1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
17.04.2025 м. Київ № 14-1
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
16 травня 2025 р. за № 750/44156
Про внесення змін до постанови правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-2
Відповідно до частини тринадцятої статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пунктів 9, 10 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280, правління Пенсійного фонду України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Внести до постанови правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-2 "Про затвердження Порядку розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу, нарахування пені та заяв страхувальників при узгодженні ними вимоги про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 20 січня 2004 року за № 81/8680, такі зміни:
1) заголовок викласти в такій редакції:
"Про затвердження Порядку розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені";
2) пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Затвердити Порядок розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені, що додається.";
3) пункти 2 - 4 виключити.
У зв'язку із цим пункт 5 вважати пунктом 2;
пункти 6, 7 виключити.
2. Внести зміни до Порядку розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу, нарахування пені та заяв страхувальників при узгодженні ними вимоги про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 січня 2004 року за № 81/8680, виклавши його в новій редакції, що додається.
3. Юридичному департаменту (Рябцева Т.) подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
 

Голова правління

Євгеній КАПІНУС

ПОГОДЖЕНО:

 

Керівник Секретаріату
СПО роботодавців на
національному рівні

Руслан ІЛЛІЧОВ

Голова СПО
об'єднань профспілок

Григорій ОСОВИЙ

Голова Державної
регуляторної служби України

Олексій КУЧЕР

Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України

Олексій ВИСКУБ

Голова ГО ВО СОІ

В. В. НАЗАРЕНКО

Генеральний Секретар Громадської
спілки "Всеукраїнське громадське
об'єднання "Національна Асамблея
людей з інвалідністю України"

Вікторія НАЗАРЕНКО

Уповноважений Верховної
Ради України з прав людини

Дмитро ЛУБІНЕЦЬ

Міністр соціальної
політики України

Оксана ЖОЛНОВИЧ
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління Пенсійного фонду України
19 грудня 2003 року № 21-2
(у редакції постанови правління Пенсійного фонду України
від 17 квітня 2025 року № 14-1)
Порядок
розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду органами Пенсійного фонду України (далі - органи Пенсійного фонду) скарг страхувальників при оскарженні рішень про нарахування пені та накладення фінансових санкцій, передбачених частиною дев'ятою статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (у редакції, що діяла до набрання чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування") (далі - Закон), скарг банків на рішення про накладення фінансових санкцій, передбачених частиною десятою статті 106 Закону, та банків, організацій, які здійснюють виплату і доставку пенсій, на рішення про накладення штрафів, передбачених частиною одинадцятою статті 106 Закону.
2. Відмова в прийнятті скарги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, крім випадків, зазначених у цьому розділі, забороняється.
3. У скарзі має бути зазначено:
1) прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) фізичної особи, а для юридичної особи - її найменування, адреса місцезнаходження;
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта / унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), а для юридичної особи - код за ЄДРПОУ;
3) найменування органу Пенсійного фонду, яким видано рішення, що оскаржується, дата і номер;
4) суть порушеного питання, прохання чи вимога;
5) інформація про оскарження рішення органу Пенсійного фонду в суді;
6) дата складення скарги.
4. Скарга підписується скаржником або його представником власноручно або з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Скарга повинна бути викладена в письмовій формі та подана шляхом особистого звернення, надіслана поштовим відправленням або подана в електронній формі, у тому числі з використанням вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України.
Скарга, що подається в електронній формі, повинна відповідати вимогам Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг".
Якщо скарга в інтересах фізичної або юридичної особи подається її представником, то до скарги додається копія довіреності або іншого документа, що підтверджує повноваження представника.
5. Скарга, оформлена без дотримання вимог, встановлених пунктами 3, 4 цього розділу, що не дає можливості розглянути скаргу по суті, залишається без руху. Письмове повідомлення про залишення скарги без руху з відповідними обґрунтуваннями виявлених недоліків з посиланням на порушені вимоги законодавства, спосіб та строк усунення недоліків, який має становити не менше трьох робочих днів від дня отримання повідомлення про залишення скарги без руху, а також способи, порядок та строки оскарження рішення про залишення скарги без руху надсилається особі, яка її подала, протягом трьох робочих днів з дня отримання скарги, а в разі особистого звернення із скаргою - таке повідомлення негайно (за можливості) вручається під розписку особі, яка подала скаргу. Необґрунтоване залишення скарги без руху не допускається.
У разі усунення виявлених недоліків у строк, встановлений у повідомленні, скарга вважається поданою в день її первинного подання. При цьому строк розгляду скарги продовжується на строк залишення її без руху.
Не допускається повторне залишення без руху скарги, в якій усунуто виявлені недоліки, зазначені в повідомленні про залишення скарги без руху.
6. Якщо питання, порушені у скарзі, одержаній органом Пенсійного фонду / Пенсійним фондом України, не належать до його повноважень, то така скарга невідкладно, а за наявності обґрунтованих причин - не пізніше п'яти робочих днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі для розгляду по суті, про що в той самий день письмово повідомляється особі, яка подала скаргу. У такому разі днем подання скарги вважається день отримання скарги органом чи посадовою особою, до повноважень якого/якої належить розгляд цієї скарги по суті.
7. Не підлягає розгляду:
повторна скарга, подана до того самого органу Пенсійного фонду / Пенсійного фонду України тим самим скаржником з того самого питання, за умови, що попередня скарга була вирішена по суті, крім випадку зміни істотних для вирішення справи обставин (умов);
скарга, в якій порушено питання, яке станом на день подання скарги розглядається судом або щодо якого ухвалено судове рішення про відмову в задоволенні вимог скаржника, крім випадків зміни істотних для вирішення справи обставин (умов).
Рішення про відмову у прийнятті скарги до розгляду у випадках, передбачених абзацами другим, третім цього пункту, приймає посадова особа, визначена відповідно до пункту 1 розділу IV цього Порядку, про що невідкладно повідомляється особа, яка подала скаргу.
II. Подання скарги
1. Скарга на рішення головного управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - головне управління) подається до керівника цього органу, посадовою особою якого винесено оскаржуване рішення. Страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення в судовому порядку.

................
Перейти до повного тексту