1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2021 року

м. Київ

справа № 420/6194/20

адміністративне провадження № К/9901/27423/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Білоуса О.В.,

суддів - Блажівської Н.Є., Желтобрюх І.Л.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2020 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 15 квітня 2021 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укргазифікація Південь" до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

УСТАНОВИВ:

У липні 2020 року ТОВ "Укргазифікація Південь" (далі - Товариство) звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до ГУ ДПС в Одеській області, в якому, з урахуванням уточненої позовної заяви, просило:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеської області №000706508 від 29.11.2019 року, яким ТОВ "Укргазифікація Південь" збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток на загальну суму 8 032 854,10 грн та нараховано штрафні санкції у розмірі 2 008 213,50 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеської області №0007070508 від 29.11.2019 року, яким ТОВ "Укргазифікація Південь" збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 8 732 818 грн та нараховано штрафні санкції у розмірі 2 183 205 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеської області №0006841307 від 29.11.2019 року, яким ТОВ "Укргазифікація Південь" збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 161 231,85 грн та нараховано штрафні санкції у розмірі 119 401,15 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеської області №0006851307 від 29.11.2019 року, яким ТОВ "Укргазифікація Південь" збільшено суму грошового зобов`язання з військового збору на загальну суму 11 017,68 грн та нараховано штрафні санкції у розмірі 8 159,21 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеської області №0006891307 від 29.11.2019 року, яким до ТОВ "Укргазифікація Південь" застосовано штрафні санкції за платежем податок на доходи фізичних осіб у розмірі 510 грн.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2020 року, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 15 квітня 2021 року, позов задоволено.

Не погоджуючись із зазначеними рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій ГУ ДПС в Одеській області подало касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить їх скасувати, а в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, переглянувши судові рішення в межах доводів і вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про залишення касаційної скарги без задоволення.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 10.12.1998 року Товариство зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Одеської міської ради, включене до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичну особу 14.09.2005 року за №15561200000011292 та зареєстроване платником податку на додану вартість.

Основними видами діяльності ТОВ "Укргазифікація Південь" є: монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціювання; виробництво плит, листів, труб і профілів із пластмас; виробництво будівельних виробів із пластмас.

Відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.77.1 ст.77 ПК України та плану-графіку проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків на 2018 рік, на підставі наказу начальника ГУ ДФС в Одеській області №4126 від 11.06.2018 року (з урахуванням перенесення строку проведення перевірки на підставі наказу №4657 від 03.07.2018 року та з урахуванням продовження терміну перевірки на підставі наказу №744 від 10.10.2019 року), ГУ ДФС в Одеській області проведено планову виїзну документальну перевірку ТОВ "Укргазифікація Південь" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, а також з питань сплати та нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2015 року по 31.03.2018 року, за результатами якої складено акт перевірки №226/15- 32-05-08/20972455 від 28.10.2019 року.

Згідно із висновками акту перевірки встановлено порушення Товариством, зокрема:

1. п.44.1, п.44.2, п.44.6 ст.44, п.121.1 ст.121, п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134, п.135.1 ст.135 ПК України, в результаті чого занижено податок на прибуток на суму 8 032 854,10 грн, у тому числі по періодам: 2 півріччя 2016 року - 6 462 939,30 грн; 2017 рік - 1 550 212 грн; 1 квартал 2018 року - 19 702,80 грн;

2. п.44.6 ст.44, п.198.1, п.198.2, п.19.8.3 ст.198, п.200.4 ст.200 ПК України, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість на суму 8 732 818 грн, у тому числі: листопад 2016 року - 1 803 778,00 грн, грудень 2016 року - 4 948 681 грн, січень 2017 року - 23 467 грн, травень 2017 року - 155 846,80 грн, червень 2017 року - 100 000 грн, серпень 2017 року - 91 571,40 грн, вересень 2017 року - 36 873,34 грн, жовтень 2017 року - 6 455,83 грн, листопад 2017 року - 936 834,58 грн, грудень 2017 року - 485 512,90 грн, січень 2018 року - 108 133,12 грн, лютий 2018 року - 35 514,20 грн, березень 2018 року -150 грн;

3. п.п.162.1.3 п.162.1 ст.162, п.п.164.2.17 п.164.2, п.164.5 ст.164, п.167.1 ст.167, п.п.168.1.1, п.п.168.1.2 п.168.1 ст.168, п.171.2 ст.171, п.176.2 ст.176 ПК України, в результаті чого донараховано податку на доходи фізичних осіб у розмірі 161 231,85 грн (з урахуванням коефіцієнту) у вигляді додаткового блага;

4. п.п.1.3, 1.4, 1.5 п.161 підрозділу 10 розділу XX, п.п.162.1.1, 162.1.2, 162.1.3 п.162.1 ст.162, п.п.163.1.1, 163.1.2 п. 161.1, п.п.163.2.1, 163.2.2 п.163.2 ст.163, п.п.164.1.1, 164.1.2 п.164.1, п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164, п.п.168.1.1, 168.1.5 п.168.1 ст.168, п.171.2 ст.171 ПК України, в результаті чого донараховано військового збору у розмірі 11 017,68 грн;

5. ст.51, п.119.2 ст.119, п.176.2 ст.176 ПК України, в результаті чого податкова звітність про суми доходів нарахованого (сплаченого) на користь платників податків податку та суми утриманого з них податку надавалися з неповними даними, а саме: у перевіреному періоді не відображені виплачені доходи фізичній особі у вигляді додаткового блага з ознакою доходу " 126".

На підставі акту перевірки №226/15-32-05-08/20972455 від 28.10.2019 року та з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акту перевірки від 26.11.2019 року №4696/10/15-32-05-08-07, відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення:

- №000706508 від 29.11.2019 року, яким ТОВ "Укргазифікація Південь" збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток на загальну суму 8 032 854,10 грн та нараховано штрафні санкції на вказану суму у розмірі 2 008 213,50 грн;

- №0007070508 від 29.11.2019 року, яким ТОВ "Укргазифікація Південь" збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 8 732 818 грн та нараховано штрафні санкції на вказану суму у розмірі 2 183 205 грн;

- №0006841307 від 29.11.2019 року, яким ТОВ "Укргазифікація Південь" збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 161 231,85 грн та нараховано штрафні санкції на вказану суму у розмірі 119 401,15 грн;

- №0006851307 від 29.11.2019 року, яким ТОВ "Укргазифікація Південь" збільшено суму грошового зобов`язання з військового збору на загальну суму 11 017,68 грн та нараховано штрафні санкції на вказану суму у розмірі 8 159,21 грн;

- №0006891307 від 29.11.2019 року, яким до ТОВ "Укргазифікація Південь" застосовано штрафні санкції за платежем податок на доходи фізичних осіб у розмірі 510 грн;

Позивач, не погоджуючись із зазначеними рішеннями контролюючого органу, звернувся з позовом до суду.

Задовольнивши позов, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що висновки контролюючого органу, на підставі яких прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення, базуються на припущеннях, а контролюючий орган без належного самостійного дослідження господарських операцій, дійшов хибного висновку про порушення позивачем чинного законодавства України.

Колегія суддів Верховного Суду погоджується із таким висновком судів першої та апеляційної інстанцій з огляду на таке.

Відповідно до п. 134.1 ст.134 ПК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), об`єктом оподаткування податку на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Згідно із п.п.138.1, 138.2 ст.138 зазначеного Кодексу, фінансовий результат до оподаткування збільшується: на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності; на суму уцінки та втрат від зменшення корисності основних засобів або нематеріальних активів, включених до витрат звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності; на суму залишкової вартості окремого об`єкта основних засобів або нематеріальних активів, визначеної відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, у разі ліквідації або продажу такого об`єкта; на суму залишкової вартості окремого об`єкта невиробничих основних засобів або невиробничих нематеріальних активів, визначеної відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, у разі ліквідації або продажу такого об`єкта; на суму витрат на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів чи невиробничих нематеріальних активів, віднесених до витрат відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

Фінансовий результат до оподаткування зменшується: на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до пункту 138.3 цієї статті; на суму залишкової вартості окремого об`єкта основних засобів або нематеріальних активів, визначеної з урахуванням положень цієї статті Кодексу, у разі ліквідації або продажу такого об`єкта; на суму дооцінки основних засобів або нематеріальних активів у межах попередньо віднесених до витрат уцінки відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності; на суму вигід від відновлення корисності основних засобів або нематеріальних активів у межах попередньо віднесених до витрат втрат від зменшення корисності основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності; на суму первісної вартості придбання або виготовлення окремого об`єкта невиробничих основних засобів або невиробничих нематеріальних активів та витрат на їх ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення, у тому числі віднесених до витрат відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, у разі продажу такого об`єкта невиробничих основних засобів або нематеріальних активів, але не більше суми доходу (виручки), отриманої від такого продажу.

Відповідно до п.198.1, 198.2, 198.3 ст.198 ПК України, до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Датою збільшення податкового кредиту орендаря (лізингоотримувача) для операцій фінансової оренди (лізингу) є дата фактичного отримання об`єкта фінансового лізингу таким орендарем.

Датою віднесення сум до податкового кредиту замовника з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до пункту 187.9 статті 187 цього Кодексу, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами).

Для товарів/послуг, постачання (придбання) яких контролюється приладами обліку, факт постачання (придбання) таких товарів/послуг засвідчується даними обліку.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Пунктом 198.6 ст.198 цього Кодексу передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Досліджуючи операції позивача з ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" в межах, визначених податковим органом в акті перевірки, суди першої та апеляційної інстанції встановили наступне.

03.10.2016 року між Регіональним ландшафтним парком "Тилігульський" та ТОВ "Укргазифікація Південь" був укладений договір №4 з реконструкції з`єднувального каналу між Тилігульським лиманом і Чорним морем на території Комінтернівського району Одеської області.

Згідно із п.8.9 вказаного договору, підрядник має право залучати до виконання робіт субпідрядників у порядку, встановленому чинним законодавством.

З метою виконання умов вказаного договору, позивачем та ТОВ "Лінккор" були укладені договори підряду від 27.10.2016 року №6/10, від 14.11.2016 року №3/11, від 29.11.2016 року №7/11-з, від 13.12.2016 року №9/11-с щодо виконання будівельних робіт по реконструкції з`єднувального каналу між Тилігульським лиманом і Чорним морем на території Комінтернівського району Одеської області.

Факт виконання ТОВ "Лінккор" своїх зобов`язань за наведеними договорами підтверджено з боку позивача актами приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2В та довідками про вартість виконаних будівельних робіт за формою КБ-3, а також підсумковими відомостями по об`єктах.

Також, позивач надав акти приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), довідки про вартість виконаних робіт та витрат (форма КБ-3), на підтвердження передачі наведених робіт безпосередньо замовнику.

Крім того, між ТОВ "Укргазифікація Південь" та ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" були укладені договори підряду від 17.10.2016 року №9/10, від 31.10.2016 року №11/10.

Згідно із актами за формою КБ-2В і довідок за формою КБ-3, ТОВ "Чорноморбуденергосервіс", на підставі наведених договорів, виконало будівельні роботи по реконструкції з`єднувального каналу між Тилігульським лиманом і Чорним морем на території Комінтернівського району Одеської області.

Крім того, 23.09.2016 року між Управлінням капітального будівництва Южненської міської ради та ТОВ "Укргазифікація Південь" було укладено договір підряду №1Т/6, згідно якого замовник (УКБ Южненської міської ради) доручає, а підрядник (ТОВ "Укргазифікація Південь") забезпечує виконання робіт з реконструкції на об`єкті будівництва: реконструкція каналізаційного трубопроводу від КНС-2 до камери гасіння, що розташована у зеленій зоні на північно-східній ділянці перехрестя доріг проспекту Леніна та вулиці Будівельників м. Южного Одеської області.

При цьому, п.8.1 вказаного договору передбачено, що підрядник має право залучати до виконання робіт субпідрядників.

З метою виконання умов вказаного договору, між ТОВ "Укргазифікація Південь" та ТОВ "Лінккор" були укладені договори на виконання будівельних робіт від 13.10.2016 року №3/10, від 02.11.2016 року №5/10, від 01.12.2016 року №1-11-З.

Згідно із актами за формою КБ-2В та довідок за формою КБ-3, ТОВ "Лінкор" виконало будівельні роботи по реконструкції ділянки каналізаційного трубопроводу від КНС-2 до камери гасіння, що розташована у зеленій зоні на північно-східній ділянці перехрестя доріг проспекту Леніна та вулиці Будівельників м. Южного Одеської області.

Також, як встановлено самим відповідачем, 14.10.2016 року між ТОВ "Укргазифікація Південь" та ТОВ "Талісман Строй" був укладений договір підряду №07-1, згідно умов якого ТОВ "Талісман Строй" зобов`язано виконати роботи по реконструкції ділянки каналізаційного трубопроводу від КНС-2 до камери гасіння, що розташована у зеленій зоні на північно-східній ділянці перехрестя доріг проспекту Леніна та вулиці Будівельників м. Южного, Одеської області.

Виконання ТОВ "Талісман Строй" своїх зобов`язань по вказаному договору виконання будівельних робіт №07-1 від 14.10.2016 року підтверджується актом приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року за формою КБ-2В, а також довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року за формою КБ-3.

13.10.2016 року між ТОВ "Укргазифікація Південь" та ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" був укладений договір підряду №08/10, згідно умов якого, ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" зобов`язано було виконати роботи по реконструкції ділянки каналізаційного трубопроводу від КНС-2 до камери гасіння, що розташована у зеленій зоні на північно-східній ділянці перехрестя доріг проспекту Леніна та вулиці Будівельників м. Южного, Одеської області.

Згідно акту за формою КБ-2В і довідки за формою КБ-3, ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" виконало будівельні роботи по реконструкції ділянки каналізаційного трубопроводу від КНС-2 до камери гасіння, що розташована у зеленій зоні на північно-східній ділянці перехрестя доріг проспекту Леніна та вулиці Будівельників м. Южного Одеської області.

На підтвердження передачі наведених робіт щодо виконання будівельних робіт з реконструкції з`єднувального каналу між Тилігульським лиманом і Чорним морем на території Комінтернівського району Одеської області та реконструкції каналізаційного трубопроводу від КНС-2 до камери гасіння, що розташована у зеленій зоні на північно-східній ділянці перехрестя доріг проспекту Леніна та вулиці Будівельників м. Южного Одеської області безпосередньо замовникам, позивач надав акти приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), довідки про вартість виконаних робіт та витрат (форма КБ-3).

Також, 21.10.2016 року між ТОВ "Укргазифікація Південь" та ТОВ "Лінккор" був укладений договір надання послуг будівельної та вантажної техніки №4/10, відповідно до умов якого ТОВ "Лінккор" зобов`язано було надати ТОВ "Укргазифікація Південь" послуги з користування будівельною та вантажною технікою.

На підставі вказаного договору, в грудні 2016 року, ТОВ "Лінккор" надало ТОВ "Укргазифікація Південь" послуги з користування екскаватором Liebher, бульдозером D85, автомобілем MAN, автомобілем Мерседес с тралом Q=20T, що підтверджується актами надання послуг.

Окрім цього, 23.11.2016 року між ТОВ "Лінккор" та ТОВ "Укргазифікація Південь" був укладений договір поставки продукції №11/5, відповідно до умов якого ТОВ "Лінккор" зобов`язалось продати ТОВ "Укргазифікація Південь" товар, який узгоджений сторонами в специфікації до цього договору.

Згідно специфікації, яка є додатком №1 до договору №11/5 від 23.11.2016 року, ТОВ "Лінккор" зобов`язалось продати ТОВ "Укргазифікація Південь" якір ґрунтовий LinkAnchor 65С у кількості 3402 штуки.

Відповідно до видаткової накладної №10 від 29.12.2016 року, ТОВ "Лінккор" поставило на адресу ТОВ "Укргазифікація Південь" якір ґрунтовий LinkAnchor 65С у кількості 3402 штуки, згідно договору № 11/5 від 23.11.2016 року.

12.12.2016 року між ТОВ "Лінккор" та ТОВ "Укргазифікація Південь" були укладені договори купівлі-продажу №11/7-П, №11/8-П, відповідно до умов яких ТОВ "Лінккор" зобов`язалось продати ТОВ "Укргазифікація Південь" товар, який узгоджений сторонами в специфікаціях.

Згідно специфікацій, які є додатками до наведених договорів, ТОВ "Лінккор" зобов`язалось продати ТОВ "Укргазифікація Південь" наступний товар: Геотекстиль DuPont TyparSF-40; Трос.

Факт поставки та отримання вказаних товарів, як встановлено судами, підтверджено з боку позивача видатковими накладними.

При цьому, в ході перевірки встановлено проведення позивачем оплати за роботи/послуги/товар, а також оприбуткування позивачем в бухгалтерському обліку господарських операцій з ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс", відображення цих господарських операцій у деклараціях з ПДВ та податку на прибуток у відповідних періодах.

Також, як встановлено самим відповідачем та відображено в акті перевірки, податкові накладні, виписані ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" на адресу позивача, зареєстровані в ЄРПН та включені до складу податкових зобов`язань/податкового кредиту у відповідні періоди.

Посилань на дослідження операцій позивача з ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" за іншими договорами, роботами, послугами акт перевірки не містить.

В акті перевірки відповідач, вказуючи на здійснення наведених операцій між позивачем та ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс", не оспорює того, що первинні документи, в тому числі, податкові накладні, на підставі яких позивачем сформований податковий кредит та валові витрати за перевіряємий період щодо господарських операцій з ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" належним чином оформлені, суми податку на додану вартість по зазначеним податковим накладним включені до податкового кредиту відповідного періоду, відображені у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних, а також відповідають даним податкових декларацій.

Тобто, під час проведення перевірки до наявної у Товариства первинної документації по операціям з ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" у податкового органу не виникло жодних претензій, як і до правильності її оформлення, так і до відображення у бухгалтерському та податковому обліку.

Поряд з цим, як встановлено судами попередніх інстанцій, висновки відповідача щодо відсутності фактичності поставки позивачу наведених вище робіт/послуг/товарів від ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" за перевіряємий період, які покладені в основу оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, ґрунтуються виключно на наведеній в акті перевірки інформації щодо ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс", яка, на думку податкового органу, свідчить про недостатність трудових ресурсів для здійснення вказаних робіт, послуг, поставки товару.

Колегія суддів Верховного Суду погоджується із недостатністю наведених доводів для висновків про порушення позивачем податкового законодавства.

Так, відповідно до абз.11 ст.1, ч.1 ст 9 Закону України від 16.07.1999 року №996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин; далі - Закон №996-XIV), підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи - документи, які містять відомості про господарську операцію.

Відповідно до ч.2 ст.3 вказаного Закону на даних бухгалтерського обліку ґрунтуються фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник.

Отже, первинні документи по відображенню господарської операції є підставою й для податкового обліку.

За вказаних обставин, при проведенні документальної перевірки Товариства та посилаючись на порушення позивачем вимог податкового законодавства при формуванні податкових зобов`язань з ПДВ, податку на прибуток по господарських операціях з ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" відповідач зобов`язаний був визначити в акті перевірки, в чому полягає невідповідність договорів позивача з його контрагентами, їх виконання, з посиланням на первинні документи.

В свою чергу, за відсутності таких посилань, висновок відповідача про порушення позивачем податкового законодавства при формуванні податкових зобов`язань з ПДВ, податку на прибуток по господарських операціях з ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" є необґрунтованим і не може бути підставою для прийняття рішень про донарахування податкових зобов`язань.

В акті перевірки відсутні посилання на здійснення перевірки діяльності ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс".

Також відповідачем не проводились зустрічні звірки ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" та інших підприємств, що мали взаємовідносини з контрагентами позивача.

За таких обставин, колегія суддів Верховного Суду погоджується із висновком судів першої та апеляційної інстанції, що за відсутності дослідження діяльності ТОВ "Лінккор", ТОВ "Талісман Строй", ТОВ "Чорноморбуденергосервіс", висновок відповідача про не підтвердження взаємовідносин позивача та вказаних контрагентів згідно аналізу інформації стосовно цих підприємств є безпідставним та необґрунтованим.

В акті перевірки відповідач зазначає, що ТОВ "Талісман Строй", за інформацією з баз даних податкового органу, залучав до виконання робіт ТОВ "Пром Строй Сервіс".

Водночас, як встановлено судами першої та апеляційної інстанцій, факт того, що ТОВ "Пром Строй Сервіс", яке було залучене ТОВ "Талісман Строй" для виконання підрядних робіт по реконструкції напірного каналізаційного колектору м. Южне, належним чином виконало підрядні роботи підтверджується рішеннями Одеського окружного адміністративного суду у справах №815/664/18, №420/4707/19, №420/5757/18, які набрали законної сили.

Окрім цього, для виконання покладених на ТОВ "Чорноморбуденергосервіс" зобов`язань за договорами останнім залучалось в якості підрядника ТОВ "Буд Фінанс Компані", що підтверджується рішеннями Одеського окружного адміністративного суду у справах №815/4363/17, №1540/4934/18, №815/4559/17, №815/6473/17.

Також, підставою для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень - рішень стали господарські операції позивача з ТОВ "Оптима Постач", ТОВ "Солді Теннері", ПП "Васкос", ТОВ "ТД "Комплекс Плюс".

В акті перевірки зазначено, що позивачем не було укладено договору з ТОВ "Оптима Постач", ТОВ "Солді Теннері", ПП "Васкос", ТОВ "ТД "Комплекс Плюс".

Проте, такі висновки відповідача спростовуються таким.

Так, як встановлено судами першої та апеляційної інстанцій, 12.05.2017 року між ТОВ "Укргазифікація Південь" та ТОВ "Оптима Постач" був укладений договір поставки №1205/17, згідно до умов якого, ТОВ "Оптима Постач" зобов`язувалось поставити на адресу ТОВ "Укргазифікація Південь" товар, загальна кількість, асортимент, одиниця виміру та загальна ціна якого визначається у додатках.

На підставі вказаного договору, 13.05.2017 року ТОВ "Оптима Постач" виставило ТОВ "Укргазифікація Південь" рахунок №1130517 на оплату поліетилену PL 10 ПЕ 80 у кількості 10328,792 кг, загальною вартістю 505 904,23 грн, в тому числі ПДВ в сумі 84 317,37 грн.

23.05.2017 року ТОВ "Оптима Постач" поставило на адресу ТОВ "Укргазифікація Південь" товар - поліетилен PL 10 ПЕ 80 у кількості 10328,792 кг, загальною вартістю 505 904,23 грн, що підтверджується видатковою накладною №16 та товарно-транспортною накладною №16 від 23.05.2017 року.

29.05.2017 року ТОВ "Оптима Постач" виставило на адресу ТОВ "Укргазифікація Південь" рахунок №1290517 на оплату поліетилену PL 10 ПЕ 80 у кількості 7097,1972 кг, загальною вартістю 347 620,72 грн, в тому числі ПДВ в сумі 57 936,79 грн.

29.05.2017 року ТОВ "Оптима Постач" поставило на адресу ТОВ "Укргазифікація Південь" товар - поліетилен PL10 ПЕ 80 у кількості 7097 кг, загальною вартістю 347 620,72 грн, що підтверджується видатковою накладною №17 та товарно-транспортною накладною №17 від 29.05.2017 року.

У зв`язку з виконанням ТОВ "Оптима Постач" договору поставки №1205/17 від 12.05.2017 року, ТОВ "Укргазифікація Південь" оплатило поставлений поліетилен в сумі 853 524,95 грн, що підтверджується випискою по банківському рахунку № НОМЕР_1 в AT "Укрексімбанк" та податковими накладними №16 від 23.05.2017 року та №43 від 29.05.2017 року.

Також, 04.11.2015 року між ТОВ "Укргазифікація Південь" та ТОВ "Солді Теннері" укладений договір №57/2015.

Згідно із умовами вказаного договору поставки, ТОВ "Солді Теннері" зобов`язувалось поставити на адресу ТОВ "Укргазифікація Південь" товар загальною вартістю 134 000 грн, в тому числі ПДВ в розмірі 22 333,33 грн.

На підставі вказаного договору, 31.07.2016 року ТОВ "Солді Теннері" поставило ТОВ "Укргазифікація Південь" товар - поліетилен у кількості 3,2 тонн загальною вартістю 134 000 грн, що підтверджується видатковою накладною № 203 та товарно-транспортною накладною №203 від 31.07.2016 року.

У зв`язку виконанням ТОВ "Солді Теннері" договору поставки №57/2015 від 04.11.2015 року, ТОВ "Укргазифікація Південь" оплатило поставлений поліетилен в сумі 134 000 г

................
Перейти до повного тексту