1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

Іменем України

17 лютого 2022 року

Київ

справа № 640/18577/18

провадження № К/9901/20517/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Коваленко Н.В., суддів: Берназюка Я.О., Стрелець Т.Г., розглянувши у попередньому судовому засіданні у касаційному порядку справу за позовом Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, за касаційною скаргою Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва у складі судді Літвінової А.В. від 29 березня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів: Бужак Н.П., Костюк Л.О., Пилипенко О.Є. від 30 травня 2019 року,

УСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. Компанія у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" звернулась до суду з позовом до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, у якому просила:

- визнати протиправною бездіяльність Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), що полягає у непідготовці проєкту рішення Київської міської ради про передачу в користування Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), розташованої за адресою: м. АДРЕСА_1 (кадастровий номер 8000000000:82:102:0029);

- зобов`язати Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) підготувати проєкт рішення Київської міської ради про передачу в користування Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), розташованої за адресою: м. АДРЕСА_1 (кадастровий номер 8000000000:82:102:0029).

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

2. Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 березня 2019 року позовні вимоги Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" було задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), що полягає у непідготовці проєкту рішення Київської міської ради про передачу в користування або про відмову у передачі в користування Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), розташованої за адресою: м. АДРЕСА_1 (кадастровий номер 8000000000:82:102:0029).

Вийшовши за межі позовних вимог, суд зобов`язав Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повторно (з урахуванням висновків суду, викладених в даному рішенні) розглянути заяву Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" від 03.10.2018 про надання у користування (оренду) земельної ділянки, розташованої за адресою: м. АДРЕСА_1 (кадастровий номер 8000000000:82:102:0029).

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

3. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що Порядок набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві, затверджений рішенням Київської міської ради від 20 квітня 2017 року № 241/2463, не містить вимог стосовно того, що заявник, який виявив бажання отримати в оренду земельну ділянку, зареєстровану в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право комунальної власності на яку зареєстровано у встановленому порядку, без зміни її меж та цільового призначення, повинен окрім визначених підпунктом 3.10.3 Порядку документів надати також інформацію щодо реєстрації права власності на таку нерухомість.

4. за оцінкою суду першої інстанції, представником Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" було подано до центру надання адміністративних послуг всі документи, визначені Порядком № 241/2463.

5. На спростування твердження відповідача, викладеного в листі від 22 жовтня 2018 року № 05716-22488 про те, що ухвалою Печерського районного суду м. Києва від 01 лютого 2016 року у справі № 757/3842/16-к на вказану земельну ділянку накладено арешт, судом зазначено, що ухвалою Печерського районного суду міста Києва від 26 квітня 2017 року № 757/13920/17-к було скасовано арешт, накладений ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 01 лютого 2016 року у справі № 757/3842/16-к у рамках кримінального провадження № 12014100060003927.

6. На спростування твердження Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради щодо того, що постановою Верховної Ради України від 13 січня 2009 року № 850-VI введено мораторій на виділення земельних ділянок на відстані не менше 200 метрів від меж земельної ділянки Національного ботанічного саду ім. М.М. Гришка Національної Академії Наук України до моменту встановлення його охоронної зони, суд зазначив, що виділення земельної ділянки, як підстава набуття права на землю передбачається для громадян України, які набувають права на земельні ділянки на підставі виділення в натурі (на місцеві належної їм земельної частки, паю, згідно з пунктом "г" частини першої статті 81 Земельного кодексу України). Однак, наразі постає питання щодо переоформлення права користування вже сформованої земельної ділянки на користь позивача, а не виділення земельної ділянки в натурі.

7. Крім того, суд наголосив, що приписами статті 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зазначено, що передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, крім випадків, зокрема, розташування на земельній ділянці будівлі (споруди), що перебуває у власності фізичної або юридичної особи.

8. Оскільки Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" на праві приватної власності належить житловий будинок, розташований на земельній ділянці площею 0,0743 га із кадастровим номером 8000000000:82:102:0029, що знаходиться за адресою: м. АДРЕСА_1/1а, а тому, посилання відповідача на приписи статті 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", як на одну з підстав для повернення документів позивача, є безпідставними.

9. Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2019 року, з урахуванням ухвали від 10 червня 2019 року про виправлення описки, рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 березня 2019 року змінено.

Абзац третій резолютивної частини викладено у наступній редакції:

"Зобов`язати Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розглянути заяву від 03 жовтня 2018 року про підготовку проєкту рішення Київської міської ради про передачу в користування Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП2 земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), розташованої за адресою: м. АДРЕСА_1 (кадастровий номер 8000000000:82:102:0029) та за результатами розгляду вказаної заяви підготувати відповідний проєкт рішення про передачу в користування або про відмову у передачі в користування земельної ділянки".

В іншій частині рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 березня 2019 року залишено без змін.

10. Змінюючи рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції погодився із висновком суду першої інстанції в частині визнання протиправною бездіяльності Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), що полягає у непідготовці проєкту рішення Київської міської ради про передачу в користування або про відмову у передачі в користування Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

11. Відповідач за результатами розгляду заяви про надання у користування (оренду) земельної ділянки мав прийняти відповідне рішення про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки в користування (у власність), проте відповідачем всупереч приписам Порядку набуття прав на землю із земель комунальної власності у м. Києві було прийнято рішення про повернення документів позивачеві.

12. У випадку коли поданих доказів достатньо для того, щоб зобов`язати суб`єкта владних повноважень прийняти те чи інше рішення, чи зробити ту чи іншу дію, суд вправі обрати такий спосіб захисту порушеного права.

13. Суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що належним способом захисту та відновлення порушеного права позивача буде зобов`язання відповідача розглянути заяву Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" від 03 жовтня 2018 року про підготовку проєкту рішення Київської міської ради про передачу земельної ділянки та за результатами розгляду вказаної заяви підготувати відповідний проєкт рішення про надання дозволу або про відмову у наданні дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

14. Не погоджуючись із рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права, Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) звернувся із касаційною скаргою, у якій просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 березня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2019 року, та ухвалити нове рішення, яким відмовити Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" у задоволенні позовних вимог.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, УСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

15. Судами попередніх інстанцій установлено, що Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" на праві приватної власності належить житловий будинок, розташований на земельній ділянці площею 0,0743 га із кадастровим номером 8000000000:82:102:0029, що знаходиться за адресою: м. АДРЕСА_1/1а. Вказане підтверджується наявними в матеріалах справи копією договору купівлі-продажу від 02 жовтня 2017 року (зареєстрований в реєстрі за № 1830) та копією витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 02 жовтня 2017 року № 99064652.

16. 03 жовтня 2018 року Компанія у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" через центр надання адміністративних послуг звернулась до Київської міської ради із заявою щодо передачі Компанії у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" в оренду строком на 10 років земельної ділянки площею 743 кв.м, кадастровий номер 8000000000:82:102:0029, що розташована за адресою: м. АДРЕСА_1.

До вказаної заяви було додано наступні документи:

- нотаріально посвідчену копію договору купівлі-продажу № 1830 від 02 жовтня 2017 року;

- витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-0002131512018;

- нотаріально посвідчену фотокопію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 99064652 від 02 жовтня 2017 року;

- нотаріально посвідчену копію апостилю установчих документів Компанії у формі товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП";

- довіреність.

17. Листом від 22 жовтня 2018 року № 05716-22488 Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повернув документи Компанії у формі товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" з тих підстав, що: у Департаменті земельних ресурсів відсутня інформація щодо реєстрації права власності на земельну ділянку; ухвалою Печерського районного суду міста Києва від 01 лютого 2016 року у справі № 757/3842/16-к на вказану земельну ділянку накладено арешт; постановою Верховної Ради України введено мораторій на виділення земельних ділянок на відстані не менше 200 метрів від меж земельної ділянки Національного ботанічного саду ім. М.М. Гришка; у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", передача земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.

18. Уважаючи бездіяльність Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), що полягає у непідготовці проєкту рішення Київської міської ради про передачу в користування Компанії "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд протиправною, Компанія у формі товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" звернулась до суду з позовом.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

19. Касаційна скарга обґрунтована тим, що на момент розгляду заяви позивача до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не надходило повідомлення про зняття арешту зі спірної земельної ділянки, та позивачем не було подано рішення суду, яким було скасовано ухвалу Печерського районного суду міста Києва від 01 лютого 2016 року у справі № 757/3842/16-к про арешт на вказану земельну ділянку.

20. Відповідач посилається на постанову Верховної Ради України "Про невідкладні заходи зі збереження територіальної цілісності Національного ботанічного саду ім. М.М. Гришка НАН України" від 13 січня 2009 року № 850-VІ, якою передбачено:

- встановити по периметру земельної ділянки Національного ботанічного саду ім. М.М. Гришка НАН України охоронну зону не менше 200 метрів від її меж;

- затвердити межі та положення, що визначає правовий режим земель охоронної зони Національного ботанічного саду ім. М.М. Гришка НАН України;

- ввести мораторій на виділення земельних ділянок на відстані не менше 200 метрів від меж земельної ділянки Національного ботанічного саду ім. М.М. Гришка НАН України.

21. Крім того, Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) зазначає, що довіреністю від 29 жовтня 2018 року на представництво інтересів Компанія у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" уповноважила Ніколаву Н.А. представляти інтереси компанії без обмежень. Строк дії довіреності до 04 квітня 2019 року. Однак апеляційна скарга на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 березня 2019 року у справі № 640/18577/18, яка подана Ніколавою Н.А. підписана 26 квітня 2019 року, коли строк повноважень представника закінчився.

Проте Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 травня 2019 року у справі 640/18577/18 відкрито апеляційне провадження, що є порушенням норм процесуального права.

22. Компанією у формі партнерства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЖЕРІ ТРЕЙД ЛП" подано відзив на касаційну скаргу Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 березня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2019 року, у яких вона просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а оскаржувані рішення - без змін.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Релевантні джерела права

23. Відповідно до частин першої, другої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

24. Згідно із частиною першою статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

25. Частинами першою, другою статті 124 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

26. Згідно приписів частин першої, другої статті 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі, зокрема розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

27. Частиною першою статті 120 Земельного кодексу України передбачено, що у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

28. Відповідно до частини третьої статті 7 Закону України "Про оренду землі" до особи, якій перейшло право власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій земельній ділянці, також переходить право оренди на цю земельну ділянку. Договором, який передбачає набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, припиняється договір оренди земельної ділянки в частині оренди попереднім орендарем земельної ділянки, на якій розташований такий житловий будинок, будівля або споруда.

29. Згідно із частиною першою статті 377 Цивільного кодексу України до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).

30. Пунктом 3.9 Порядку набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві, затвердженому рішенням Київської міської ради від 20 квітня 2017 року № 241/2463 (далі - Прядок № 241/2463), передбачено, що після державної реєстрації земельної ділянки (внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру про документацію із землеустрою) зацікавлена особа з метою прийняття Київською міською радою відповідного рішення щодо розпорядження земельною ділянкою звертається в установленому порядку до центру надання адміністративних послуг з заявою на отримання адміністративної послуги.

31. Згідно із пунктом 3.10.3 Порядку № 241/2463 у разі надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право комунальної власності на яку зареєстровано у встановленому порядку, без зміни її меж та цільового призначення, до заяви на отримання адміністративної послуги додаються:

- посвідчені в установленому порядку копії документів щодо правового статусу об`єктів нерухомого майна, розташованих на земельній ділянці;

- витяг з Державного земельного кадастру;

- нотаріально посвідчена письмова згода землекористувача на припинення права користування земельною ділянкою, у разі ненадання чи відмови у наданні такої згоди - рішення суду про вирішення цього питання, окрім випадків, передбачених статтею 31 Закону України "Про оренду землі", а також згода на розірвання договору оренди земельної ділянки;

- засвідчені печаткою (за наявності) та підписом керівника зацікавленої особи копії установчих документів (для юридичних осіб), витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (для юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців), копія реєстраційного номера облікової картки платника податку (крім громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку (ідентифікаційного номера), офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку в паспорті громадянина України) (для фізичних осіб - підприємців), а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу, та копія реєстраційного номера облікової картки платника податку (крім громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку (ідентифікаційного номера), офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку в паспорті громадянина України);

- довіреність або засвідчена в установленому порядку її копія, на підставі якої інтереси заявника представляє уповноважена ним особа (у разі якщо клопотання подається представником).

32. Пунктами 3.16 - 3.18 Порядку № 241/2463 передбачено, що підготовка висновку щодо надання в установленому законом порядку земельної ділянки, внесення відповідної інформації до міського земельного кадастру, підготовка проєкту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки в користування (у власність) у разі наявності підстав для відмови у наданні (передачі) земельної ділянки в користування (у власність) здійснюється у десятиденний термін. Внесення відповідної інформації до міського земельного кадастру здійснюється безпосередньо Департаментом земельних ресурсів на безоплатній основі.

За результатами розгляду заяви на отримання адміністративної послуги Київська міська рада приймає відповідне рішення щодо розпорядження земельною ділянкою в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради.

Рішення Київської міської ради, прийняте за результатами розгляду заяви про отримання адміністративної послуги, передається секретаріатом Київської міської ради адміністратору Центру надання адміністративних послуг для видачі зацікавленій особі або уповноваженому нею представнику, а засвідчені копії такого рішення надсилаються секретаріатом Київської міської ради до Департаменту земельних ресурсів, Департаменту містобудування та архітектури та територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин у місті Києві. Разом з копією рішення Київської міської ради про надання (передачу) земельної ділянки зацікавленій особі у користування (у власність) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки в користування (у власність) до Департаменту земельних ресурсів передається відповідна кадастрова справа.

33. Відповідно до підпункту 1.1 Положення про Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 року № 182/342 (далі - Положення № 182/342), Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та згідно з законодавством забезпечує виконання повноважень Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сфері земельних відносин, є підзвітним та підконтрольній Київській міській раді та виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), безпосередньо підпорядковується Київському міському голові, а з питань управління землями державної власності, розпорядження якими здійснює виконавчу орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) - виконавчому орган Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації).

34. У відповідності до пункту 3.11 Положення № 182/342 Департамент розробляє в установленому порядку проєкти рішень Київської міської ради, готує та подає розпорядження Київського міської голови, розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а також подає свої висновки з питань, зокрема, розпорядження землями в межах міста Києва, надання земельних ділянок в користування, вилучення земельних ділянок.


................
Перейти до повного тексту