ПОСТАНОВА
Іменем України
28 жовтня 2021 року
Київ
справа №520/6659/19
адміністративне провадження № К/9901/30440/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Чиркіна С.М.,
суддів: Бевзенка В.М., Шарапи В.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 29.07.2019 (головуючий суддя: Горшкова О.О.) та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 08.10.2019 (головуючий суддя: Кононенко З.О., судді: Калиновський В.А., Бегунц А.О.) у справі №520/6659/19 за позовом ОСОБА_1 до Головного Управління Пенсійного фонду України в Харківській області, Харківського обласного військового комісаріату про зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
І. РУХ СПРАВИ
У липні 2019 року ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 або позивач) звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного Управління Пенсійного фонду України в Харківській області (далі - ГУ ПФУ в Харківській області), Харківського обласного військового комісаріату (далі - Харківський ОВК), в якому просив:
зобов`язати Харківський ОВК надати до ГУ ПФУ в Харківській області довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку та виплати пенсії з 01.01.2018, з урахуванням підвищеного посадового окладу, окладу за військове звання, надбавки за вислугу років, надбавки за льотний скл. при виконанні польотів 35% посадового окладу; надбавки за роботу з таємними виробами, носіями, документами 15% посадового окладу; надбавки за кваліфікацію 11 % посадового окладу; надбавки за особливо важливі завдання 50% посадового окладу; премії 10 % посадового окладу у складі щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, та з яких було утримано і сплачено єдиний соціальний внесок;
зобов`язати ГУ ПФУ в Харківській області з 01.01.2018 здійснити перерахунок та виплачувати призначену позивачу пенсію від МО України у розмірі, який обчислений з грошового забезпечення з урахуванням щомісячних додаткових видів грошового забезпечення: підвищеного посадового окладу, окладу за військове звання, надбавки за вислугу років, надбавки за льотний скл. при виконанні польотів 35% посадового окладу; надбавки за роботу з таємними виробами, носіями, документами 15% посадового окладу; надбавки за кваліфікацію 11 % посадового окладу; надбавки за особливо важливі завдання 50% посадового окладу; премії 10 % посадового окладу з урахуванням підвищення посадового окладу та інших складових частин, що входять до грошового забезпечення військовослужбовця та з яких було утримано і сплачено єдиний соціальний внесок.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 29.07.2019, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 08.10.2019, у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись із рішеннями судів попередніх інстанцій, позивач подав касаційну скаргу, у якій просить суд касаційної інстанції скасувати оскаржувані судові рішення і ухвалити нове про задоволення позову в повному обсязі.
IІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою Верховного Суду від 12.11.2019 відкрито касаційне провадження у справі.
За результатами повторного автоматичного розподілу справи між суддями визначений новий склад суду.
Ухвалою Верховного Суду від 27.10.2021 справу призначено до розгляду в порядку письмового провадження відповідно до вимог статті 345 КАС України.
ІІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
Судами попередніх інстанцій встановлено, що позивач перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Харківській області та отримує пенсію за вислугу років, призначену на умовах Закону України №2262-ХІІ від 09.04.1992 "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Закон №2262-ХІІ).
З 01 березня 2018 року постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" (далі - Постанова №704) передбачено підвищення грошового забезпечення військовослужбовців силових структур шляхом збільшення посадових окладів та окладів за військовим (спеціальним) званням, а також перегляд розміру відсоткової надбавки за вислугу років.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (далі - Постанова Кабінету Міністрів України №103) визначено зобов`язання перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом №2262-XII до 01 березня 2018 року, визначено механізм перерахунку, розміри та умови виплати перерахованих коштів (пункти 1, 2 Постанови № 103), а також внесені зміни до порядку проведення перерахунку пенсій (Порядок № 45).
На виконання Постанови №704, з урахуванням внесених до неї змін згідно із постановою Кабінету Міністрів України №103, позивачу з 01.01.2018, на підставі довідки №ФХ114891 від 09.03.2018, виданої Харківським ОВК, пенсійним органом було проведено перерахунок раніше призначеної ОСОБА_1 пенсії, виходячи із: посадового окладу - 3 810 грн; окладу за військовим званням (капітан) - 1 270 грн, та відсоткової надбавки за вислугу років (50%) - 2 540 грн.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 грудня 2018 року у справі № 826/3858/18 (набрало законної сили 05 березня 2019 року) визнано протиправними та нечинними пункти 1,2 Постанови №103 та зміни до пункту 5 і додатка 2 Порядку №45.
У зв`язку з цим, 26.03.2019 позивач звернувся до Харківського ОВК із заявою, у якій просив видати оновлену довідку про грошове забезпечення військовослужбовців, звільнених з військової служби, з урахуванням усіх додаткових видів грошового забезпечення.
Листом від 22.04.2019 №ФХ-114891/959/ВСЗ Харківський ОВК повідомив позивача про відсутність підстав для видачі оновленої довідки із врахуванням додаткових видів грошового забезпечення, з огляду на те, що Урядом не вносилися будь-які зміни до Постанови №103 щодо порядку та умов проведення перерахунку.
Також, у березні 2019 року позивач звернувся до ГУПФУ в Харківській області з заявою про проведення перерахунку пенсії, з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення.
На звернення позивача ГУПФУ в Харківській області листом №1348/З-14 від 24.04.2019 повідомило, що розмір його пенсії проведено відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України №103 з урахуванням відомостей, зазначених у довідці №ФХ114891 від 09.03.2018, виданої Харківським ОВК.
Вважаючи свої права та інтереси порушеними, позивач звернувся із цим позовом до суду.
ІV. АРГУМЕНТИ СТОРІН
На обґрунтування позовних вимог позивач стверджує, що після визнання протиправними та нечинними в судовому порядку (справа №826/3858/18) пунктів 1, 2 постанови № 103 та змін до пункту 5 і додатка 2 Порядку № 45 виникли підстави для перерахунку пенсії з врахуванням у ній додаткових видів грошового забезпечення, з яких обраховувалася його пенсія до її перерахунку з 01.01.2018.
Харківський ОВК позов не визнав. Стверджує, що з 01.01.2018 для перерахунку пенсії враховуються тільки три складові грошового забезпечення, а саме: оклад за посадою, оклад за військовим званням та відсоткова надбавка за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення зі служби. Будь-яких інших рішень, після прийняття постанови №103, Урядом не приймалося. Відповідно відсутні підстави для видачі оновленої довідки з врахуванням у ній додаткових видів грошового забезпечення.
ГУПФУ в Харківській області також заперечує проти позову. Зазначає, що перерахунок пенсії проведений на умовах, у порядку та у розмірах встановлених Урядом.
V. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України №103 перерахунок пенсій, призначених згідно із Законом №2262-XII, здійснюється з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років. Врахування інших видів грошового забезпечення для перерахунку пенсії цією постановою не передбачено. Суди встановили, що позивачу здійснено перерахунок пенсії із сум грошового забезпечення: посадовий оклад, оклад за військове звання, надбавки за вислугу років 50%, без урахування додаткових видів грошового забезпечення, тобто у відповідності до вимог постанови Уряду №103. За таких обставин, суди попередніх інстанцій дійшли висновку про відсутність правових підстав для здійснення перерахунку пенсії.
При розгляді справи суди послалися на правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 13.03.2019 у справі №240/6263/18.
VІ. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ ТА ЗАПЕРЕЧЕНЬ
Касаційна скарга обґрунтована тим, що судами попередніх інстанцій неповно з`ясовані обставини справи, що призвело до неправильного вирішення спору по суті. Скаржник стверджує, що пенсія має виплачуватися із врахуванням раніше призначених доплат та надбавок. На переконання скаржника, перерахунок пенсії без врахування додаткових видів грошового забезпечення звужує зміст та обсяг набутих прав, що встановлено судовим рішенням у справі №826/3858/18.
Також скаржник вважає, що суд апеляційної інстанції мав зупинити провадження у справі до розгляду Великою Палатою Верховного Суду справи №240/6263/18, де спір виник з аналогічних правовідносин.
ГУПФУ в Харківській області у поданому до суду касаційної інстанції відзиві стверджує, що органи ПФУ не наділені повноваженнями самостійно визначати розмір пенсії, а здійснюють її нарахування на підставі наданих їм іншими органами довідок про розмір грошового забезпечення, і розмір пенсійних виплат залежить від розміру складових грошового забезпечення, зазначених у таких довідках. Наполягає, що перерахунок пенсії проведений із врахуванням усіх складових грошового забезпечення, визначених у довідці Харківського ОВК №ФХ114891 від 09.03.2018. Підстав для здійснення нового перерахунку пенсії немає.
Харківський ОВК правом на подачу відзиву на касаційну скаргу не скористався.
VІІ. ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ
Верховний Суд перевірив доводи касаційної скарги, правильність застосування судами норм матеріального права та дійшов таких висновків.
Статтею 9 Закону України від 20.12.1991 №2011-XII "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (далі - Закон №2011-XII) визначено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.
Згідно із частиною другою статті 9 цього до складу грошового забезпечення входять:
посадовий оклад, оклад за військовим званням;
щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія);
одноразові додаткові види грошового забезпечення.
Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону (ч. 3 ст. 9 Закону № 2011-ХІІ).
У статті 43 Закону №2262-ХІІ визначено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 01 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Процитована норма статті 43 Закону №2262-ХІІ міститься в розділі V "Обчислення пенсії", тобто в загальному розділі, та безпосередньо визначає складові грошового забезпечення для обчислення пенсій. При цьому під обчисленням слід розуміти процес отримання результату за допомогою дій над числами, кожне з яких є конкретним цифровим вираженням розміру складових грошового забезпечення.
Такий висновок міститься у постановах Верховного Суду від 12.11.2019 у справі №826/3858/18 та від 17.12.2019 у зразковій справі №160/8324/19.
Відповідно до частини третьої статті 63 Закону №2262-ХІІ усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за вказаним Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.
Отже, Кабінету Міністрів України надано право на встановлення умов та порядку перерахунку пенсій, а також розміри складових грошового забезпечення для такого перерахунку.
Згідно із пунктом 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 №45 (далі - Порядок №45) перерахунок раніше призначених згідно із Законом №2262-ХІІ пенсій проводиться в разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.
Абзацом 1 пункту 5 Порядку № 45, в редакції постанови Уряду №103 передбачено, що під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.
Водночас Додаток 2 до Порядку № 45 передбачає форму довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, яку постановою № 103 було викладено в новій редакції, в якій відсутні такі складові грошового забезпечення, як щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення).
Разом з цим, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 у справі № 826/3858/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019, визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови Уряду №103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45.
Колегія суддів зазначає, що до компетенції Кабінету Міністрів України входить прийняття, зміна чи припинення дії Порядку № 45. Проте, зміни внесені постановою Уряду №103, зокрема до додатку 2 до Порядку №45, в якому визначено форму довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, були визнані судом протиправними та нечинними, відтак з 05.03.2019 - дня набрання законної сили рішенням у справі №826/3858/18 діє редакція додатку 2 до Порядку № 45, яка діяла до зазначених змін.
Водночас алгоритм дій, який повинні вчинити, зокрема ГУ ПФУ та відповідач у зв`язку із втратою чинності положеннями пунктів 1, 2 постанови № 103 та змін до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45 не змінився.
Зокрема, на час звернення позивача до Харківського ОВК (23.03.2019) із заявою про видачу оновленої довідки про розміри його грошового забезпечення пункт 3 Порядку № 45 передбачав, що на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.
Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.
Згідно із абз. 2, 4 та 5 пункту 2.6 Інструкції з організації роботи із соціального забезпечення осіб, звільнених з військової служби у Збройних Силах України, та членів їх сімей у Міністерстві оборони України, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 31.12.2014 №937, на обласні військові комісаріати покладаються: оформлення та подання до органів, що призначають пенсії, документів для призначення за Законом пенсій особам, звільненим з військової служби, та членам сімей померлих військовослужбовців і осіб, звільнених з військової служби; визначення розміру грошового забезпечення для обчислення і перерахунку пенсій органами, що призначають пенсії, відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 №393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їх сімей" (зі змінами) та Порядку № 45 і Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону №2262-ХІІ (зі змінами), затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 №3-1 (далі - Порядок № 3-1). У разі якщо розмір грошового забезпечення на день призначення пенсій особам, звільненим з військової служби, та членам їх сімей змінився, обласний військовий комісаріат складає довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій згідно з нормами, що діють на день призначення пенсії за відповідною посадою.
Тобто, на Харківський ОВК покладено функції по складанню довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій у разі прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для визначених осіб або про введення для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством після надходження від територіального пенсійного органу списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку за формою згідно із додатком 1 до Порядку № 45.
Верховний Суд зазначає, що питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону №2262-ХІІ, крім пенсій військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, регулює Порядок №3-1.
Відповідно до пункту 23 Порядку №3-1 перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону №2262-ХІІ. Пенсіонери подають органам, що призначають пенсії, додаткові документи, які дають право на підвищення пенсії.
Згідно із пунктом 24 Порядку №3-1 про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі статтею 63 Закону №2262-ХІІ уповноважені структурні підрозділи зобов`язані у п`ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв`язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії. Органи, що призначають пенсії, протягом п`яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії (додаток 5). Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п`ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.
Таким чином, підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи, так і рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком № 45, повідомляють орган ПФУ.
Правова позиція щодо застосування норм права у аналогічних правовідносинах викладена у постановах Верховного Суду від 10.10.2019 у справі №553/3619/16-а, від 15.07.2020 у справі №520/3360/19.
Як було зазначено вище, 30.08.2017 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №704, яка набрала чинності 01.03.2018 та якою затверджено тарифні сітки розрядів і коефіцієнтів посадових окладів, схеми тарифних розрядів, тарифних коефіцієнтів, додаткові види грошового забезпечення, розміри надбавки за вислугу років, пунктом 2 якої установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Додаткові види грошового забезпечення визначені у пунктах 5, 6 Постанови Уряду №704.
Таким чином, починаючи з 05.03.2019 - з дня набрання чинності судовим рішенням у справі №826/3858/18 виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом №2262-ХІІ, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, тому з цієї дати ОСОБА_1 має право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно із постановою № 704 у відповідності до вимог статей 43 і 63 наведеного Закону та статті 9 Закону №2011-ХІІ.
Така правова позиція відповідає сформованій Верховним Судом практиці щодо застосування норм права у аналогічних правовідносинах, зокрема, у постановах від 21.09.2020 у справі №520/2971/19, від 23.09.2020 у справі № 400/1773/19, від 24.03.2021 у справі № 280/1800/20 та від 09.06.2021 у справі №520/6768/19, і колегія суддів не вбачає підстав відступати від такої.
За наведеного правового регулювання та встановлених у справі обставин Верховний Суд приходить до висновку про скасування судових рішень та ухвалення нового рішення про часткове задоволення позову шляхом зобов`язання Харківського ОВК підготувати та надати до ГУ ПФУ в Харківській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 05.03.2019, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону №2262-ХІІ, статті 9 Закону №2011-ХІІ та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України №704, із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення з 01.04.2019 (першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії) перерахунку основного розміру його пенсії.
Посилання судів попередніх інстанцій при вирішенні цієї справи на правові висновки Верховного Суду у справі №240/6263/18 колегія суддів вважає помилковими, оскільки правовідносини у справі №240/6263/18, на відміну від даної справи, виникли за інших фактичних обставин. Так, у справі №240/6263/18 спірним питанням було здійснення перерахунку пенсії у період дії постанови №103. Водночас у цій справі, правовідносини виникли після визнання нечинними окремих положень постанови Уряду №103, що встановлювали порядок та умови перерахунку пенсії військовослужбовцям.
За цих же обставин колегія суддів також відхиляє доводи скаржника про наявність правових підстав для зупинення судом апеляційної інстанції провадження у справі до розгляду Великою Палатою Верховного Суду справи №240/6263/18.
Водночас не підлягають до задоволення позовні вимоги про зобов`язання органу, що призначає пенсію перерахувати та виплатити позивачу пенсію з врахуванням додаткових видів грошового забезпечення, з огляду що органи ПФУ не наділені повноваженнями самостійно визначати розмір пенсії, а здійснюють її нарахування на підставі наданих їм іншими органами довідок про розмір грошового забезпечення, і розмір пенсійних виплат залежить від розміру складових грошового забезпечення, зазначених у таких довідках.
Без наявності довідки про розмір грошового забезпечення пенсійний орган не може зробити перерахунок раніше призначених пенсій. Відповідно, з огляду на те, що нова довідка про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 із включенням до неї додаткових видів грошового забезпечення до пенсійного органу не надходила, заявлені до ГУПФУ в Харківській області позовні вимоги про зобов`язання здійснити перерахунок та виплату позивачу пенсії із врахуванням доплат, підвищень та премій - є передчасними.