1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 21 травня 2025 р. № 588
Київ
Про затвердження Порядку державної реєстрації небезпечних факторів
Відповідно до абзацу восьмого пункту 9 частини першої статті 7, частини п’ятої статті 47 Закону України "Про систему громадського здоров’я" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок державної реєстрації небезпечних факторів, що додається.
2. Установити, що електронна система Державного реєстру небезпечних факторів починає функціонувати з 1 липня 2025 року.
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
4. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та діє до 1 березня 2030 року.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 26


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 травня 2025 р. 588
ПОРЯДОК
державної реєстрації небезпечних факторів
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає процедуру державної реєстрації хімічних та біологічних небезпечних факторів - хімічних речовин та речовин біологічного походження, а також тих, що входять до складу хімічної продукції, які виробляються та/або застосовуються на території України чи ввозяться з-за кордону, за винятком небезпечних факторів, передбачених частиною четвертою статті 47 Закону України "Про систему громадського здоров’я", та порядок ведення Державного реєстру небезпечних факторів.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
експертна установа - установа, що здійснює експертизу реєстраційних матеріалів;
Державний реєстр небезпечних факторів (далі - Реєстр) - інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних та надання інформації про зареєстровані в установленому порядку хімічні та біологічні небезпечні фактори;
уповноважена особа з реєстрації - визначена посадова особа МОЗ, уповноважена в установленому порядку вносити до Реєстру інформацію про хімічні та біологічні небезпечні фактори, зміни до неї або виключати таку інформацію з Реєстру.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Основах законодавства України про охорону здоров’я, Законах України "Про систему громадського здоров’я", "Про адміністративну процедуру", "Про забезпечення хімічної безпеки та управління хімічною продукцією", "Про публічні електронні реєстри", "Про електронні документи та електронний документообіг" та інших нормативно-правових актах у сфері охорони здоров’я.
3. Державній реєстрації підлягають всі хімічні та біологічні небезпечні фактори - хімічні речовини та речовини біологічного походження, а також ті, що входять до складу хімічної продукції, які виробляються та/або застосовуються на території України чи ввозяться з-за кордону.
Хімічна речовина, що входить до складу хімічної продукції, підлягає реєстрації за умови навмисного вивільнення під час використання такої продукції, а також якщо його концентрація становить 10 відсотків і більше.
Подання та розгляд заяви про державну реєстрацію небезпечного фактора
4. Державна реєстрація небезпечного фактора здійснюється МОЗ на підставі заяви про державну реєстрацію небезпечного фактора та результатів експертизи реєстраційних матеріалів на такий фактор, проведеної експертною установою.
5. У заяві про державну реєстрацію небезпечного фактора (далі - заява), яку подає виробник або імпортер, який виробляє або імпортує небезпечний фактор (далі - заявник), зазначаються:
1) повне та скорочене найменування заявника;
2) адреса місцезнаходження заявника;
3) номер телефону та адреса електронної пошти;
4) прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) уповноваженої особи;
5) комерційна назва хімічної речовини чи речовини біологічного походження;
6) хімічна назва (для хімічної речовини) відповідно до номенклатури Міжнародного союзу теоретичної і прикладної хімії (International Union of Pure and Applied Chemistry - IUPAC) та інших міжнародних класифікаторів;
7) реєстраційний номер хімічної сполуки Служби підготовки аналітичних публікацій з хімії (Chemical Abstracts Service - CAS) та/або номер Європейського кадастру існуючих комерційних хімічних речовин (European Inventory of Existing Commercial Chemical Substances - EINECS);
8) сфера застосування небезпечного фактора;
9) ідентифікація аналогічності небезпечного фактора.
До заяви додаються такі документи:
паспорт штаму речовини біологічного походження, депонованого відповідно до Інструкції про порядок депонування в Україні штамів мікроорганізмів з метою здійснення патентної процедури, затвердженої наказом Державного патентного відомства, Національної академії наук від 26 червня 1995 р. № 106/115;
перелік конфіденційної інформації, що не може бути оприлюднена або повідомлена на вимогу третіх осіб (до конфіденційної не може належати інформація про властивості небезпечного фактора, що становлять небезпеку для здоров’я людини та навколишнього природного середовища, а також інформація, що вноситься до Реєстру);
складений українською мовою паспорт безпечності хімічної продукції (далі - паспорт безпечності) у паперовій або електронній формі. Паспорт безпечності розробляється відповідно до додатка II до Технічного регламенту щодо безпечності хімічної продукції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2024 р. № 847 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 70, ст. 4212);
дані про класифікацію небезпеки та маркування хімічної речовини.
6. Заява та документи до неї, визначені пунктом 5 цього Порядку, подаються заявником або уповноваженою ним особою шляхом звернення особисто, надсилання поштовим відправленням або в електронній формі.
Уповноваженою особою іноземного заявника є фізична особа - підприємець або юридична особа - резидент України.
Заява в електронній формі подається за наявності технічної можливості через електронний кабінет Реєстру та повинна відповідати вимогам Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг".
У разі виникнення в електронному кабінеті Реєстру технічних проблем, які тривають протягом більше ніж 48 годин підряд, про що технічний адміністратор Реєстру повідомляє через офіційний веб-сайт МОЗ, реєстраційні матеріали подаються у паперовій чи електронній формі на адресу електронної пошти МОЗ чи засобами інформаційно-комунікаційних систем особисто суб’єктом господарювання або поштовим відправленням до МОЗ.
7. Заява подається заявником або уповноваженою ним особою, що пройшли електронну ідентифікацію та автентифікацію з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, або інших засобів електронної ідентифікації, що забезпечують відповідний рівень довіри до засобів електронної ідентифікації, згідно з вимогами Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
На електронні копії оригіналів паперових документів (фотокопії) накладається кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису заявника або уповноваженої ним особи, відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
Додані до заяви документи або повідомлення в електронній формі подаються у форматі PDF з урахуванням таких вимог:
електронні копії оригіналів паперових документів (фотокопії), що додаються до заяви, повинні відповідати вимогам, установленим Законом України "Про електронні документи та електронний документообіг";
текст на всіх електронних зображеннях повинен бути розбірливим; документи, що містять більше однієї сторінки, скануються в один файл.
У разі перевищення допустимого для завантаження розміру файла такий файл поділяється на кілька файлів без пропущення сторінок та із збереженням їх послідовності відповідно до оригіналу документа.
Заява формується через підсистему надання адміністративних послуг в електронному кабінеті Реєстру на підставі даних, зазначених у пункті 5 цього Порядку, та подається до МОЗ з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
8. Заява разом з доданими до неї документами реєструється в день її надходження.
На вимогу заявника або уповноваженої ним особи МОЗ у день надходження заяви видає (надсилає) заявнику підтвердження реєстрації заяви із зазначенням дати та номера реєстрації.
Реєстрація заяви, поданої в електронній формі, підтверджується автоматично шляхом надсилання електронного повідомлення.
9. У разі подання заявником або уповноваженою ним особою заяви та доданих до неї документів з порушенням вимог пункту 5 цього Порядку уповноважена особа з реєстрації, яка розглядає справу, приймає рішення про залишення заяви без руху.
МОЗ протягом трьох робочих днів з дня надходження заяви надсилає заявнику або уповноваженій ним особі письмове повідомлення про залишення заяви без руху. У разі особистого звернення із заявою МОЗ негайно (за можливості) вручає заявнику або його уповноваженій особі під розписку повідомлення про залишення заяви без руху.
10. Рішення про реєстрацію або відмову в державній реєстрації небезпечного фактора приймається у строки, встановлені частиною сьомою статті 47 Закону України "Про систему громадського здоров’я".
Рішення про відмову в державній реєстрації небезпечного фактора набирає чинності з дня доведення його до відома заявника або уповноваженої ним особи відповідно до Закону України "Про адміністративну процедуру".
Рішення про державну реєстрацію небезпечного фактора набирає чинності з дня його оприлюднення на офіційному веб-сайті установи, що проводить експертизу реєстраційних матеріалів.
11. МОЗ надсилає документи у паперовій чи електронній формі, на адресу електронної пошти, засобами інформаційно-комунікаційних систем або на поштову адресу до експертної установи для проведення експертизи реєстраційних матеріалів хімічних та біологічних небезпечних факторів, що подаються на державну реєстрацію.
Експертиза реєстраційних матеріалів проводиться експертною установою протягом 30 календарних днів з дня надходження від МОЗ реєстраційних матеріалів хімічних та біологічних небезпечних факторів.
Експертна установа та заявник або уповноважена ним особа укладають договір про проведення експертизи, вартість якої визначається в установленому порядку та є однаковою для всіх заявників. Експертна установа надає договір заявнику або уповноваженій ним особі у паперовій формі або надсилає поштовим відправленням.
Інформація про початок експертизи небезпечного фактора безоплатно оприлюднюється на веб-сайті експертної установи.
Порядок проведення експертизи реєстраційних матеріалів та вимоги до них затверджуються МОЗ.
У разі коли інформація, що міститься в реєстраційних матеріалах, поданих заявником для державної реєстрації небезпечного фактора, є недостатньою для проведення експертизи, експертна установа звертається до заявника з проханням надіслати відповідну інформацію із зазначенням вичерпного переліку інформації, що запитується, у паперовій чи електронній формі, на адресу електронної пошти, засобами інформаційно-комунікаційних систем або на поштову адресу заявника або уповноваженої ним особи. Проведення експертизи у строки, визначені цим пунктом, зупиняється до отримання експертною установою такої інформації.
12. За результатами проведеної експертизи реєстраційних матеріалів експертна установа протягом 10 календарних днів готує рекомендації щодо можливості проведення державної реєстрації небезпечного фактора або відмови в ній, які надсилає до МОЗ у паперовій чи електронній формі, на адресу електронної пошти або за наявності технічної можливості - засобами Реєстру.
13. З урахуванням результатів проведеної експертизи реєстраційних матеріалів МОЗ протягом 10 календарних днів приймає рішення про державну реєстрацію небезпечного фактора або відмову в такій реєстрації.

................
Перейти до повного тексту