1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИЗ ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
05.03.2025 № 34-25
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 квітня 2025 року
за № 542/43948
Про затвердження Типового порядку проведення конкурсу на зайняття посад службовців місцевого самоврядування
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 14, частини третьої статті 21 Закону України від 02 травня 2023 року № 3077-IХ "Про службу в органах місцевого самоврядування", підпункту 4 пункту 4 та пункту 9 Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 500, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типовий порядок проведення конкурсу на зайняття посад службовців місцевого самоврядування що додається.
2. Генеральному департаменту з питань управління персоналом на державній службі та в органах місцевого самоврядування в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Установити, що застосування положень, передбачених Типовим порядком проведення конкурсу на зайняття посад службовців місцевого самоврядування, затвердженим цим наказом, щодо використання Єдиного порталу вакансій публічної служби здійснюються після початку функціонування відповідної компоненти програмно-технічного забезпечення такого порталу, про що видається наказ центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері служби в органах місцевого самоврядування.
4. Цей наказ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України від 02 травня 2023 року № 3077-IХ "Про службу в органах місцевого самоврядування".
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Голова

Наталія АЛЮШИНА

ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник Міністра цифрової
трансформації України

Віце-прем’єр-міністр з відновлення України -
Міністр розвитку громад та територій України

Голова Національної комісії
зі стандартів державної мови

Голова Всеукраїнської асоціації органів
місцевого самоврядування
"Асоціація об’єднаних територіальних громад"

Виконавчий директор Всеукраїнської асоціації
органів місцевого самоврядування
"Всеукраїнська асоціація громад"

Уповноважений із захисту державної мови

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини

Керівник Секретаріату Спільного
представницького органу сторони
роботодавців на національному рівні

Голова Спільного представницького
органу об’єднань профспілок

Генеральний Секретар Громадської спілки
"Всеукраїнське громадське об’єднання
"Національна Асамблея людей
з інвалідністю України"




Олексій ВИСКУБ


Олексій КУЛЕБА


Юлія ЧЕРНОБРОВ



Олександр КОРІННИЙ



Іван СЛОБОДЯНИК

Тарас КРЕМІНЬ


Дмитро ЛУБІНЕЦЬ



Руслан ІЛЛІЧОВ


Григорій ОСОВИЙ




Вікторія НАЗАРЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України з питань
державної служби
05 березня 2025 року № 34-25
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 квітня 2025 року
за № 542/43948
Типовий порядок
проведення конкурсу на зайняття посад службовців місцевого самоврядування
I. Загальні положення
1. Цей Типовий порядок визначає процедуру проведення конкурсу на зайняття посад службовців місцевого самоврядування (далі - конкурс).
2. У цьому Типовому порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (далі - Закон), "Про місцеве самоврядування в Україні".
3. Метою проведення конкурсу є добір осіб, які відповідають вимогам професійної компетентності та здатні професійно виконувати посадові обов’язки службовців місцевого самоврядування.
Особа, яка подала відповідно до Закону документи та інформацію для участі у конкурсі, є кандидатом на зайняття посади службовця місцевого самоврядування (далі - кандидат).
4. Визначення (встановлення) вимог до професійної компетентності кандидата здійснюється відповідно до Закону керівником служби в органі, в якому проводиться конкурс (далі - керівник служби), з урахуванням професійних стандартів (у разі наявності), в умовах проведення конкурсу.
Загальними вимогами до професійної компетентності до кандидата є кваліфікаційні вимоги, визначені Законом, щодо ступеня освіти кандидата та досвіду його роботи.
Спеціальними вимогами до професійної компетентності кандидата є вимоги до його компетентності та професійних знань, визначені керівником служби в умовах проведення конкурсу.
Методичні рекомендації щодо визначення керівником служби спеціальних вимог до професійної компетентності кандидата затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері служби в органах місцевого самоврядування.
5. Етапи проведення конкурсу:
1) прийняття керівником служби рішення про оголошення конкурсу та умови його проведення, а також забезпечення оприлюднення такого рішення і оголошення про проведення конкурсу з інформацією про проведення конкурсу (далі - оголошення про проведення конкурсу);
2) забезпечення прийняття та перевірки інформації для участі у конкурсі, поданої кандидатами;
3) оцінювання кандидатів щодо рівня їх професійної компетентності;
4) складання конкурсною комісією загального рейтингу кандидатів, визначення переможця конкурсу і другого за результатами конкурсу кандидата та оприлюднення інформації про результати конкурсу або про відсутність переможця конкурсу.
II. Умови проведення конкурсу
1. Рішення про оголошення конкурсу та умови його проведення (далі - рішення про оголошення конкурсу) приймається керівником служби та оформляється відповідним розпорядженням (наказом).
Умови проведення конкурсу є додатком до зазначеного розпорядження (наказу) та визначаються відповідно до додатку 1 до цього Типового порядку.
Зміна та/або скасування умов проведення конкурсу до визначення результатів конкурсу або прийняття конкурсною комісією рішення про відсутність переможця не допускаються.
2. В рішенні про оголошення конкурсу керівник служби визначає з числа працівників служби управління персоналом чи інших працівників органу, в якому проводиться конкурс, особу (осіб), яка (які) здійснюватиме / здійснюватимуть організаційно-технічне забезпечення проведення конкурсу (далі - адміністратор конкурсу).
3. Адміністратор конкурсу:
здійснює технічне та організаційне забезпечення проведення конкурсу (його окремих етапів) відповідно до цього Типового порядку;
розміщує на Єдиному порталі вакансій публічної служби (далі - Єдиний портал) оголошення про проведення конкурсу та інформації про результати конкурсу або про відсутність переможця конкурсу;
сприяє конкурсній комісії у здійсненні її повноважень;
надає кандидатам додаткову інформацію з питань проведення конкурсу;
здійснює інші заходи, передбачені цим Типовим порядком, необхідні для проведення конкурсу.
Адміністратор конкурсу не може бути членом конкурсної комісії.
4. Рішення про оголошення конкурсу приймається у випадках та строки, передбачені статтею 21 Закону.
5. У разі введення правового режиму надзвичайного стану, карантину відповідно до Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" в Україні або в окремих її місцевостях, проведення конкурсу чи окремих його етапів може призупинятися за рішенням керівника служби на строк дії правового режиму надзвичайного стану в Україні або в окремих її місцевостях.
Протягом трьох робочих днів з дати припинення (скасування) надзвичайного стану керівник служби зобов’язаний прийняти рішення про відновлення конкурсу чи його окремих етапів.
Рішення керівника служби про призупинення або відновлення конкурсу чи його окремих етапів оформлюється відповідним розпорядженням (наказом), що повинно містити дату призупинення або відновлення конкурсу чи його окремих етапів.
У разі призупинення конкурсу перебіг строків, визначених у частині четвертій статті 22 Закону, призупиняється з дати, зазначеної в рішенні керівника служби про призупинення конкурсу чи його окремих етапів.
У разі відновлення конкурсу перебіг строків, визначених у частині четвертій статті 22 Закону, відновлюється з дати, зазначеної в рішенні керівника служби про відновлення конкурсу чи його окремих етапів, з урахуванням строку, що минув до дати призупинення.
Рішення керівника служби про призупинення або відновлення конкурсу чи його окремих етапів підлягає оприлюдненню у порядку, передбаченому частиною п’ятою статті 22 Закону.
III. Вимоги щодо оприлюднення оголошення про проведення конкурсу
1. Не пізніше наступного робочого дня з дня підписання розпорядження (наказу) про оголошення конкурсу та умов його проведення керівник служби забезпечує оприлюднення відповідного розпорядження (наказу) на Єдиному порталі та офіційному вебсайті відповідної ради.
Одночасно з оприлюдненням розпорядження (наказу) про оголошення конкурсу та умов його проведення керівник служби забезпечує оприлюднення на Єдиному порталі та офіційному вебсайті відповідної ради оголошення про проведення конкурсу.
До початку роботи Єдиного порталу оголошення разом з інформацією про проведення конкурсу оприлюднюються на офіційному вебсайті відповідної ради.
2. Оголошення про проведення конкурсу повинно містити інформацію, визначену частиною третьою статті 22 Закону.
IV. Склад, порядок формування та повноваження конкурсної комісії
1. Конкурс проводить конкурсна комісія, утворена розпорядженням (наказом) керівника служби для проведення відповідного конкурсу або на певний строк.
У разі проведення одночасно декількох конкурсів керівником служби може утворюватися декілька конкурсних комісій.
Керівник служби під час утворення конкурсної комісії може затвердити положення про конкурсну комісію.
2. Конкурсна комісія утворюється у складі не менше п’яти членів.
У виконавчих органах із статусом юридичної особи публічного права із загальною чисельністю службовців місцевого самоврядування до 10 осіб, конкурсна комісія утворюється у складі не менше трьох членів.
Склад конкурсної комісії визначається відповідно до статті 24 Закону.
3. У разі подання членом конкурсної комісії документів та інформації для участі у конкурсі на зайняття посади, конкурс на яку проводиться конкурсною комісією, до складу якої він входить, такий член конкурсної комісії виключається за рішенням керівника служби зі складу такої конкурсної комісії.
4. Конкурсна комісія та її члени діють на засадах законності, доброчесності, неупередженості, об’єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості.
Не допускається будь-яке втручання в діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та кандидатів.
5. У випадку наявності у члена конкурсної комісії конфлікту інтересів щодо кандидата, такий член конкурсної комісії зобов’язаний повідомити про це на засіданні конкурсної комісії та не брати участі у розгляді конкурсною комісією питань, що виносяться на її розгляд щодо такого кандидата, про що зазначається у протоколі засідання конкурсної комісії.
Якщо неучасть члена конкурсної комісії у випадку наявності у нього конфлікту інтересів щодо кандидата призведе до втрати повноважності конкурсної комісії, такий член конкурсної комісії бере участь у розгляді конкурсною комісією питань, що виносяться на її розгляд щодо такого кандидата, за умови повідомлення про конфлікт інтересів під час засідання конкурсної комісії та дотримання вимог законодавства у сфері запобігання корупції.
6. Формою роботи конкурсної комісії є її засідання.
Засідання конкурсної комісії проводяться в дату та час, визначений рішенням конкурсної комісії.
Засідання конкурсної комісії є повноважним, якщо на ньому присутні не менше як дві третини від загального складу комісії. Присутністю члена конкурсної комісії на засіданні конкурсної комісії вважається також його участь у засіданні конкурсної комісії в режимі відеоконференції.
На засіданні конкурсної комісії не можуть бути присутні депутати відповідної ради, крім випадків, коли такий депутат є виборною посадовою особою місцевого самоврядування або кандидатом.
Під час засідання конкурсної комісії ведеться протокол засідання конкурсної комісії, який підписується присутніми на її засіданні членами комісії не пізніше двох робочих днів після проведення засідання. За наявності технічної можливості протокол засідання конкурсної комісії може вестися в електронній формі з накладенням на нього кваліфікованого електронного підпису членів конкурсної комісії.
У разі проведення конкурсного відбору на посаду службовця місцевого самоврядування категорії I, проводиться відеофіксація конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням відеозапису співбесіди переможця відповідного конкурсного відбору впродовж трьох днів з дня його проведення на офіційному вебсайті відповідної ради.
7. Під час засідання конкурсної комісії члени конкурсної комісії:
вивчають результати перевірки документів кандидатів;
здійснюють відбір кандидатів з використанням методів (видів) оцінювання відповідно до порядку проведення конкурсу на зайняття посад службовців місцевого самоврядування, затвердженого відповідною сільською, селищною, міською, районною у місті (у разі створення), районною, обласною радою;
проводять співбесіду з кандидатами з урахуванням результатів тестування для уточнення їхньої професійної компетентності;
особисто оцінюють рівень професійної компетентності кандидатів та визначають їх загальний рейтинг.
8. Конкурсна комісія під час проведення конкурсу приймає рішення.
Рішення конкурсної комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від її загального складу.
Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується присутніми на її засіданні членами комісії не пізніше двох робочих днів після проведення засідання і зберігається в органі, в якому проводиться конкурс, протягом одного року.
V. Порядок прийняття та розгляду документів для участі в конкурсі
1. Для участі у конкурсі кандидат в строки, визначені в умовах проведення конкурсу, подає конкурсній комісії:
1) заяву про участь у конкурсі за формою згідно з додатком 2 до цього Типового порядку;
2) резюме за формою згідно з додатком 3 до цього Типового порядку, в якому зазначається така інформація:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реквізити документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;
наявність відповідного ступеня вищої освіти;
відомості про досвід / стаж роботи, стаж служби в органах місцевого самоврядування (за наявності), досвід роботи на відповідних посадах згідно з вимогами, передбаченими статтею 19 Закону та умовами проведення конкурсу;
у разі проведення конкурсу на посаду категорії I - підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
Якщо особою, яка бажає взяти участь у конкурсі, незалежно від обставин уже було подано декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік, її повторне подання не вимагається.
Забороняється вимагати від кандидата інформацію, не передбачену Законом.
Кандидат може подати інші документи чи інформацію, що підтверджують рівень відповідної професійної компетентності кандидата.
Особа з інвалідністю, яка бажає взяти участь у конкурсі та потребує розумного пристосування, зазначає про це в заяві про участь у конкурсі.
Види розумного пристосування та способи їх застосування визначаються керівником служби з урахуванням методичних рекомендацій щодо забезпечення осіб з інвалідністю, які бажають взяти участь у конкурсі на зайняття посад службовців місцевого самоврядування, розумним пристосуванням.
2. Подання документів та інформації, необхідних для участі в конкурсі та передбачених статтею 23 Закону, може здійснюватися такими способами:
особисто, шляхом їх подання до органу місцевого самоврядування або в електронній формі, шляхом надсилання електронних документів на адресу електронної пошти органу місцевого самоврядування;
з використанням функціональних можливостей Єдиного порталу.
В разі подання кандидатом документів та інформації для участі у конкурсі в електронній формі, на такі документи та інформацію накладається кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Спосіб подання кандидатами документів та інформації, необхідних для участі у конкурсі, визначається в умовах проведення конкурсу.
3. Служба управління персоналом перевіряє інформацію, подану кандидатами для участі у конкурсі на відповідність встановленим законом вимогам та повідомляє кандидата про результати такої перевірки у порядку, передбаченому пунктом 6 розділу V цього Типового порядку, не пізніше трьох робочих днів з дня надходження такої інформації.
Під час проведення перевірки інформації та документів, поданих кандидатами, на відповідність встановленим Законом вимогам служба управління персоналом встановлює:
повноту поданої кандидатом інформації, визначеної згідно з частиною першою статті 23 Закону;
відповідність поданої кандидатом інформації щодо наявності відповідного ступеня освіти та/або досвіду (стажу) роботи вимогам до професійної компетентності.
У разі виявлення під час перевірки службою управління персоналом неповноти поданої інформації, визначеної згідно з частиною першою статті 23 Закону, кандидат може подати таку інформацію додатково, у порядку та в межах строку на подання документів та інформації для участі у конкурсі, визначені умовами конкурсу.
Документи та інформація, подані кандидатами не в спосіб, визначений умовами проведення конкурсу, та/або поза межами строку для їх подання, перевірці не підлягають.
Кандидати, інформація та документи яких пройшли перевірку, на відповідність встановлених Законом вимогам, вважаються такими, що допущені до конкурсу.
4. За результатами перевірки інформації та документів, поданих кандидатами, служба управління персоналом складає перелік кандидатів, які подали документи для участі в конкурсі із зазначенням результатів перевірки, та надає його конкурсній комісії для вивчення.
5. У разі подання заяви про участь у конкурсі лише одним кандидатом конкурс проводиться у встановленому Законом порядку.
6. Надсилання службою управління персоналом та адміністратором конкурсу письмових повідомлень, передбачених цим Типовим порядком, здійснюється на адресу електронної пошти кандидата або в інший спосіб, визначений кандидатом в заяві про участь у конкурсі.
У разі подання кандидатом документів та інформації для участі у конкурсі через Єдиний портал, надсилання письмових повідомлень, передбачених цим Типовим порядком, здійснюється з використанням функціональних можливостей Єдиного порталу.
VI. Методи (види) оцінювання кандидатів
1. Для оцінювання рівня відповідності кандидатів вимогам професійної компетентності, використовуються такі методи (види) оцінювання кандидатів:
тестування;
виконання ситуаційного завдання (на посади службовців місцевого самоврядування категорії I);
співбесіда.
В порядку проведення конкурсу можуть бути передбачені також додаткові методи (види) оцінювання рівня професійної компетентності кандидатів з використанням підходу щодо визначення шкали та критеріїв оцінювання, передбачених у цьому Типовому порядку.
2. Вид (види) тестування та спосіб (способи) проведення тестування, виконання ситуаційного завдання та проведення співбесіди визначаються керівником служби в умовах проведення конкурсу.
3. Тестування полягає у виконанні кандидатом тестових питань.
Види тестування:
на знання законодавства;
на загальні здібності.
Кандидати проходять тестування на знання законодавства.
За рішенням керівника служби кандидати також можуть проходити тестування на загальні здібності.
4. Виконання ситуаційного завдання полягає у наданні кандидатом пропозицій щодо вирішення практичного питання діяльності органу місцевого самоврядування, в якому проводиться конкурс та/або інших органів місцевого самоврядування.
Не може бути предметом ситуаційного завдання питання практики діяльності органів місцевого самоврядування, що не пов’язане з професійною компетентністю кандидата.
Виконання ситуаційного завдання здійснюється у разі проведення конкурсу на посади службовців місцевого самоврядування, які віднесені до І категорії.
Виконання ситуаційного завдання за рішенням керівника служби здійснюється для оцінювання рівня професійної компетентності кандидатів на посади службовців місцевого самоврядування, які віднесені до II та III категорій про що зазначається в умовах проведення конкурсу.
5. Співбесіда полягає у проведенні членами конкурсної комісії інтерв’ювання (опитування) кандидатів під час засідання конкурсної комісії.
VII. Порядок проведення тестування
1. Проходження тестування відбувається кандидатами в дату та час, визначені рішенням конкурсної комісії, в один із таких способів:
за безпосередньої присутності кандидата в приміщенні, визначеному органом, в якому проводиться конкурс;
дистанційно, з використанням кандидатом технічних або програмних засобів;
дистанційно або за безпосередньої присутності кандидата в приміщенні, визначеному органом місцевого самоврядування, з використанням функціональних можливостей Єдиного порталу.
Проходження кандидатами тестування на загальні здібності відбувається лише з використанням функціональних можливостей Єдиного порталу.
Під час проведення тестування за безпосередньої присутності кандидата в приміщенні, визначеному органом місцевого самоврядування, обов’язковою є присутність не менше двох членів конкурсної комісії.
2. Перелік тестових питань та варіанти відповідей на них затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері служби в органах місцевого самоврядування.
Перелік тестових питань на знання законодавства оприлюднюється на офіційному вебсайті центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері служби в органах місцевого самоврядування, а також на офіційному вебсайті відповідної сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі створення), районної, обласної ради.
Перелік тестових питань на загальні здібності оприлюдненню не підлягає.
3. Адміністратор конкурсу письмово повідомляє кандидатів про дату, час, вид (види) та спосіб (способи) проведення тестування не пізніше ніж за два робочі дні до проведення тестування у порядку, передбаченому пунктом 6 розділу V цього Типового порядку.
4. До початку тестування за безпосередньої присутності кандидата в приміщенні, визначеному органом місцевого самоврядування, проводиться реєстрація кандидатів, шляхом надання кандидатами адміністратору конкурсу паспорта громадянина України або іншого документу, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України.
Результати реєстрації кандидатів за їх безпосередньої присутності в приміщенні, визначеному органом місцевого самоврядування, фіксуються у відомості реєстрації, яка складається адміністратором у довільній формі.
Кандидат, який не з’явився для проходження тестування та/або не пройшов реєстрацію відповідно до вимог цього пункту, вважається таким, що не пройшов тестування та припиняє участь у конкурсі без прийняття відповідного рішення конкурсною комісією.
5. Кількість тестових питань на знання законодавства, які виконуються кандидатами, становить 30. Кожне питання передбачає чотири варіанти відповіді, один з яких є правильним.
Загальний час для проходження тестування на знання законодавства становить 30 хвилин. В зазначений час не враховується час перерви, наданої особам з інвалідністю як розумне пристосування.
Кількість тестових питань на загальні здібності, які виконуються кандидатами, становить 30.
Загальний час для проведення тестування на загальні здібності становить не більше 30 хвилин.

................
Перейти до повного тексту