2018 року на 553 997 грн;

- завищення суми від`ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за жовтень 2018 року на 89 356 грн;

- порушення п. 201.1 ст.201 Податкового кодексу в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних у ЄРПН на дату виникнення податкових зобов`язань на суму 2 259,29 грн. Порушення призвело до заниження суми податкового зобов`язання та завищення суми від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання і сумою податкового кредиту за жовтень 2018 року на зазначену суму (не є предметом оскарження).

Позивач не погодився з висновками Акту перевірки та надав до відповідача заперечення №438/02 від 04.02.2019 (т.1 а.с.85-92).

За результатами розгляду заперечень відповідачем складена відповідь на заперечення №11491/10/05-99-12-02-14 від 12.02.2019 із якої вбачається, що встановлені актом перевірки порушення є правомірними, а висновки акту залишаються без змін (т.1 а.с.93-100).

Відповідно до висновків акту перевірки Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийняті податкові повідомлення-рішення:

- № 0000121202, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку, за декларацією за жовтень 2018 року на 89 356 грн та нараховані штрафні санкції у розмірі 44 678 грн (оскаржуються в частині зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку за звітний період жовтень 2018 на 82 244,00 грн (вісімдесят дві тисячі двісті сорок чотири гривні) та нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 41 122,00 грн (форма "В1").

- №0000131202, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) кредиту за декларацією за жовтень 2018 на 553 997 грн (форма В4).

Правовими підставами для зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ, задекларовану на рахунок платника у банку внаслідок завищення суми бюджетного відшкодування та застосованої штрафної санкції у податковому повідомленні - рішенні № 0000121202 від 12.02.2019 року за позицією відповідача є: п.185.1 ст.185, п.187.8 ст187, п.190.2 ст.190, п.208.2, п.208.3 ст.208, п.44.1 ст.44, п.п.192.1.1 п.192.1 ст.192, п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1, п.201.10 ст.201, п. 200.1 п.200.4 ст.200 розділу Y Податкового кодексу України.

Правовими підставами для зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість за декларацією з ПДВ за жовтень 2018 року у податковому повідомленні рішенні № 0000131202 від 12.02.2019 за позицією відповідача є: п.185.1 ст.185, п.187.8 ст.187, п.190.2 ст. 190, п.208.2, п.208.3 ст.208, п.44.1 ст.44 та п.п.192.1.1 п.192.1 ст.192, п.198.1, п. 198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п. 201.10 ст.201, п.200.1, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI.

Позивач не погодився із вищезазначеними податковими повідомленнями - рішеннями № 0000121202, № 0000131202 та оскаржив їх у адміністративному порядку направивши скаргу № 53/02 від 27.02.2019.

Рішенням ДФС 13267/6/99-99-11-04-01-25 від 21.03.2019 строк розгляду скарги був продовжений до 03.05.2019 включно. Рішенням від 08.04.2019 №16282/6/99-99-11-04-01-25 Державна фіскальна служба України повернула скаргу ТОВ "ЕЛЕКТРОСТАЛЬ-КУРАХОВЕ" без розгляду.

Відповідно до Акту перевірки (т.1, а.с. 54-57) перевіркою дотримання вимог податкового законодавства з питання правомірності формування відображеного в рядку 10.1 показника декларації "Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України з основної ставки" встановлено, що задекларовано податкового кредиту у сумі 25837129 грн, перевіркою підтверджена сума 25278211 грн, завищення податкового кредиту по рядку 10.1 встановлено в порушення п.44.1 ст.44 та п.п.192.1.1 п.192.1 ст.192, п.198.1, п. 198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу на суму 558918,32 грн.

В акті перевірки зазначається, що позивачем завищений податковий кредит, сформований позивачем по операціям з придбанням товарів, робіт (послуг) у ПРаТ "Лінде газ Україна", КП "Міська служба єдиного замовника "Курахівської міської ради", ПП "Кванта-С", ТОВ "Спецтехмаш", ТОВ "Везувій Трейд", ПП "Зовнішторгсервіс", ТОВ "Карбон - Інвест", ТОВ "Холдінгова компанія Мікрон", ТОВ "Дніпровською Торгово-Технічною Компанією" (ТОВ "ДТ-ТК") внаслідок завищення витрат на обсяги take or pay, не реалізації права на податковий кредит, відсутності належного штату працівників у контрагентів, ліцензій на здійснення певного виду робіт, обрив ланцюга, не можливості встановити реальність здійснення фінансово-господарської діяльності, відсутності неможливості встановлення походження продукції, не надання податкової звітності контрагентами, відсутність сертифікатів якості, відсутність коригування податкового кредиту і т.д.

Перевіркою встановлено, що ТОВ "Електросталь-Курахове" мало взаємовідносини з ПрАТ "Лінде Газ Україна" (код 05761850), на підставі Договору постачання газу від 01.09.2018 №36554 (м. Дніпро), який укладений від імені ПрАТ "Лінде Газ Україна" Генеральним директором Бебешко Дмитром Сергійовичем, який діє на підставі Статуту, від імені ТОВ "Електросталь-Курахове" - Директором Синенко Василем Васильовичем, який діє на підставі Статуту.

1.1. За цим Договором ПрАТ "Лінде Газ Україна" зобов`язується надавати (поставляти) ТОВ "Електросталь-Курахове" такі ресурси (надалі - продукція) як газоподібний кисень (GОХ) та газоподібний аргон (GАR), шляхом їх виготовлення (виробництва) на власному промисловому обладнанні, встановленому на території ТОВ "Електросталь-Курахове" в м. Курахове, а ТОВ "Електросталь-Курахове" зобов`язується оплачувати вартість прийнятих ресурсів (продукції). Промислове обладнання ПрАТ "Лінде Газ Україна" залишається його власністю та підлягає управлінню силами ПрАТ "Лінде Газ Україна".

1.2. ТОВ "Електросталь-Курахове" зобов`язується забезпечувати ПрАТ "Лінде Газ Україна" можливість виготовлення (виробництва) продукції шляхом надання необхідних технологічних матеріалів та послуг електро- та водопостачання.

2.1. ПрАТ "Лінде Газ Україна" зобов`язане здійснювати постачання GОХ і GАR в точках передачі, зазначених у п. 5.1 та у Додатку ТР шляхом:

а) виготовлення (виробництва) повітрерозподільчою установкою (далі - ПРУ),

б) випарювання рідкого кисню (LОХ) з резервуару для допоміжного (резервного) постачання.

ПАТ "Лінде Газ Україна" постачає газ аргон (GAR) та кисень (GOX) трубопроводом в обсягах, встановлених п. 4 Договору.

ТОВ "Електросталь-Курахове" використовує GOX і GAR тільки для задоволення власних потреб. Крім цього, згідно п. 4.2-4.4 договору ПАТ "Лінде Газ Україна" резервує обсяги рідкого продукту незалежно від запасів GOX і GAR до обсягів:

до 2250,0 Н м куб. /год. GOX та до 15 м куб. /год. GAR та сплачує їх вартість.

Проведені розрахунки з постачальником у безготівковій формі на загальну суму 3 550 592,51 грн.

Станом на 01.10.2018 кредиторська заборгованість по рах.631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" - 6 247 460, 51 грн, станом на 01.11.2018 - кредиторська - 10650958,86 грн.

Оприбуткування кисню (1318,7645 тис.ум.м3 та аргону 12,368 тис.ум.м3) здійснено у відповідності до видаткової накладної №000650426 від 31.10.2018 на суму 7014817,30 грн, у т.ч. ПДВ 1169136,22 грн.

Обсяги Take or Pay, які відповідно до умов договору резервуються, але оплачуються, включені до собівартості продукції через транзитний рахунок по акту здачі - приймання наданих послуг № 000650420 від 31.10.2018 на суму 499368,22 грн, ПДВ з вартості зазначених обсягів у сумі 99873,64 грн включений до складу податкового кредиту по рядку 10.1 декларації з ПДВ за листопад 2018 року.

Податкові накладні зареєстровані в ЄРПН по першій події - оприбуткування ТМЦ у жовтні 2018 року на суму 1 325 581,81 грн та включені до складу податкового кредиту жовтня 2018 року у повному обсязі.

Таким чином, оприбуткування запасів GAR фактично було проведено ТОВ "Електросталь-Курахове" у відповідності до виписаного в адресу підприємства акту здачі - приймання наданих послуг № № 000650420 від 31.10.2018 (як резервні обсяги) з одиницею виміру товару/ послуги - грн, кількістю одиниць 1 шт. та з номенклатурою "Об`єми Take or Pay" та формування кредиту по податковій накладній № 4005 від 31.10.2018 на суму ПДВ 99873,64 грн, що не дозволяє ідентифікувати зазначену номенклатуру продукту у використанні у господарській діяльності. Крім того, відсутні документи, якими визначена вартість обсягів "Об`єми Take or Pay".

У порушення п.44.1 ст.44 та п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п. 201.10 ст. 201 ТОВ "Електросталь-Курахове" завищено податковий кредит з вартості витрат на обсяги Take or Pay, по яким було сформовано податковий кредит за жовтень 2018 року на суму ПДВ 99873,64 грн.

Стосовно взаємовідносин позивача з ПрАТ "Лінде Газ Україна" (надалі в тексті рішення - Лінде) суди встановили наступне.

Відповідно до Преамбули договору №3655 від 01.09.2018 визначено, що позивач у своєму сталеливарному виробництві використовує електордугову піч у м. Курахове, технологічний процес якої потребує використання газоподібного кисню (GOX) та газоподібного аргону (GAR).

Лінде готове прийняти зобов`язання з поставки газоподібного кисню (GOX) та газоподібного аргону (GAR) шляхом їхнього виробництва повітрерозподільчою установкою з резервуаром для допоміжного (резервного) постачання, встановлених Лінде на промисловому майданчику позивача у м. Курахове (розміщення "on- site") та за умови забезпечення Лінде технологічними матеріалами та послугами з боку позивача.

Згідно з п.1.1 цього договору ПрАТ "Лінде Газ Україна" зобов`язується надавати (поставляти) ТОВ "Електросталь-Курахове" такі ресурси (надалі - продукція) як газоподібний кисень (GОХ) та газоподібний аргон (GАR), шляхом їх виготовлення (виробництва) на власному промисловому обладнанні, встановленому на території ТОВ "Електросталь-Курахове" в м. Курахове, а ТОВ "Електросталь-Курахове" зобов`язується оплачувати вартість прийнятих ресурсів (продукції). Промислове обладнання ПрАТ "Лінде Газ Україна" залишається його власністю та підлягає управлінню силами ПрАТ "Лінде Газ Україна".

Відповідно до пункту 1.2 договору встановлено, що позивач зобов`язується забезпечувати ПрАТ "Лінде Газ Україна" можливість виготовлення (виробництва) продукції шляхом надання необхідних технологічних матеріалів та послуг електро - та водопостачання.

Згідно з п. 1.3 договору позивач зобов`язується задовольняти власні потреби у продукції GOX іGAR в обсягах, встановлених п.4 договору, лише через Лінде.

ПрАТ "Лінде Газ Україна" зобов`язане здійснювати постачання GОХ і GАR в точках передачі, зазначених у п. 5.1 та у Додатку ТР шляхом:

а) виготовлення (виробництва) повітрерозподільчою установкою (далі - ПРУ),

б) випарювання рідкого кисню (LОХ) з резервуару для допоміжного (резервного) постачання (п. 2.1 Договору).

Пунктом 4.2 договору зазначено, що для забезпечення потреб позивача Лінде не менше ніж за 7.824 годин експлуатації технологічного обладнання на рік накопичує та постачає "Електросталь-Курахове" такий обсяг продукції: до 2 250,0 Нмі/год (GOX), до 15 мі/год GAR (зарезервовані обсяги) (в редакції Додаткової угоди № 1 до Договору постачання № 3655 від 01.09.2018).

Пунктом 4.3 договору встановлено, що на період простоїв ПРУ Лінде забезпечує постачання рідкого продукту з допоміжних (резервних) резервуарів, які повинні містити LOX до 100000 літрів. По закінченню простоїв Лінде має право на певний погоджений із позивачем проміжок часу на поповнення резервуарів LOX від ПРУ до вищевказаних обсягів.

У відповідності до п. 4.4 Договору (у редакції Додаткової угоди № 1 до Договору постачання № 3655 від 01.09.2018 року) незалежно від запасів GOX"Електросталь-Курахове" споживає GOX до обсягів, встановлених у п.4.2. Незалежно від обсягу отриманого або спожитого GOX"Електросталь-Курахове" зобов`язане оплатити вартість GOX з наступного розрахунку: - у період з 01.09.2018 до 31.12.2018 включно - "Електросталь-Курахове" зобов`язане оплатити вартість GOX мін. 1.400 мі/год не менше як за 2.928 годин на рік.

Згідно з п.8.1. Договору передбачено, що вартість продукції, що підлягає оплаті, встановлюється виходячи з вартісних параметрів за кожний нмі APgox, AРgar, ANgox. Мінімальний обсяг продукції, який позивача повинен оплатити незалежно від обсягів споживання, встановлений п.4.4. цього Договору." Умовами договору передбачена різна ціна для різних обсягів газу. Тобто позивач сплачує за умовами договору за об`єми газу у об`мі залежно від обсягів, встановлених договором та зафіксованих приладами обліку, встановленими Лінде. Щомісяця Лінде надає позивачу інформацію щодо об`єму газу за кожну добу за кожною категорією, з якої видно за який об`єм газу за кожною категорією нарахована оплата. Так, за даними позивача у жовтні 2018 року у категорії GOX до 1400 нмі, який підлягає оплаті згідно з умовами п.4.4. договору №3655 склав 149145,278мі GOX, які використані позивачем при виробництві продукції, тобто у господарській діяльності.

Тобто умовами договору передбачено, що позивач повинен сплачувати на користь Лінде за фактично поставлений обсяг продукції, але не менше ніж за менше ніж за обсяг, який визначався відповідно до умов п. 4.2, п. 4.4 Договору.

Із Акту здачі - приймання наданих послуг № 000650420 від 31.10.2018 убачається, що Лінде (Постачальник) та покупець (Позивач) підтверджують, що Постачальник надав, а покупець прийняв наступні робот (послуги) об`єми take or pay. Вартість послуг Постачальника склала 599214,86 грн, в тому числі ПДВ 99873,64 грн.

Позивачем на користь Лінде платіжним дорученням № 1140 від 14.03.2019 сплачено 599214,86 грн, у тому числі ПДВ 99873,64 грн з найменуванням платежу "оплата за об`єми take or pay відповідно до договору № 3655 від 01.09.2018 року".

За підсумками господарської операції Лінде газ Україна видана податкова накладна від 31.10.2018 № 400 на загальну суму 5599214,86 грн, у тому числі ПДВ 99873,64 грн, обсяги постачання за основною ставкою (код ставки 20) 499368,22 грн за об`єми take or pay.

У міжнародному торговому обороті принцип take or pay означає "бери або плати" який застосовується в тому числі при виробництві (транспортуванні, постачанні, наданні ) газу і т.д.

Суди встановили, що процес сталеливарного виробництва з використанням електродугової печі (основана діяльність позивача) потребує використання газоподібного кисню та газоподібного аргону. Тобто, "витрати на "Обсяги Take or Pay"" - це витрати виключно у межах господарської діяльності ТОВ "ЕЛЕКТРОСТАЛЬ-КУРАХОВЕ" з виготовлення сталевої продукції.

В акті перевірки та поясненнях відповідача зазначено, що "...згідно п.4.2-4.4 договору ПАТ "Лінде Газ Україна" резервує обсяги рідкого продукту незалежно від запасів GOX і GAR до обсягів: до 2250,0 Н м куб/год. GOX та до 15 м куб/год. GAR та сплачує їх вартість". Однак, ані договір №3655 від 01.09.2018, ані додаткова угода до договору від 01.09.2018 не містить у собі такої позиції. Тобто вищезазначене не відповідає умовам договору та додаткової угоди № 1 до нього.

Так, відповідач у Акті перевірки посилається на ту обставину, що обсяги take or pay резервуються, але оплачується до уваги судом не приймається, оскільки зазначене не підтверджено умовами договору, як зазначалось вище, а також з огляду на те, що відповідачем не надано до суду доказів того, що позивач знаходився у режимі простою та ним та Лінде застосовувались процедури, передбачені п. 4.3 договору.

Відповідно до п.4.2 саме Лінде накопичує та постачає продукцію позивачу.

Відповідачем у Акті перевірки не зазначено, якими саме доказами та первинними документами підтверджений факт резервування продукції Лінде.

Так, відповідачем у Акті перевірки зазначено, що "перевіркою встановлено, що позивач мав взаємовідносини з ПП "Кванта-С" (код 34899199) на підставі договору підряду від 29.12.2017 №ЕК/17/03-05/50.

Договір укладено директором ТОВ "Електросталь-Курахове" з одного боку та директором ПП "Кванта-С" (Підрядник) з іншого, на предмет виконання робіт з поточного ремонту та обладнання.

На виконання договору підряду ПП "Кванта-С" складений акт №1 31.10.2018 приймання виконаних будівельних робіт з найменуванням об`єкту (форма №КБ-3) "ТОВ "Електросталь - Курахове" Електросталеплавильний міні-завод м.Курахове, Промислова зона,70. Поточний ремонт кранів №1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11,15,16,17,19, 26, 27" на суму 99910,80 грн, у т.ч. ПДВ 16651,80 грн. Згідно з підсумковою відомістю ресурсів до акту виконаних робіт №1 для виконання вказаних робіт за жовтень 2018 року необхідно 19 працівників, а саме:

витрати праці будівників складають 188,36 чол/годин (1 працівник),

витрати праці монтажників - 3002,49 чол/годин (17 працівників),

витрати праці інших працівників у складі загальновиробничих витрат 167,64 ч/г (1 працівник).

При проведенні аналізу баз даних АІС "Податковий блок", які сформовано за даними податкової звітності (звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ), наданої до ДПІ кількість працівників на підприємстві ПП "Кванта-С" складає 3 особи.

За даними бухгалтерського обліку за жовтень 2018 року станом на 01.10.2018 ТОВ "Електросталь-Курахове" рахувалася кредиторська заборгованість 235 325,27 грн.

Оплата проведена згідно з платіжними дорученнями від 04.10.2018 №7369 - 88273,78 грн, від 19.10.2018 №7986 - 88219,17 грн, разом на суму 176492,96 грн, у т.ч. ПДВ 29415,41грн.

Податковий кредит ТОВ "Електросталь-Курахове" сформований на підставі податкової накладної від 31.10.2018 №1 (зареєстрована в ЄРПН 09.11.2018) на суму 99910,80 грн, у т.ч. ПДВ 16651,80 грн.

ПП "Кванта-С" (код ЄДРПОУ 34899199) придбавало: послуги з орендної плати нежитлових приміщень та послуги з ремонту металургійного устаткування, а реалізовувало на адресу ТОВ "Електросталь - Курахове" - роботи з поточного ремонту підіймального устаткування. При цьому відповідач зазначив, що вбачається повний наявний обрив ланцюга та введення в обіг виконаних робіт невідомого походження, що не підтверджується фактом (законним джерелом) реального попереднього його одержання. Таким чином, ПП "Кванта-С" забезпечив фіктивне введення в обіг ідентифікованих послуг з ремонту, що свідчить про недійсність формування ним відповідного активу та доводить нереальність здійснення виконаних робіт контрагентам-покупцям. Діяльність ПП "Кванта-С", спрямована на оформлення операцій лише з метою виникнення податкової вигоди у сторонніх суб`єктів господарювання та відсутність даних щодо здійснення протягом попередніх податкових періодів, перевіряємого періоду, реєстрації жодної іншої діяльності, ніж участь в ланцюгу нереальної поставки/продажу товарів/послуг.

За результатами проведених заходів не можливо встановити реальність здійснення фінансово- господарської діяльності ПП "Кванта-С" з ТОВ "Електросталь - Курахове" за жовтень 2018 року та підтвердити використання їх у фінансово-господарській діяльності.

Вищезазначене призвело до завищення суми податкового кредиту за жовтень 2018 року на 16651,80 грн по рядку 10.1 декларації, чим порушено норми п.44.1 ст.44 та п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу."

Як убачається із матеріалів справи 29.12.2017 між позивачем (Замовник) та ПП "Кванта-С" (Підрядчик) був укладений договір підряду №ЕК/17/03-05/50.

У відповідності до п.1.1 Договору Замовник доручає, Підрядник приймає на себе виконання робіт з поточного ремонту кранів та обладнання.

Пунктом 2.1 договору було передбачено, що підрядник виконує роботи із матеріалів замовника. У відсутності матеріалів у замовника підрядник виконує роботи власними матеріалами по узгодженню з замовником вартості.

Роботи виконуються з використанням машин та механізмів замовника (з правом використання власних машин та механізмів).

Загальна сума договору складає у відповідності до п. 3.1 договору 1200000 грн, у тому числі ПДВ 200000 грн.

Оплата робіт здійснюється за фактично виконані роботи протягом 20 календарних днів з моменту підписання замовником відповідних актів КБ - 2в з додатками до актів КБ-2в, підтверджених довідками КБ-3…

03 липня 2018 року сторонами укладена Додаткова угода № 1, у відповідності до якої п.1.1 викладено у наступній редакції: " Замовник доручає, а Підрядник приймає на себе виконання робіт з поточного ремонту кранів та обладнання, металоконструкцій підкранових балок і путів…".

Крім того, сторонами був укладений протокол узгодження структури договірної ціни для поточного ремонту кранів та обладнання.

До матеріалів справи позивачем долучені: Додаток № 14 до договору "Договірна ціна", а також Форма № 1 "Локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1/10-1… Поточний ремонт кранів №№ 1,2,4,5,6,7,8,9,11,15,16,17,19,26,27"; Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 2-1-1/10-1 на поточний ремонт кранів №№ 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 15,16,17, 19, 26, 27; Загальна відомість ресурсів до локального кошторису № 2-1-1/10-1 поточний ремонт кранів №№ 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11,15,16,17,19,26,27; Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за жовтень 2018 року, (форма КБ-3); Акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт жовтень 2018 року (форма КБ-2в); Розрахунок загальновиробничих витрат до Акту КБ-2в № 1 "Поточний ремонт кранів №№ 1,2,4,5,6,7,8,9,11,15,16,17,19,26,27"; Загальна відомість ресурсів до акту виконаних робіт № 1 "Поточний ремонт кранів №№ 1,2,4,5,6,7,8,9,11,15,16,17,19,26,27"; копії платіжних доручень щодо оплати позивачем вартості ремонтних робіт (т. 1 , а.с. 219-220); копія податкової накладної № 1 від 31.10.2018 року з доказом її реєстрації (т.1, а.с. 199-200).

Усі первинні документи є складеними у відповідності до встановленої форми, містять реквізити, визначені п.2,4 ст.9 Закону України №996.

У відповідності до Акту перевірки встановлено, що позивач мав взаємовідносини з ТОВ "Спецтехмаш" (код 31484486) на підставі договору поставки від 30.03.2018 №ЕК/18/15-01/36.

При проведенні аналізу баз даних АІС "Податковий блок", які сформовано за даними податкової звітності (звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ), наданої до ДПІ кількість працівників на підприємстві ТОВ "Стецтехмаш" (код 31484486) - 1 особа (керівник), основні засоби відсутні.

Перевіркою встановлено, що до первинних документів внесені невірні дані, а саме, що ТОВ "Стецтехмаш" при чисельності 1 особа, при відсутності основних засобів не може бути виробником вугільної продукції та не може видавати сертифікати якості, приорітет для видачі яких, належить виробнику. Здійсненим аналізом ЄРПН установлено, що ТОВ "Спецтехмаш" (код 31484486) у жовтні 2018 "вугілля марки АС" не придбавалось.

Убачається повний наявний обрив ланцюга та введення в обіг продукції невідомого походження, що не підтверджується фактом (законним джерелом) реального попереднього його одержання.

За результатами проведених заходів не можливо встановити реальність здійснення фінансово - господарської діяльності ТОВ "Стецтехмаш" з ТОВ "Електросталь - Курахове" за жовтень 2018 року та підтвердити використання їх подальшій фінансово-господарській діяльності.

Вищезазначене призвело до завищення суми податкового кредиту за жовтень 2018 року на 195666,67 грн по рядку 10.1 декларації, чим порушено норми п.44.1 ст.44 та п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу.

Як убачається із матеріалів справи 30.03.2019 між позивачем (Покупець) та ТОВ "Стецтехмаш" (Постачальник) укладено договір поставки №ЕК/18/15-01/36.

Предметом договору (з урахуванням Специфікації № 8 від 20.10.2018) є постачання Постачальником вугілля марки АС фр.0-20мм у кількості, за цінами та в терміни відповідно до Специфікацій.

У відповідності до п. 2.1 Договору постачання Продукції здійснюється на умовах СРТ (склад Покупця м. Курахове) відповідно до ІНКОТЕРМС - 2010.

Покупець здійснює оплату протягом 10 банківських днів з моменту поставки шляхом перерахування грошових коштів на рахунок Постачальника.

На виконання умов договору Постачальником здійснена поставка вугілля марки АС фр.0-20мм, що підтверджується видатковими накладними та актами приймання - передачі вугільної продукції від 12.10.2018 на суму145938 грн, в т.ч. ПДВ 24323 грн, від 14.10.2018 на суму 147810 грн, у тому числі ПДВ 24635 грн, на суму 142818 грн, в тому числі ПДВ 23803 грн, від 23.10.2018 на суму 164658 грн, у тому числі ПДВ 27443 грн, від 09.10.2018 на суму 142506 грн, у тому числі ПДВ 23751 грн, від 18.10.2018 на суму 126048 грн, у тому числі ПДВ 21008 грн, на суму 173004 грн, в тому числі ПДВ 28834 грн, від 11.10.2018 на суму 133380 грн, у тому числі ПДВ 22230 грн, від 12.10.2018 на суму 162 162 грн, у тому числі ПДВ 27027 грн. До зазначених документів долучені виписки із сертифікатів якості, які посвідчені Постачальником (т.2, а.с. справи 76-102).

Поставлена продукція оплачена позивачем, що підтверджується копіями платіжних доручень, які долучені до матеріалів справи (т.2, а.с. 103-116).

Товариством з обмеженою відповідальністю "Спецтехмаш" оформлені податкові накладні, які зареєстровані в Єдиному Реєстрі податкових накладних: від 05.10.2018 № 182 на суму 500000 грн (ПДВ 8333,33 грн); від 10.10.2018 № 183 на 500000 грн (ПДВ 8333,33 грн); від 11.10.2018 № 184 на суму 500000 грн (ПДВ 8333,33 грн); від 12.10.2018 № 187 на суму 100000 грн (ПДВ 16666,67 грн); від 16.10.2018 № 206 на суму 500000 грн (ПДВ 8333,33 грн); від 17.10.2018 № 213 на суму 64000 грн (ПДВ 10666,67 грн.); від 18.10.2018 № 208 на суму 100000 грн (ПДВ 16666,67 грн); від 19.10.2018 № 209 на суму 100000 грн (ПДВ 16666,67 грн); від 22.10.2018 № 210 на суму 100000 грн (ПДВ 16666,67 грн); від 23.10.2018 № 214 на суму 80000 грн (ПДВ 13333,33 грн); від 24.10.2018 № 215 на суму 80000 грн (ПДВ 13333,33 грн); від 25.10.2018 № 212 на суму 150000 грн (ПДВ 25000,00 грн); від 26.10.2018 № 211 на суму 100000 грн (ПДВ 16666,67 грн); від 31.10.2018 № 217 на суму 100000 грн (ПДВ 16666,67 грн) (т.2, а.с. 57- 75). Усі первинні документи є складеними у відповідності до встановленої форми, містять реквізити, визначені п.2,4 ст.9 Закону України №996.

Податкові накладні відповідають вимогам п.201.1 ст.201 ПКУ та містять всі необхідні реквізити.

У Акті перевірки відповідачем зазначено, що позивач мав взаємовідносини з ТОВ "Везувій Трейд" (код 41217433) на підставі договору поставки від 21.11.2017 № ЕК/17/15-02/25.

Контрагент - постачальник ТОВ "Везувій Трейд", вид діяльності 46.90 - неспеціалізована оптова торгівля, штатна кількість працівників складає 2 особи, основні засоби відсутні.

Перевіркою встановлено, що до первинних документів внесені невірні дані, а саме, що ТОВ "Везувій Трейд" при чисельності 2 особи, при відсутності основних засобів не може бути виробником вугільної продукції та не може видавати сертифікати якості, пріоритет для видачі яких, належить виробнику.

Відповідно до товарно-транспортної накладної не можливо встановити ланцюг руху науглараживателю С60\8іС3850 від виробника.


................
Перейти до повного тексту