- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
27.12.2024 № 1491
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 лютого 2025 року
за № 259/43665
Про затвердження Порядку функціонування системи електронного документообігу електронна товарно-транспортна накладна
1. Затвердити Порядок функціонування системи електронного документообігу електронна товарно-транспортна накладна, що додається.
3. Управлінню цифрового розвитку та поштового зв’язку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
4. Сектору зовнішніх комунікацій забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства розвитку громад та територій України.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Анатолія Комірного.
Віце-прем’єр-міністр з відновлення України - Міністр | Олексій КУЛЕБА |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України В. о. Голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів В. о. Голови Державної податкової служби України Міністр внутрішніх справ України Міністр аграрної політики та продовольства України Міністр енергетики України Перший заступник Міністра цифрової трансформації України Голова Національної поліції України Голова Державної служби України з безпеки на транспорті | Сергій СУХОМЛИН Олег ОСІЯН Тетяна КІРІЄНКО Ігор КЛИМЕНКО Віталій КОВАЛЬ Герман ГАЛУЩЕНКО Олексій ВИСКУБ Іван ВИГІВСЬКИЙ Микита ЛАГУНІН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства розвитку
громад та територій України
27 грудня 2024 року № 1491
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 лютого 2025 року
за № 259/43665
Порядок
функціонування системи електронного документообігу електронна товарно-транспортна накладна
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає засади функціонування системи електронного документообігу електронна товарно-транспортна накладна в електронній формі у сфері внутрішніх вантажних перевезень (далі - Система е-ТТН) та поширюється на учасників експериментального проєкту з впровадження товарно-транспортної накладної в електронній формі у сфері внутрішніх вантажних перевезень з використанням Системи е-ТТН.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
автентифікація користувача - електронна процедура, визначена внутрішніми правилами оператора платформи електронного документообігу (далі - оператор платформи ЕДО), яка дає змогу підтвердити електронну ідентифікацію користувача;
авторизація платформи електронного документообігу - підключення платформи електронного документообігу (далі - платформи ЕДО) до Системи е-ТТН за рішенням держателя Системи е-ТТН;
вебсайт е-ТТН - вебсайт проєкту "е-ТТН в Україні" Системи е-ТТН, технічним адміністратором якого є державне підприємство "Галузевий центр цифровізації та кібербезпеки", що належить до сфери управління Міністерства розвитку громад та територій України, яке забезпечує супровід, функціонування та адміністрування вебсайту е-ТТН;
кабінет інспектора - спеціальний вебінтерфейс Системи е-ТТН, що забезпечує доступ посадовій особі Укртрансбезпеки до інформації в Системі е-ТТН для проведення перевірки товарно-транспортної накладної в електронній формі (далі - е-ТТН), що оформлена з використанням Системи е-ТТН;
коригуючий документ - електронний документ, що нерозривно поєднаний з е-ТТН та складається у випадках, визначених цим Порядком, у процесі здійснення внутрішніх вантажних перевезень і вносить зміни до такої е-ТТН або завершує її відповідно до цього Порядку;
підключення до тестового середовища - отримання доступу оператором платформи ЕДО до тестового середовища на підставі унікального персоніфікованого ідентифікатора (логін) користувача і деякої інформації, що вводиться користувачем (пароль), та/або фізичного ідентифікатора, що надається користувачем (ключ, сертифікат, токен);
прикладний програмний інтерфейс (АРІ - Application Programming Interface або API) - інтерфейс програмування, призначений для підключення інформаційно-комунікаційних систем суб’єктів взаємодії до Системи е-ТТН;
статус е-ТТН - наданий програмними засобами ведення бази даних е-ТТН атрибут (маркер) е-ТТН, що відображає стан проходження е-ТТН кожного етапу підписання;
супровідні документи - документи в електронній формі встановленого формату, що відповідно до законодавства або договору вантажного перевезення додаються до е-ТТН при перевезенні вантажу певного виду, зокрема для засвідчення подій, обставин, фактів, і не є коригуючими документами;
тестове середовище - окремо виділене програмне та апаратне забезпечення або налагодження функціонального програмного та апаратного забезпечення, що надають можливості оператору платформи ЕДО проведення тестових розрахунків працездатності, функціональності та встановлення відповідності платформи ЕДО технічним вимогам, визначеним держателем Системи е-ТТН.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України
"Про автомобільний транспорт",
"Про електронні документи та електронний документообіг",
"Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги",
Порядку реалізації експериментального проекту з впровадження товарно-транспортної накладної в електронній формі у сфері внутрішніх вантажних перевезень, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2024 року № 629,
Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі), затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567, та
Правилах перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року № 363, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 року за № 128/2568.
II. Призначення та засади функціонування Системи е-ТТН
1. Система е-ТТН функціонує як інформаційно-комунікаційна система, яка створена з метою реалізації єдиної державної політики електронного документообігу е-ТТН і впровадження цифровізації у сфері внутрішніх вантажних перевезень.
2. Система е-ТТН забезпечує:
1) авторизацію та підключення платформ ЕДО відповідно до цього Порядку;
2) інформаційну взаємодію та електронний документообіг е-ТТН, коригуючих та супровідних документів між користувачами за допомогою платформ ЕДО в режимі реального часу;
3) взаємодію в режимі реального часу між усіма компонентами Системи е-ТТН відповідно до їх функціонального призначення та реалізацію власних функцій кожного з компонентів Системи е-ТТН;
4) внесення відомостей до бази даних товарно-транспортної накладної в електронній формі (далі - база даних е-ТТН) про е-ТТН, коригуючі та супровідні документи;
5) доступ користувачів та уповноважених посадових осіб Укртрансбезпеки до е-ТТН, супровідних та коригуючих документів;
6) захист інформації, що обробляється в Системі е-ТТН, відповідно до вимог
Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
3. Система е-ТТН функціонує цілодобово сім днів на тиждень. Перерва у роботі Системи е-ТТН дозволяється лише в разі необхідності проведення планових профілактичних робіт та позапланових технічних перерв, про що технічний адміністратор Системи е-ТТН повідомляє на вебсайті е-ТТН та шляхом надіслання відповідних повідомлень на електронні пошти операторів платформ ЕДО, які зазначаються у заяві, що подається відповідно до пункту 9 розділу VI цього Порядку.
4. Інформація та документи, що розміщуються та поширюються в Системі е-ТТН, створюються українською мовою.
У тих випадках, коли використання літер і символів української мови призводить до спотворення інформації (адреси мережі Інтернет, адреси електронної пошти, найменування іноземної торговельної марки і загальноприйняті міжнародні терміни тощо), можуть використовуватись латинські літери і спеціальні символи.
Використання латинських та інших символів при написанні українських слів не допускається.
5. Використання користувачами удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (далі - удосконалений електронний підпис), або кваліфікованого електронного підпису, автентифікація чи ідентифікація особи здійснюються відповідно до
Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
Користувачі мають право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання користувачами печатки не є обов’язковим.
III. Функціонування та ведення бази даних е-ТТН, підписання і реєстрація е-ТТН та коригуючих документів
1. База даних е-ТТН є спеціалізованою електронною базою даних, що є складовою Системи е-ТТН та виконує функції обліку е-ТТН учасників вантажних перевезень, в тому числі реєстрації е-ТТН і інших документів (коригуючі та супровідні документи), що додаються до е-ТТН та супроводжують вантаж в процесі здійснення внутрішніх вантажних перевезень, і використовується уповноваженими посадовими особами Укртрансбезпеки з метою здійснення державного контролю за перевезенням вантажів автомобільними транспортними засобами територією України та забезпечення доступу до е-ТТН.
2. База даних е-ТТН працює за єдиним обліково-звітний часом - київським. Застосовуваний формат позначення дати в базі даних е-ТТН - "день. місяць. рік", формат часу "години: хвилини" або "години: хвилини: секунди: мілісекунди". Час вказується у 24-годинному форматі.
3. База даних е-ТТН працює цілодобово сім днів на тиждень, крім часу, необхідного для проведення планових профілактичних робіт та позапланових технічних перерв.
Тривалість планових профілактичних робіт визначається технічним адміністратором Системи е-ТТН. Інформація про планові профілактичні роботи та їх строк оприлюднюється на вебсайті е-ТТН і надсилається технічним адміністратором Системи е-ТТН на електронні пошти операторів платформ ЕДО не менше ніж за дві доби до їх проведення.
Гранична тривалість планових профілактичних робіт з обслуговування бази даних е-ТТН визначається з урахуванням прав учасників вантажних перевезень у забезпеченні можливості здійснення внутрішніх вантажних перевезень та використання сервісів бази даних е-ТТН без істотних обмежень у часі.
4. База даних е-ТТН містить таку інформацію:
1) дата та місце складання е-ТТН;
2) тип е-ТТН залежно від виду вантажу;
3) унікальний номер е-ТТН (UUID);
4) внутрішній номер е-ТТН;
5) статус е-ТТН;
6) набір даних про учасників вантажних перевезень:
правовий статус учасника вантажного перевезення;
ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) (для фізичних осіб - підприємців);
посада і прізвище осіб, відповідальних за здійснення господарської операції з перевезення вантажу, а також номер посвідчення водія;
інші відомості, передбачені технічними вимогами бази даних е-ТТН;
7) набір даних про транспортні засоби:
тип (вантажний, причіп/напівпричіп);
номерний знак;
країна реєстрації;
8) набір даних про маршрут:
код КАТОТТГ пункту навантаження;
код КАТОТТГ пункту розвантаження;
9) маса вантажного місця - позначається цифрами маса брутто в тоннах;
10) посилання (URL) на документ е-ТТН, що зберігається на платформі ЕДО.
5. Функціональні можливості бази даних е-ТТН забезпечують:
1) обмін даними між платформами ЕДО та базою даних е-ТТН, зокрема можливість реєстрації і зміни статусу е-ТТН, реєстрації супровідних та коригуючих документів, що додаються до е-ТТН;
2) припинення доступу платформ ЕДО до бази даних е-ТТН;
3) безперебійний доступ кабінету інспектора та платформ ЕДО до бази даних е-ТТН;
4) автоматичний облік, реєстрацію операцій (внесення змін та доповнень) у базі даних е-ТТН та подій, що відбуваються в базі даних е-ТТН і стосуються її безпеки, та перегляд цієї інформації;
5) надання та припинення доступу посадовій особі Укртрансбезпеки через кабінет інспектора для здійснення пошуку та перегляду електронних документів та відомостей, що містяться у базі даних е-ТТН;
6) фіксацію часу та учасників вантажних перевезень, кожної дії, здійсненої посадовою особою Укртрансбезпеки з використанням кабінету інспектора щодо пошуку та перегляду інформації в базі даних е-ТТН, а також е-ТТН, супровідних та коригуючих документів з Системи е-ТТН;
7) збереження, автоматичне резервування та відновлення даних, що були передані до бази даних е-ТТН;
8) можливість технічного адміністратора Системи е-ТТН здійснювати технічне обслуговування бази даних е-ТТН, проводити тестування платформ ЕДО та вчиняти інші дії технічного характеру, визначені законодавством, цим Порядком та актами держателя Системи е-ТТН;
9) можливість перевірити факт накладання удосконаленого або кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності) всіма учасниками вантажних перевезень, незалежно від платформи ЕДО.
6. Обмін даними між базою даних е-ТТН та платформами ЕДО здійснюється за допомогою АРІ Системи е-ТТН.
7. Реєстрація е-ТТН, а також фіксація зміни її статусу здійснюється в базі даних е-ТТН.
8. Підписання е-ТТН здійснюється шляхом накладення удосконаленого електронного підпису або кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності) учасником вантажного перевезення або його уповноваженою особою.
За потреби, кожна е-ТТН може підписуватися більш ніж однією уповноваженою особою відповідного учасника вантажних перевезень на кожному етапі перевезення.
9. У процесі здійснення внутрішніх вантажних перевезень учасники вантажних перевезень можуть складати такі коригуючі документи:
1) акт про відмову вантажити складається в разі виявлення непридатності поданого перевізником транспортного засобу, причепа, напівпричепа чи контейнера для перевезення відповідного вантажу;
2) акт перевантаження складається в разі здійснення в процесі вантажного перевезення повного перевантаження вантажу за відповідною е-ТТН на інший транспортний засіб або зміни транспортного засобу та водія;
3) акт розвантаження на проміжному складі складається в разі здійснення в процесі вантажного перевезення повного розвантаження вантажу, зазначеного в е-ТТН, для його тимчасового зберігання на проміжному складі за маршрутом перевезення, з подальшим завантаженням на транспортний засіб для продовження перевезення;
4) акт завантаження на проміжному складі складається в разі завантаження вантажу, який було здано для його тимчасового зберігання на проміжному складі, на транспортний засіб для продовження перевезення цього вантажу за маршрутом перевезення;
5) акт перепломбування складається в разі заміни пломби на спеціалізованому автомобілі, причепі (фургоні, цистерні, рефрижераторі), напівпричепі, контейнері або окремому вантажному місці;
6) акт про зміну пункту призначення вантажу складається в разі, якщо вантажоодержувач не може прийняти вантаж у пункті розвантаження, вказаному в е-ТТН, або в процесі перевезення виникли інші обставини, що викликають потребу змінити адресу пункту розвантаження, в тому числі, якщо замовник (вантажовідправник) змінив вантажоодержувача, про що надав відповідну вказівку перевізнику;
7) акт розбіжностей про вантаж складається між вантажоодержувачем та перевізником у разі наявності таких обставин:
відхилення за масою, кількістю вантажних місць або сумою фактично доставленого вантажу та відомостями про вантаж, які зазначено у е-ТТН;
порушення або відсутність пломб на кузові автомобіля або контейнері, недотримання температурного режиму, пошкодження упаковки (тари) тощо;
наявність інших розбіжностей між вантажоодержувачем і перевізником щодо обставин, які стосуються вантажу;
8) акт примусового завершення е-ТТН складається в разі припинення дії договору перевезення вантажу, на підставі якого створено та зареєстровано е-ТТН, з підстав, визначених договором або законодавством, якщо перевезення даного вантажу не було завершено;
9) акт коригування е-ТТН складається в разі допущення помилки в реквізитах е-ТТН.
Коригуючі документи реєструються в базі даних е-ТТН.
Користувач, який створив та зареєстрував коригуючий документ у базі даних е-ТТН, може його скасувати за необхідності, але до того моменту, коли цей коригуючий документ буде підписано іншими учасниками вантажних перевезень.
За наявності обставин, що склались в процесі перевезення вантажу, відповідно до умов договору перевезення вантажу або у випадках, передбачених законодавством, користувач, якому адресовано коригуючий документ, має право висловити незгоду зі змістом коригуючого документа шляхом зазначення підстав та причин незгоди і підписанням такого коригуючого документа.
10. Учасники вантажних перевезень у випадках, передбачених договором, законодавством, або виходячи з обставин, що склалися в процесі перевезення вантажу, можуть складати між собою будь-які супровідні документи.
IV. Кабінет інспектора
1. Право на використання кабінету інспектора надається уповноваженим посадовим особам Укртрансбезпеки (далі - уповноважена посадова особа) відповідно до передбачених законодавством повноважень на здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті.
2. Адміністратором кабінету інспектора є Укртрансбезпека.
3. Адміністратор кабінету інспектора:
1) приймає рішення про підтвердження (або непідтвердження) реєстрації уповноважених посадових осіб в кабінеті інспектора та блокування доступу уповноваженій посадовій особі до кабінету інспектора;
2) створює облікові записи в кабінеті інспектора для уповноважених посадових осіб, які отримали підтвердження їх реєстрації, та редагує існуючі облікові записи;
3) блокує та відновлює доступ уповноважених посадових осіб до кабінету інспектора;
4) має можливість переглядати інформацію щодо всіх перевірок, проведених уповноваженими посадовими особами з використанням кабінету інспектора;
5) надає інформацію про діяльність уповноважених посадових осіб у кабінеті інспектора;
6) надає необхідну інформацію уповноваженим посадовим особами для роботи з кабінетом інспектора;
7) взаємодіє з технічним адміністратором Системи е-ТТН з питань, що пов’язані з функціонування кабінету інспектора;
8) здійснює інші функції та повноваження, передбачені цим Порядком.
4. Адміністратор кабінету інспектора виконує свої функції в особі своїх уповноважених працівників, зокрема з використанням спеціального інтерфейсу, передбаченого програмним забезпеченням кабінету інспектора.
5. Для отримання можливості використання кабінету інспектора уповноважена посадова особа повинна пройти одноразову процедуру реєстрації свого облікового запису шляхом внесення необхідних даних до відповідних полів реєстраційної форми, наданої програмними засобами кабінету інспектора.
6. Рішення про підтвердження (або непідтвердження) реєстрації уповноваженої посадової особи приймається адміністратором кабінету інспектора, про що такій уповноваженій посадовій особі направляється лист на електронну пошту, зазначену при реєстрації.
7. Рішення про підтвердження реєстрації приймається адміністратором кабінету інспектора виключно щодо уповноваженої посадової особи, до функціональних обов’язків якої належать організація роботи із забезпечення безпеки руху і здійснення державного нагляду (контролю) на автомобільному транспорту.
У разі підтвердження реєстрації уповноваженої посадової особи адміністратор кабінету інспектора створює обліковий запис, який в подальшому використовується цією уповноваженою посадовою особою для роботи в кабінеті інспектора.
8. Для отримання доступу до свого облікового запису в кабінеті інспектора уповноважена посадова особа щоразу повинна проходити процедуру автентифікації за допомогою свого кваліфікованого електронного підпису.
9. Кабінет інспектора надає можливість уповноваженій посадовій особі за номерним знаком транспортного засобу здійснювати наступні дії щодо е-ТТН:
1) пошук е-ТТН у Системі е-ТТН і базі даних е-ТТН;
2) перегляд е-ТТН, супровідних та коригуючих документів, які зберігаються у засобах збереження інформації відповідної платформи ЕДО.
10. Отримання уповноваженою посадовою особою інформації з Системи е-ТТН та бази даних е-ТТН і документів, що зберігаються в засобах збереження інформації платформ ЕДО з використанням кабінету інспектора, здійснюється безоплатно.
11. Уповноважені посадові особи зобов’язані використовувати кабінет інспектора виключно з метою доступу до інформації в Системі е-ТТН для проведення перевірки е-ТТН, що оформлені з використанням Системи е-ТТН.
Використання кабінету інспектора з іншою метою не допускається.
12. Адміністратор кабінету інспектора протягом одного робочого дня блокує доступ уповноваженій посадовій особі до кабінету інспектора в разі отримання ним:
1) судового рішення щодо заборони доступу до кабінету інспектора уповноваженій посадовій особі, яке набрало законної сили;
2) документів про настання обставин про тимчасове (перебування у відпустці, наявність документів про тимчасову непрацездатність, тимчасове відсторонення від займаної посади тощо) або на постійній основі (звільнення з займаної посади тощо) припинення виконання уповноваженою посадовою особою своїх посадових обов’язків.
13. У разі блокування доступу до кабінету інспектора уповноваженій посадовій особі доступ може бути відновлено адміністратором кабінету інспектора в разі отримання ним:
1) судового рішення, щодо відновлення доступу до кабінету інспектора уповноваженій посадовій особі, яке набрало законної сили;
2) документів про припинення обставин, що зумовлювали припинення виконання уповноваженою посадовою особою своїх посадових обов’язків на тимчасовій або постійній основі.
14. Кабінет інспектора працює цілодобово сім днів на тиждень, крім часу, необхідного для проведення планових профілактичних робіт, що проводяться технічним адміністратором Системи е-ТТН, та позапланових технічних перерв.
V. Права і обов’язки оператора платформи ЕДО
1. Оператор платформи ЕДО повинен відповідати таким вимогам:
1) наявність державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
2) відсутність порушення провадження у справі про банкрутство, а також неперебування у процесі припинення;
3) відсутність відомостей про застосування, зокрема до засновників юридичної особи, спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до
Закону України "Про санкції";
4) наявність необхідного обсягу прав інтелектуальної власності на використання платформи ЕДО.
2. Оператор платформи ЕДО зобов’язаний забезпечити користувачам:
1) можливість цілодобового доступу до бази даних е-ТТН та усіх його функцій, окрім часу проведення робіт з технічного обслуговування платформи ЕДО та планових профілактичних робіт, що проводяться технічним адміністратором Системи е-ТТН;
2) надання технічної підтримки у використанні особистого кабінету користувача;
3) належне функціонування платформи ЕДО відповідно до визначених цим Порядком умов;
4) можливість змінити оператора платформи ЕДО та відмовитись від його послуг з обов’язковим збереженням всіх створених користувачем е-ТТН, супровідних та коригуючих документів, які містяться на відповідній платформі ЕДО на час такої зміни;
5) надання можливості перенесення документів/інформації між платформами ЕДО шляхом надання доступу користувачу для завантаження (вивантаження) документів;
6) захист інформації користувача від несанкціонованого доступу відповідно до
Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
3. Оператор платформи ЕДО з метою проведення тестових розрахунків працездатності, функціональності та встановлення відповідності платформи ЕДО технічним вимогам, визначеним держателем Системи е-ТТН, повинен забезпечити підключення платформи ЕДО до тестового середовища та подальше усунення виявлених недоліків за результатами тестування, за наявності.
4. Оператор платформи ЕДО повинен забезпечити можливість проходження автоматичного тестування між Системою е-ТТН та платформою ЕДО відповідно до затвердженого технічним адміністратором Системи е-ТТН графіка та усунення виявлених недоліків за результатами тестування.
5. Оператор платформи ЕДО за допомогою програмних засобів платформи ЕДО здійснює та забезпечує:
1) перевірку відомостей, структури електронного файлу е-ТТН, коригуючого та супровідного документа вимогам, встановленим технічним регламентом, затвердженим держателем Системи е-ТТН;
2) перевірку удосконалених або кваліфікованих електронних підписів та печаток (за наявності), накладених на е-ТТН та/або коригуючий, супровідний документ, щодо підтвердження їх належності учасникам вантажного перевезення;
3) захист даних користувачів платформи ЕДО відповідно до
Закону України "Про захист персональних даних";
4) можливість обміну інформацією з іншими платформами ЕДО з використанням АРІ Системи е-ТТН;
5) можливість отримання інформації з платформи ЕДО органами державної влади у випадках, передбачених законодавством.
6. Оператор платформи ЕДО має право:
1) отримувати технічну підтримку від технічного адміністратора Системи е-ТТН;
2) передавати права на використання платформи ЕДО іншим особам;
3) змінювати доменне ім’я платформи ЕДО за умови отримання попереднього погодження держателя Системи е-ТТН, для можливості подальшого продовження роботи із Системою е-ТТН;
4) подавати технічному адміністратору Системи е-ТТН або держателю Системи е-ТТН скарги та пропозиції щодо роботи Системи е-ТТН;
5) блокувати доступ користувачів до особистих кабінетів користувачів, у випадках, передбачених договором між оператором платформи ЕДО та учасником вантажних перевезень, від імені якого зареєстровано користувача;
6) проводити модернізацію програмного забезпечення платформи ЕДО, не порушуючи при цьому вимог до платформ ЕДО, визначених цим Порядком та технічними вимогами, визначеними держателем Системи е-ТТН;
7) оскаржувати рішення держателя Системи е-ТТН щодо відмови в авторизації платформи ЕДО.
7. У разі внесення змін до актів законодавства та/або прийняття нових нормативно-правових актів у сфері внутрішніх вантажних перевезень оператор платформи ЕДО повинен у встановлений держателем Системи е-ТТН строк привести функціональні характеристики та можливості платформи ЕДО у відповідність до таких актів.
У разі здійснення доопрацювання Системи е-ТТН, бази даних е-ТТН оператор платформи ЕДО повинен привести функціональні характеристики та можливості авторизованої платформи ЕДО у відповідність до технічних вимог та/або стандартних сценаріїв тестування у строк, встановлений технічним адміністратором Системи е-ТТН.
8. Оператор платформи ЕДО зобов’язаний інформувати технічного адміністратора Системи е-ТТН та інших операторів платформ ЕДО у разі виявлення будь-якої невідповідності платформи ЕДО вимогам Системи е-ТТН або бази даних е-ТТН, а також вимогам до удосконаленого або кваліфікованого електронного підпису, визначених законодавством.
9. Інші права та обов’язки оператора платформи ЕДО, а також порядок його взаємодії з технічним адміністратором Системи е-ТТН та користувачами, визначаються відповідними договорами.
VI. Засади функціонування платформ ЕДО
1. Платформи ЕДО взаємодіють із Системою е-ТТН для оформлення (підписання, реєстрації, скасування) та обміну е-ТТН, коригуючими та супровідними документами, використовуючи особисті кабінети користувачів.
2. Платформа ЕДО працює цілодобово сім днів на тиждень, крім часу, необхідного для проведення планових профілактичних робіт і позапланових технічних перерв.
На період проведення планових профілактичних робіт оператор платформи ЕДО повинен забезпечити надання відповіді іншим оператором платформ ЕДО щодо документів, розміщених у нього на платформі ЕДО, та можливість підписання користувачами е-ТТН та коригуючих документів.
3. Тимчасове припинення роботи платформи ЕДО для проведення планових профілактичних робіт допускається за умови попереднього повідомлення про це користувачів платформи ЕДО не менше ніж за дві календарні доби шляхом надсилання повідомлень користувачам, технічному адміністратору Системи е-ТТН та держателю Системи е-ТТН, а також розміщення інформації на власному вебсайті.
4. У разі припинення роботи платформи ЕДО оператор такої платформи має забезпечити можливість перенесення інформації користувачів (е-ТТН, коригуючих та супровідних документів) на інші платформи ЕДО з наданням доступу іншим платформам ЕДО до всіх версій електронних файлів е-ТТН та/або коригуючих, супровідних документів, що зберігаються на цій платформі ЕДО, протягом строку, що становить не менше п’ятнадцять робочих днів із дати надсилання відповідного повідомлення держателю Системи е-ТТН та розміщення інформації на власному вебсайті.
................Перейти до повного тексту