- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 4 червня 2025 р. № 637
Київ
Деякі питання проведення прицільної медичної евакуації осіб із складових сектору безпеки і оборони, які отримали поранення, травми, захворювання у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення прицільної медичної евакуації осіб із складових сектору безпеки і оборони, які отримали поранення, травми, захворювання у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України (далі - Порядок), що додається.
2. Установити, що:
1) до прицільної медичної евакуації осіб із складових сектору безпеки і оборони, які отримали поранення, травми, захворювання під час захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, залучаються:
державні органи, формування, що входять до складу сектору безпеки і оборони;
державний заклад "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України";
обласні та м. Києва центри екстреної медичної допомоги та медицини катастроф;
надкластерні та кластерні заклади охорони здоров’я;
заклади охорони здоров’я державної форми власності, які уклали договори про медичне обслуговування населення з Національною службою здоров’я;
заклади охорони здоров’я державної форми власності за переліком, визначеним Міністерством охорони здоров’я відповідно до абзацу третього пункту 9 Порядку функціонування госпітальних округів і госпітальних кластерів та встановлення їх меж, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2023 р. № 174 "Деякі питання організації спроможної мережі закладів охорони здоров’я" (Офіційний вісник України, 2023 р., № 27, ст. 1515);
заклади охорони здоров’я приватної форми власності (за згодою);
2) організаційний супровід та координацію прицільної медичної евакуації відповідно до Порядку забезпечує державний заклад "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України";
3) державний заклад "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України" відповідно до Порядку визначає заклади прицільної медичної евакуації з числа закладів охорони здоров’я, передбачених абзацами п’ятим - восьмим підпункту 1 пункту 2 цієї постанови, та здійснює моніторинг наявності в них вільних ліжко-місць;
4) керівники, медичні працівники закладів охорони здоров’я, державних установ, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади, Національної академії медичних наук, Державного управління справами, визначених відповідно до Порядку закладами прицільної медичної евакуації, зобов’язані госпіталізувати евакуйованих відповідно до Порядку осіб із складових сектору безпеки і оборони, які отримали поранення, травми, захворювання у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України;
5) заклади охорони здоров’я, в яких перебувають пацієнти, що потребують прицільної медичної евакуації, негайно ініціюють таку евакуацію відповідно до Порядку;
6) заклади охорони здоров’я, що визначені закладами прицільної медичної евакуації, повинні вжити заходів для забезпечення готовності надавати безоплатні медичні послуги евакуйованим відповідно до Порядку особам із складових сектору безпеки і оборони, які отримали поранення, травми, захворювання під час захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України;
7) державні органи, формування, що входять до складу сектору безпеки і оборони, повинні сприяти запровадженню прицільної медичної евакуації відповідно до Порядку та забезпечити взаємодію з державним закладом "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України".
3. Ця постанова діє до дня припинення чи скасування воєнного стану і протягом шести місяців після його припинення чи скасування.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 26 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 червня 2025 р. № 637
ПОРЯДОК
проведення прицільної медичної евакуації осіб із складових сектору безпеки і оборони, які отримали поранення, травми, захворювання у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України
1. Цей Порядок визначає механізм здійснення прицільної медичної евакуації осіб із складових сектору безпеки і оборони, які отримали поранення, травми, захворювання у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та потребують надання спеціалізованої медичної допомоги.
2. Терміни у цьому Порядку вживаються у такому значенні:
координатори від державного закладу "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України" (далі - центр) - посадові особи центру, які забезпечують координацію бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги обласних центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф і Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф м. Києва для здійснення прицільної медичної евакуації та взаємодію з координатором від медичного підрозділу і координатором від закладу охорони здоров’я щодо забезпечення прицільної медичної евакуації (далі - координатор від центру);
координатори від закладів охорони здоров’я - відповідальні особи закладу охорони здоров’я, які забезпечують безперешкодну госпіталізацію пораненого/постраждалого, транспортованого в межах прицільної медичної евакуації до такого закладу охорони здоров’я, і взаємодіють з координаторами від медичних підрозділів та координаторами від центру у частині спроможності закладу охорони здоров’я застосувати щодо особи прицільну медичну евакуацію;
координатори від медичних підрозділів - відповідальні особи закладів охорони здоров’я, їх відокремлених підрозділів або підрозділів формувань сектору безпеки і оборони, або їх частин, у тому числі медичної роти, медичного пункту тощо, в яких надається медична допомога, дислокованих на території, на якій ведуться (велися) бойові дії, що забезпечують координацію процесу вибору та підготовки поранених до прицільної медичної евакуації;
прицільна медична евакуація - невідкладна евакуація із складових сектору безпеки і оборони осіб, які зазнали поранень, отримали травми або захворювання, надання спеціалізованої медичної допомоги при яких в умовах правового режиму воєнного стану не може бути здійснено в достатньому обсязі на інших рівнях надання медичної допомоги, та потребують госпіталізації до закладів охорони здоров’я, які можуть надати таку допомогу;
поранена/постраждала особа - особа із складових сил оборони та сил безпеки, яка отримала поранення, травми, захворювання у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України;
точка передачі пораненої/постраждалої особи - узгоджене координатором від медичного підрозділу та координатором від центру місце, в якому відбувається передача пораненої/постраждалої особи від бригади (команди) медичної евакуації сил оборони та сил безпеки до бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги.
3. Метою запровадження у найкоротші строки прицільної медичної евакуації є створення ефективної моделі транспортування осіб із складових сил оборони та сил безпеки, які отримали складні поранення, травми, захворювання на території, на якій ведуться (велися) бойові дії, та потребують надання спеціалізованої медичної допомоги, безпосередньо до закладів охорони здоров’я, які таку допомогу можуть надати.
4. Основними завданнями прицільної медичної евакуації є:
1) скорочення/оптимізація евакуаційного шляху поранених/постраждалих;
2) забезпечення оперативного надання належного обсягу спеціалізованої медичної допомоги пораненій/постраждалій особі;
3) переміщення пораненої/постраждалої особи із закладів охорони здоров’я, в яких перебуває поранена/постраждала особа, що потребує прицільної медичної евакуації, до закладів охорони здоров’я, які можуть надати належний обсяг спеціалізованої медичної допомоги;
4) зниження ризиків розвитку інфекційних ускладнень, спричинених внутрішньолікарняними мультирезистентними бактеріями, попередження розвитку незворотних інвалідизуючих ускладнень та зниження смертності.
5. Державні органи, формування, що входять до складу сектору безпеки і оборони, інформують центр про координаторів від медичних підрозділів.
З метою здійснення контролю за організацією роботи координаторів від медичних підрозділів, поліпшення взаємодії та координації прицільної медичної евакуації до співпраці з центром за потреби можуть залучатися інші представники, визначені державними органами, формуваннями, що входять до складу сектору безпеки і оборони.
6. Центр з метою визначення закладів охорони здоров’я прицільної медичної евакуації з числа закладів охорони здоров’я, передбачених абзацами п’ятим - восьмим підпункту першого пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 4 червня 2025 р. № 637:
забезпечує збір та проведення аналізу інформації щодо профілів спеціалізованої медичної допомоги, що надається у закладах охорони здоров’я;
проводить аналіз кількості ліжко-місць у закладах охорони здоров’я шляхом надсилання запитів у письмовій формі та/або засобами електронної комунікації або мобільного зв’язку та за необхідності організовує здійснення візитів;
вивчає доступність спеціалізованої медичної допомоги певного профілю.
7. Центр інформує заклади охорони здоров’я з числа закладів охорони здоров’я, передбачених абзацами п’ятим - восьмим підпункту першого пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 4 червня 2025 р. № 637, про визначення їх закладами прицільної медичної евакуації.
8. З метою здійснення подальшого організаційного супроводу та координації прицільної медичної евакуації центр серед закладів охорони здоров’я, визначених як заклади прицільної медичної евакуації:
забезпечує збір та проведення аналізу інформації щодо кількості поранених/постраждалих осіб, прийнятих закладом охорони здоров’я в межах прицільної медичної евакуації;
здійснює постійний моніторинг вільних ліжко-місць шляхом надсилання запитів у письмовій формі та/або засобами електронної комунікації або мобільного зв’язку та за необхідності організовує здійснення візитів;
оновлює інформацію щодо доступності спеціалізованої медичної допомоги певного профілю.
9. До здійснення прицільної медичної евакуації можуть залучатися заклади охорони здоров’я приватної форми власності (далі - приватні заклади).
Участь приватних закладів у здійсненні прицільної медичної евакуації є добровільною та ініціюється такими закладами охорони здоров’я шляхом письмового звернення до центру, яке повинне містити:
копію витягу з ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики;
інформацію щодо кількості доступних ліжко-місць;
інформацію щодо поранень, травм та захворювань згідно з додатком 1, медичну допомогу при яких готовий на безоплатній основі надавати заклад охорони здоров’я;
підтвердження готовності надавати спеціалізовану медичну допомогу в рамках прицільної медичної евакуації на безоплатній основі.
Приватні заклади, визначені центром закладами прицільної медичної евакуації, інформуються про це листом від центру.
Після отримання листа щодо визначення приватного закладу закладом прицільної медичної евакуації такий заклад укладає з центром договір про надання безоплатних медичних послуг особам із складових сил оборони та сил безпеки, які отримали поранення, травми, захворювання під час захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в рамках прицільної медичної евакуації та інформує центр про відповідних координаторів від закладів охорони здоров’я.
10. Прицільна медична евакуація пораненої/постраждалої особи ініціюється сектором безпеки і оборони.
................Перейти до повного тексту