ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2021 року
м. Київ
справа № 200/613/19-а
адміністративне провадження № К/9901/23862/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Рибачука А.І.,
суддів: Бучик А.Ю., Стеценка С.Г.,
розглянувши у порядку попереднього розгляду в суді касаційної інстанції адміністративну справу № 200/613/19-а
за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (далі - ГУ ПФУ), Головного управління Міністерства внутрішніх справ України (далі - ГУ МВС; МВС України, відповідно) в Донецькій області в особі Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Донецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Головне управління ДСНС України в Донецькій області, про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, провадження у якій відкрито
за касаційною скаргою ОСОБА_1
на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22.04.2019, ухвалене у складі головуючого судді Кониченка О.М.
та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 23.07.2019, ухвалену у складі колегії суддів: головуючого судді Ястребової Л.В., суддів Казначеєва Е.Г. Компанієць І.Д.,
ВСТАНОВИВ:
І. РУХ СПРАВИ
1. 28.12.2018 ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом, у якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просила:
визнати протиправними дії ГУ ПФУ, які полягають у зменшенні розміру пенсії за рахунок виплати 50% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018, починаючи з 01.01.2018;
зобов`язати ГУ ПФУ перерахувати та виплатити їй з 01.01.2018 пенсію згідно із довідкою про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням посадового окладу - 2980, 00 грн, окладу за військовим званням - 860, 00 грн, розміру надбавки за вислугу років - 1728, 00 грн з урахуванням 100% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018, починаючи з 01.01.2018;
зобов`язати ГУ ПФУ здійснити виплату суми недоплаченої частини основного розміру пенсії з 01.01.2018 однією сумою, провести розрахунок та виплату компенсації втрати частини доходів у порядку Закону України від 19.10.2000 № 2050-III "Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати" (далі - Закон № 2050-III);
зобов`язати ГУ МВС України в Донецькій області в особі Ліквідаційної комісії надати довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за її або аналогічною посадою відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" (далі - постанова № 704) з урахуванням посадового окладу - 2980, 00 грн, окладу за військовим званням - 860, 00 грн, розміру надбавки за вислугу років - 1728, 00 грн.
В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 зазначила, що згідно із постановою № 704 розмір її грошового забезпечення за відповідними складовими має становити 5568, 00 грн, а розмір пенсії [відповідно до статті 13 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Закону № 2262-ХІІ) виходячи із 67 %] - 3730,56 грн. Натомість грошове забезпечення для перерахунку її пенсії встановлено у розмірі 5263,50 грн, а розмір пенсії - 3526,55 грн замість 3730,56 грн, оскільки ГУ МВС України в Донецькій області помилково розрахувало розмір її посадового окладу з урахуванням як розрахункової величини прожиткового мінімуму, а не 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати. Крім того, позивачка вказала на те, що ГУ ПФУ у період з 01.01.2018 по 31.12.2019 протиправно виплачує їй щомісячно тільки 50% від суми підвищення пенсії, у період з 01.01.2019 по 31.12.2019 р. - 75% від суми підвищення розміру пенсії.
2. Донецький окружний адміністративний суд рішенням від 22.04.2019 частково задовольнив позовні вимоги:
зобов`язав Головне управління МВС України в Донецькій області надати до ГУ ПФУ довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку ОСОБА_1 з 01.01.2018 пенсії за її або аналогічною посадою відповідно до постанови №704, з урахуванням розмірів посадового окладу, окладу за військовим званням та розміру надбавки за вислугу років, виходячи з 50 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018 та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти;
визнав протиправними дії ГУ ПФУ, які полягають у зменшенні розміру пенсії ОСОБА_1 за рахунок виплати лише 50% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018 починаючи з 05.03.2019;
зобов`язав ГУ ПФУ здійснити ОСОБА_1 перерахунок та виплату пенсії з 01.01.2018 згідно із довідкою про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням розмірів посадового окладу, окладу за військовим званням та розміру надбавки за вислугу років, виходячи з 50 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018 та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти з урахуванням 100 % суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018, починаючи з 05.03.2019;
зобов`язав ГУ ПФУ здійснити ОСОБА_1 виплату суми недоплаченої частини основного розміру пенсії з 05.03.2019 однією сумою та провести розрахунок та виплату компенсації втрати частини доходів у порядку, визначеному Законом №2050-III;
в інший частині позовних вимог - відмовив.
3. Перший апеляційний адміністративний суд постановою від 23.07.2019 скасував рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22.04.2019 в частині зобов`язання ГУ ПФУ перерахувати та виплатити з 01.01.2018 пенсію ОСОБА_1 згідно із довідкою про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням розмірів посадового окладу, окладу за військовим званням та розміру надбавки за вислугу років, виходячи з 50% розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018 та множенням на відповідні коефіцієнти з урахуванням 100% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018, починаючи з 05.03.2019 та в цій частині відмовив у задоволенні позовних вимог;
абзац п`ятий резолютивної частини рішення змінив, виклавши його у наступній редакції: "Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області здійснити виплату ОСОБА_1 суми недоплаченої частини пенсії з 05.03.2019 та провести розрахунок та виплату компенсації втрати частини доходів у порядку Закону України "Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати";
в іншій частині рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22.04.2019 у справі № 200/613/19-а суд апеляційної інстанції - залишив без змін.
4. 19.08.2019 ОСОБА_1 звернулась до Верховного Суду із касаційною скаргою, у якій, посилаючись на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення ними норм процесуального права, просить скасувати рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22.04.2019 та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 23.07.2019 в частині відмови у задоволенні позовних вимог та ухвалити в цій частині нове рішення про їх задоволення.
5. Верховний Суд ухвалою від 30.09.2019 відкрив касаційне провадження за вказаною касаційною скаргою та витребував матеріали справи із суду першої інстанції.
ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
6. У справі, яка розглядається суди встановили, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в ГУ ПФУ та з 25.06.2000 отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону № 2262-ХІІ.
28.11.2018 позивачка звернулася до ГУ ПФУ з листом, у якому просила повідомити чи проводився перерахунок призначеної їй пенсії відповідно до постанови №704.
Листом від 14.12.2018 №3107-Т-01 ГУ ПФУ повідомило позивачку, що перерахунок її пенсії проведено з 01.01.2018 на підставі довідки про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку пенсії від 23.03.2018 № 927лк, виданої ГУ МВС України в Донецькій області про розмір посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за посадою диспетчер ЦППС ОГПО-6 УМВС України в Донецькій області. Грошове забезпечення для перерахунку пенсії встановлено у розмірі 5263,50 грн та складає: посадовий оклад - 2820, 00 грн, оклад за військове звання - 810, 00 грн, процентну надбавку за вислугу років 40 % - 1633,50 грн. Основний розмір пенсії: 67 % грошового забезпечення (вислуга років) - 3526,55 грн. Згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (далі - постанова № 103) підвищення пенсії складає 1919,51 грн, з них виплачуються: з 01.01.2018 по 31.12.2018 щомісячно 50 % від підвищення - 959,76 грн, з 01.01.2019 по 31.12.2019 щомісячно 75 % від підвищеної пенсії - 1439,63 грн, з 01.01.2020 100 % щомісячно 100 % від підвищення пенсії - 1919,51 грн. Загальний розмір пенсії після перерахунку з урахуванням 50% підвищення складає 2566,80 грн (1607,04 грн+959,76 грн).
Позивачка не погоджуючись з розміром складових грошового забезпечення для перерахунку її пенсії, визначеним ГУ МВС України в Донецькій області, а також виплатою пенсії ГУ ПФУ не в повному обсязі, звернулась до суду з цим позовом.
ІІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
7. Частково задовольняючи позовні вимоги суд першої, з висновком якого погодився й суд апеляційної інстанції, виходили із того, що розрахунки посадового окладу та окладу за військовим званням позивача мають проводитись шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт.
При цьому суд першої інстанції, з висновками якого погодився й суд апеляційної інстанції вказав, на те, що пункти 1, 2 постанови № 103 були чинними з 01.01.2018 по 04.03.2019, відтак задовольнив позовні вимоги в цій частині шляхом зобов`язання ГУ ПФУ провести з 05.03.2019 виплату пенсії позивачу, з урахуванням 100% суми підвищення пенсії.
Також суди попередніх інстанцій дійшли до однакових висновків про наявність підстав для задоволення позовних щодо зобов`язання ГУ ПФУ здійснити виплату ОСОБА_1 суми недоплаченої частини основного розміру пенсії з 05.03.2019 та провести розрахунок та виплату компенсації втрати частини доходів, оскільки такі виплати проводяться у разі затримки на один і більше календарних місяців виплати доходів, які були нараховані, але своєчасно не сплачені, що в даному випадку мало місце.
8. Разом з цим, суд апеляційної інстанції вказав на те, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку щодо зобов`язання ГУ ПФУ здійснити перерахунок та виплату пенсії позивачу з 01.01.2018 згідно із довідкою про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням розмірів посадового окладу, окладу за військовим званням та розміру надбавки за вислугу років, виходячи з 50% розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018 та множенням на відповідні коефіцієнти з урахуванням 100% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018, починаючи з 05.03.2019, оскільки така вимога є передчасною, з огляду на те, що така довідка до ГУ ПФУ не надходила. Відтак, суд апеляційної інстанції відмовив у задоволенні позовних вимог в цій частині.
IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ
9. Касаційну скаргу ОСОБА_1 мотивувала тим, що суд апеляційної інстанції неправильно застосував норми матеріального права у зв`язку із чим позбавив її сум недоплаченої частини пенсії та компенсації втрати частини доходів за період з 01.01.2018 по 04.03.2019 із обчисленням розміру пенсії виходячи із розрахункової величини 50 % мінімальної заробітної плати, а не розміру прожиткового мінімуму.
V. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ
10. Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам касаційної скарги, а також виходячи з меж касаційного перегляду справи, визначених статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), колегія суддів виходить із такого.
11. Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
12. Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, із службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, є, зокрема Закон № 2262-ХІІ.
13. Частиною четвертою статті 63 Закону № 2262-ХІІ визначено, що усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
14. Статтею 51 Закону № 2262-ХІІ передбачено, що перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.
Перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.
15. Частина вісімнадцята статті 43 Закону № 2262-ХІІ встановлює, що у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.
16. Пунктом 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 №45 передбачено, що перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.
17. Так, 30.08.2017 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №704, яка набрала чинності 01.03.2018 та якою затверджено тарифні сітки розрядів і коефіцієнтів посадових окладів, схеми тарифних розрядів, тарифних коефіцієнтів, додаткові види грошового забезпечення, розміри надбавки за вислугу років.
18. Пунктом 1 постанови № 103 відповідно до частини четвертої статті 63 Закону № 2262-ХІІ вирішено перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом № 2262-ХІІ до 01.03.2018 (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 01.03.2018 відповідно до постанови № 704.
19. Згідно із пунктом 2 постанови № 103 виплату перерахованих відповідно до пункту 1 цієї постанови підвищених пенсій (з урахуванням доплат до попереднього розміру пенсій, підвищень, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, що визначені законом) проводити з 01.01.2018 у таких розмірах: з 01.01.2018 - 50 відсотків; з 01.01.2019 по 31.12.2019 - 75 відсотків; з 01.01.2020 - 100 відсотків суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018.
20. У справі, яка розглядається суди встановили, що ГУ ПФУ у 2018 році здійснив перерахунок пенсії позивачці з 01.01.2018 та у 2018 році здійснював виплату підвищення перерахованої пенсії з врахуванням 50 % суми підвищення, у 2019 році здійснював виплату перерахованої пенсії з врахуванням 75% від суми підвищення.
21. Разом з цим, пункти 1 та 2 постанови № 103 були оскаржені до Окружного адміністративного суду міста Києва.
22. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019 у справі № 826/3858/18 визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови № 103.
23. У зв`язку із скасуванням пункту 2 постанови № 103 рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 у справі № 826/3858/18, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019, обмеження щодо часткової виплати суми підвищення до пенсії скасовано.
24. Отже, з 05.03.2019 пенсія позивачу підлягала виплаті у розмірі 100 відсотків суми підвищення пенсії.
25. Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у рішенні від 06.08.2019 у справі № 160/3586/19, залишеним без змін постановою Великої Палати Верховного Суду від 11.03.2020.
26. Разом з тим, колегія суддів звертає увагу на те, що спірні правовідносини у цій справі виникли до 05.03.2019, тобто на момент їх виникнення вказані норми постанови № 103 діяли та підлягали застосуванню суб`єктами владних повноважень, зокрема й ГУ ПФУ.
27. Відтак, колегія суддів вважає, що на момент виникнення спірних правовідносин у ГУ ПФУ були відсутні правові підстави для виплатити з 01.01.2018 100% суми підвищення, перерахованої позивачу з 01.01.2018 пенсії згідно із розміром грошового забезпечення для перерахунку пенсії, визначеного станом на 01.03.2018.
28. При цьому, Верховний Суд зазначає, що правовідносини, що виникли після цього, зокрема з 05.03.2019, не можуть бути предметом дослідження у рамках цієї справи, тому висновки судів попередніх інстанцій про задоволення позовних вимог в частині зобов`язання ГУ ПФУ провести з 05.03.2019 виплату пенсії позивачу, з урахуванням 100% суми підвищення пенсії, є помилковим.
29. Щодо позовних вимог в частині виплати позивачці компенсація втрати частини пенсії у зв`язку з порушенням строків, колегія суддів вважає за необхідне вказати таке.
30. Згідно зі статтями 1, 2 Закону № 2050-III підприємства, установи і організації всіх форм власності та господарювання здійснюють компенсацію громадянам втрати частини доходів у випадку порушення встановлених строків їх виплати, у тому числі з вини власника або уповноваженого ним органу (особи), така компенсація провадиться у разі затримки на один і більше календарних місяців виплати доходів, нарахованих громадянам за період, починаючи з дня набрання чинності цим Законом. Під доходами у цьому Законі слід розуміти грошові доходи громадян, які вони одержують на території України і які не мають разового характеру: пенсії, соціальні виплати, стипендії, заробітна плата (грошове забезпечення) та інші.
31. Відповідно до пункту 2 Порядку проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв`язку з порушенням термінів їх виплати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2001 №159 (далі - Порядок № 159), компенсації підлягають такі грошові доходи разом із сумою індексації, які одержують громадяни в гривнях на території України і не мають разового характеру: пенсії (з урахуванням надбавок, доплат, підвищень до пенсії, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги на прожиття, щомісячної державної грошової допомоги та компенсаційних виплат).
32. Наведене свідчить, що основною умовою для виплати громадянину, передбаченої статтею 2 Закону № 2050-III та Порядком №159, компенсації є порушення встановлених строків виплати нарахованих доходів (у тому числі пенсії). Кошти, які підлягають нарахуванню в порядку компенсації громадянину частини доходу, в тому числі пенсії, у зв`язку з порушенням строків її виплати, мають компенсаторний характер.
33. Тобто компенсації підлягають лише нараховані, але не виплачені грошові доходи, які не мають разового характеру.
34. Також, дія зазначених нормативних актів поширюється на підприємства, установи та організації всіх форм власності і господарювання та застосовується у всіх випадках порушення встановлених термінів виплати грошових доходів, у тому числі з вини власника або уповноваженого ним органу (особи), та стосується усіх доходів, які одержують громадяни в гривнях на території України і не мають разового характеру (зокрема, пенсії).
35. Виплата компенсації втрати частини доходу проводиться незалежно від порядку і підстав його (доходу) нарахування: самим підприємством, установою чи організацією добровільно чи на виконання судового рішення.
36. Аналогічний висновки щодо застосування вказаних норм права викладено Верховним Судом у постановах від 20.02.2018 справа №336/4675/17, від 21.06.2018 №523/1124/17, від 03.07.2018 справа № 521/940/17, від 05.10.2018 справа №162/787/16-а.
37. Таким чином, колегія суддів також не погоджується із висновками судів попередніх інстанцій про те, що позовні вимоги про нарахування позивачці та виплату компенсації втрати частини доходів підлягають задоволенню з 05.03.2019, оскільки також знаходяться поза межами виникнення спірних відносин.
38. При цьому Верховний Суд погоджується із висновком суду апеляційної інстанції про відсутність законних підстав для зобов`язання ГУ ПФУ здійснити перерахунок та виплату пенсії позивачці з 01.01.2018 згідно з довідкою про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням розмірів посадового окладу, окладу за військовим званням та розміру надбавки за вислугу років, виходячи з 50% розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018 та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти з урахуванням 100% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018, у тому числі починаючи з 05.03.2019, оскільки така вимога позивача є передчасною з огляду на те, що оскільки нова довідка від Головного управління МВС України в Донецькій області про розмір грошового забезпечення для перерахунку з 01.01.2018 пенсії позивача відповідно до постанови №704, з урахуванням розмірів посадового окладу, окладу за військовим званням та розміру надбавки за вислугу років, виходячи з 50 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018 та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти до ГУ ПФУ ще не надходила, а судовому захисту підлягають лише порушені права.
39. Разом з цим колегія суддів звертає увагу на те, що Верховний Суду переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги позивача.
40. В даному випадку розглядається касаційна скарга позивачки та відповідно переглядається судові рішення в частині відмови у задоволенні позовних вимог, а не у частині задоволених позовних вимог.
41. Відповідно до статті 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо рішення, переглянуте в передбачених статтею 341 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права.
42. З огляду на викладене вище колегія суддів дійшла висновку про відсутність пілдстав для задоволення касаційної скарги позивачки, що в свою чергу є підставою для залишення без змін рішень судів першої та апеляційної інстанцій в частині їх оскарження.
Керуючись статтями 341, 343, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд,