1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
НАКАЗ
10.06.2025 № 169/25
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 червня 2025 року
за № 956/44362
Про затвердження Порядку складення протоколів про адміністративні правопорушення в Національному агентстві з питань запобігання корупції
Відповідно до пункту 5 частини першої, частини сьомої статті 12 Закону України "Про запобігання корупції" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок складення протоколів про адміністративні правопорушення в Національному агентстві з питань запобігання корупції, що додається.
2. Управлінню проведення спеціальних перевірок та контролю за своєчасністю подання декларацій подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
В.о. Голови Микола КОРНЕЛЮК

ПОГОДЖЕНО:

Голова Верховного Суду

Заступник голови Вищої ради правосуддя

Заступник Генерального прокурора



Станіслав КРАВЧЕНКО

Оксана КВАША

Ігор МУСТЕЦА
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного агентства
з питань запобігання корупції
10 червня 2025 року № 169/25
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 червня 2025 року
за № 956/44362
Порядок
складення протоколів про адміністративні правопорушення в Національному агентстві з питань запобігання корупції
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру складення протоколів про адміністративні правопорушення уповноваженими особами Національного агентства з питань запобігання корупції (далі — Національне агентство), обліку складених протоколів про адміністративні правопорушення та аналізу результатів їх розгляду судом.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
безпосередній керівник — найближчий керівник, якому прямо підпорядкована уповноважена особа Національного агентства (далі — уповноважена особа);
самостійний структурний підрозділ — самостійний структурний підрозділ апарату Національного агентства, до повноважень якого належить складення протоколів про адміністративні правопорушення.
II. Складення протоколів про адміністративні правопорушення
1. Уповноважені особи складають протоколи про адміністративні правопорушення, що належать до компетенції Національного агентства згідно зі статтею 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КУпАП).
2. Протокол про адміністративне правопорушення складається за наявності в уповноваженої особи доказів, що дають можливість установити наявність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
3. Збирання доказів у справі про адміністративне правопорушення розпочинається на підставі обґрунтованої доповідної записки уповноваженої особи, адресованої керівнику самостійного структурного підрозділу.
Доповідна записка уповноваженої особи містить таку інформацію:
джерела інформації та опис наявних фактичних даних, що можуть свідчити про ймовірне вчинення особою адміністративного правопорушення;
наявні відомості про особу, яка ймовірно вчинила адміністративне правопорушення;
норми законодавства, порушення яких ймовірно призвело до вчинення адміністративного правопорушення, попередня кваліфікація адміністративного правопорушення згідно з КУпАП.
4. Збирання доказів у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате збирання доказів підлягає завершенню у разі закінчення строків, визначених статтею 38 КУпАП.
Збирання доказів у справі про адміністративне правопорушення підлягає завершенню у зв’язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Завершення збирання доказів оформлюється обґрунтованою доповідною запискою уповноваженої особи, адресованою керівникові самостійного структурного підрозділу.
5. Збирання доказів у справах про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, а також правопорушення, передбачені статтями 212-15, 212-21 КУпАП, має бути завершено у строк, що не перевищує 90 днів з дня його початку. Днем початку збирання доказів у справі про адміністративне правопорушення вважається наступний робочий день за днем реєстрації в системі електронного документообігу обґрунтованої доповідної записки уповноваженої особи, передбаченої пунктом 3 цього розділу.
Якщо останній календарний день строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, припадає на святковий, неробочий чи вихідний день, останнім днем строку вважається наступний перший робочий день.
6. Строк збирання доказів у справі про адміністративне правопорушення може бути продовжено за погодженням із керівником самостійного структурного підрозділу та заступником Голови Національного агентства або Головою Національного агентства на підставі обґрунтованої доповідної записки уповноваженої особи, яка проводить збирання доказів, із зазначенням достатнього строку для такого збору, що не може перевищувати строків, визначених у частині четвертій статті 38 КУпАП.
7. Збирання доказів у справі про адміністративне правопорушення здійснюється уповноваженими особами у межах реалізації повноважень та прав Національного агентства, визначених статтями 11, 12 Закону України "Про запобігання корупції", із використанням прав уповноважених осіб, визначених статтею 13 зазначеного Закону.
Збирання доказів у справі про адміністративне правопорушення стосовно судді, судді Конституційного Суду України здійснює Голова Національного агентства з питань запобігання корупції або його заступник. Голова Національного агентства або його заступник можуть доручити підготовку витягів із реєстрів, проєктів документів, пов’язаних із збиранням доказів у справі про адміністративне правопорушення стосовно судді, судді Конституційного Суду України, відповідальним виконавцям.
Протокол про адміністративне правопорушення складається уповноваженою особою, яка здійснювала збирання доказів (крім випадків складення протоколу про адміністративне правопорушення стосовно судді, судді Конституційного Суду України).
Складення протоколу про адміністративне правопорушення може здійснюватися іншою уповноваженою особою (безпосереднім керівником уповноваженої особи, яка здійснювала збирання доказів, керівником вищого рівня чи за їх дорученням іншою уповноваженою особою) у таких випадках:
відсторонення уповноваженої особи від виконання обов’язків у порядку, визначеному законодавством;
припинення повноважень уповноваженої особи, у тому числі у разі вивільнення від виконання посадових обов’язків у зв’язку з призовом на військову службу;
звільнення, переведення або призначення уповноваженої особи на іншу посаду, за винятком переведення або призначення уповноваженої особи на іншу посаду в межах одного самостійного структурного підрозділу;
виключення з посадових обов’язків уповноваженої особи повноважень на складення протоколів про адміністративні правопорушення;
наявність в уповноваженої особи потенційного або реального конфлікту інтересів;
тимчасова непрацездатність уповноваженої особи у зв’язку з хворобою, її відрядження або відпустка упродовж більше ніж 24 дні.
8. Доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані можуть бути отримані як під час, так і до початку процедури збирання доказів, передбаченої цим Порядком.
9. Отримані уповноваженою особою пояснення потерпілих та/або свідків долучаються до протоколу про адміністративне правопорушення, а відомості про них зазначаються у протоколі про адміністративне правопорушення.
10. Визнавши зібрані докази достатніми для встановлення наявності адміністративного правопорушення, вини особи в його вчиненні та інших обставин, що мають значення для правильного вирішення справи, уповноважена особа вживає заходів для складення протоколу про адміністративне правопорушення.
11. З метою дотримання вимог статей 254, 256 КУпАП при складенні протоколу про адміністративне правопорушення уповноважена особа:
роз’яснює особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, її права та обов’язки, передбачені статтею 63 Конституції України та статтею 268 КУпАП, про що у протоколі про адміністративне правопорушення робиться відповідна відмітка;
ознайомлює особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, зі змістом протоколу про адміністративне правопорушення;

................
Перейти до повного тексту