1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2021 року

м. Київ

справа № 826/5004/17

адміністративне провадження № К/9901/59721/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Шарапи В.М.,

суддів: Єзерова А.А., Чиркіна С.М.,

розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Інвест Груп" на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 24.07.2018 у складі колегії суддів: Бабенка К.А. (суддя-доповідач), Літвіної Н.М., Сорочка Є.О., у справі №826/5004/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Інвест Груп" до Комунального підприємства "Київблагоустрій" про визнання дій протиправними, скасування припису

ОПИСОВА ЧАСТИНА

Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:

1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Київ Інвест Груп" (далі - ТОВ "Київ Інвест Груп") звернулось до суду з позовом до Комунального підприємства "Київблагоустрій" (далі - КП "Київблагоустрій"), в якому просило визнати протиправними дії зі складання припису №1709363 від 06.04.2017 (далі - Припис) та скасувати Припис.

2. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.04.2018 позовні вимоги задоволено повністю.

2.1. Визнано протиправними дії КП "Київблагоустрій" щодо винесення ТОВ "Київ Інвест Груп" Припису.

2.2. Визнано протиправним та скасовано Припис КП "Київблагоустрій".

2.3. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань КП "Київблагоустрій" на користь ТОВ "Київ Інвест Груп" понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 3200,00 грн.

3. Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 24.07.2018 скасовано рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.04.2018 і ухвалено нове, яким у задоволенні позову відмовлено повністю.

4. Судами попередніх інстанцій під час розгляду справи встановлено наступні обставини:

4.1. Рішенням Київської міської ради "Про передачу Комунальному підприємству "Київтранспарксервіс" земельних ділянок для надання послуг з паркування автотранспорту, влаштування та експлуатації відкритої автостоянки з об`єктами транспортної інфраструктури на просп. Петра Григоренка (від вул. Анни Ахматової до вул. Тальнівської) у Дарницькому районі м. Києва" від 13.11.2013 №610/10098, серед іншого затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок Комунальному підприємству "Київтранспарксервіс" (далі - КП "Київтранспарксервіс") для надання послуг з паркування автотранспорту, влаштування та експлуатації відкритої автостоянки з об`єктами транспортної інфраструктури просп. Петра Григоренка (від вул. Анни Ахматової до вул. Тальнівської) у Дарницькому районі м. Києва (справа Д-6649, заява ДЦ №01005-000095022-014 від 24.07.2013) та передати йому, за умови виконання пункту 3 цього рішення, у короткострокову оренду на 5 років земельні ділянки загальною площею 2,4200 га, з них ділянка №1 площею 0,1847 га (кадастровий номер 8000000000:90:146:0168), ділянка №2 площею 1,5837 га (кадастровий номер 8000000000:90:146:0200), ділянка №3 площею 0,6516 га (кадастровий номер 8000000000:90:146:0201), для надання послуг з паркування автотранспорту, влаштування та експлуатації відкритої автостоянки з об`єктами транспортної інфраструктури на просп. Петра Григоренка (від вул. Анни Ахматової до вул. Тальнівської) у Дарницькому районі м. Києва.

4.2. Між КП "Київтранспарксервіс" (Сторона 1) і Товариством з обмеженою відповідальністю "Транс-парк-сервіс" (Сторона 2) (далі - ТОВ "Транс-парк-сервіс") укладений договір про надання права на експлуатацію фіксованих місць паркування від 22.07.2015 №ДНП-2015-07/30, згідно з пунктом 1.1. якого, Сторона 1 надає за плату Стороні 2 право на організацію та експлуатацію 135 місць для платного паркування транспортних засобів, а також 15 спеціальних місць для безкоштовного паркування транспортних засобів, які перевозять інвалідів, що розташовані на паркувальному майданчику за адресою: м. Київ, Дарницький р-н, просп. Григоренка (навпроти буд. № 1) в межах ІІІ територіальної зони паркування м. Києва (надані "Фіксовані місця для паркування"), а також здійснення розрахунків з юридичними та фізичними особами за паркування їхнього автотранспорту.

4.3. Між ТОВ "Транс-парк-сервіс" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Де-Люкс" (далі - ТОВ "Де-Люкс") був укладений договір про надання в строкове платне користування та експлуатацію визначеної кількості місць для паркування транспортних засобів на паркувальному майданчику за вищевказаною адресою.

4.4. Між ТОВ "Де-Люкс" (Сторона 1) та ТОВ "Київ Інвест Груп" (Сторона 2) укладено договір господарського відання від 23.05.2016 №01-В/Г-4а, згідно з пунктом 1.1. якого Сторона 1 надає, а Сторона 2 приймає в господарське відання та експлуатацію автомобільний газозаправний пункт модульного типу, його складові, які призначені для реалізації скрапленого газу, та інше майно Сторони 1, що знаходиться за адресою: м. Київ, Дарницький район, просп. Петра Григоренка, 4а (навпроти буд. №1).

4.5. При цьому, листом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України "Про погодження Концепції" від 11.11.2015 №7/17-13302 ТОВ "Де-Люкс" надіслано копію витягу з Протоколу від 06.11.2015 №7 засідання секції "Житлового будівництва, промислової та інженерно-транспортної забудови, будівельних матеріалів і виробів" Науково-технічної ради Мінрегіону (далі - Секція), на підставі звернення ТОВ "Де-Люкс" стосовно схвалення Секцією "Концепції щодо розміщення газового автомобільного заправного пункту модульного типу на території автостоянки (паркувального майданчику) по проспекту Петра Григоренка, 4а (біля будівлі за адресою: проспект Петра Григоренко, 4а літ. "А") у м. Києві з урахуванням діючих державних будівельних і санітарних норм та вимог безпеки", розробленої ПАТ "УкрНДІінжпроект".

4.6. Крім того, у висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи Державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров`я України від 05.02.2016 №05.03.02-07/3168 зазначено, що газовий автомобільний заправний пункт ТОВ "Де-Люкс" за адресою: м. Київ, просп. Петра Григоренка, 4А, за наданим заявником зразком відповідає вимогам діючого санітарного законодавства України і за умови дотримання вимог цього Висновку може використовуватись в заявленій сфері застосування.

4.7. Як вбачається з Листа Департаменту містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.02.2016 №2466/0/16-2/27-16, останнє принципово не заперечує щодо розміщення газового автомобільного заправного пункту модульного типу та операторної на території паркувального майданчика по просп. Петра Григоренка, 4а (біля будівлі за адресою: просп. Петра Григоренка, 4а літера "А") за умови подальшого виконання ТОВ "Де-Люкс" заходів з оформлення паспорта прив`язки об`єкту до місцевості, виконання вимог та отримання погоджень, передбачених ДБН В.1.2-7-2008 "Основні вимоги то будівель і споруд, Пожежна безпека" та Концепцією щодо розміщення наведеного газового автомобільного заправного пункту модульного типу.

4.8. Як зазначено у Висновку експертизи (оцінки) протипожежного стану об`єкта від 09.03.2016 №17/03/16, проведеною експертизою протипожежного стану заправника газу стаціонарного типу ЗГС для заправки автомобілів та балонів ТОВ "Де-Люкс", розташованого за адресою: м. Київ, проспект Петра Григоренка, 4а, (біля будівлі за адресою: проспект Петра Григоренка, 4а літера "А") порушень діючих правил пожежної безпеки не виявлено.

4.9. Як вбачається з Дозволу Головного управління Держпраці у Київській області від 25.08.2016 №2268.16.32, ТОВ "Де-Люкс" дозволено експлуатувати технологічне устаткування, лінійні частини та їх елементи систем газопостачання зрідженим газом, зокрема АГЗП, розташоване за адресою: м. Київ, проспект Петра Григоренка, 4а (біля будівлі за адресою: проспект Петра Григоренка, 4а літера "А") за умови додержання вимог законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки з 25.08.2016 до 24.08.2021.

4.10. 06.04.2017 провідним інспектором КП "Київблагоустрій" складено Припис, яким встановлено порушення позивачем - ТОВ "Київ Інвест Груп" вимог пунктів 15.3.26., 20.1.1. Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051 (далі - Правила благоустрою міста Києва) та запропоновано йому усунути виявлені порушення шляхом надання до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища Виконавчого орану Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) дозвільної документації на розміщення автомобільного газозаправного пункту в термін до 3-х днів, а в разі відсутності дозвільної документації - демонтувати автомобільний газозаправний пункт власними силами і попереджено позивача, що в разі невиконання ним вимог Припису буде вжито заходів згідно чинного законодавства.

5. Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги виходив з того, що за відсутності прийнятого уповноваженим органом рішення, яким було б врегульовано питання розміщення газових автомобільних заправних пунктів модульного типу в місті Києві, позивач позбавлений можливості надати визначені у Правилами благоустрою міста Києва документи, а саме генплан або схему розміщення. Тому, суд першої інстанції дійшов висновку, що оспорювані дії відповідача щодо винесення Припису та власне Припис є протиправними.

6. Суд апеляційної інстанції, скасовуючи рішення суду першої інстанції та ухвалюючи нове про відмову у задоволенні позовних вимог, не погодився з цими висновками суду першої інстанції та зазначив, що позивачем не було надано на вимогу відповідача контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою, що свідчить про порушення ним вимог підпункту 15.3.26. Правил благоустрою міста Києва. На підставі наведеного, суд апеляційної інстанції вказав, що оспорювані дії відповідача щодо винесення Припису та Припис є правомірними.

Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:

7. Позивач - ТОВ "Київ Інвест Груп", подало касаційну скаргу на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 24.07.2018, в якій просить оскаржуване судове рішення скасувати та залишити в силі рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.04.2018.

7.1. Аргументи скаржника на обґрунтування доводів касаційної скарги зводяться до неправильного застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права. Зокрема, скаржник наголошує, що він не повинен був отримувати дозвільні документи щодо розміщення газового автомобільного заправного пункту, який був розміщений на законних підставах.

8. Інші учасники справи відзивів на касаційну скаргу не подали.

МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА

Висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги з посиланням на норми права, якими керувався суд касаційної інстанції:

9. Під час розгляду касаційної скарги колегія суддів враховує приписи частин 1-2 статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України в редакції до 08.02.2020), відповідно до яких суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права. Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

10. Норма частини 2 статті 19 Конституції України гарантує, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

11. За змістом вимог частин 1-2 статті 34 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2005 №2807-IV (тут і надалі у редакції, чинній на час спірних правовідносин, далі - Закон №2807-IV), правила благоустрою території населеного пункту - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Правила включають, серед іншого, порядок здійснення благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою.

12. Рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051 були затверджені Правила благоустрою міста Києва (тут і надалі у редакції, чинній на час спірних правовідносин), якими визначено правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста Києва, та які спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини

13. Згідно з підпунктом 13.1.1 пункту 13.1 Правил благоустрою міста Києва, розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності проводиться відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Закону України "Про благоустрій населених пунктів", Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року №198, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року №244 "Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності", інших нормативно-правових актів, а також рішень Київської міської ради та розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

14. Підпунктом 13.3.1 пункту 13.3 Правил благоустрою міста Києва передбачено, що у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т.ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (автомагазини, автокафе, автокав`ярні, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки) тощо) (далі - засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі), об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київблагоустрій" вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту.

Малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності мають бути демонтовані протягом трьох днів з моменту отримання припису, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, демонтаж яких має бути здійснений протягом одного дня з моменту отримання припису.

Засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкти сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі мають бути демонтовані (переміщені) негайно після отримання припису.

У разі внесення припису власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі уповноважена особа, яка внесла припис, негайно повідомляє про це Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент промисловості та розвитку підприємництва).

Протягом зазначеного у приписі строку власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення)) зобов`язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, демонтаж (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та провести відновлення порушеного благоустрою на місці їх розміщення (встановлення).

У разі невиконання припису уповноважена особа, яка внесла припис, у триденний строк складає протокол про адміністративне правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

15. Підпунктом 20.1.1 пункту 20.1 Правил благоустрою міста Києва встановлено, що до відповідальності за порушення у сфері благоустрою притягуються особи, винні у: порушенні вимог Законів України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", "Про відходи" та "Про охорону навколишнього природного середовища"; порушенні встановлених державних стандартів, норм і цих Правил; проектуванні об`єктів благоустрою м. Києва з порушенням вимог Правил забудови м. Києва та державних будівельних норм; порушенні режиму використання й охорони територій та об`єктів рекреаційного призначення; самовільному зайнятті території (частини території) об`єкта благоустрою; пошкодженні (руйнуванні чи псуванні) вулично-дорожньої мережі, інших об`єктів благоустрою; знищенні або пошкодженні зелених насаджень чи інших об`єктів озеленення; забрудненні (засміченні) території; самовільному наклеюванні оголошень, інформаційно-агітаційних плакатів, реклами, листівок тощо та нанесенні написів, малюнків тощо на об`єктах благоустрою території міста; неналежному утриманні об`єктів благоустрою, зокрема покриття доріг, тротуарів, освітлення території тощо; створюванні умов, які ускладнюють або унеможливлюють прибирання об`єктів та елементів благоустрою.

16. Підпунктом 20.2.1 пункту 20.1 Правил благоустрою міста Києва визначено, що у разі якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов`язана скласти та видати офіційний документ - припис, який є обов`язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об`єктів благоустрою.

У разі виявлення тимчасової споруди (малої архітектурної форми), встановлений (або невстановлений) власник (користувач) якої створив причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов`язана скласти та видати офіційний документ - припис з дотриманням вимог Положення про порядок розміщення тимчасових споруд у м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради "Про запровадження принципу організаційної єдності з видачі дозволів на розміщення тимчасових споруд у м. Києві" від 28 жовтня 2010 року №176/488. У такому випадку одна копія припису наклеюється на тимчасову споруду (малу архітектурну форму) поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності) або на фронтальній частині такої тимчасової споруди (малої архітектурної форми), а ще одна копія вручається особисто присутньому власнику (користувачу), надсилається власникові тимчасової споруди (малої архітектурної форми) поштою (цінним листом з описом вкладення) за адресою, зазначеною в Ордері на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності). Посадова особа, яка винесла припис, здійснює фотофіксацію наклеєного припису поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (малої архітектурної форми) у випадку його наявності або на фронтальній частині тимчасової споруди (малої архітектурної форми). При цьому щонайменше на одній з фотографій має бути чітко та розбірливо видно інформацію про номер та дату складення припису.

Матеріали фотофіксації долучаються до припису, про що в приписі робиться відповідний запис, а власник (користувач) тимчасової споруди (малої архітектурної форми) вважається повідомленим про винесення припису належним чином.

17. Наведене свідчить, що винесення припису є результатом проведеної перевірки, в якому власнику пропонується надати в певний строк проектно-дозвільну документацію на розміщення тимчасової споруди або усунути виявлені порушення шляхом демонтажу тимчасової споруди власними силами в разі відсутності відповідних дозвільних документів.

18. У свою чергу, відповідно до підпунктів 15.1.1, 15.3.26 пункту 15 Правил благоустрою міста Києва підставою на порушення існуючого благоустрою та його відновлення у місті Києві є контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою. Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою і його відновлення на період виконання земляних і монтажних робіт, пов`язаних з прокладанням, перекладанням, ремонтом, у тому числі ліквідацією аварій інженерних мереж і споруд, будівництвом і ремонтом будинків, транспортних магістралей, доріг, площ, інженерних вишукувань, благоустроєм та озелененням територій, надається на підставі письмового звернення замовника (забудовника), в якому повинні бути вказані адреса, назва та характеристика виконуваних робіт. До листа додається заявка встановленої форми (інформація про виконавця робіт і замовника).

Для розміщення автомобільного газозаправного пункту необхідно: розпорядження районної у м. Києві державної адміністрації; договір оренди земельної ділянки; висновок: СЕС; Головного управління екологічної безпеки; Головного управління МНС; дозвіл держнаглядохоронпраці; генплан або схема розміщення; ліцензія підрядної організації; чинний договір про сплату пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва, виданий Головним управлінням економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

19. Як вбачається зі змісту оспорюваного Припису, відповідач зазначав, що позивач порушив вимоги підпункту 15.3.26 пункту 15.3 та підпункту 20.1.1 пункту 20.1 Правил благоустрою міста Києва.

20. При цьому, суд апеляційної інстанції, вирішуючи дану справу по суті заявленого спору, обмежився лише констатацією факту відсутності у позивача контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою, наявність яких передбачає підпункт 15.3.26 пункту 15.3 Правил благоустрою міста Києва.

21. З цього приводу колегія суддів Верховного Суду вважає за необхідне зазначити, що підпунктом 15.2.10 пункту 15.2 Правил благоустрою міста Києва визначено, що до видів робіт, які не потребують оформлення контрольної кратки на тимчасове порушення благоустрою, якщо інше не передбачено розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), але потребують завчасного повідомлення Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) віднесено встановлення тимчасових споруд (малих архітектурних форм).

22. При цьому, колегія суддів Верховного Суду вважає за необхідне погодитись з висновками суду першої інстанції про те, що відсутність прийнятого уповноваженим органом рішення, яким було б врегульовано питання розміщення газових автомобільних заправних пунктів модульного типу в місті Києві, фактично позбавляло позивача можливості надати документи, що визначені у підпункті 15.3.26 пункту 15.3 Правил благоустрою міста Києва, зокрема, генплан або схему розміщення.

23. Як з`ясовано судом першої інстанції, Департамент містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) листом від 19.02.2016 №2466/0/16-2/27-16 погодив ТОВ "Де-Люкс" розміщення газового автомобільного заправного пункту модульного типу та операторської на території паркувального майданчику за запитуваною адресою, акцентував увагу на тому, що цей пункт виконаний цілісним заводським виробом і при його розміщенні на території автостоянки без ознак будівництва містобудівним законодавством не передбачено отримання вихідних даних для проектування об`єкту містобудування, дозвільних документів на виконання будівельних робіт і, відповідно введення об`єкту в експлуатацію. Також, у вказаному листі Департамент зазначив, що Київською міською радою не було прийнято Порядку розміщення газових автомобільних заправних пунктів модульного типу, у зв`язку з цим ним не оформлюються паспорти прив`язки цих об`єктів до місцевості.

24. З урахуванням викладеного, колегія суддів Верховного Суду погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позивачем на не могло бути надано дозвільних документів, тоді як посилання суду апеляційної інстанції на необхідність оформлення позивачем картки тимчасового порушення благоустрою та недотримання вимог підпункту 15.3.26 пункту 15.3 Правил благоустрою міста Києва не можуть бути визнані обґрунтованими.

25. Відповідно до частини 4 статті 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

26. Слід зауважити, що безпідставність тверджень стосовно необхідності надання позивачем контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою в межах спірних правовідносин була встановлена судовими рішеннями, які набрали законної сили, в межах розгляду адміністративної справи №826/7888/17 за позовом ТОВ "Київ Інвест Груп" до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними дій щодо демонтажу тимчасових споруд.

27. За приписами статті 352 КАС України (в редакції до 08.02.2020) суд касаційної інстанції скасовує постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково і залишає в силі судове рішення суду першої інстанції у відповідній частині, якщо встановить, що судом апеляційної інстанції скасовано судове рішення, яке відповідає закону.

28. Таким чином, суд першої інстанції на основі правильного застосування норм матеріального права та із дотриманням норм процесуального права ухвалив у цій справі законне судове рішення про задоволення позовних вимог, яке було помилково скасоване судом апеляційної інстанції.

29. З огляду на наведене, касаційна скарга підлягає до задоволення, а оскаржувана постанова Київського апеляційного адміністративного суду від 24.07.2018 - скасуванню із залишенням в силі рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.04.2018.

Керуючись пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 15.01.2020 №460-IX "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ", статтями 341, 349, 355-356, 359 КАС України, суд, -


................
Перейти до повного тексту