- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 7 березня 2025 р. № 284 Київ |
Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту із забезпечення житлом дитячих будинків сімейного типу, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
Відповідно до частини другої
статті 97 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок та умови надання у 2025 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту із забезпечення житлом дитячих будинків сімейного типу, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, що додається.
2. Відповідно до частини шостої
статті 108 Бюджетного кодексу України здійснити у 2025 році розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту із забезпечення житлом дитячих будинків сімейного типу, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (видатки розвитку), згідно з додатком.
3. Міністерству фінансів забезпечити внесення відповідних змін до розпису
державного бюджету за поданням Міністерства соціальної політики.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 26 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 березня 2025 р. № 284
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання у 2025 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту із забезпечення житлом дитячих будинків сімейного типу, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання у 2025 році субвенції з
державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту із забезпечення житлом дитячих будинків сімейного типу, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (далі - субвенція).
2. Головним розпорядником субвенції є Мінсоцполітики.
3. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами (далі - місцеві розпорядники) визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
4. Субвенція спрямовується на реалізацію публічних інвестиційних проектів:
"Забезпечення житлом багатодітних прийомних сімей (дитячих будинків сімейного типу)";
"Забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, шляхом надання грошової компенсації на придбання житла".
5. Умовами надання субвенції є:
1) придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, які потребують забезпечення житлом у безпечних регіонах, щодо яких було прийнято рішення місцевими комісіями про придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу у 2024 році відповідно до вимог, визначених в абзаці другому пунктів 4-1, 5-1, 10-1 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 615 "Деякі питання забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа житлом та підтримки малих групових будинків" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 50, ст. 3073; 2024 р., № 86, ст. 5352, № 103, ст. 6576) (далі - Порядок та умови, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 615), та які не були забезпечені житлом у 2024 році у зв’язку з тимчасовим обмеженням доступу до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Мін’юст, - за наявності рішення місцевої комісії про придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, прийнятого у 2024 році відповідно до вимог
Порядку та умов, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 615;
2) придбання житла для створення нових дитячих будинків сімейного типу, зокрема з рецензуванням звітів про оцінку житла, що придбавається на вторинному ринку;
3) придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, які потребують забезпечення житлом у безпечних регіонах та тимчасово переміщені (евакуйовані) за межі України і планують повертатися в Україну, зокрема з рецензуванням звітів про оцінку житла, що придбавається на вторинному ринку;
4) придбання житла для дитячих будинків сімейного типу, що тимчасово переміщені (евакуйовані) в межах України, у тому числі для тих, які планують повертатися до місця їх створення (функціонування) у 2025 році, або тих, які переміщені (евакуйовані) внаслідок збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях із 2014 року, але не забезпечені житлом або таке житло непридатне для проживання, зокрема з рецензуванням звітів про оцінку житла, що придбавається на вторинному ринку;
5) придбання житла за ринковою вартістю в разі, коли вона нижча за опосередковану;
6) взяття органами місцевого самоврядування на баланс придбаних об’єктів нерухомості для проживання в них осіб, зокрема для проживання в них тимчасово переміщених (евакуйованих) дитячих будинків сімейного типу;
7) відповідність звіту про оцінку майна нормативно-правовим актам з питань оцінки майна, що встановлюється шляхом його рецензування;
8) територія адміністративно-територіальної одиниці/територіальної громади не належить до територій активних бойових дій та/або тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, що включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Мінрозвитку, щодо яких не визначено дату завершення бойових дій або тимчасової окупації;
9) наявність дитячих будинків сімейного типу, які потребують забезпечення житлом у безпечних регіонах та тимчасово переміщені (евакуйовані) за межі України;
10) наявність на території адміністративно-територіальної одиниці/ територіальної громади дитячих будинків сімейного типу, що тимчасово переміщені (евакуйовані) в межах України;
11) можливість розміщення тимчасово переміщених (евакуйованих) дитячих будинків сімейного типу;
12) подання для дитячих будинків сімейного типу, які планують повертатися у 2025 році, до районної держадміністрації (військової адміністрації), виконавчого органу міської ради, яка прийняла рішення про його створення та забезпечення функціонування, інформації про підтвердження наміру щодо повернення тимчасово переміщених (евакуйованих) дитячих будинків сімейного типу;
13) для дитячих будинків сімейного типу, які планують повернутися з-за кордону, - наявність інформації про: кількість дитячих будинків сімейного типу та дітей, яких до них влаштовано; плановані дати повернення в Україну; найменування адміністративно-територіальної одиниці/територіальної громади, на територію якої заплановане повернення;
14) прийняття органом місцевого самоврядування, юрисдикція якого поширюється на територію, на яку тимчасово переміщено (евакуйовано) дитячий будинок сімейного типу/планується тимчасово перемістити (евакуювати) дитячий будинок сімейного типу, рішення щодо тимчасового розміщення такого будинку у придбаних за рахунок коштів субвенції житлових будинках на підставі клопотання про потребу в забезпеченні житлом дитячого будинку сімейного типу, що тимчасово переміщено (евакуйовано) в межах України/тимчасово переміщено (евакуйовано) за межі України, поданого районною держадміністрацією (військовою адміністрацією), виконавчим органом міської ради, які прийняли рішення про створення та забезпечення функціонування такого дитячого будинку сімейного типу, до відповідної обласної, Київської міської держадміністрації (військової адміністрації), юрисдикція якої поширюється на територію, на яку тимчасово переміщено (евакуйовано) в межах України/планується тимчасово перемістити (евакуювати) в межах України відповідний дитячий будинок сімейного типу;
15) придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу з урахуванням поточного місцезнаходження/планового переміщення (евакуації) або повернення за місцем створення (функціонування) дитячого будинку сімейного типу;
16) влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, до дитячих будинків сімейного типу відповідно до
Положення про дитячий будинок сімейного типу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2002 р. № 564 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 18, ст. 925);
17) спроможність органів державної влади та органів місцевого самоврядування фінансувати об’єкти, на які надається субвенція, подальшого забезпечення власного фінансування або їх утримання за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством;
18) придбання житла на умовах співфінансування (не менше ніж 10 відсотків - за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством) для новостворених дитячих будинків сімейного типу (крім тих, щодо яких прийнято рішення про забезпечення функціонування за новим фактичним місцем перебування на відповідній адміністративно-територіальній одиниці та укладено договір) відповідно до пункту 9 цих Порядку та умов. Джерелами співфінансування місцевих бюджетів не можуть бути інші міжбюджетні трансферти з
державного бюджету місцевим бюджетам;
19) придбання житла для дитячих будинків сімейного типу, визначених у підпункті 1 цього пункту, за вартістю, що не перевищує вартість житлового об’єкта, визначену в звіті про оцінку майна житлового об’єкта, що придбавається за рахунок субвенції, оформленого у 2024 році, дійсного на дату укладення договору купівлі-продажу житлового об’єкта, та з урахуванням вимог пунктів 8 і 9 цих Порядку та умов.
6. Не допускається спрямування субвенції на:
придбання житла для дитячих будинків сімейного типу, щодо яких комісію з питань розподілу та/або передачі коштів для надання допомоги в умовах воєнного стану прийнято рішення про забезпечення житлом дитячих будинків сімейного типу відповідно до вимог підпункту 2 пункту 3 Порядку використання коштів з рахунка для надання гуманітарної та іншої допомоги цивільному населенню в умовах воєнного стану в Україні, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 220 "Питання надання гуманітарної та іншої допомоги цивільному населенню в умовах воєнного стану в Україні" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1307; 2024 р., № 33, ст. 2101);
придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, які потребують забезпечення житлом у безпечних регіонах, щодо яких місцевими комісіями прийнято рішення про придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу в 2024 році відповідно до вимог, визначених в абзаці другому пунктів 4-1, 5-1, 10-1 Порядку та умов, затверджених
постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 615, та які не були забезпечені житлом у 2024 році у зв’язку з тимчасовим обмеженням доступу до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Мін’юст, - у разі коли строк дії звіту про оцінку майна закінчився та є недійсним на дату укладення договору купівлі-продажу житлового об’єкта.
7. Видатки, пов’язані з фінансуванням оформлення права власності на житло, земельну ділянку, на якій розташоване житло, із сплатою передбачених законодавством податків, зборів, платежів, здійснюються за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством, понад обсяг співфінансування, визначений підпунктом 18 пункту 5 цих Порядку та умов.
8. Гранична вартість житла для дитячих будинків сімейного типу визначається з розрахунку на 10 дітей (зокрема рідних) і двох батьків-вихователів за такою формулою:
ГВЖ = (21 x 12 + 10 + (10 x Nі )) х Вг x Км,
де ГВЖ - гранична вартість житла;
21-21 кв. метр загальної площі на кожну рідну дитину, дитину-вихованця та кожного з батьків-вихователів;
12 - кількість осіб (дітей та батьків-вихователів);
10 - 10 кв. метрів загальної площі на сім’ю;
(10 x Nі ) - додаткові 10 кв. метрів жилої площі на кожну дитину з інвалідністю, Nі - кількість дітей з інвалідністю;
Вг - вартість (гривень) 1 кв. метра загальної площі житла в населеному пункті, в якому буде придбано житло для дитячого будинку сімейного типу;
Км - коефіцієнт збільшення граничної вартості 1 кв. метра загальної площі житла для мм. Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова, обласних центрів і адміністративних центрів територіальних громад.
Вартість 1 кв. метра загальної площі житла в населеному пункті, у якому буде придбане житло для дитячого будинку сімейного типу, обчислюється відповідно до нормативно-правових актів Мінрозвитку. Для придбання житла для дитячих будинків сімейного типу, визначених у підпункті 1 пункту 11 цих Порядку та умов, застосовується вартість 1 кв. метра загальної площі житла в населеному пункті, у якому буде придбане житло для дитячого будинку сімейного типу, відповідно до нормативно-правових актів Мінрозвитку, чинних на дату прийняття місцевою комісією рішення про придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, прийнятого у 2024 році відповідно до вимог
Порядку та умов, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 615.
Для мм. Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова гранична вартість придбання житла для дитячих будинків сімейного типу не може перевищувати вартості спорудження житла, збільшеної в 1,75 раза, для обласних центрів і адміністративних центрів територіальних громад з населенням понад 300 тис. осіб - у 1,5 раза, для адміністративних центрів територіальних громад з населенням від 100 тис. до 300 тис. осіб - у 1,25 раза.
У разі придбання житла для дитячого будинку сімейного типу враховуються витрати на придбання земельної ділянки, на якій розташоване житло, якщо це не призводитиме до перевищення його граничної вартості, обчисленої відповідно до цього пункту.
9. У разі придбання житла для створення нових дитячих будинків сімейного типу за рахунок субвенції у 2025 році, загальна площа якого перевищує 262 кв. метри (без урахування додаткових 10 кв. метрів на кожну дитину з інвалідністю), витрати, пов’язані з перевищенням зазначених норм, здійснюються за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством. Витрати з місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством, пов’язані з перевищенням зазначених норм, не вважаються співфінансуванням відповідно до умов, передбачених підпунктом 18 пункту 5 цих Порядку та умов.
Вимоги абзацу першого цього пункту не застосовуються до субвенції 2025 року, якщо вартість житла для дитячих будинків сімейного типу не перевищує граничної вартості, обчисленої відповідно до пункту 8 цих Порядку та умов, у разі спрямування коштів на:
придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, які потребують забезпечення житлом у безпечних регіонах і тимчасово переміщені (евакуйовані) за межі України та планують повертатися в Україну;
придбання житла для дитячих будинків сімейного типу, що тимчасово переміщені (евакуйовані) в межах України, у тому числі для тих, які планують повертатися до місця їх створення (функціонування) у 2024 році, або тих, що переміщені (евакуйовані) внаслідок збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях із 2014 року, але не забезпечені житлом або їх житло непридатне для проживання;
придбання житла для створення нових (новостворених) дитячих будинків сімейного типу, якщо батьки-вихователі є внутрішньо переміщеними особами.
Жила площа житла для дитячих будинків сімейного типу, придбаного за рахунок субвенції, не може бути меншою від середнього показника забезпеченості громадян жилою площею у відповідному населеному пункті.
У разі закупівлі послуг з рецензування звітів про оцінку житла для дитячих будинків сімейного типу, яке придбавається на вторинному ринку, субвенція може спрямовуватися в установленому порядку на поточні видатки.
10. Для формування пропозицій щодо розподілу субвенції обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) за розпорядженням голови обласної, Київської міської держадміністрації утворюється відповідна регіональна комісія, яка є консультативно-дорадчим органом, та затверджується положення про таку комісію та її склад.
До складу регіональної комісії входять від дев’яти до 13 осіб. Загальна кількість членів регіональної комісії повинна становити непарну кількість осіб.
Головою регіональної комісії є заступник голови обласної, Київської міської держадміністрації, заступником голови регіональної комісії - начальник служби у справах дітей обласної, Київської міської держадміністрації (військової адміністрації).
До складу регіональної комісії головою обласної, Київської міської держадміністрації (військової адміністрації) включаються керівники (у разі їх відсутності - працівники, на яких покладено функції з виконання їх обов’язків) структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, фінансів, освіти, житлово-комунального господарства, управлінь (департаментів) містобудування та архітектури, регіонального розвитку та будівництва, капітального будівництва, юридичної служби, центру соціальних служб/центру надання соціальних послуг.
За згодою з правом дорадчого голосу до складу регіональної комісії можуть включатися уповноважені представники громадськості та інших установ.
Для відбору до складу регіональної комісії уповноважених представників громадськості та інших установ обласна, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) розміщують на своїх офіційних веб-сайтах оголошення про подання кандидатур до складу регіональної комісії, в якому зазначаються вимоги до кандидатів, строки подання заяв про включення до складу регіональної комісії та контактна особа для подання додаткової інформації.
У заяві про включення до складу регіональної комісії кандидати від уповноважених представників громадськості та інших установ про себе зазначають таку інформацію: рівень, ступінь освіти; досвід діяльності у сфері захисту прав дітей, розвитку сімейних форм виховання; займана посада в організації/установі, яку представляє кандидат; делегування кандидата громадським об’єднанням/іншою установою, яку він представляє, з додаванням відповідного листа-підтвердження.
Строк подання заяви про включення до складу регіональної комісії становить не менше семи календарних днів.
Формою роботи регіональної комісії є засідання. Голова (у разі його відсутності - заступник голови) регіональної комісії може прийняти рішення про проведення засідання регіональної комісії в режимі відеоконференції або про участь члена регіональної комісії в засіданні регіональної комісії в такому режимі.
Засідання регіональної комісії вважається правоможним, якщо в ньому беруть участь не менше двох третин складу регіональної комісії.
Члени регіональної комісії:
здійснюють свої повноваження на громадських засадах;
зобов’язані не допускати реального або потенційного конфлікту інтересів під час роботи регіональної комісії та прийняття нею рішень;
несуть відповідальність за прийняті рішення відповідно до законодавства.
Рішення регіональної комісії приймається більшістю голосів членів регіональної комісії, які беруть участь у засіданні.
За умови рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови регіональної комісії.
Усі прийняті рішення та результати голосування членів регіональної комісії зазначаються у протоколі, який підписується всіма присутніми на її засіданні членами.
Голова регіональної комісії несе персональну відповідальність за організацію її роботи, прийняті регіональною комісією рішення та зберігання документів регіональної комісії.
11. Розподіл субвенції між місцевими бюджетами (м. Київ - між головними розпорядниками бюджетних коштів) за напрямом, визначеним у пункті 4 цих Порядку та умов, здійснюється обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) відповідно до умов, визначених пунктом 5 цих Порядку та умов, протягом 45 робочих днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 7 березня 2025 р. № 284 "Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту із забезпечення житлом дитячих будинків сімейного типу, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування" в такій черговості:
1) перша черга - придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, які потребують забезпечення житлом у безпечних регіонах, щодо яких було прийнято рішення місцевими комісіями про придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу у 2024 році відповідно до вимог, визначених в абзаці другому пунктів 4-1, 5-1, 10-1 Порядку та умов, затверджених
постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 615, та які не були забезпечені житлом у 2024 році у зв’язку з тимчасовим обмеженням доступу до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Мін’юст;
2) друга черга - придбання житла для створення нових дитячих будинків сімейного типу, зокрема з рецензуванням звітів про оцінку житла, що придбавається на вторинному ринку;
3) третя черга - придбання житла для дитячих будинків сімейного типу, що тимчасово переміщені (евакуйовані) в межах України, у тому числі для тих, які планують повертатися до місця їх створення (функціонування) у 2025 році, або тих, які переміщені (евакуйовані) внаслідок збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях із 2014 року, але не забезпечені житлом або таке житло непридатне для проживання, зокрема з рецензуванням звітів про оцінку житла, що придбавається на вторинному ринку;
4) четверта черга - придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, які потребують забезпечення житлом у безпечних регіонах та тимчасово переміщені (евакуйовані) за межі України і планують повертатися в Україну, зокрема з рецензуванням звітів про оцінку житла, що придбавається на вторинному ринку.
Обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) під час розподілу субвенції між місцевими бюджетами (м. Київ - між головними розпорядниками бюджетних коштів) застосовують такі критерії:
для придбання житла для дитячих будинків сімейного типу, визначених в підпункті 1 цього пункту, наявність:
- інформації про потребу, поданої місцевими комісіями, якими прийнято рішення про придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу у 2024 році відповідно до вимог, визначених в абзаці другому пунктів 4-1, 5-1, 10-1 Порядку та умов, затверджених
постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 615, та які не були забезпечені житлом у 2024 році у зв’язку з тимчасовим обмеженням доступу до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Мін’юст;
................Перейти до повного тексту