1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
18.04.2025 № 210
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
03 червня 2025 року
за № 859/44265
Про затвердження Положення про Дисциплінарний комітет Державної митної служби України
Відповідно до статті 572-3 глави 79 розділу XX Митного кодексу України та підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Дисциплінарний комітет Державної митної служби України, що додається.
2. Департаменту митної політики Міністерства фінансів України в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра фінансів України з питань європейської інтеграції Драганчука Ю.О. та Голову Державної митної служби України.
Міністр Сергій МАРЧЕНКО

ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України

В.о. Голови Державної митної служби України




Олексій ВИСКУБ

Сергій ЗВЯГІНЦЕВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
18 квітня 2025 року № 210
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
03 червня 2025 року
за № 859/44265
Положення
про Дисциплінарний комітет Державної митної служби України
I. Загальні положення
1. Дисциплінарний комітет Державної митної служби України (далі — Комітет) є постійно діючим колегіальним органом, створеним при Держмитслужбі з метою сприяння в організації проведення перевірки посадових осіб митних органів (апарату Держмитслужби та її територіальних органів) на доброчесність та моніторингу способу життя.
2. Комітет у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, міжнародними договорами України, згоду на обов’язковість яких надає Верховна Рада України, постановами Верховної Ради України, указами Президента України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на їх виконання, та цим Положенням.
3. Комітет діє на засадах верховенства права, дотримання прав і свобод людини та громадянина, презумпції невинуватості, законності, професіоналізму, доброчесності, політичної неупередженості, прозорості, рівноправності й відповідальності членів Комітету, колегіальності та обґрунтованості прийняття рішень.
4. До складу Комітету входять:
три посадові особи митних органів, які мають бездоганну ділову репутацію, високі професійні та моральні якості, відповідають критеріям професійної етики та доброчесності, мають досвід роботи не менше семи років у системі митних органів або на посадах державної служби, за поданням Голови Держмитслужби;
три особи, визначені міжнародними та іноземними організаціями, які відповідно до міжнародних або міждержавних угод протягом останніх трьох років надавали Україні міжнародну технічну допомогу у сферах проведення структурних реформ, фінансової та технічної підтримки України, запобігання та протидії корупції, з числа відібраних ними представників громадських об’єднань, спілок, асоціацій та інших об’єднань юридичних осіб, що протягом останніх трьох років здійснюють діяльність, спрямовану на покращення бізнес-клімату, захисту прав та інтересів бізнесу в Україні (за згодою);
одна особа, визначена Радою бізнес-омбудсмена.
5. Персональний склад Комітету затверджується наказом Мінфіну.
6. З метою підтримки діяльності членів Комітету до його роботи можуть залучатися експерти, фахівці міжнародних та іноземних організацій (за згодою).
7. Організаційно-технічне забезпечення діяльності Комітету здійснює Держмитслужба.
8. Основні завдання Комітету:
сприяння Держмитслужбі в організації проведення перевірки посадових осіб митних органів на доброчесність і моніторингу способу життя, надання пропозицій та рекомендацій з питань доброчесності й моніторингу способу життя посадових осіб митних органів;
розгляд у межах компетенції Комітету публікацій / репортажів у медіа та онлайн-медіа щодо ознак недотримання посадовими особами митних органів принципу доброчесності, невідповідності задекларованих доходів і майна реальному майновому стану й фактичним видаткам зі складанням відповідних висновків за результатами такого розгляду та надсилання їх до Держмитслужби;
виявлення та аналіз причин і умов, що створюють ризики у сфері дотримання посадовими особами митних органів принципу доброчесності, надання Держмитслужбі пропозицій щодо шляхів їх мінімізації й усунення;
участь у розробці проєктів нормативно-правових актів з питань доброчесності та моніторингу способу життя, внесення змін до них;
організація програм навчання з питань доброчесності та проведення перевірки моніторингу способу життя, у тому числі із залученням міжнародних та іноземних організацій, які відповідно до міжнародних або міждержавних угод надають Україні міжнародну технічну допомогу у сферах проведення структурних реформ, фінансової і технічної підтримки, запобігання та протидії корупції, а також громадських об’єднань, спілок, асоціацій та інших об’єднань юридичних осіб, що здійснюють діяльність, спрямовану на покращення бізнес-клімату, захисту прав та інтересів бізнесу в Україні.
9. Відповідно до покладених завдань Комітет:
надає методичну та консультаційну допомогу Держмитслужбі в організації проведення перевірки посадових осіб митних органів на доброчесність і моніторингу способу життя, пропозицій та рекомендацій щодо впровадження новітніх практик і досвіду міжнародних та іноземних організацій у цій сфері;
сприяє Держмитслужбі у проведенні перевірки інформації про недотримання принципу доброчесності й моніторингу способу життя посадових осіб митних органів, у тому числі із залученням міжнародних та іноземних організацій, шляхом збору інформації з відкритих джерел, її перевірки та аналізу, підготовки відповідних висновків і надсилання їх до Держмитслужби;
за ініціативою членів Комітету розглядає на засіданнях Комітету публікації / репортажі в медіа та онлайн-медіа щодо ознак недотримання посадовими особами митних органів принципу доброчесності, невідповідності задекларованих доходів і майна реальному майновому стану й фактичним видаткам, робить відповідні висновки та надсилає їх до Держмитслужби;
визначає ключові показники ефективності виконання антикорупційної програми Держмитслужби в частині дотримання її посадовими особами принципу доброчесності та моніторингу способу життя, з використанням яких ініціює, у тому числі із залученням міжнародних та іноземних організацій, фахові дослідження з оцінювання динаміки усунення та мінімізації корупційних ризиків у діяльності Держмитслужби, виявлення й аналізу причин та умов, що сприяють виникненню таких ризиків, та надсилає їх до Держмитслужби;
надає Держмитслужбі пропозиції щодо удосконалення нормативно-правових актів з питань доброчесності та моніторингу способу життя і бере участь у розробці їх проєктів;
готує щорічні звіти про результати діяльності Комітету, які публікує на офіційному вебсайті Держмитслужби до 01 лютого року, наступного за звітним;
організовує, у тому числі із залученням міжнародних та іноземних організацій, громадських об’єднань, спілок, асоціацій та інших об’єднань юридичних осіб програми навчання з питань доброчесності й проведення перевірки моніторингу способу життя.
10. Комітет під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з усіма структурними підрозділами митних органів, органами державної влади й місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, у тому числі міжнародними та іноземними, з питань, що належать до його компетенції.

................
Перейти до повного тексту