- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 15 квітня 2025 р. № 452
Київ
Про затвердження Порядку проведення робіт з державного гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення
Відповідно до абзацу сьомого пункту 1 частини першої
статті 4 Закону України "Про оборонні закупівлі" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок проведення робіт з державного гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що додається.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 21 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 квітня 2025 р. № 452
ПОРЯДОК
проведення робіт з державного гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає механізм організації та проведення робіт з державного гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення (далі - державне гарантування якості), що відповідно до
Закону України "Про оборонні закупівлі" закуповуються у вітчизняних суб’єктів господарювання для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони (далі - внутрішні закупівлі) та суб’єктів господарювання (організацій) держав - членів Організації Північноатлантичного договору (НАТО) і держав-партнерів під час реалізації зовнішньоекономічних договорів (контрактів) на закупівлю та постачання товарів, робіт і послуг оборонного призначення (далі - товари, роботи і послуги).
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
інспектування виробничих процесів - перевірка, аналіз та оцінювання виробничих процесів, які мають ризики негативного впливу на якість товарів, робіт і послуг, для отримання та оцінювання доказів з метою визначення ступеня дотримання вимог державного контракту (договору) щодо якості товарів, робіт і послуг;
процеси забезпечення якості - сукупність взаємопов’язаних робіт та заходів, які спрямовані на отримання підтвердження факту виконання вимог державних контрактів (договорів) щодо якості;
план заходів та робіт з державного гарантування якості (далі - план заходів та робіт) - документ, затверджений уповноваженим органом з державного гарантування якості (далі - уповноважений орган), що встановлює об’єкт, мету та обсяг робіт з державного гарантування якості, умови, місце і строки проведення, а також звітність за результатами державного гарантування якості;
представник уповноваженого органу - посадова особа уповноваженого органу, яка відповідає за організацію та проведення робіт з державного гарантування якості відповідно до наданих повноважень;
протокол аналізу ризиків - документ, що містить відомості про виявлені ризики негативного впливу, їх оцінювання та застереження щодо них;
ризики негативного впливу - небажана ситуація або стан, які негативно впливають на виконання визначених державними замовниками вимог щодо якості товарів, робіт і послуг;
система менеджменту якості - сукупність взаємопов’язаних елементів структури та процедур діяльності суб’єктів господарювання, а також процесів забезпечення якості товарів, робіт і послуг;
спеціалізовані організації - підприємства, установи і організації незалежно від форми власності, їх структурні підрозділи, які мають відповідні повноваження на провадження діяльності з оцінювання відповідності товарів, робіт і послуг, систем та процесів;
стандарти із забезпечення (гарантування) якості - стандарти НАТО серії AQAP, національні стандарти та військові стандарти, ідентичні із стандартами НАТО серії AQAP;
технічна експертиза - комплекс науково-технічних та організаційних заходів з провадження досліджень (випробувань) товарів, робіт і послуг з метою встановлення їх відповідності технічній документації та вимогам державних контрактів (договорів) щодо їх якості.
3. Роботи з державного гарантування якості проводяться уповноваженим органом відповідно до
Закону України "Про оборонні закупівлі":
на етапі перед укладенням державних контрактів (договорів) - для підтвердження спроможності системи менеджменту якості учасників відбору забезпечити виконання вимог державних контрактів (договорів) щодо якості товарів, робіт і послуг у разі встановлення державним замовником вимог щодо державного гарантування якості;
на етапі виконання державних контрактів (договорів) - для підтвердження дотримання вимог щодо якості товарів, робіт і послуг шляхом моніторингу функціонування системи менеджменту якості виконавця державного контракту (договору) з оборонних закупівель (далі - виконавець).
4. Під час реалізації зовнішньоекономічних договорів (контрактів) з експорту-імпорту товарів, робіт і послуг взаємне державне гарантування якості здійснюється за запитом уповноваженого органу держави-покупця до уповноваженого органу держави-постачальника на підставі міжнародних договорів щодо застосування системи взаємного державного гарантування якості (далі - міжнародні договори), умов зовнішньоекономічних договорів (контрактів) та вимог стандартів із забезпечення (гарантування) якості. Обмін інформацією та взаємний зв’язок між уповноваженими органами держави-покупця та держави-постачальника здійснюється через органи, які визначені міжнародними договорами, або через органи військового управління, які мають відповідні повноваження здійснювати міжнародну комунікацію.
5. Роботи з державного гарантування якості проводяться уповноваженим органом (представниками уповноваженого органу) у разі, коли державним замовником встановлено відповідні вимоги, проведено ідентифікацію, аналіз та оцінювання ризиків, за результатами яких виявлені ризики негативного впливу та доведено необхідність застосування механізму державного гарантування якості.
Державне гарантування якості включає такі основні роботи:
встановлення вимог щодо державного гарантування якості за результатами ідентифікації та аналізу ризиків;
формування запиту на проведення робіт з державного гарантування якості;
розроблення плану заходів та робіт;
оцінювання відповідності системи менеджменту якості учасника відбору (виконавця);
моніторинг функціонування системи менеджменту якості виконавця;
інспектування виробничих процесів;
формування звітних матеріалів за результатами державного гарантування якості.
Під час проведення робіт з державного гарантування якості та після їх завершення уповноважений орган забезпечує зворотний зв’язок з державними замовниками та/або уповноваженими органами держав - членів НАТО і держав-партнерів. Зворотний зв’язок забезпечується шляхом документообігу, який здійснюється у паперовій або електронній (за наявності технічної можливості) формі (на адресу електронної пошти, засобами інформаційно-комунікаційної системи на або поштову адресу).
З метою забезпечення об’єктивності та неупередженості проведення окремих робіт з державного гарантування якості, зокрема оцінювання системи менеджменту якості учасника відбору (виконавця) на відповідність стандартам із забезпечення (гарантування) якості, моніторингу функціонування системи менеджменту якості виконавця під час виконання державного контракту (договору) та інспектування виробничих процесів, уповноважений орган у разі потреби може утворювати комісії з державного гарантування якості.
Визначення вимог щодо державного гарантування якості за результатами ідентифікації та аналізу ризиків
6. Державні замовники перед укладенням державного контракту (договору) та/або під час його виконання з метою визначення необхідності проведення робіт з державного гарантування якості проводять ідентифікацію та аналіз ризиків щодо товарів, робіт і послуг та учасників відбору.
Порядок ідентифікації та аналізу ризиків щодо товарів, робіт і послуг та учасників відбору визначається державним замовником.
7. Під час ідентифікації та аналізу ризиків щодо товарів, робіт і послуг та учасників відбору опрацьовується інформація про:
технічні характеристики та властивості товарів, робіт і послуг, зокрема ті, які можуть негативно вплинути на їх якість, технологічну (технічну) складність, умови виробництва, випробування, експлуатацію, обслуговування, ремонт тощо;
результати виконання попередніх державних контрактів (договорів) та аналіз рекламацій;
наявність технологій та (або) процесів, порушення яких мають високу ймовірність негативного впливу на якість товарів, робіт і послуг, стан виробничої бази, технічної документації, випробувальної бази, професійної підготовки персоналу;
рівень залежності забезпечення життєвого циклу товарів, робіт і послуг від імпорту комплектувальних виробів, запасних частин, матеріалів та сировини;
результати внутрішніх та зовнішніх аудитів системи менеджменту якості учасника відбору та результати інспектування виробничих процесів.
8. Для проведення ідентифікації та аналізу ризиків щодо товарів, робіт і послуг та учасників відбору можуть залучатися підприємства, установи і організації незалежно від форми власності, представництва державних замовників та органи військового управління.
9. За результатами ідентифікації та аналізу ризиків щодо товарів, робіт і послуг та учасників відбору складається протокол аналізу ризиків, в якому наводиться інформація про ризики негативного впливу з визначенням їх рівня (індексу), який є підставою для прийняття державними замовниками рішення про проведення робіт з державного гарантування якості.
Проведення ідентифікації та аналізу ризиків щодо товарів, робіт і послуг та учасників відбору та розроблення протоколу аналізу ризиків здійснюються з урахуванням стандартів із забезпечення (гарантування) якості.
10. Наявність політичних, соціальних, економічних, юридичних та інших ризиків, які не пов’язані з ризиками щодо якості товарів, робіт і послуг та учасників відбору, але можуть впливати на виконання умов державного контракту (договору), може бути врахована під час прийняття державним замовником рішення про проведення робіт з державного гарантування якості.
11. У разі прийняття державним замовником рішення про проведення робіт з державного гарантування якості у державних контрактах (договорах) визначаються вимоги щодо державного гарантування якості, які спрямовані на забезпечення якості товарів, робіт і послуг, зокрема вимоги щодо системи менеджменту якості виконавця, його виробничих процесів та розроблення плану якості.
12. Якщо за результатами ідентифікації та аналізу ризиків встановлено, що необхідно провести роботи з державного гарантування якості, вимоги щодо державного гарантування якості визначаються державним замовником у тендерній документації. У разі проведення закупівель без використання електронної системи закупівель або закритих закупівель, вимоги щодо державного гарантування якості зазначаються в переговорній документації.
Формування запиту на проведення робіт з державного гарантування якості
13. Порядок подання запиту на здійснення державного гарантування якості визначається державним замовником.
14. У запиті зазначається інформація про товари, роботи і послуги, виконавця (співвиконавців), форми та обсяги робіт з державного гарантування якості.
До запиту додаються:
проект або копія державного контракту (договору);
документація на товари, роботи і послуги або посилання на її номер та місце зберігання (у разі, коли обсяг документації великий);
протокол аналізу ризиків.
У разі застосування стандартів НАТО серії AQAP або військових стандартів у контрактних вимогах до запиту може додаватися план якості, який розробляється виконавцем на початку виконання робіт за державним контрактом (договором) протягом не більше 30 робочих днів з дати укладення державного контракту (договору), якщо інше не передбачено умовами державного контракту (договору).
15. Уповноважений орган протягом 15 робочих днів з дня отримання запиту на проведення робіт з державного гарантування якості аналізує подану інформацію щодо її повноти та змістовності, перевіряє обґрунтованість висновків щодо оцінювання ризиків, узгоджує форми та обсяги робіт з державного гарантування якості, визначає разом з державним замовником умови проведення робіт з державного гарантування якості та надсилає державному замовнику письмове повідомлення (на адресу електронної пошти або засобами інформаційно-комунікаційної системи або на поштову адресу) про прийняття запиту до виконання.
У повідомленні про прийняття запиту до виконання зазначаються випадки та умови припинення робіт з державного гарантування якості.
Якщо у запиті відсутня або наявна не в повному обсязі інформація про товари, роботи і послуги або виконавця, розгляд запиту на проведення робіт з державного гарантування якості уповноваженим органом призупиняється, про що державному замовнику надсилається повідомлення протягом одного робочого дня у паперовій або електронній (за наявності технічної можливості) формі (на адресу електронної пошти або засобами інформаційно-комунікаційної системи або на поштову адресу) із зазначенням підстав.
Уповноважений орган (представник уповноваженого органу) має право вимагати у державного замовника, який подав запит на здійснення державного гарантування якості, додаткову інформацію про виявлені ризики.
16. Під час здійснення оборонних закупівель за зовнішньоекономічними договорами (контрактами) уповноважений орган на підставі запиту державного замовника має право замовити у відповідних органів держав - членів НАТО та держав-партнерів, з якими укладено міжнародні договори щодо застосування системи взаємного державного гарантування якості, проведення робіт з державного гарантування якості.
17. Запит подається у паперовій або електронній (за наявності технічної можливості) формі (на адресу електронної пошти або засобами інформаційно-комунікаційної системи або на поштову адресу).
Розроблення плану заходів та робіт
18. За результатами розгляду запиту на основі виявлених ризиків негативного впливу уповноважений орган розпочинає планування відповідних заходів та робіт з державного гарантування якості.
Розроблення плану заходів та робіт здійснюється уповноваженим органом протягом строку, що не перевищує 10 робочих днів з дати надіслання державному замовнику повідомлення про прийняття запиту на проведення робіт з державного гарантування якості.
19. План заходів та робіт розробляється з урахуванням стандартів із забезпечення (гарантування) якості та встановлює обсяг робіт з державного гарантування якості та строки їх проведення.
Строки проведення робіт з державного гарантування якості встановлюються з урахуванням строків виконання робіт за державними контрактами (договорами) та не повинні перевищувати строки дії державних контрактів (договорів).
Під час розроблення плану заходів та робіт уповноваженим органом визначається представник (представники) уповноваженого органу для здійснення державного гарантування якості за державним контрактом (договором).
20. Проект плану заходів та робіт надсилається (на адресу електронної пошти або засобами інформаційно-комунікаційної системи, на поштову адресу) державному замовнику на погодження. Державний замовник у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати його отримання, розглядає і погоджує проект плану заходів та робіт та повертає уповноваженому органу на затвердження. Копія затвердженого плану заходів та робіт надсилається (на адресу електронної пошти або засобами інформаційно-комунікаційної системи, на поштову адресу) виконавцю протягом двох робочих днів з дати його затвердження.
21. Під час здійснення закупівель за зовнішньоекономічними договорами (контрактами) планування заходів та робіт з державного гарантування якості здійснюється відповідно до положень міжнародних договорів між Україною та державами - членами НАТО, державами-партнерами щодо застосування системи взаємного державного гарантування якості, стандартів із забезпечення (гарантування) якості та умов зовнішньоекономічних договорів (контрактів).
................Перейти до повного тексту