1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 14 липня 2025 р. № 839
Київ
Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо цифровізації процесів у Державній службі зайнятості та удосконалення її діяльності
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни щодо цифровізації процесів у Державній службі зайнятості та удосконалення її діяльності, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності через чотири місяці з дня її опублікування.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 26


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 липня 2025 р. № 839
ЗМІНИ
щодо цифровізації процесів у Державній службі зайнятості та удосконалення її діяльності, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України
1. У Порядку надання допомоги по частковому безробіттю, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21 червня 2022 р. № 702 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 52, ст. 2983; 2023 р., № 28, ст. 1563):
1) пункт 13 викласти в такій редакції:
"13. Для отримання допомоги по частковому безробіттю роботодавець або фізична особа - підприємець, яка є застрахованою особою, подає до центру зайнятості заяву про надання допомоги по частковому безробіттю (далі - заява) за місцем провадження його або її господарської діяльності:
1) в електронній формі:
з використанням засобів офіційного веб-сайту Державного центру зайнятості (за наявності технічної можливості);
за допомогою мобільного додатка Державної служби зайнятості (за наявності технічної можливості);
за допомогою засобів електронних комунікацій з накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, або віддаленого кваліфікованого електронного підпису "Дія.Підпис" ("Дія ID"), створеного за допомогою мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Дія), на адресу електронної пошти відповідного центру зайнятості;
2) у паперовій формі - особисто до центру зайнятості.
Форма заяви затверджується Державним центром зайнятості.";
2) в абзаці шостому пункту 14 слова "електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису" замінити словами "кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, або віддалений кваліфікований електронний підпис "Дія.Підпис" ("Дія ID")";
3) у додатках до Порядку:
додаток 1 викласти в такій редакції:
"Додаток 1
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 14 липня 2025 р. № 839)
ВІДОМОСТІ
про осіб, щодо яких виконуються вимоги статті 47 Закону України "Про зайнятість населення" ";
( Див. текст ) ( Див. текст )
у додатку 2:
слова "Реєстраційний номер облікової картки платника податків/серія та/або номер паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу) ______________" замінити словами "Реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) __________________________
Стать працівника ________________";
у додатку 3 слова "Реєстраційний номер облікової картки платника податків/серія та/або номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу)" замінити словами "Реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності)";
у додатку 4:
слова "Реєстраційний номер облікової картки платника податків/серія та/або номер паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу) ____________" замінити словами "Реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) __________________________
Стать працівника ________________".
2. Порядок надання соціальних послуг суб’єктам ринку праці кар’єрними радниками, спеціалізованими кар’єрними радниками, консультантами по роботі з роботодавцями, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2023 р. № 237 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 34, ст. 1799; 2024 р., № 11, ст. 684), викласти в такій редакції:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 березня 2023 р. № 237
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 14 липня 2025 р. № 839)
ПОРЯДОК
надання соціальних послуг суб’єктам ринку праці кар’єрними радниками, спеціалізованими кар’єрними радниками, консультантами по роботі з роботодавцями
1. Цей Порядок визначає механізм організації надання соціальних послуг у центрах зайнятості (далі - надання соціальних послуг) суб’єктам ринку праці кар’єрними радниками, спеціалізованими кар’єрними радниками, консультантами по роботі з роботодавцями.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
адміністратор центру зайнятості - співробітник центру зайнятості, який надає інформаційно-консультаційні послуги суб’єктам ринку праці, спрямовує їх до кар’єрних радників, спеціалізованих кар’єрних радників, консультантів по роботі з роботодавцями, інших співробітників центру зайнятості, які забезпечують надання відповідних соціальних послуг, та організовує оформлення/отримання ними запитуваних документів;
Єдина інформаційно-аналітична система (далі - Єдина система) - автоматизована інформаційно-комунікаційна система, призначена для накопичення, обробки, обліку, пошуку, узагальнення та зберігання інформації, визначеної статтею 23 Закону України "Про зайнятість населення" (далі - Закон), та користування ними, створена для забезпечення автоматизації та цифровізації технологічних процесів під час виконання Державною службою зайнятості покладених на неї функцій та завдань;
індивідуальний план працевлаштування - документ, що визначає перелік рекомендованих зареєстрованому безробітному соціальних послуг та заходів сприяння його зайнятості;
кар’єрний радник - співробітник центру зайнятості, який здійснює облік осіб, які бажають отримати статус зареєстрованого безробітного та/або брати участь у програмах сприяння зайнятості населення, реєстрацію осіб як безробітних, забезпечує організацію/надання соціальних послуг таким особам, здійснює кар’єрне консультування, супроводження під час та після їх працевлаштування, сприяє забезпеченню їх зайнятості та вносить дані про них до Єдиної системи;
спеціалізований кар’єрний радник - співробітник центру зайнятості, який забезпечує організацію/надання соціальних послуг особам, які шукають роботу, та зареєстрованим безробітним на засадах кейс-менеджменту, надає кваліфіковану допомогу з питань вибору або зміни професії, розвитку навичок, набуття нових компетентностей, проводить професійну діагностику, здійснює кар’єрне консультування, супроводження під час та після їх працевлаштування, сприяє забезпеченню їх зайнятості та вносить дані про них до Єдиної системи;
консультант по роботі з роботодавцями (далі - консультант роботодавця) - співробітник центру зайнятості, який забезпечує організацію/надання соціальних послуг роботодавцям з виконання програм сприяння зайнятості населення, проводить облік осіб, які шукають роботу та не бажають отримувати статус зареєстрованого безробітного, пошук і підбір кандидатів на вакансії з числа осіб, які шукають роботу, та зареєстрованих безробітних з метою забезпечення їх працевлаштування та укомплектування вакансій, а також вносить дані про таких осіб до Єдиної системи;
персональна картка - документ, в якому відображається інформація про особу, яка шукає роботу, чи зареєстрованого безробітного;
центри зайнятості - філії регіональних центрів зайнятості, а також обласні, Київський міський, міські, районні, міськрайонні центри зайнятості (до їх припинення) Державної служби зайнятості;
якість надання соціальних послуг суб’єктам ринку праці - рівень відповідності процедури (процесу) та умов надання соціальних послуг установленим законодавством вимогам, а також принципам, на яких базується державна політика зайнятості населення.
Терміни "профілювання" і "суб’єкти ринку праці" вживаються у значенні, наведеному в Законі, а термін "електронний кабінет/мобільний додаток" - у значенні, наведеному в Порядку реєстрації, перереєстрації зареєстрованих безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2023 р. № 446 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 49, ст. 2718), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2025 р. № 839.
3. Соціальні послуги надаються суб’єктам ринку праці згідно із законодавством про зайнятість населення та загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.
Державна служба зайнятості для виконання завдань та функцій у сфері зайнятості населення отримує на безоплатній основі в електронній формі в порядку електронної інформаційної взаємодії інформацію з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до відомостей, наведених у частині четвертій статті 20 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування".
Положення про Єдину систему затверджується Мінекономіки.
У Положенні про Єдину систему визначаються мета, основні завдання, функціональні можливості, суб’єкти системи, їх повноваження/права та обов’язки, порядок доступу до інформації в системі, джерела фінансового забезпечення функціонування системи, а також інші питання щодо функціонування системи.
4. Соціальними послугами, які надаються суб’єктам ринку праці, є:
1) інформаційні та консультаційні послуги відповідно до Закону та Порядку реєстрації, перереєстрації зареєстрованих безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2023 р. № 446;
2) підбір підходящої роботи, сприяння працевлаштуванню та інші послуги, пов’язані із працевлаштуванням відповідно до пункту 6 частини першої статті 5, пункту 3 частини першої статті 22, статті 46 Закону;
3) професійна орієнтація відповідно до статей 32 і 33 Закону;
4) індивідуальне планування працевлаштування відповідно до частини третьої статті 24 Закону;
5) здійснення заходів щодо сприяння зайнятості внутрішньо переміщених осіб відповідно до статті 24-1 Закону;
6) участь осіб у громадських та інших роботах тимчасового характеру відповідно до статті 31 Закону;
7) участь осіб в умовах воєнного стану у суспільно корисних роботах відповідно до статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану";
8) надання роботодавцям, які працевлаштовують громадян, зокрема таких, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, компенсації відповідно до статті 26 Закону;
9) сприяння зайнятості зареєстрованих безробітних відповідно до статті 26-1 Закону;
10) надання роботодавцям - суб’єктам малого підприємництва, які працевлаштовують безробітних, компенсації відповідно до статті 27 Закону;
11) сприяння самозайнятості населення, організації підприємницької діяльності шляхом надання одноразової фінансової допомоги для організації підприємницької діяльності, мікрогрантів/грантів на створення або розвиток власного бізнесу;
12) надання ваучера для підтримання конкурентоспроможності деяких категорій громадян шляхом: перепідготовки за робітничою професією; підготовки за спеціальністю для здобутого ступеня магістра на основі ступеня бакалавра або магістра, здобутих за іншою спеціальністю; підготовки на наступному рівні освіти (крім третього (освітньо-наукового/освітньо-творчого) рівня вищої освіти); спеціалізації та підвищення кваліфікації за професіями і спеціальностями відповідно до статті 30 Закону;
13) професійна підготовка, перепідготовка, підвищення кваліфікації у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, на підприємствах, в установах, організаціях відповідно до статей 34 і 35 Закону;
14) стажування здобувачів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти за професією (спеціальністю), за якою здобувається освіта, на підприємствах, в установах, організаціях або фізичної особи - підприємця, яка в межах трудових відносин використовує працю фізичних осіб, у вільний від навчання час відповідно до статті 29 Закону;
15) надання компенсації відповідно до статті 29 Закону роботодавцям, які працевлаштовують зареєстрованих безробітних з числа осіб:
віком до 25 років, які сумарно мають страховий стаж не більше 12 місяців;
віком до 35 років - на перше робоче місце;
звільнених із строкової військової або альтернативної (невійськової) служби - на перше робоче місце після такого звільнення;
16) надання допомоги по частковому безробіттю відповідно до статті 47 Закону;
17) надання роботодавцю, який працевлаштовує внутрішньо переміщених осіб, компенсації витрат на оплату праці відповідно до абзацу двадцять дев’ятого пункту 5-2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону;
18) надання роботодавцям компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць працевлаштованих осіб з інвалідністю;
19) соціальні послуги для роботодавців, визначені підпунктами 3, 5, 8 і 12 пункту 9, пунктом 11 цього Порядку;
20) інші послуги за програмами сприяння зайнятості населення, що виконуються відповідно до законодавства.
5. Соціальні послуги надаються суб’єктам ринку праці в електронній формі (за наявності технічної можливості).
Під час надання соціальних послуг використовується дистанційна комунікація (за допомогою телефонного зв’язку) засобами ІР-телефонії Державної служби зайнятості із записом (з використанням технічних засобів) розмов між співробітниками центру зайнятості та суб’єктами ринку праці.
6. Адміністратор центру зайнятості забезпечує:
1) надання суб’єктам ринку праці повної та вичерпної інформації про права, обов’язки, порядок і умови надання соціальних послуг;
2) організацію/надання інформаційних та консультаційних послуг суб’єктам ринку праці щодо:
їх прав та обов’язків у процесі надання соціальних послуг;
соціальних послуг та заходів сприяння зайнятості населення на ринку праці, що надаються та організовуються центром зайнятості, та можливості їх надання/отримання в електронній формі;
переліку документів, необхідних для взяття на облік у центрі зайнятості, реєстрації як безробітного та/або призначення допомоги по безробіттю, порядку і строків отримання допомоги по безробіттю;
умов набуття статусу безробітного, прав та обов’язків зареєстрованого безробітного;
стану ринку праці, попиту і пропозиції на ринку праці;
наявності вакансій та пропозицій щодо їх заповнення;
видів діяльності та професій, які користуються попитом на ринку праці;
суб’єктів господарювання, що створюють нові робочі місця;
способів набуття та удосконалення професійної кваліфікації, компетентностей;
застосування праці іноземців та осіб без громадянства;
суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні;
можливостей професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації, розвитку професійних навичок і компетентностей, які користуються попитом на ринку праці, зокрема необхідних для зміни виду діяльності;
можливостей підтвердження результатів неформального/ інформального професійного навчання;
залучення до здійснення заходів щодо сприяння зайнятості населення на ринку праці;
пошуку вакансій, зокрема самостійного, через офіційний веб-сайт Державної служби зайнятості або інші пошукові веб-сайти, зокрема спеціалізовані Інтернет-ресурси;
суті і змісту патронату над дитиною та можливості подання документів як кандидата у патронатні вихователі до служби у справах дітей для первинного відбору кандидатів у патронатні вихователі;
подання та отримання запитуваних документів (з QR-кодом) з використанням засобів офіційного веб-сайту Державного центру зайнятості (через електронний кабінет шукача роботи), а у разі технічної можливості - за допомогою мобільного додатка Державної служби зайнятості, зокрема довідок про перебування особи, яка шукає роботу, на обліку в центрі зайнятості/реєстрації безробітного, про проведені виплати та про суми нарахованого доходу за формами, затвердженими Державним центром зайнятості.
За наявності технічної можливості довідки про перебування особи, яка шукає роботу, на обліку в центрі зайнятості/реєстрації безробітного, про проведені виплати та суми нарахованого доходу формуються автоматично програмними засобами Державної служби зайнятості;
3) направлення:
роботодавця або його представника - до консультанта роботодавця;
особи, яка бажає отримати статус зареєстрованого безробітного та/або брати участь у програмах сприяння зайнятості населення, а також зареєстрованого безробітного - до кар’єрного радника та/або спеціалізованого кар’єрного радника;
особи, яка шукає роботу та не бажає отримувати статус зареєстрованого безробітного, - до консультанта роботодавця;
особи, яка звертається за послугою з професійної орієнтації та не бажає отримати статус зареєстрованого безробітного, - до спеціалізованого кар’єрного радника.
За рішенням центру зайнятості функції адміністратора центру зайнятості може виконувати інший співробітник центру зайнятості відповідно до розподілу обов’язків.
7. Кар’єрний радник забезпечує:
1) взяття на облік осіб, які бажають отримати статус зареєстрованого безробітного та/або брати участь у програмах сприяння зайнятості населення, реєстрацію безробітного відповідно до Порядку реєстрації, перереєстрації зареєстрованих безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2023 р. № 446;
2) надіслання до консультанта роботодавця персональної картки особи, під час реєстрації якої як безробітної виявлено, що така особа не має права на отримання статусу зареєстрованого безробітного, але бажає отримувати послуги з пошуку роботи;
3) надання допомоги особам, які шукають роботу, та зареєстрованим безробітним у реєстрації електронного кабінету шукача роботи та користуванні ним;
4) проходження особою, яка подала заяву про надання (поновлення) статусу зареєстрованого безробітного та призначення (поновлення) виплати допомоги по безробіттю, профілювання відповідно до методики, затвердженої Мінекономіки;
5) прийняття рішень про надання (поновлення, відмову в наданні (поновленні) статусу зареєстрованого безробітного, призначення (поновлення) допомоги по безробіттю (відмова у призначенні допомоги по безробіттю), визначення розміру і строку виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття, його відкладення, призупинення, скорочення тривалості, припинення та/або повернення;
6) видачу ваучера для підтримання конкурентоспроможності деяких категорій громадян на ринку праці;
7) організацію професійного навчання зареєстрованих безробітних з урахуванням поточної та перспективної потреби ринку праці;
8) складення разом із зареєстрованим безробітним індивідуального плану працевлаштування (за бажанням особи), порядок і форма складення та ведення якого затверджені Мінекономіки;
9) внесення до Єдиної системи інформації про прийняті рішення за результатами опрацювання рекомендацій Мінфіну, наданих за результатами верифікації виплати допомоги на випадок безробіття, та про результати розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати допомоги по безробіттю;
10) коригування у разі потреби індивідуального плану працевлаштування;
11) кар’єрне консультування;
12) підбір роботи та співпрацю з консультантом роботодавця з метою ефективного працевлаштування зареєстрованих безробітних;
13) видачу направлення для підтвердження результатів неформального професійного навчання осіб за робітничими професіями;
14) проведення занять з подолання психологічних бар’єрів, які перешкоджають працевлаштуванню, підготовку до проходження співбесіди;
15) співпрацю з інститутами громадянського суспільства, зокрема громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю, які провадять діяльність із сприяння працевлаштуванню осіб, які не можуть конкурувати на рівних умовах, з метою ефективного їх працевлаштування;
16) визначення потреб у залученні допоміжних фахівців, а також інститутів громадянського суспільства, зокрема громадських об’єднань осіб з інвалідністю, які провадять діяльність із сприяння працевлаштуванню осіб, які не можуть конкурувати на рівних умовах, до процесу працевлаштування та закріплення на робочому місці;
17) встановлення партнерських відносин з іншими спеціалізованими службами соціальної підтримки, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, інститутами громадянського суспільства, зокрема громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю, для спрямування (у разі потреби) до них осіб та надання допомоги в отриманні відповідних послуг;
18) залучення у разі потреби (для сприяння працевлаштуванню осіб з інвалідністю) членів сім’ї та близьких родичів особи з інвалідністю, а також громадських об’єднань осіб з інвалідністю, які провадять діяльність із сприяння працевлаштуванню осіб з інвалідністю, до процесу працевлаштування, зокрема під час профілювання, профорієнтації, пошуку підходящої роботи, підбору роботи, адаптаційного періоду;
19) надання допомоги у підготовці резюме;
20) направлення зареєстрованого безробітного, особи, яка шукає роботу, до спеціалізованого кар’єрного радника для отримання профорієнтаційної послуги в індивідуальній або груповій формах, зокрема з використанням інформаційно-комунікаційних систем.
Кар’єрний радник та/або спеціалізований кар’єрний радник може співпрацювати безпосередньо з роботодавцями, Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю, громадськими об’єднаннями та волонтерськими організаціями, реабілітаційними закладами або закладами охорони здоров’я та іншими організаціями, які можуть сприяти працевлаштуванню/зайнятості особи.
Кар’єрний радник та/або спеціалізований кар’єрний радник забезпечує надання безоплатних соціальних послуг, зокрема інформаційних та консультаційних, з професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації з урахуванням попиту на ринку праці, сприяє працевлаштуванню, зокрема шляхом фінансової підтримки самозайнятості та реалізації підприємницької ініціативи відповідно до законодавства.
За рішенням центру зайнятості функції кар’єрного радника може виконувати інший співробітник центру зайнятості відповідно до розподілу обов’язків.
8. Спеціалізований кар’єрний радник забезпечує:
1) підбір роботи та співпрацю з консультантом роботодавця з метою ефективного працевлаштування зареєстрованих безробітних;
2) коригування у разі потреби індивідуального плану працевлаштування;
3) кар’єрне консультування;
4) організацію та/або проведення занять з подолання психологічних бар’єрів, які перешкоджають працевлаштуванню, підготовку до проходження співбесіди;
5) надання допомоги у підготовці резюме;
6) проведення індивідуальних консультацій з метою формування та коригування професійної траєкторії клієнта як послідовності кроків, досягнень і змін у кар’єрі людини, що може включати освіту, набуття навичок, зміну місця роботи, підвищення кваліфікації, отримання нових посад і досягнення професійних цілей;
7) проведення професійної діагностики з метою виявлення та оцінювання індивідуально-психологічних особливостей, здібностей, інтересів, можливостей, навичок особи;
8) проведення професійного відбору з метою встановлення відповідності особи вимогам, визначеним для конкретних видів професійної діяльності та посад;
9) надання рекомендацій щодо вибору або зміни професії з урахуванням стану здоров’я, індивідуально-психологічних характеристик, професійних інтересів, а також потреб ринку праці;
10) організацію та проведення заходів з підтримки у пошуку роботи, особистісного розвитку, ментального здоров’я та інших заходів, зокрема з використанням інформаційно-комунікаційних систем;
11) надання профорієнтаційних послуг усім соціальним групам та віковим категоріям осіб, які звернулися до центрів зайнятості;
12) підготовку та актуалізацію матеріалів щодо професій, потреба в яких є на ринку праці, їх змісту, умов праці, вимог до працівника, можливості проходження професійного навчання, кар’єрного зростання та пошуку роботи;
13) надання безоплатних профорієнтаційних послуг із залученням на громадських засадах представників закладів освіти, закладів охорони здоров’я, молодіжних центрів праці, наукових установ, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, а також організацій роботодавців, профспілок, громадських організацій, інших юридичних і фізичних осіб відповідно до законодавства.
За рішенням центру зайнятості функції спеціалізованого кар’єрного радника може виконувати інший співробітник центру зайнятості відповідно до розподілу обов’язків.
9. Консультант роботодавця забезпечує:
1) взяття на облік осіб, які шукають роботу та не бажають отримувати статус зареєстрованого безробітного відповідно до Порядку реєстрації, перереєстрації зареєстрованих безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2023 р. № 446;
2) надання допомоги особам, які шукають роботу, у реєстрації електронного кабінету шукача роботи та його користуванні;
3) взаємодію з роботодавцями з питань визначення поточної та перспективної потреби в робочій силі та укомплектування вільних робочих місць;
4) внесення до Єдиної системи інформації про вакансії;
5) здійснення підбору кандидатів на вакансії та їх спрямування до роботодавця після перевірки актуальності вакансії та узгодження з роботодавцем дати і часу проведення співбесіди з претендентами на вакансію;
6) підготовку в разі потреби особи до співбесіди та/або надання допомоги щодо підготовки до такої співбесіди, коригування резюме;
7) проведення моніторингу та аналізу причин відмов роботодавця у працевлаштуванні осіб, направлених на співбесіду;
8) надання роботодавцям інформації про ринок праці, попит та пропонування робочої сили на ринку праці;
9) надання допомоги роботодавцям у реєстрації електронного кабінету роботодавця та його користуванні;
10) організацію ярмарків вакансій та інших заходів, спрямованих на підбір працівників відповідно до вимог роботодавців;
11) співпрацю з кар’єрним радником та/або спеціалізованим кар’єрним радником з метою ефективного підбору кандидатів на вакансії;
12) надання допомоги в підготовці інформації про вакансії, яка подається до центру зайнятості відповідно до законодавства.
Інформація про вакансії в електронній формі може подаватися до центру зайнятості за наявності технічної можливості засобами офіційного веб-сайту Державного центру зайнятості (через електронний кабінет роботодавця) та/або за допомогою мобільного додатка Державної служби зайнятості за формою, затвердженою Державним центром зайнятості;
13) супроводження осіб, які шукають роботу, під час та після працевлаштування за їх згодою протягом шести місяців з дати їх працевлаштування;
14) сприяння залученню роботодавця до участі у програмах сприяння зайнятості населення;
15) надання роботодавцю інформаційних та консультаційних послуг з виконання програм сприяння зайнятості населення;
16) надання інформації про організацію громадських та інших робіт тимчасового характеру або в умовах воєнного стану - суспільно корисних робіт;
17) визначення потреб роботодавця у професійному навчанні зареєстрованих безробітних;
18) надання роботодавцю пропозицій щодо партнерської участі в дуальній формі здобуття освіти зареєстрованими безробітними в центрах професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості;
19) надання допомоги в підготовці інформації, заяв, звітності, відомостей, які подаються до центру зайнятості відповідно до законодавства в частині виконання програм сприяння зайнятості населення;
20) моніторинг та контроль виконання умов договору мікрогранту, зокрема шляхом періодичних виїзних оглядів місця провадження господарської діяльності отримувача, протягом трьох років з дня зарахування коштів на рахунок отримувача в уповноваженому банку або до повного виконання обов’язкової умови договору мікрогранту або до закінчення строку дії договору;
21) надання у разі потреби консультацій щодо застосування праці іноземців та осіб без громадянства в Україні;
22) співпрацю з кар’єрним радником та/або спеціалізованим кар’єрним радником з метою ефективного виконання програм сприяння зайнятості населення, розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати допомоги по безробіттю;
23) надання роботодавцям соціальних послуг відповідно до підпунктів 5-11, 13-20 пункту 4 цього Порядку.
За рішенням центру зайнятості функції консультанта роботодавця може виконувати інший співробітник центру зайнятості відповідно до розподілу обов’язків.
10. Впровадження програм сприяння зайнятості населення здійснюється на умовах і в порядку, що визначені законодавством про зайнятість населення та загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.
Програми сприяння зайнятості населення включають соціальні послуги (заходи сприяння зайнятості), які визначені підпунктами 5-20 пункту 4 цього Порядку.
Для впровадження програм сприяння зайнятості населення кар’єрний радник та/або спеціалізований кар’єрний радник у співпраці з консультантом роботодавця забезпечує:
інформування зареєстрованих безробітних про зміст, умови та очікувані результати програм сприяння зайнятості населення;
здійснення індивідуального підбору програми сприяння зайнятості населення, яка буде найбільш ефективною для сприяння працевлаштуванню;
пропонування суб’єктам ринку праці взяти участь у підібраній програмі сприяння зайнятості населення;
контроль за участю зареєстрованого безробітного у програмі сприяння зайнятості населення, проведення моніторингу її виконання, оцінювання впливу участі в такій програмі на поточні та перспективні можливості працевлаштування.
11. Кар’єрний радник та/або спеціалізований кар’єрний радник, консультант роботодавця забезпечують:
1) проведення суб’єктами ринку праці, яким надавалися соціальні послуги, оцінки роботи центру зайнятості, якості наданих соціальних послуг, ефективності програм сприяння зайнятості населення у разі залучення, а також надання рекомендацій щодо покращення роботи центру зайнятості або окремих соціальних послуг;
2) збір та аналіз даних щодо ефективності програм сприяння зайнятості населення;
3) консультування щодо можливостей підвищення кваліфікації та кар’єрного зростання з метою запобігання випадкам настання безробіття.
12. Державний центр зайнятості щомісяця (крім періоду дії карантину та/або виникнення надзвичайної ситуації, та/або введення надзвичайного або воєнного стану) забезпечує проведення моніторингу результатів діяльності центрів зайнятості, ефективності їх роботи та оприлюднення відповідних результатів, зокрема на своєму офіційному веб-сайті.
13. Рішення, дії або бездіяльність адміністратора центру зайнятості, кар’єрного радника та/або спеціалізованого кар’єрного радника, консультанта роботодавця або інших фахівців центру зайнятості можуть бути оскаржені до керівника центру зайнятості та/або до суду.
14. Суб’єкт ринку праці має право замінити кар’єрного радника та/або спеціалізованого кар’єрного радника, консультанта роботодавця шляхом подання до центру зайнятості заяви в електронній формі засобами офіційного веб-сайту Державного центру зайнятості, а за наявності технічної можливості - за допомогою мобільного додатка Державної служби зайнятості із зазначенням причин заміни.
Керівник центру зайнятості розглядає подану суб’єктом ринку праці заяву та приймає рішення щодо заміни кар’єрного радника та/або спеціалізованого кар’єрного радника, консультанта роботодавця.".
3. У Порядку реєстрації, перереєстрації зареєстрованих безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2023 р. № 446 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 49, ст. 2718; 2024 р., № 11, ст. 684, № 49, ст. 2983):
1) у пункті 1 слова "міжрегіонального/регіонального" замінити словом "регіонального";
2) пункт 2 викласти в такій редакції:
"2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
безпосереднє відвідування центру зайнятості - засіб комунікації, що використовується центром зайнятості під час надання соціальних послуг у центрах зайнятості (далі - надання соціальних послуг) суб’єктам ринку праці за їх фізичної присутності;
відвідування центру зайнятості - безпосереднє відвідування центру зайнятості або дистанційна комунікація у визначений кар’єрним радником та/або спеціалізованим кар’єрним радником та погоджений із суб’єктом ринку праці день для відвідування;
дистанційна комунікація - засіб електронної комунікації, що використовується центром зайнятості під час надання соціальних послуг суб’єктам ринку праці без їх фізичної присутності;
електронний кабінет/мобільний додаток - сукупність інформаційно-телекомунікаційних систем Державної служби зайнятості, призначених для дистанційної комунікації та взаємодії між суб’єктами ринку праці та Державною службою зайнятості з питань реалізації прав та обов’язків, визначених Законами України "Про зайнятість населення" і "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та іншими нормативно-правовими актами у сфері зайнятості населення та загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття;
облік осіб, які шукають роботу, - внесення до Єдиної інформаційно-аналітичної системи даних про осіб, які шукають роботу;
особа, яка шукає роботу, - особа, яка звернулася до центру зайнятості з метою отримання послуг із сприяння працевлаштуванню та яка не має статусу зареєстрованого безробітного відповідно до цього Порядку;
перереєстрація безробітного - поновлення попередньої реєстрації безробітного, якщо після її припинення безробітний не працевлаштувався;
припинення реєстрації безробітного - позбавлення (втрата) статусу зареєстрованого безробітного;
реєстрація безробітного - надання особі, яка шукає роботу, статусу зареєстрованого безробітного.
Терміни "адміністратор центру зайнятості", "Єдина інформаційно-аналітична система", "індивідуальний план працевлаштування", "кар’єрний радник" "спеціалізований кар’єрний радник" вживаються у значенні, наведеному в Порядку надання соціальних послуг суб’єктам ринку праці кар’єрними радниками, спеціалізованими кар’єрними радниками, консультантами по роботі з роботодавцями, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2023 р. № 237 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 34, ст. 1799), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2025 р. № 839.

................
Перейти до повного тексту