1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 16 липня 2025 р. № 894
Київ
Деякі питання створення, функціонування Інформаційно-аналітичної системи об’єктів нерухомого майна для забезпечення внутрішньо переміщених осіб житлом та її взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами
Відповідно до частини дев’ятої статті 4-2 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок функціонування Інформаційно-аналітичної системи об’єктів нерухомого майна для забезпечення внутрішньо переміщених осіб житлом та її взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, що додається.
2. Міністерству розвитку громад та територій:
1) вжити заходів для створення Інформаційно-аналітичної системи об’єктів нерухомого майна для забезпечення внутрішньо переміщених осіб житлом (далі - Інформаційно-аналітична система) та початку її функціонування не пізніше ніж до 1 жовтня 2026 р.;
2) забезпечити електронну інформаційну взаємодію між Інформаційно-аналітичною системою та Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва не пізніше ніж до 1 вересня 2026 року.
3. Міністерству розвитку громад та територій та Міністерству юстиції забезпечити не пізніше ніж до 1 вересня 2026 р. електронну інформаційну взаємодію між Інформаційно-аналітичною системою та Державним реєстром речових прав на нерухоме майно, Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
4. Міністерству розвитку громад та територій та Державній службі з питань геодезії, картографії та кадастру забезпечити не пізніше ніж до 1 вересня 2026 р. електронну інформаційну взаємодію між Інформаційно-аналітичною системою та Державним земельним кадастром.
5. Міністерству розвитку громад та територій та Міністерству соціальної політики забезпечити не пізніше ніж до 1 вересня 2026 р. електронну інформаційну взаємодію між Інформаційно-аналітичною системою та Єдиною інформаційною базою даних про внутрішньо переміщених осіб.
6. Фінансове забезпечення вжиття заходів для створення, впровадження та забезпечення функціонування Інформаційно-аналітичної системи здійснюється за рахунок державного бюджету, а також коштів міжнародної технічної допомоги в рамках програм допомоги і грантів, урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ, інших джерел, не заборонених законодавством.
7. Обласним, Київській міській державним адміністраціям (військовим адміністраціям) забезпечити до 1 грудня 2026 р. наповнення відповідними координаційними комісіями з обліку об’єктів нерухомого майна для проживання внутрішньо переміщених осіб при обласних, Київській міській державних адміністраціях (військових адміністраціях) та комісіями з обстеження об’єктів нерухомого майна для проживання внутрішньо переміщених осіб при районних, районних у м. Києві державних адміністраціях (військових адміністраціях), утвореними відповідно до частини шостої статті 42 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб", Інформаційно-аналітичної системи відомостями про об’єкти нерухомого майна, які використовуються або можуть бути використані чи реконструйовані, переобладнані для проживання внутрішньо переміщених осіб, актами обстеження, отриманими (створеними, складеними) до початку функціонування зазначеної системи.
Дія цього пункту не поширюється на території, включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій від 28 лютого 2025 р. № 376, щодо яких не визначено дати завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації Російською Федерацією.
8. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 1 цієї постанови, який набирає чинності з 1 жовтня 2026 року.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 71


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 липня 2025 р. № 894
ПОРЯДОК
функціонування Інформаційно-аналітичної системи об’єктів нерухомого майна для забезпечення внутрішньо переміщених осіб житлом та її взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає процедуру та вимоги щодо функціонування Інформаційно-аналітичної системи об’єктів нерухомого майна для забезпечення внутрішньо переміщених осіб житлом (далі - Інформаційно-аналітична система) та порядок її взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами.
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
1) авторизація - електронна процедура встановлення рівня прав доступу до різних підсистем та модулів Інформаційно-аналітичної системи залежно від ідентифікатора і пароля користувача електронного кабінету Інформаційно-аналітичної системи;
2) електронні документи - документи, створені або внесені в електронній формі до Інформаційно-аналітичної системи, інформація в яких зафіксована у формі електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису;
3) Інформаційно-аналітична система - це інформаційно-комунікаційна система, призначена для автоматизації процесів та процедур, пов’язаних із збиранням, накопиченням, обробленням та оприлюдненням інформації про об’єкти державної, комунальної та приватної (за згодою власників) форми власності, які використовуються або можуть бути використані чи реконструйовані, переобладнані для проживання внутрішньо переміщених осіб, а саме: земельні ділянки, житлові будинки, будівлі, споруди (їх окремі частини), квартири, житлові та нежитлові приміщення, інші об’єкти нерухомого майна;
4) користувач електронного кабінету Інформаційно-аналітичної системи (далі - користувач електронного кабінету) - державний орган, місцева держадміністрація (військова адміністрація), орган місцевого самоврядування, інша юридична або фізична особа, яким відповідно до цього Порядку надається доступ до електронного кабінету та які пройшли процедуру електронної ідентифікації та автентифікації;
5) користувач Інформаційно-аналітичної системи - будь-яка фізична або юридична особа, яка користується інформацією, оприлюдненою на порталі Інформаційно-аналітичної системи;
6) методологічна помилка - невідповідність методології та/або алгоритмів роботи Інформаційно-аналітичної системи положенням законодавства (зокрема невідповідність відомостям (даним) у документах);
7) програмно-апаратна помилка - помилка, недолік або дефект у програмному забезпеченні або програмних складових частинах, програмно-апаратному устаткованні, каналах зв’язку, функціонуванні засобів електронного підпису, що призводить до неправильного або неочікуваного результату, або неочікуваної роботи чи унеможливлює роботу Інформаційно-аналітичної системи.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб", "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про публічні електронні реєстри", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації", "Про захист персональних даних", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про місцеві державні адміністрації", "Про Національну програму інформатизації", Обов’язкових вимогах до створення (модернізації, модифікації, розвитку), адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2025 р. № 205 "Деякі питання створення, адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації" (Офіційний вісник України, 2025 р., № 25, ст. 1666), Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 681 "Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 55, ст. 3401).
3. Інформаційно-аналітична система складається з таких компонентів:
портал Інформаційно-аналітичної системи (далі - портал);
електронний кабінет Інформаційно-аналітичної системи (далі - електронний кабінет).
Для забезпечення функціонування Інформаційно-аналітичної системи до її складу можуть входити інші підсистеми та модулі.
Програмне забезпечення Інформаційно-аналітичної системи є об’єктом права державної власності. Виключні майнові права на програмне забезпечення належать державі в особі Мінрозвитку.
Створення (модернізація, модифікація, розвиток), адміністрування та забезпечення функціонування Інформаційно-аналітичної системи здійснюються з дотриманням вимог Законів України "Про Національну програму інформатизації", "Про захист персональних даних", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах" та постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2025 р. № 205 "Деякі питання створення, адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації".
4. Інформаційно-аналітична система ведеться державною мовою та функціонує у цілодобовому режимі, крім випадків проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням технічних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається технічним адміністратором. Інформація про проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Інформаційно-аналітичної системи оприлюднюється технічним адміністратором на порталі не пізніше ніж за три календарних дні до дати проведення таких робіт, крім випадків, коли через терміновість проведення таких робіт своєчасне попередження неможливе, про що розміщується відповідне сповіщення на порталі.
Проведення профілактичних та/або планових технічних робіт з підтримки Інформаційно-аналітичної системи, крім усунення технічних та/або методологічних помилок, які блокують їх роботу, з 8-ї до 20-ї години у робочі дні забороняється.
5. Обробка та захист відомостей (даних) в Інформаційно-аналітичній системі здійснюються відповідно до вимог Законів України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про захист персональних даних" та "Про публічні електронні реєстри".
Власник та держатель Інформаційно-аналітичної системи, його функції
6. Власником Інформаційно-аналітичної системи є держава в особі Мінрозвитку. Держателем Інформаційно-аналітичної системи є Мінрозвитку (далі - держатель). Володільцем інформації Інформаційно-аналітичної системи є Мінрозвитку.
7. Держатель:
1) координує роботи із створення (модернізації, модифікації, розвитку), адміністрування та забезпечення функціонування, ведення Інформаційно-аналітичної системи;
2) надає роз’яснення щодо застосування законодавства з питань ведення Інформаційно-аналітичної системи;
3) організовує електронну (технічну та інформаційну) взаємодію між Інформаційно-аналітичною системою та іншими електронними інформаційними ресурсами;
4) здійснює фінансування заходів адміністратора та технічного адміністратора, пов’язаних із забезпеченням функціонування Інформаційно-аналітичної системи;
5) має доступ до даних Інформаційно-аналітичної системи з метою реалізації повноважень, визначених цим пунктом;
6) організовує проведення робіт із захисту даних Інформаційно-аналітичної системи;
7) визначає категорії, склад та обсяг архівних даних, які підлягають зберіганню в Інформаційно-аналітичній системі;
8) інформує технічного адміністратора про недоліки, виявлені у роботі Інформаційно-аналітичної системи, вносить пропозиції щодо їх усунення;
9) організовує здійснення технічних заходів для підтримки в актуальному стані класифікаторів, довідників, словників та баз даних Інформаційно-аналітичної системи (зокрема налаштування взаємодії, оновлення посилань, автоматизоване або ручне завантаження оновленої інформації);
10) розглядає пропозиції (зауваження) щодо удосконалення функціонування Інформаційно-аналітичної системи і забезпечує організацію розроблення відповідних заходів реагування.
Адміністратор Інформаційно-аналітичної системи та його функції
8. Адміністратором Інформаційно-аналітичної системи (далі - адміністратор) є державне підприємство "Адміністратор Містобудівного кадастру на державному рівні", що належить до сфери управління Мінрозвитку.
9. Адміністратор забезпечує:
1) адміністрування Інформаційно-аналітичної системи;
2) здійснення заходів щодо створення (модернізації, модифікації, розвитку) програмного забезпечення;
3) надання, блокування, анулювання та відновлення доступу до електронних кабінетів у випадках, передбачених цим Порядком;
4) збереження та захист даних Інформаційно-аналітичної системи;
5) організацію та проведення навчання щодо роботи з Інформаційно-аналітичною системою.
Технічний адміністратор Інформаційно-аналітичної системи та його функції
10. Технічним адміністратором Інформаційно-аналітичної системи (далі - технічний адміністратор) є державне підприємство "Адміністратор Містобудівного кадастру на державному рівні", що належить до сфери управління Мінрозвитку.
11. Технічний адміністратор забезпечує:
1) здійснення технічних заходів щодо створення (модернізації, модифікації, розвитку) та забезпечення функціонування Інформаційно-аналітичної системи;
2) організацію роботи, пов’язаної з провадженням діяльності щодо ведення Інформаційно-аналітичної системи;
3) налагодження електронної інформаційної взаємодії між Інформаційно-аналітичною системою та іншими електронними інформаційними ресурсами;
4) проведення технічних та технологічних заходів з надання, блокування та анулювання доступу до Інформаційно-аналітичної системи;
5) наповнення та актуалізацію даних класифікаторів, довідників, словників та баз даних Інформаційно-аналітичної системи;
6) підготовку та надання держателю пропозиції до бюджетного запиту та обсягу бюджетних асигнувань для здійснення заходів з технічного адміністрування Інформаційно-аналітичної системи.
Електронна інформаційна взаємодія між Інформаційно-аналітичною системою та іншими інформаційними та інформаційно-комунікаційними системами
12. Для виконання функцій, визначених цим Порядком, Інформаційно-аналітична система забезпечує сумісність та електронну інформаційну взаємодію з інформаційними та інформаційно-комунікаційними системами, зокрема з:
Державним реєстром речових прав на нерухоме майно;
Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва; Державним земельним кадастром;
Єдиною інформаційною базою даних про внутрішньо переміщених осіб;
інтегрованою системою електронної ідентифікації.
13. Електронна інформаційна взаємодія між Інформаційно-аналітичною системою та іншими інформаційними та інформаційно-комунікаційними системами (реєстрами, базами даних тощо) державних органів, місцевих держадміністрацій (військових адміністрацій), органів місцевого самоврядування здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" з дотриманням вимог Законів України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про захист персональних даних", "Про публічні електронні реєстри", "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
14. Обсяг та структура даних, якими обмінюються суб’єкти електронної взаємодії через програмні інтерфейси електронних інформаційних ресурсів (сервіси), визначаються договорами про інформаційну взаємодію, укладеними відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 "Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2021 р., № 52, ст. 3216; 2023 р., № 11, ст. 721).
15. У разі відсутності технічної можливості передачі даних засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" електронна інформаційна взаємодія між суб’єктами електронної взаємодії може здійснюватися з використанням інших інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем із дотриманням вимог щодо захисту інформації відповідно до статті 8, пункту 1-1 статті 13 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
Основні функціональні можливості Інформаційно-аналітичної системи
16. Функціональними можливостями Інформаційно-аналітичної системи забезпечується:
1) електронна ідентифікація та автентифікація користувачів електронних кабінетів, зокрема з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, або іншого засобу електронної ідентифікації із середнім або високим рівнем довіри, які дають змогу однозначно встановлювати особу та процедуру авторизації;
2) взаємодія із засобами електронного підпису користувачів електронних кабінетів з метою накладення ними власного електронного підпису для створення, внесення, завантаження, обробки, перегляду, надсилання, отримання інформації та електронних документів в електронному кабінеті з дотриманням вимог законодавства у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг;
3) створення, внесення, завантаження інформації, електронних документів, фото та відео об’єкта нерухомого майна до Інформаційно-аналітичної системи;
4) облік, накопичення, обробка, пошук, перегляд, надсилання, отримання, зберігання, використання, поширення інформації, фото та відео об’єкта нерухомого майна та електронних документів в Інформаційно-аналітичній системі;
5) автоматизація процесів та процедур, пов’язаних із збиранням, накопиченням, обробленням та оприлюдненням інформації про об’єкти державної, комунальної та приватної (за згодою власників) форми власності, які використовуються або можуть бути використані чи реконструйовані, переобладнані для проживання внутрішньо переміщених осіб, а саме: земельні ділянки, житлові будинки, будівлі, споруди (їх окремі частини), квартири, житлові та нежитлові приміщення, інші об’єкти нерухомого майна, перелік яких формується на підставі актів обстеження нерухомого майна згідно з типовою формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2025 р. № 489 (Офіційний вісник України, 2025 р., № 42, ст. 2860);
6) ведення обліку об’єктів нерухомого майна, які використовуються або можуть бути використані чи реконструйовані, переобладнані для проживання внутрішньо переміщених осіб, систематизації інформації про такі об’єкти;
7) автоматична фіксація всіх дій будь-яких користувачів Інформаційно-аналітичної системи та користувачів електронних кабінетів з часовими відмітками;
8) об’єктивність, актуальність, достовірність, повнота та захищеність інформації та електронних документів, які містяться в Інформаційно-аналітичній системі, від несанкціонованих змін;
9) підключення до системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта";
10) управління правами доступу до інформації та електронних документів;
11) захист інформації та електронних документів, що обробляються в Інформаційно-аналітичній системі, відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації;
12) створення, внесення, завантаження, пошук і перегляд інформації та електронних документів, їх обробка, надсилання та отримання через електронні кабінети відповідно до прав доступу з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних";
13) пошук та перегляд інформації та електронних документів в Інформаційно-аналітичній системі, що підлягають оприлюдненню відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації";
14) пошук та перегляд аналітичної та статистичної інформації, що міститься та обліковується в Інформаційно-аналітичній системі;
15) здійснення всіх дій будь-яких користувачів Інформаційно-аналітичної системи та користувачів електронних кабінетів щодо інформації та електронних документів в Інформаційно-аналітичній системі з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних";
16) інші функціональні можливості, визначені цим Порядком.
Використання класифікаторів, довідників, словників та баз даних в Інформаційно-аналітичній системі
17. В Інформаційно-аналітичній системі використовуються класифікатори, довідники, словники та бази даних, які ведуться Мінрозвитку, дані містобудівного кадастру, а також державні та галузеві класифікатори, довідники, словники та бази даних, які ведуться іншими державними органами, місцевими держадміністраціями (військовими адміністраціями), органами місцевого самоврядування.
18. Держатель забезпечує внесення змін до класифікаторів, довідників, словників та баз даних Інформаційно-аналітичної системи шляхом отримання відомостей (даних), необхідних для їх актуалізації, від інших державних органів, місцевих держадміністрацій (військових адміністрацій), органів місцевого самоврядування і надання таких відомостей (даних) технічному адміністратору протягом п’яти робочих днів з дати отримання.
Усунення помилок у роботі Інформаційно-аналітичної системи
19. У разі виявлення помилок у роботі Інформаційно-аналітичної системи користувач Інформаційно-аналітичної системи або користувач електронного кабінету надсилає повідомлення про помилку, що виникла під час роботи Інформаційно-аналітичної системи.
20. У разі виявлення користувачем Інформаційно-аналітичної системи або користувачем електронного кабінету програмно-апаратної та/або методологічної помилки в роботі Інформаційно-аналітичної системи він має право надіслати через електронний кабінет, портал, електронну пошту повідомлення про виявлену програмно-апаратну та/або методологічну помилку.
Повідомлення про методологічну помилку надсилається держателю.
Повідомлення про програмно-апаратну помилку надсилається одночасно технічному адміністратору та держателю.
Спосіб надання повідомлення про усунення помилок у роботі Інформаційно-аналітичної системи визначається залежно від способу отримання повідомлення про помилку від відповідного користувача.
21. У разі виявлення методологічної помилки або надходження повідомлення про неї держатель зобов’язаний протягом трьох календарних днів з дня, що настає за днем виявлення або отримання повідомлення від користувача Інформаційно-аналітичної системи або користувача електронного кабінету, крім вихідних та святкових днів:
провести перевірку наявності методологічної помилки;
повідомити користувачу Інформаційно-аналітичної системи або користувачу електронного кабінету через електронний кабінет та/або на адресу електронної пошти про результати обробки помилки, що виникла під час роботи в Інформаційно-аналітичній системі. Підтвердження або спростування наявності відповідної помилки здійснюється шляхом надсилання повідомлення.
Якщо держатель підтверджує наявність методологічної помилки, він зобов’язаний забезпечити усунення такої помилки у строк, що визначається ним з урахуванням критичності виявленої помилки та технічної можливості її усунення.
Про наявність методологічної помилки держатель протягом трьох робочих днів з дня її виявлення або отримання повідомлення від користувача Інформаційно-аналітичної системи або користувача електронного кабінету повідомляє технічному адміністратору через електронний кабінет і в разі потреби залучає його до усунення помилки. Порядок узгодження завдань та строки погодження питання щодо можливості усунення помилок встановлюються в договорах, укладених з держателем на виконання робіт та надання послуг, пов’язаних із забезпеченням функціонування Інформаційно-аналітичної системи.

................
Перейти до повного тексту