1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

Іменем України

17 грудня 2021 року

Київ

справа №431/2929/17

адміністративне провадження № К/9901/11056/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Стародуба О.П.,

суддів - Кравчука В.М., А.А. Єзерова,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 23.02.2021р. (головуючий суддя - Гаврищук Т.Г., судді - Блохін А.А., Сіваченко І.В.) у справі за позовом ОСОБА_1 до Старобільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просив:

визнати дії Старобільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області щодо відмови у виплаті йому пенсії без обмежень незаконними.

Зобов`язати Старобільське об`єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області сплатити йому пенсію без обмежень в розмірі 11012,81 грн., щомісячно, а також заборгованість по виплаті цієї пенсії, що утворилась з 01.07.2016 року.

Постановою Старобільського районного суду Луганської області від 04.12.2017р. позов задоволено.

27.10.2020р. позивач звернувся до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження у справі.

Ухвалою Старобільського районного суду Луганської області від 24.11.2020р. заяву позивача задоволено.

Видано виконавчий лист у якому замінено боржника у виконавчому провадженні щодо виконання постанови Старобільського районного суду Луганської області від 04.12.2017р. у цій справі з Старобільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області на Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області.

Задовольняючи заяву позивача про заміну сторони виконавчого провадження суд першої інстанції виходив з того, що територіальні органи Пенсійного Фонду України виконують свої функції з перерахунку пенсії в залежності від місця проживання (реєстрації) пенсіонера і знаходження його пенсійної справи в цьому територіальному органі. Оскільки, позивач проживає у м. Ужгород Закарпатської області та перебуває на обліку у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Закарпатській області, тому суд дійшов висновку про необхідність заміни сторони у виконавчому провадженні.

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 23.02.2021р. апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області задоволено. Ухвалу Старобільського районного суду Луганської області від 24.11.2020р. про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 431/2929/17 скасовано. У задоволені заяви позивача про заміну сторони виконавчого провадження відмовлено.

Відмовляючи у задоволенні заяви позивача про заміну сторони виконавчого провадження суд апеляційної інстанції виходив з того, що Старобільське об`єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області не є припиненим, а отже не може бути заміненим у відповідності до норм частини 1 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України. Крім того, Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області не є правонаступником боргових зобов`язань Старобільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області.

Позивач не погодився з рішенням суду апеляційної інстанції, звернувся з касаційною скаргою, в якій посилаючись на неповне з`ясування обставин справи та порушення судами норм процесуального права, просив їх скасувати, а справу направити для продовження розгляду до суду першої інстанції.

Касаційна скарга обґрунтована тим, що фактичним відповідачем у справі є Пенсійний фонд України який здійснює свою діяльність через утворені ним територіальні управління. Оскільки, законом передбачений обов`язок територіальних управлінь щодо виплати призначеної пенсії особі за її новим місцем проживання, а тому є всі підстави для заміни сторони виконавчого провадження з Старобільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області на Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області в порядку публічного правонаступництва.

У відзиві на касаційну скаргу відповідач посилається на те, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020р. №925 "Деякі питання функціонування органів функціонування органів Пенсійного фонду України", Старобільське об`єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області повинно бути реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області. Процес реорганізації є завершеним з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань запису про припинення такої юридичної особи. На момент виникнення спірних правовідносин Старобільське об`єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області не ліквідоване, а отже відсутні підстави для заміни сторони виконавчого провадження на її правонаступника.


................
Перейти до повного тексту