1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


Перейти до правової позиції

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 січня 2022 року

м. Київ

cправа № 927/172/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Міщенка І.С. - головуючого, Берднік І.С., Зуєва В.А.,

за участю секретаря судового засідання - Кравченко О.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу першого заступника керівника Київської міської прокуратури

на постанову Північного апеляційного господарського суду від 22 вересня 2021 року (головуючий - Іоннікова І.А., судді: Разіна Т.І., Михальська Ю.Б.) і рішення Господарського суду Чернігівської області від 28 квітня 2021 року (суддя Сидоренко А.С.) у справі

за позовом заступника прокурора Чернігівської області в інтересах держави в особі Чернігівської обласної ради

до: (1) Управління комунального майна Чернігівської обласної ради, (2) Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліки України",

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - Комунального підприємства "Ліки України",

про визнання недійсними наказів і договорів.

(у судовому засіданні взяли участь: прокурор - Біньковська А.В., представники Відповідача 1 - Бондар Я.О., Відповідача 2 - Степаненко Р.О., Третьої особи - Клименко С.М.)

Вступ

1. Учасниками цього спору є заступник прокурора Чернігівської області (далі Прокурор), який діє в інтересах держави в особі Чернігівської обласної ради (далі "Позивач", Чернігівська облрада), Управління комунального майна Чернігівської обласної ради (далі "Відповідач-1", Управління), Товариство з обмеженою відповідальністю "Ліки України" (далі "Відповідач-2", ТОВ "Ліки України") та Комунальне підприємство "Ліки України" (далі "Третя особа", КП "Ліки України").

2. Спір стосується правовідносин, що виникли в процесі передання Управлінням в оренду ТОВ "Ліки України", яке утворено представниками трудового колективу КП "Ліки України", цілісного майнового комплексу вказаного комунального підприємства.

3. В процесі вирішення цього спору перед судами постало декілька ключових питань, частина яких залишилася спірною і на етапі касаційного провадження у ньому, а саме:

- чи обов`язковим є проведення конкурсної процедури при передачі в оренду цілісного майнового комплексу комунального підприємства у разі, якщо орендарем такого комплексу бажає стати господарське товариство, яке утворено представниками трудового колективу цього підприємства?

- чи обов`язковим для передачі в оренду цілісного майнового комплексу комунального підприємства є рішення сесії Чернігівської облради чи Управління, як уповноважений орган ради, може прийняти таке рішення самостійно?

4. Відповідаючи на вказані питання суди попередніх інстанцій вказали, що проведення конкурсної процедури у даному випадку обов`язковим не є, оскільки господарське товариство, яке утворено представниками трудового колективу комунального підприємства має переважне (виключне) право на отримання цілісного майнового комплексу такого підприємства в оренду, а Управління, як уповноважений орган обласної ради має право самостійно приймати рішення про передачу такого майна в оренду, позаяк згідно з положеннями, що затвердженні органом місцевого самоврядування воно має право виступати орендодавцем цілісних майнових комплексів комунальних підприємств обласної ради.

5. У касаційній скарзі Прокурор стверджує, що відповіді на ключові питання спору мали бути абсолютно протилежними. Вказує про безпідставність здійсненого судами ототожнення понять "переважне" та "виключне" право трудового колективу на отримання майна комунального підприємства в оренду. Акцентує, що товариство, яке утворено представниками трудового колективу не віднесено Законом України "Про оренду державного та комунального майна" до переліку суб`єктів, які мають право на отримання комунального майна без конкурсу. Підкреслює також, що відповідно до приписів Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" розпорядження майном комунальної власності належить до виключної компетенції обласної ради, а тому передача такого майна в оренду на підставі наказу начальника Управління була незаконною.

6. За наслідками здійснення касаційного провадження, колегія суддів Верховного Суду із доводами Прокурора погоджується і констатує, що висновки судів попередніх інстанцій дійсно зроблені внаслідок неправильного застосовування положень згаданих Законів, що своїм наслідком має скасування прийнятих судових рішень з прийняттям нового рішення про визнання недійсними правочинів виданих (укладених) в межах спірної орендної процедури.

7. Далі детально.

Обставини спору, встановлені судами попередніх інстанцій

8. Згідно статуту КП "Ліки України" дане підприємство створене в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області (надалі - комунальне майно) і входить до сфери управління Управління. Засновником підприємства є Чернігівська облрада. Підприємство є унітарним комунальним комерційним підприємством і здійснює свою діяльність на підставі та відповідно до вимог законодавства, рішень засновника, органу управління та статуту.

9. 12.09.2018 КП "Ліки України" звернулося до Управління із заявою № 10/06-941 про передачу в оренду цілісного майнового комплексу (далі ЦМК) підприємства своєму трудовому колективу.

10. 18.09.2018 відбулась конференція трудового колективу КП "Ліки України".

(1) Із протоколу № 1 від 18.09.2018 вбачається, що на порядок денний були винесені, зокрема, питання про: розгляд листа Управління щодо оренди ЦМК; визначення форми та назви господарського товариства; затвердження проєкту статуту господарського товариства. В протоколі вказано також, що генеральний директор підприємства поінформував, що 14.09.2018 від Управління надійшов лист щодо оренди ЦМК.

(2) Після відповідного обговорення конференцією трудового колективу КП "Ліки України" одноголосно було прийнято рішення про взяття трудовим колективом в оренду ЦМК підприємства та направити до Управління заяву про оренду ЦМК підприємства; з метою оренди ЦМК трудовим колективом вирішено створити ТОВ "Ліки України" та затвердити проєкт його статуту.

11. 25.09.2018 відбулись установчі збори засновників ТОВ "Ліки України" (протокол № 1 від 25.09.2018) на яких були прийняті рішення, зокрема, про: створення з метою оренди ЦМК КП "Ліки України" товариства з обмеженою відповідальністю; затвердження повної назви створеного товариства українською мовою: Товариство з обмеженою відповідальністю "Ліки України"; звернення до Чернігівської облради щодо передачі створеному підприємству в оренду ЦМК КП "Ліки України" строком на 49 років; утворення статутного капіталу товариства; встановлення часток статутного капіталу товариства; затвердження статуту товариства.

(1) Як вбачається із статуту ТОВ "Ліки України" та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, 27.09.2018 була проведена державна реєстрація ТОВ "Ліки України".

(2) Метою діяльності товариства є взяття в оренду ЦМК КП "Ліки України" трудовим колективом для здійснення господарської комерційної діяльності з метою забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення закладів охорони здоров`я і населення та здійснення іншої не забороненої чинним законодавством виробничої, комерційної, фінансової та зовнішньоекономічної діяльності та за рахунок цього отримання прибутку для розвитку товариства і реалізації соціальних та економічних інтересів його учасників та трудового колективу.

(3) Засновниками (учасниками) товариства є фізичні та юридичні особи згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

(4) Статутний капітал товариства складає 1 000 000 грн, який формується за рахунок грошових внесків засновників. Розміри часток учасників товариства становлять: фізичні особи (трудовий колектив) - 58%, юридичні особи - 42% відсотки.

12. 28.09.2018 ТОВ "Ліки України" звернулося до Управління із заявою № 01-0918 про передачу в оренду товариству, створеному членами трудового колективу КП "Ліки України", ЦМК КП "Ліки України". До заяви були додані наступні документи: копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ТОВ "Ліки України"; лист щодо фінансових результатів підприємства ТОВ "Ліки України"; витяг з протоколу загальних зборів (конференції) трудового колективу КП "Ліки України" про рішення щодо створення ТОВ "Ліки України" та затвердження його статуту; витяг з протоколу загальних зборів (конференції) трудового колективу КП "Ліки України" про рішення взяти в оренду ЦМК КП "Ліки України"; лист щодо платіжних реквізитів та наявності відкритих рахунків в банківських установах ТОВ "Ліки України"; лист з пропозиціями щодо способів забезпечення виконання зобов`язань за договором оренди у разі його укладення; копія довідки про включення до ЄДРПОУ з інформацією щодо взяття на облік платника податків ТОВ "Ліки України"; копія статуту ТОВ "Ліки України"; лист щодо здійснення ліцензійної діяльності.

13. 08.10.2018 начальником Управління Буніним А.Ю. було видано наказ № 159 "Про передачу в оренду цілісного майнового комплексу КП "Ліки України" Чернігівської обласної ради" згідно якого ним було прийнято рішення про укладення договору оренди з ТОВ "Ліки України" (заява від 28.09.2018 № 01-0918) на майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області - ЦМК КП "Ліки України".

14. 16.10.2018 начальником Управління Буніним А.Ю. було видано наказ № 168 "Про оцінку майна Комунального підприємства "Ліки України" Чернігівської обласної ради".

15. 02.11.2018 комісією Управління з конкурсного відбору суб`єктів оціночної діяльності (протокол № 15) переможцем конкурсу щодо виконання оцінки ЦМК КП "Ліки України" визнано Приватне підприємство "Ажіо.".

16. 03.12.2018 між Управлінням (замовником), КП "Ліки України" (платником) та Приватним підприємством "Ажіо." (виконавцем) був укладений договір на проведення незалежної оцінки майна № 108, згідно умов якого виконавець за завданням замовника зобов`язався провести оцінку об`єкта, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області - основні засоби, інші необоротні матеріальні активи, нематеріальні активи, оборотні матеріальні засоби (запаси) ЦМК КП "Ліки України", місце знаходження об`єкта оцінки: м. Чернігів, вул. Івана Мазепи, 55 та перебуває у господарському віданні КП "Ліки України", замовник і платник - прийняти виконану роботу, а платник - оплатити її.

17. 11.01.2019 начальником Управління був затверджений Акт оцінки ЦМК, що передається в оренду, в якому вказано, що вартість майна КП "Ліки України", що викуповується орендарем становить 26 585 тис. грн.

18. 11.02.2019 між Управлінням (орендодавцем) та ТОВ "Ліки України" (орендарем) був укладений договір оренди цілісного майнового комплексу підприємства № 224 згідно умов якого (п. 1.1 - 1.6, 2.2, 2.3, 2.6, 3.1 - 3.3, 10.1, 10.2) орендодавець зобов`язався передати, а орендар прийняти в строкове платне користування ЦМК КП "Ліки України" (підприємство), склад і вартість якого визначено відповідно до наведених акта оцінки, протоколу про результати інвентаризації та передавального балансу, складених станом на 31.10.2018, в тому числі будівлі і споруди, наведені у додатку 2 (Перелік об`єктів нерухомого майна) до цього договору.

(1) Вартість підприємства за результатами незалежної оцінки, здійсненої станом на 31.10.2018 становить 148 003 703, 87 грн, у тому числі: вартість майна підприємства, яке передається оренду, становить 82 726 130, 36 грн; вартість житлового фонду підприємства, який передається на утримання орендарю, становить 2 281 614,12 грн; вартість оборотних засобів становить 62 995 959, 29 грн.

(2) Оборотні матеріальні засоби (з урахуванням витрат майбутніх періодів в сумі 23 000, 00 грн та за мінусом кредиторської заборгованості згідно з актом оцінки в сумі 36 434 000, 00 грн) вартістю 26 585 000, 00 грн орендар викуповує на підставі договору купівлі - продажу, що укладається одночасно з підписанням цього договору.

(3) Після укладення цього договору орендар приєднує до свого майна підприємство в установленому порядку.

(4) Орендар виступає правонаступником усіх прав та обов`язків реорганізованого підприємства.

(5) Майно підприємства враховується окремо від іншого майна орендаря на окремому балансі з зазначенням того, що це майно є орендованим.

(6) Передача підприємства в оренду не тягне за собою виникнення в орендаря права власності на це майно. Майно залишається у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області, а орендар користується ним протягом всього строку оренди.

(7) Передача підприємства в оренду здійснюється за вартістю, визначеною в акті оцінки, складеному за Методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

(8) Орендар зобов`язується зберегти структуру, трудові та соціальні гарантії членам трудового колективу, які діяли на день укладення договору оренди відповідно до статуту та колективного договору КП "Ліки України".

(9) Орендна плата є платежем, який орендар вносить незалежно від наслідків господарської діяльності і визначається на підставі Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області, затвердженої рішенням обласної ради від 25.03.2011 (зі змінами), і становить без ПДВ за базовий місяць розрахунку (останній місяць за який є інформація про індекс інфляції) - грудень 2018 року 214 881,12 грн.

(10) Орендна плата за перший місяць оренди - лютий 2019 року визначається шляхом коригування орендної плати за базовий місяць на індекс інфляції за січень та лютий 2019 року. Нарахування ПДВ на суму орендної плати здійснюється в порядку, визначеному чинним законодавством. Орендна плата за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць, що друкується Мінстатом України. Орендну плату орендар зобов`язаний перераховувати щомісячно не пізніше останнього числа поточного місяця згідно з виставленими рахунками орендодавцем.

(11) Цей договір діє з моменту його вчинення і до 29.10.2021 включно. Строкове орендне користування підприємством орендар починає з 12.02.2019, але не раніше дати підписання акта приймання - передачі підприємства в оренду.

(12) Додатком до договору оренди є, зокрема, розрахунок розміру орендної плати за оренду ЦМК КП "Ліки України" із змісту якого вбачається, що орендна ставка, визначена згідно з Методикою розрахунку та порядком використання плати за оренду майна комунальної власності області, становить 3%. Розмір річної орендної плати без ПДВ - 2 481 783,91 грн.

19. 12.02.2019 між Управлінням та ТОВ "Ліки України" був підписаний акт приймання - передачі майна в оренду.

20. 11.02.2019 між Управлінням (продавцем) та ТОВ "Ліки України" (покупцем) був укладений договір купівлі - продажу оборотних матеріальних активів згідно умов якого (п. 1.1, 1.2, 1.3, 2.1) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.08.1995 № 629 "Про затвердження Методики оцінки об`єктів оренди, Порядку викупу орендарем оборотних матеріальних засобів та Порядку надання в кредит орендареві коштів та цінних паперів", у зв`язку з укладенням договору оренди ЦМК КП "Ліки України", продавець продає, а покупець купує оборотні матеріальні активи (активи) загальною вартістю 26 585 000,00 грн.

(1) Перелік активів вартістю 26 585 000,00 грн відображений в даних інвентаризації по КП "Ліки України", проведеної станом на 31.10.2018.

(2) Вартість активів визначена незалежною (експертною) оцінкою суб`єктом оціночної діяльності - Приватним підприємством "Ажіо." станом на 31.10.2018.

(3) Покупець зобов`язаний сплатити за придбані оборотні матеріальні активи початковий внесок у розмірі 30% від загальної вартості майна, що становить 7 975 500, 00 грн протягом 30-ти календарних днів з моменту укладення даного договору. Решта суми виплачується покупцем протягом 12 місяців від моменту укладення даного договору, але не пізніше 11.02.2020.

21. 11.02.2019 начальником Управління Буніним А.Ю. видано наказ № 24 "Про реорганізацію Комунального підприємства "Ліки України" Чернігівської обласної ради шляхом приєднання до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліки України". Згідно даного наказу було прийнято рішення припинити з 12.02.2019 діяльність КП "Ліки України" шляхом його реорганізації через приєднання до орендаря ЦМК - ТОВ "Ліки України" та створити комісію з реорганізації підприємства.

22. На виконання умов договору купівлі - продажу оборотних матеріальних активів від 11.02.2019 ТОВ "Ліки України", платіжними дорученнями від 18.02.2019 № 12 на суму 1 000 000, 00 грн, від 26.02.2019 № 96 на суму 1 000 000, 00 грн та від 11.03.2019 № 247 на суму 5 975 500,00 грн, сплатило початковий внесок у розмірі 30% від загальної вартості майна, що становить 7 975 500,00 грн.

Узагальнений зміст позовних вимог та підстав позову

23. В подальшому, стверджуючи про незаконність проведеної процедури передачі ЦМК КП "Ліки України" в оренду ТОВ "Ліки України" до Господарського суду Чернігівської області в інтересах держави в особі Чернігівської облради з позовом звернувся Прокурор. У позові просив:

(1) визнати недійсним наказ начальника Управління Буніна А.Ю. від 08.10.2018 № 159 "Про передачу в оренду ЦМК КП "Ліки України";

(2) визнати недійсним договір оренди № 224 цілісного майнового комплексу підприємства, укладений 11.02.2019 між Управлінням та ТОВ "Ліки України";

(3) визнати недійсним договір купівлі - продажу оборотних матеріальних активів, укладений 11.02.2019 між Управлінням та ТОВ "Ліки України";

(4) визнати недійсним наказ начальника Управління Буніна А.Ю. від 11.02.2019 № 24 "Про реорганізацію КП "Ліки України" шляхом приєднання до ТОВ "Ліки України".

24. В обґрунтування заявлених позовних вимог Прокурор вказав, що видання та укладення вищевказаних наказів та правочинів було здійснено всупереч вимогам чинного законодавства, із суттєвими порушеннями вимог Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про оренду державного та комунального майна", що у свою чергу, створило загрозу припинення діяльності одного з найприбутковіших підприємств обласної ради - КП "Ліки України".

25. Прокурор стверджував, що:

(1) у статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" законодавцем чітко визначено необхідність прийняття будь-яких рішень щодо управління комунальним майном - об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад, виключно на сесії відповідної ради, однак, незважаючи на імперативність вказаної норми чинного законодавства, начальником Управління Буніним А.Ю. без відповідного рішення Чернігівської облради 08.10.2018 самостійно та неправомірно було видано наказ № 159 про укладення договору оренди ЦМК КП "Ліки України" з ТОВ "Ліки України", який став підставою для подальшого укладення спірних договорів;

(2) крім цього, при передачі майна в оренду, всупереч вимог частини 4 статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", попит на об`єкт оренди взагалі не вивчався, оголошення про намір передати майно в оренду в офіційних друкованих ЗМІ та на сайті орендодавця не публікувалося, наказ за результатами вивчення попиту не приймався; наведене фактично призвело до порушення конкурсних засад передачі комунального майна в оренду, звуження кола потенційних орендарів, дозволило уникнути проведення конкурсу на оренду майна та обмежило право інших учасників на оренду ЦМК КП "Ліки України";

(3) випадки, за наявності яких конкурс не проводиться, чітко визначені у частині 4 статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" і створення членами трудового колективу господарського товариства до таких випадків не відноситься; таке товариство дійсно має переважне перед іншими фізичними та юридичними особами право на укладення договору оренди ЦМК підприємства, однак за результатами конкурсу, а не в обхід нього;

(4) встановлений у спірному договорі оренди розмір орендної плати не ґрунтується на вимогах законодавства та є значно нижчим від визначеної межі;

(5) в свою чергу договір купівлі - продажу оборотних матеріальних активів від 11.02.2019, укладення якого передбачено договором оренди також не відповідає вимогам чинного законодавства та підлягає визнанню недійсним, оскільки питання продажу оборотних матеріальних активів КП "Ліки України" на сесії Чернігівської обласної ради взагалі не розглядалося, рішення щодо цього не приймалося; більш того, Положенням про Управління останнє взагалі не наділено жодними повноваженнями щодо продажу будь - якого комунального майна та укладення договорів купівлі - продажу;

(6) наказ начальника Управління "Про реорганізацію КП "Ліки України" шляхом приєднання до ТОВ "Ліки України" є похідним від наказу № 159, оскаржуваних договорів, які прийняті всупереч вищенаведених вимог законодавства, а тому він також підлягає визнанню недійсним у судовому порядку.

Узагальнений зміст та обґрунтування рішень судів попередніх інстанцій

26. Рішенням Господарського суду Чернігівської області від 28.04.2021, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 22.09.2021, позов Прокурора залишено без задоволення.

27. Аргументуючи судові рішення, суди попередніх інстанцій виходили з того, що Управлінням було повністю дотримано порядок передачі в оренду ЦМК КП "Ліки України", а тому і підстав для визнання недійсними оспорюваних правочинів немає.

28. Суди вказали, зокрема, таке.

(1) Прийнятим Чернігівською облрадою Положенням про порядок передачі майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області в оренду від 25.03.2011 було визначено орендодавців майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області, а саме Управління наділено правом виступати орендодавцем ЦМК комунальних підприємств обласної ради. Дане Положення про оренду розглядалося на засіданнях постійних комісій обласної ради, президії та прийняте на пленарному засіданні обласної ради. Отже, обласною радою відповідно до наданих повноважень, в порядку статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено об`єкти передачі, суб`єктів та процедуру передачі майна в оренду комунальної власності і за таких обставин слід вважати, що Позивач правомірно делегував в порядку передбаченому законом повноваження щодо передачі в оренду майна комунальної власності області Відповідачу-1.

(2) Враховуючи вищевикладене, твердження Прокурора щодо передачі майна комунальної власності області виключно на сесії обласної ради є помилковими, з огляду на те, що Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" не містить імперативних норм щодо розгляду кожного окремого випадку передачі майна в оренду виключно на пленарних засіданнях обласної ради.

(3) Чинним законодавством встановлено, що створене членами трудового колективу господарське товариство, у статутному (складеному) капіталі якого частка внесків членів трудового колективу становитиме відповідно до статуту товариства більш як 50 відсотків, має переважне перед іншими фізичними та юридичними особами право на укладення договору оренди цілісного майнового комплексу підприємства, його структурного підрозділу, де створене це товариство. Вказана норма свідчить про виключне право трудового колективу на укладення договору оренди цілісного майнового комплексу підприємства. Участь такого господарського товариства в конкурсі на право оренди майна може призвести до порушення його переважного права на укладення договору оренди ЦМК підприємства, у випадку якщо господарське товариство, створене членами трудового колективу, не зможе запропонувати більш високу ціну ніж інші учасники конкурсу.

(4) За таких обставин, Управлінням правомірно було реалізовано право оренди на ЦМК КП "Ліки України" без вивчення попиту на оренду цього майна та оголошення конкурсу на право його оренди.

(5) Рішенням обласної ради від 25.03.2011 було затверджено Методику розрахунку та порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області і відповідно до її положень орендна ставка за використання ЦМК комунальних підприємств становить 3 %, а тому доводи Прокурора про те, що така ставка є заниженою відхиляються.

(6) Разом з цим, згідно Акта оцінки ЦМК підприємства, що передається в оренду, затвердженого Управлінням від 11.01.2019 вартість майна, що надається орендареві на умовах кредиту відсутня, а отже і потреби в укладенні договору кредиту у даному випадку не було.

(7) Рішенням обласної ради від 17.05.2017 № 36-9/VII було затверджено Типовий Статут комунального підприємства Чернігівської обласної ради і зі змісту Типового Статуту до повноважень засновника (Позивача) дійсно належить прийняття рішення про ліквідацію або реорганізацію підприємства, однак крім реорганізації у випадку передачі ЦМК підприємства в оренду, а тому прийнятий начальником Управління наказ № 24 "Про реорганізацію Комунального підприємства "Ліки України" також є цілком правомірним.

Касаційна скарга

29. Не погодившись із судовими рішеннями, перший заступник керівника Київської міської прокуратури звернувся до Верховного Суду з касаційною скаргою у якій просить їх скасувати та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог.

Узагальнені доводи касаційної скарги

30. Скаржник стверджує, що при прийнятті оскаржуваних рішень судами попередніх інстанцій (при відсутності висновку Верховного Суду у подібних правовідносинах) було неправильно застосовано приписи частини 4 статті 8, частини 4 статті 7 та частини 4 статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", позаяк всупереч дійсному змісту вказаних норм матеріального права суди дійшли помилкових висновків про те, що ТОВ "Ліки України" мало виключне право на оренду ЦМК комунального підприємства і проведення конкурсу щодо такого суб`єкта було не обов`язковим.

31. Крім цього, при наданні висновку про те, що Управління мало право самостійно передавати ЦМК комунального підприємства в оренду (без отримання згоди від Чернігівської облради) судами попередніх інстанцій було неправильно застосовано приписи пункту 19 частини 1 статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", адже вказаним положенням імперативно визначено, що питання про продаж чи передачу в оренду об`єктів комунальної власності вирішується виключно на пленарних засіданнях обласної ради. У цій частині судами також не враховано висновків Верховного Суду щодо застосування вказаної норми, які було викладено у постанові від 11.04.2018 у справі № 911/1610/16.


................
Перейти до повного тексту