1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2021 року

м. Київ

справа № 120/2634/19-а

адміністративне провадження № К/9901/14664/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Білоуса О.В.,

суддів - Блажівської Н.Є., Желтобрюх І.Л.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Подільської митниці Держмитслужби на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 08 січня 2020 року, додаткове рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 17 січня 2020 року та постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 05 травня 2020 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліла-Трейд" до Подільської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування рішень,

УСТАНОВИВ:

ТОВ "Ліла-Трейд" (далі - Товариство) звернулося до Вінницького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Вінницької митниці ДФС про визнання протиправними та скасування рішень про коригування митної вартості товарів від 07.03.2019 року №UA401000/2019/012756, від 12.03.2019 року №UA401000/2019/000033/1, від 27.03.2019 року №UA401000/2019/ 000036/1, від 04.06.2019 року №UA401000/2019/000047/1, від 12.07.2019 року №UA401000/2019/000054/1, від 16.07.2019 року №UA401000/2019/000055/1, від 17.07.2019 року №UA401000/2019/000056/1, від 26.07.2019 року №UA401000/2019/000059/1, від 02.08.2019 року №UA401000/2019/000060/1, від 05.08.2019 року №UA401000/2019/000061/1.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 08 січня 2020 року, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 05 травня 2020 року, позов задоволено.

Додатковим рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 17 січня 2020 року, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 05 травня 2020 року, стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Подільської митниці Держмитслужби на користь ТОВ "Ліла-Трейд" понесені витрати на професійну правову допомогу у розмірі 10000 грн.

Не погоджуючись із зазначеними рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій Подільська митниця Держмитслужби подала касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить їх скасувати, а в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, переглянувши судові рішення в межах доводів і вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про залишення касаційної скарги без задоволення.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 09 листопада 2017 року державним реєстратором виконавчого комітету Вінницької міської ради проведена державна реєстрація ТОВ "Ліла-Трейд", номер запису в ЄДРПОУ 11741020000015588, що підтверджується випискою із Єдиного державного реєстру підприємств установ та організацій.

ТОВ "Ліла-Трейд" пройшло процедуру акредитації на Вінницькій митниці ДФС та почало здійснювати поточну зовнішньоекономічну господарську діяльність з імпорту з-за кордону на територію України транспортних засобів, що були у використанні.

З метою здійснення митного оформлення транспортних засобів, що були у використанні, позивач звернувся до Вінницької митниці ДФС із електронними митними деклараціями №UA401010/2019/012756, №UA401010/2019/017021, №UA401010/2019/018826, №UA401010/2019/030645, №UA401010/2019/037146, №UA401010/2019/037729, №UA401010/2019/037850, №UA401010/2019/039482, №UA401010/2019/041103 та №UA401010/2019/0411144, в яких митна вартість визначена за ціною договору (контракту).

З мотивів використання декларантом документально не підтверджених відомостей для визначення митної вартості Вінницькою митницею ДФС прийнятті рішення про коригування митної вартості товарів від 07.03.2019 року №UA401000/2019/012756, від 12.03.2019 року №UA401000/2019/000033/1, від 27.03.2019 року №UA401000/2019/000036/1, від 04.06.2019 року №UA401000/2019/000047/1, від 12.07.2019 року №UA401000/2019/000054/1, від 16.07.2019 року №UA401000/2019/000055/1, від 17.07.2019 року №UA401000/2019/000056/1, від 26.07.2019 року №UA401000/2019/000059/1, від 02.08.2019 року №UA401000/2019/000060/1, від 05.08.2019 року №UA401000/2019/000061/1, відповідно до яких митний орган визначив митну вартість імпортованих автомобілів за другим методом (за ціною договору щодо ідентичних товарів).

Вважаючи вказані рішення про коригування митної вартості протиправними, позивач звернувся до суду.

Задовольнивши позовні вимоги, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що оскаржувані рішення відповідача прийняті не у спосіб, що визначений Конституцією та законами України, не обґрунтовані, без з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Колегія суддів Верховного Суду погоджується з таким висновком судів першої та апеляційної інстанцій з огляду на таке.

Митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари (частина 1 статті 49 МК України).

Згідно із частиною 1 статтею 51, частиною 1, 2 статті 52 МК України, митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу; заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою. Декларант який заявляє митну вартість товару зобов`язаний подавати органу доходів і зборів достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.

Відповідно до частини 1 статті 53 МК України, у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

Частиною 2 статті 53 МК України визначено, що документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

У разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу органу доходів і зборів зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи: 1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; 2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом); 3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); 4) виписку з бухгалтерської документації; 5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів; 6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; 7) копію митної декларації країни відправлення; 8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини (частина 3 статті 53 МК України).

Пунктом 2 частини 5 вказаної статті МК України органу доходів і зборів, з метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів, надано право письмово запитувати від декларанта або уповноваженої ним особи встановлені статтею 53 цього Кодексу додаткові документи та відомості, якщо це необхідно для прийняття рішення про визнання заявленої митної вартості.

Митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі: 1) невірно проведеного декларантом або уповноваженою ним особою розрахунку митної вартості; 2) неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах другій четвертій статті 53 цього Кодексу, або відсутності у цих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; 3) невідповідності обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартості товару умовам, наведеним у главі 9 цього Кодексу; 4) надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості (частина шоста статті 54 Митного кодексу України).

Митні органи мають виключну компетенцію в питаннях перевірки та контролю правильності обчислення декларантом митної вартості. Однак, дискреційні повноваження митних органів мають законодавчі обмеження у випадках незгоди із задекларованою митною вартістю. До таких, зокрема, належать процедура консультацій між митним органом та декларантом з метою обґрунтованого вибору підстав для визначення митної вартості та обов`язок послідовного вибору методів (від першого до шостого) визначення митної вартості товарів. У разі якщо під час проведення митного контролю митний орган не може аргументовано довести, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, заявлена декларантом або уповноваженою ним особою митна вартість вважається визнаною автоматично (ч. 7 ст. 54 МК України).

Зокрема, статтею 58 МК України передбачено, що метод визначення митної вартості за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, застосовується у разі, якщо щодо продажу оцінюваних товарів або їх ціни відсутні будь-які умови або застереження, які унеможливлюють визначення вартості цих товарів. Метод визначення митної вартості товарів за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються, не застосовується, якщо використані декларантом або уповноваженою ним особою відомості не підтверджені документально або не визначені кількісно і достовірні та/або відсутня хоча б одна із складових митної вартості, яка є обов`язковою при її обчисленні. У разі якщо митна вартість не може бути визначена за основним методом, застосовуються другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини 1 статті 57 цього Кодексу.

Відповідно до частини 1 статті 55 МК України, рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається органом доходів і зборів у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо органом доходів і зборів у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

За приписами статті 57 МК України, визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); другорядні: за ціною договору щодо ідентичних товарів; за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; на основі віднімання вартості; на основі додавання вартості (обчислена вартість); резервний. Основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції). Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цього Кодексу.

Тобто, згідно із нормами МК України, митним органом при прийнятті рішення про коригування митної вартості товарів повинна бути зазначена послідовність застосування методів визначення митної вартості та причини, через які не був застосований кожний з методів, що передує методу, обраному митним органом.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що за ЕМДUA401010/2019/012756 від 18.02.2019 року до митного оформлення було заявлено автомобіль легковий, що був у використанні; категорія транспортного засобу МІ; марка TOYOTA; модель AURIS/HYBRІD, тип HE15U; календарний рік виготовлення: 2015; модельний рік виготовлення: 2015; дата першої реєстрації: 15.04.2015; ідентифікаційний номер кузова (шасі) VIN: НОМЕР_1 ; тип двигуна: бензиновий; робочий об`єм циліндрів: 1798см3; потужність двигуна - 73kW; номер двигуна - не встановлено; колісна формула - 4x2; кількість місць для сидіння згідно свідоцтва про реєстрацію - 5; тип кузова: комбі (хетчбек); для використання на дорогах загального призначення; транспортний засіб не містить в своєму складі передавачі або передавачі та приймачі; торговельна марка: TOYOTA; виробник: TOYOTA MOTOR CORP; країна виробництва: GB.

У зв`язку із спрацюванням ризику АСАУР та необхідністю проведення митного огляду, декларанту повідомлено, що йому необхідно пред`явити товари та ТЗ: 18.02.2019 року, розпочинаючи з 14 год. 40 хв. у ТЗМК за адресою ЗМК ТОВ "Авто-ГРАНД". В ході здійснення митного контролю встановлено, що надані документи мають розбіжності та не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за цей товар.

До митного оформлення подано рахунок-фактуру (інвойс) від 24.01.2019 року №2019-003, в якому не зазначено на виконання якого договору він виданий. Даний інвойс виписано на один товар - Pkw Toyota Auris, VIN НОМЕР_1, на загальну суму 7900 Євро. В зазначеному інвойсі відсутні дані щодо умов поставки, на яких встановлено вартість (за ЕМД задекларовано СІР), а у зв`язку з тим, що в ньому також не зазначено реквізитів зовнішньо-економічного договору, на виконання якого він виданий, митний орган не міг упевнитися в достовірності або точності декларування умов поставки (СІР) та інвойса від 24.01.2019 року №2019-003 в цілому.

Також в результаті опрацювання інформації про проведені митні оформлення автомобілів марки Toyota Auris, 2015 року виробництва, митним органом було встановлено, що задекларований рівень митної вартості не відповідає інформації щодо продажу автомобілів марки Toyota Auris, 2015 року виробництва, яка наявна в мережі Internet.

Оскільки використані декларантом відомості для цілей визначення митної вартості не підтверджені документально, відповідно до пунктів 2, 3 статті 58 МК України, митним органом застосовані другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини першої статті 57 МК України та винесено рішення про коригування митної вартості.

За ЕМД UA401010/2019/017021 від 11.03.2019 року до митного оформлення заявлено напівпричіп вантажний, що був у використанні, категорія транспортного засобу - 04; маса в разі максимального завантаження - 39.000 т; вантажопід`ємність - 32,325 т; марка - SCHMITZ; модель - SPR 24/L-13.62 Е В, тип - бортовий тентований; ідентифікаційний номер (VIN): НОМЕР_2 ; календарний рік виготовлення: 2010: дата першої реєстрації: 07.01.2010; кількість вісей - 3; для використання на дорогах загального призначення. торговельна марка: SCHMITZ; виробник: SCHMITZ CARGOBUTL AG; країна виробництва: DE.

Для підтвердження заявленої митної вартості декларанту запропоновано надати оригінали документів або належним чином завірені їх копії, які зазначені у графі 44 ЕМД та, за власним бажанням, інші наявні документи. До митного оформлення для підтвердження митної вартості товарів позивачем подані наступні документи: зовнішньоекономічний договір (контракт) від 25.02.2019р. №2502LB, рахунок-фактура (інвойс) від 26.02.2019р. №LB 3793, автотранспортна накладна CMR від 25.02.2019 року №б/н, митна декларація країни відправлення від 04.03.2019 року №19LTLC0100EK058514.

У зв`язку із спрацюванням профілю ризику системи управління ризиками 105-2 та 106-2 щодо перевірки правильності визначення митної вартості товару та відповідно до частини 1 статті 337 МК України визначено, що перевірка документів та відомостей, які подаються митному органу під час переміщення через митний кордон України, здійснюється візуально, із застосуванням інформаційних технологій (шляхом проведення форматологічного контролю, контролю співставлення, контролю із застосуванням системи управління ризиками) та в інші способи, передбачені МК України.

Згідно із пунктом 5 статті 54 МК України, митний орган має право упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документу чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості.

Згідно із пунктом 2 статті 52 МК України, декларант зобов`язаний подавати митному органу достовірні відомості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.

Проте, надані документи мали розбіжності та не містили всіх відомостей про складові митної вартості, а саме: пунктом 5.4 розділу 5 зовнішньоекономічного договору від 25.02.2019 року №2502LB передбачено, що поставлений товар оплачується на протязі 12 місяців з моменту доставляння товару. В разі передплати, доставка товару має бути здійснена не пізніше 80 днів з моменту надходження коштів покупцеві. В наданих декларантом документах відсутні відомості (банківські платіжні документи) про здійснення передплати; в наданому інвойсі відсутні умови поставки, номер та дата контракту; в наданій довідці про транспортні витрати товар описаний достатньо для ідентифікації, проте відсутні відомості про будь-який комерційний чи транспортний документ, на підставі якого здійснюється зовнішньоекономічна операція, що унеможливлює беззаперечну прив`язку зазначеної довідки до цієї конкретної зовнішньоекономічної операції.

Також в результаті опрацювання інформації про проведені митні оформлення причепів марки SCHMITZ, 2010 року виробництва, було встановлено, що задекларований рівень митної вартості (1500 Євро) є мінімальним по системі та не відповідає інформації щодо продажу причепів SCHMITZ, 2010 року виробництва, яка наявна в мережі Internet.

Оскільки використані декларантом відомості для цілей визначення митної вартості не підтверджені документально, відповідно до пунктів 2, 3 статті 58 МК України, митним органом застосовані другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини першої статті 57 МК України та винесено рішення про коригування митної вартості.

За ЕМД UA401010/2019/018826 від 21.03.2019 року до митного оформлення було заявлено автомобіль легковий, що був у використанні, категорія ТЗ МІ; марка VOLKSWAGEN; модель - TOURAN, тип 1Т; календарний рік виготовлення: 2011; модельний рік виготовлення: 2012; дата першої реєстрації: 15.09.2011; ідентифікаційний номер кузова (шасі): НОМЕР_3 ; тип двигуна: дизель; об`єм двигуна: 1598 см3; потужність двигуна: 77kW; номер двигуна - не встановлено; колісна формула - 4x2; кількість місць для сидіння згідно свідоцтва про реєстрацію - 7; тип кузова універсал; колір: сірий для використання на дорогах загального призначення, транспортний засіб не містить в своєму складі передавачі або передавачі та приймачі, торговельна марка: VOLKSWAGEN; виробник: VOLKSWAGEN AG; країна виробництва: DE.

У зв`язку з необхідністю виконання митних процедур, сформованих АСАУР декларанту запропоновано відповідно до положень статті 335 МК України надати оригінали або належним чином завірені копії документів на підставі яких вносились відомості до ЕМД та пред`явити товар і бути присутнім при проведенні митного огляду задекларованого товару розпочинаючи з 16 год. 40 хв. у постійній ЗМК ТОВ "Авто-Гранд" за адресою Хмельницьке шосе 7й км.

До митного оформлення подано рахунок-фактуру (інвойс) від 19.03.2019р. №2019-016, в якому не зазначено, на виконання якого договору він виданий. Даний інвойс виписано на один товар - VW Touran 1,6 TDI DSG, VIN НОМЕР_3, на загальну суму 3500 Євро. В зазначеному інвойсі відсутні дані щодо умов поставки, на яких встановлено вартість (за ЕМД задекларовано СІР), а у зв`язку з тим, що в ньому також не зазначено реквізитів зовнішньо-економічного договору, на виконання якого він виданий, митний орган не міг упевнитися в достовірності або точності декларування умов поставки (СІР) та інвойса від 19.03.2019 №2019-016 в цілому. Також, відповідно до поданих до митного оформлення документів, а саме: рахунку-фактури від 19.03.2019 №2019-016 продаж транспортного засобу здійснює KFZ-Handel Firma Pidina Leonid, Leipzigerstr. 102, 04425 Taucha, право власності якого на даний транспортний засіб не підтверджується відповідно до поданого до митного оформлення свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу від 15.09.2011 № НОМЕР_4 та від 25.06.2015 № ZBI 162321592.

Оскільки використані декларантом відомості для цілей визначення митної вартості не підтверджені документально, відповідно до пунктів 2, 3 статті 58 МК України, митним органом застосовані другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини 1 статті 57 МК України та винесено рішення про коригування митної вартості.

За ЕМД UA401010/2019/030645 від 03.06.2019 року до митного оформлення заявлено автомобіль вантажний, що був у використанні, марка - MERCEDES-BENZ; модель - SPRINTER, тип - 906ВВ35; ідентифікаційний номер (VIN): НОМЕР_5 ; календарний рік виготовлення: 2015; модельний рік виготовлення: 2015; дата першої реєстрації: 27.11.2015; тип двигуна: дизельний; робочий об`єм циліндрів: 2143см3; потужність двигуна: 95kW; номер двигуна - не встановлено; - колісна формула - 4x2; кількість місць для сидіння - 3; маса в разі максимального завантаження - 3,200т; вантажопід`ємність - 0,894т; категорія транспортного засобу -N1; тип кузова: суцільнометалевий вантажний фургон без вставок та вікон в задніх боковинах, салон водія відокремлено від вантажного відсіку перегородкою, яку встановлено заводським способом, в вантажному відсіку відсутні ознаки комфорту, безпеки, сидіння та місця для їх встановлення, присутні місця для кріплення вантажу; транспортний засіб не містить в своєму складі передавачі або передавачі та приймачі; виготовлено не на базі кузова легкового автомобіля; торговельна марка: MERCEDES-BENZ; виробник: DAIMLER AG; країна виробництва: DE.

До митного оформлення для підтвердження митної вартості товарів були подані наступні документи: зовнішньоекономічний договір (контракт) від 29.05.2019 року №DVI2019044, рахунок-фактура (інвойс) від 29.05.2019 року №DVI2019/67, автотранспортна накладна, митну декларацію країни відправлення від 30.05.2018 року №19LTKC0100EK0F1B84.

Відповідно до частини 1 статті 337 МК України визначено, що перевірка документів та відомостей, які подаються митному органу під час переміщення через митний кордон України, здійснюється візуально, із застосуванням інформаційних технологій (шляхом проведення форматологічного контролю, контролю співставлення, контролю із застосуванням системи управління ризиками) та в інші способи, передбачені Кодексом. Згідно із пунктом 5 статті 54 МК України митний орган має право упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документу чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості. Згідно пунктом 2 статті 52 МК України декларант зобов`язаний подавати митному органу достовірні відомості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.

Так, відповідно до поданих до митного оформлення документів: а саме п. 1 контракту від 04.06.2018 року №04062018 предметом даного договору є транспортні засоби і запасні частини до них, нові та бувші у вжитку, а відповідно до п. 3.3 загальна вартість контракту становить 2000 Євро.

Проте, до митного оформлення подано рахунок-фактуру, в якому не зазначено на виконання якого договору він виданий. Даний інвойс виписано на один товар -MERCEDES-BENZ VIN НОМЕР_6, на загальну суму 2000 Євро. Що не відповідає предмету контракту. В зазначеному рахунку фактурі відсутні дані щодо умов поставки на яких встановлено вартість (за ЕМД задекларовано FCA), а у зв`язку з тим що в ньому, також, не зазначено реквізитів зовнішньо-економічного договору, на виконання якого він виданий, а предметом договору виступають транспортні засоби і запасні частини до них, нові та бувші у вжитку, митний орган не може упевнитися в достовірності або точності декларування умов постави (FCA) та інвойсі №DVI 2019/67 в цілому. Також, в результаті опрацювання інформації про проведені митні оформлення MERCEDES-BENZ календарний рік виготовлення: 2015 дизельний; - робочий об`єм циліндрів: 2143см3;- потужність двигуна: 95к/W; було встановлено, що задекларований рівень митної вартості (2000 Євро) є мінімальним по системі, та не відповідає інформації щодо продажу MERCEDES-BENZ календарний рік виготовлення: 2015, яка наявна в мережі Internet.

Оскільки використані декларантом відомості для цілей визначення митної вартості не підтверджені документально, відповідно до пунктів 2, 3 статті 58 МК України, митним органом застосовані другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини першої статті 57 МК України та винесено рішення про коригування митної вартості.

За ЕМД UA401010/2019/037146 від 11.07.2019 року до митного оформлення було заявлено напівпричіп вантажний, що був у використанні, категорія транспортного засобу - 04; маса в разі максимального завантаження - 39,000 т; вантажопід`ємність - 32,900 т; марка - INTER CARS; модель - N-NW, тип - самоскид; ідентифікаційний номер (VIN): SVMNWB363EA000011; календарний рік виготовлення: 2014; кількість вісей - 3; для використання на дорогах загального призначення. - торговельна марка: INTER CARS; виробник: INTER CARS; - країна виробництва: PL.

У зв`язку із спрацюванням ризику АСАУР декларанту направлено повідомлення про необхідність надання документів для підтвердження митної вартості товару.

До митного оформлення для підтвердження митної вартості товарів були подані наступні документи: зовнішньоекономічний договір (контракт) від 08.07.2019 року №418/2019, рахунок-фактура (інвойс) №418/2019 від 08.07.2019 року, копія митної декларації країни відправлення від 10.07.2019 року №19PL341010E0191847. Відповідно до поданих до митного оформлення документів, а саме в п.3 контракту від 08.07.2019 року №418/2019 та рахунку-фактурі (інвойсі) №418/2019 від 08.07.2019 року зазначено ціну на напівпричіп 17500PLN, а в копії митної декларації країни відправлення від 19.03.2019 року №19PL341010E0191847 зазначена статистична вартість 17750PLN. Але в рахунку-фактурі (інвойсі) №418/2019 від 08.07.2019 року не вказано на виконання якого контракту він виданий, а також не вказано на яких умовах поставки згідно INCOTERMS здійснюється продаж товару. Також в результаті опрацювання інформації про проведені митні оформлення вантажних напівпричепів марки INTER CARS 2014 року виробництва було встановлено, що задекларований рівень митної вартості (5126,82 USD) є мінімальним по системі та не відповідає інформації щодо продажу вантажних напівпричепів марки INTER CARS 2014 року виробництва, яка наявна в мережі Internet.

Оскільки використані декларантом відомості для цілей визначення митної вартості не підтверджені документально, відповідно до пунктів 2, 3 статті 58 МК України, митним органом застосовані другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини першої статті 57 МК України та винесено рішення про коригування митної вартості.

За ЕМД UA401010/2019/037729 від 15.07.2019 року до митного оформлення заявлено напівпричіп вантажний, що був у використанні, категорія транспортного засобу - 04; маса в разі максимального завантаження - 39,000 т; вантажопід`ємність - 32,920 т; марка - KEMPF; модель - KOLEBA, тип - самоскид; ідентифікаційний номер (VIN): SY9024335BKPF1509; календарний рік виготовлення: 2011; кількість вісей - 3; для використання на дорогах загального призначення, торговельна марка: KEMPF; виробник: KEMPF; країна виробництва: PL.

В зв`язку із спрацюванням ризику АСАУР декларанту запропоновано надати документи для підтвердження митної вартості товару.

До митного оформлення для підтвердження митної вартості товарів були подані наступні документи: зовнішньоекономічний договір (контракт) від 25.02.2019 року №1107, рахунок-фактура (інвойс) №10/07/2019 від 15.07.2019 року, копія митної декларації країни відправлення від 12.07.2019 №19PL341010Е0195141. Відповідно до поданих до митного оформлення документів, а саме в п.3 контракту від 11.07.2019 року №1107 та рахунку-фактурі (інвойсі) №10/07/2019 від 15.07.2019 року зазначено ціну на напівпричіп 14800PLN, а в копії митної декларації країни відправлення від 10.07.2019 №19PL341010E0195141 зазначена статистична вартість 15200PLN. Але в рахунку-фактурі (інвойсі) №10/07/2019 від 15.07.201 не вказано на виконання якого контракту він виданий, а також не вказано на яких умовах поставки згідно INCOTERMS здійснюється продаж товару. Також в результаті опрацювання інформації про проведені митні оформлення вантажних напівпричепів марки KEMPF 2011 року виробництва було встановлено, що задекларований рівень митної вартості (4317.92 USD) є мінімальним по системі та не відповідає інформації щодо продажу вантажних напівпричепів марки KEMPF 2011 року виробництва, яка наявна в мережі Internet.

Оскільки використані декларантом відомості для цілей визначення митної вартості не підтверджені документально, відповідно до пунктів 2, 3 статті 58 МК України, митним органом застосовані другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини першої статті 57 МК України та винесено рішення про коригування митної вартості.

За ЕМД UA401010/2019/037850 від 16.07.2019 року до митного оформлення заявлено напівпричіп вантажний, що був у використанні, категорія транспортного засобу - 04; маса в разі максимального завантаження - 35,000 т; вантажопід`ємність - 28,374т; марка - SCHMITZ; модель - SPR 24 (S01 ), тип - бортовий тентований; ідентифікаційний номер (V1N): WSM00000003130915; календарний рік виготовлення: 2010; кількість вісей - 3; для використання на дорогах загального призначення, торговельна марка: SCHMITZ; виробник: SCHMITZ CARGOBULL AG; країна виробництва: DE.

До митного оформлення для підтвердження митної вартості товарів були подані наступні документи: зовнішньоекономічний договір (контракт) від 25.02.2019 року №2005, рахунок-фактура (інвойс) №AD/06-2019-06 від 21.06.2019, копія митної декларації країни відправлення від 10.07.2019 №19LV00020720991569. У зв`язку із спрацюванням профілю ризику системи управління ризиками 105-2 та 106-2 щодо перевірки правильності визначення митної вартості товару, та відповідно до ч.1 ст.

................
Перейти до повного тексту