1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 28 лютого 2025 р. № 527
Київ
Деякі питання управління публічними інвестиціями
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок підготовки публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій;
Порядок оцінки публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій;
Порядок формування єдиного проектного портфеля публічних інвестицій держави (регіону, територіальної громади) і галузевого (секторального) проектного портфеля держави (регіону, територіальної громади);
Порядок реалізації публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій на державному, регіональному та місцевому рівні.
2. Установити, що:
концепції публічних інвестиційних проектів, які включені до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій держави за результатами їх підготовки, подання, оцінки та пріоритезації відповідно до Порядку підготовки, подання, оцінки та визначення критеріїв пріоритезації концепцій публічних інвестиційних проектів на 2025 рік, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2024 р. № 903 "Деякі питання підготовки, подання, оцінки та критеріїв пріоритезації концепцій публічних інвестиційних проектів на 2025 рік" (Офіційний вісник України, 2024 р., № 76, ст. 4489), включаються до відповідних єдиних проектних портфелів публічних інвестицій держави (регіону, територіальної громади) і галузевих (секторальних) проектних портфелів держави (регіону, територіальної громади) з дотриманням вимог порядків, затверджених цією постановою;
положення порядків, затверджених цією постановою, щодо використання Єдиної інформаційної системи управління публічними інвестиційними проектами застосовуються після нормативно-правового врегулювання функціонування цієї інформаційної системи.
3. Рекомендувати органам місцевого самоврядування керуватися затвердженими цією постановою порядками під час вирішення питань управління публічними інвестиціями.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 67


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 лютого 2025 р. № 527
ПОРЯДОК
підготовки публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій
1. Цей Порядок регулює питання підготовки публічних інвестиційних проектів (далі - проекти), які повністю або частково реалізуються за рахунок публічних інвестицій, зокрема на умовах державно-приватного партнерства (крім проектів, пов’язаних з обороноздатністю держави), та програм публічних інвестицій (далі - програми) на державному, регіональному та місцевому рівні.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
ініціатор програми - міністерство, відповідальне за галузь (сектор) для публічного інвестування (далі - відповідальне за галузь (сектор) міністерство), визначене Порядком розроблення та моніторингу реалізації середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій держави, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2025 р. № 294 (Офіційний вісник України, 2025 р., № 30, ст. 2016), обласна держадміністрація (військова адміністрація у разі її утворення), орган місцевого самоврядування;
ініціатор проекту - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа, організація державної чи комунальної форми власності, суб’єкт господарювання, державна частка у статутному капіталі якого перевищує 50 відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цього суб’єкта;
масштабний проект - проект з орієнтовною вартістю понад 400 млн. гривень;
підготовка програми - передінвестиційний етап життєвого циклу програми, що включає здійснення стратегічного, економічного, фінансового, управлінського обґрунтування програми, який може завершитися підтвердженням її готовності до реалізації або відхиленням такої програми;
підготовка проекту - передінвестиційний етап життєвого циклу проекту, який включає розроблення проекту, здійснення передінвестиційних досліджень (попереднє і повне техніко-економічне обґрунтування), оцінку проекту, прийняття рішення щодо його доцільності та включення до галузевого (секторального) проектного портфеля держави (регіону, територіальної громади), прийняття рішення Стратегічною інвестиційною радою щодо включення проекту до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій держави;
показники проекту чи програми - вимірювані характеристики, які дають можливість відстежувати прогрес реалізації проекту чи програми, оцінити ефективність та результативність їх реалізації, досягнення мети та забезпечити прозорість і підзвітність у здійсненні публічних інвестицій;
попереднє техніко-економічне обґрунтування - стадія етапу підготовки проекту, що передбачає здійснення стратегічного, економічного, комерційного, фінансового та управлінського обґрунтування та є обов’язковою для всіх проектів;
повне техніко-економічне обґрунтування - стадія етапу підготовки проекту, що передбачає деталізацію обґрунтувань, здійснених на стадії попереднього техніко-економічного обґрунтування, та є обов’язковою для проектів, прогнозована загальна вартість яких перевищує 50 млн. гривень, крім проектів, реалізація яких здійснюється на умовах державно-приватного партнерства.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України, Господарському кодексі України, Законах України "Про засади державної регіональної політики", "Про публічні електронні реєстри", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про оцінку впливу на довкілля", "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", Порядку розподілу коштів державного бюджету на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2025 р. № 232 "Деякі питання розподілу публічних інвестицій" (Офіційний вісник України, 2025 р., № 26, ст. 1729), та інших нормативно-правових актах.
3. Процедура підготовки, встановлена цим Порядком, є обов’язковою для проектів та програм, що потребуватимуть фінансування з державного бюджету та/або надання державної підтримки, для проектів та програм, що фінансуватимуться з місцевого бюджету та/або з наданням місцевих гарантій, - рекомендованою.
4. Підготовка проектів та програм здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівні відповідно до цілей та завдань, визначених відповідними документами стратегічного планування, а також середньострокових планів пріоритетних публічних інвестицій відповідного рівня.
5. Підготовка проектів та програм здійснюється з використанням Єдиної інформаційної системи управління публічними інвестиційними проектами (далі - Єдина інформаційна система) та передбачає внесення:
ініціатором проекту до Єдиної інформаційної системи інформації за переліком згідно з додатком 1 відповідно до стадії підготовки проекту;
ініціатором програми до Єдиної інформаційної системи інформації за переліком згідно з додатком 2.
Проектам та програмам під час внесення інформації щодо них до Єдиної інформаційної системи присвоюється унікальний ідентифікатор проекту та програми.
6. Організація підготовки проектів та програм здійснюється з урахуванням вимог цього Порядку, методичних рекомендацій, затверджених Мінекономіки, галузевих методичних рекомендацій, затверджених міністерствами, відповідальними за реалізацію державної політики у конкретній галузі (секторі), та рекомендацій щодо підготовки проектів та програм, наданих Міжвідомчою робочою групою з підготовки публічних інвестиційних проектів.
7. Підготовка проектів передбачає здійснення стратегічного, економічного, комерційного, фінансового та управлінського обґрунтування та включає стадії розроблення попереднього техніко-економічного обґрунтування проекту, повного техніко-економічного обґрунтування та стадію розроблення техніко-економічного обґрунтування здійснення державно-приватного партнерства.
Попереднє техніко-економічне обґрунтування є обов’язковим для всіх проектів.
Повне техніко-економічне обґрунтування є обов’язковим для проектів, прогнозована загальна вартість яких перевищує 50 млн. гривень, крім проектів, реалізація яких здійснюється на умовах державно-приватного партнерства.
Техніко-економічне обґрунтування здійснення державно-приватного партнерства є обов’язковим для проектів, реалізація яких здійснюється на умовах державно-приватного партнерства.
Зміст техніко-економічного обґрунтування здійснення державно-приватного партнерства визначається Порядком проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2011 р. № 384 "Деякі питання організації здійснення державно-приватного партнерства" (Офіційний вісник України, 2011 р., № 28, ст. 1168; 2020 р., № 35, ст. 1166).
8. Попереднє техніко-економічне обґрунтування проекту на державному, регіональному та місцевому рівні передбачає внесення ініціатором проекту до Єдиної інформаційної системи інформації про проект за результатами опрацювання:
1) стратегічного обґрунтування, що включає:
аналіз проекту на відповідність цілям та завданням стратегічних документів, документів стратегічного планування відповідного рівня;
визначення напряму публічного інвестування у відповідній галузі (секторі), з яким пов’язаний проект;
аналіз проблеми (потреби), на розв’язання якої спрямований проект, її параметрів, обґрунтування необхідності розв’язання проблеми (задоволення потреби) через реалізацію проекту, основні заходи, спрямовані на її розв’язання, включаючи аналіз альтернативних рішень;
підтвердження відповідності мети проекту напряму публічного інвестування у відповідній галузі (секторі);
забезпечення відповідності цілей проекту цільовим показникам напряму публічного інвестування у відповідній галузі (секторі) та наскрізним стратегічним цілям здійснення публічних інвестицій;
визначення поточної ситуації з наданням відповідної послуги або забезпеченням інфраструктури, що включає аналіз можливих проблем та ризиків, пов’язаних з поточним станом, та необхідних дій, спрямованих на їх подолання та досягнення цілей;
визначення бенефіціарів та вигод, які мають бути отримані від реалізації проекту;
визначення та аналіз інших проектів у тому ж напрямі публічного інвестування відповідної галузі (сектору), що можуть мати вплив на підготовку проекту;
аналіз проекту на відповідність цілям сталого розвитку;
2) економічного обґрунтування, що включає:
аналіз можливих технічних рішень із забезпеченням орієнтовної оцінки економічних витрат, переваг, недоліків та ризиків для кожного варіанта технічного рішення, а також аналіз сценарію, який не передбачає виконання будь-яких дій (залишення ситуації у поточному стані);
визначення попередніх технічних рішень за результатами аналізу можливих технічних рішень разом з обґрунтуванням прогнозованої вартості проекту, зокрема шляхом аналізу проектів-аналогів;
визначення соціально-економічного ефекту від реалізації проекту з обґрунтуванням та поясненням використання кількісних та якісних показників;
для проектів, прогнозована вартість яких не перевищує 50 млн. гривень, визначення остаточного технічного рішення за результатами економічного аналізу попередніх технічних рішень, проведеного за обраною методологією з урахуванням методичних рекомендацій, затверджених Мінекономіки (аналіз витрат і вигод, аналіз ефективності витрат, аналіз найменших витрат, багатокритеріальний аналіз);
базовий аналіз впливу проекту на навколишнє природне середовище та зміну клімату, проведений з урахуванням методичних рекомендацій, затверджених Мінекономіки;
3) комерційного обґрунтування, що включає попередню оцінку ринку постачальників та підрядників, а також аналіз доступних варіантів закупівель для попередніх технічних рішень;
4) фінансового обґрунтування, що включає:
визначення загальних обсягів витрат (капітальні та операційні витрати), необхідних для підготовки та реалізації проекту, з урахуванням методичних рекомендацій, затверджених Мінфіном, та порівняння вартості аналогічних проектів;
формування детального бюджету, необхідного для реалізації проекту, а також середньорічних витрат на експлуатацію та утримання - для проектів, прогнозована вартість яких не перевищує 50 млн. гривень (за результатами визначення остаточного технічного рішення);
аналіз потенційних джерел фінансування проекту та їх співвідношення;
аналіз отримання доходу (якщо він передбачається) з прогнозами надходжень від реалізації проекту;
аналіз доступності послуг для споживачів, а також їх фінансову спроможність оплачувати встановлені тарифи - для проектів, що передбачають надання платних послуг та встановлення тарифів на такі послуги;
5) управлінського обґрунтування, що включає:
проведення аналізу необхідних компетенцій для успішної підготовки та реалізації проекту, включаючи визначення ключових функцій, необхідних навичок та досвіду, а також потреби у залученні незалежних експертів та консультантів різного профілю;
підготовку плану реалізації проекту з визначенням орієнтовної послідовності дій та графіка його реалізації.
9. Після внесення до Єдиної інформаційної системи інформації щодо попереднього техніко-економічного обґрунтування проекту ініціатор проекту подає проект для проведення оцінки та включення до галузевого (секторального) проектного портфеля держави (регіону, територіальної громади) відповідно до Порядку оцінки публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2025 р. № 527:
1) на місцевому рівні - визначеному органом місцевого самоврядування структурному підрозділу, відповідальному в межах територіальної громади за реалізацію державної політики у відповідній галузі (секторі);
2) на регіональному рівні - структурному підрозділу обласної держадміністрації (військової адміністрації у разі її утворення), відповідальному в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці за забезпечення реалізації державної політики у відповідній галузі (секторі);
3) на державному рівні - відповідальному за галузь (сектор) міністерству.
10. Структурний підрозділ або орган відповідного рівня не рідше ніж один раз на квартал проводить оцінку проектів, за результатами якої протягом п’яти робочих днів приймає рішення, яке доводиться до ініціатора проекту не пізніше ніж через три робочі дні з дати його прийняття шляхом надсилання повідомлення програмними засобами Єдиної інформаційної системи.
11. У разі прийняття рішення про доопрацювання попереднього техніко-економічного обґрунтування проекту ініціатор проекту може усунути виявлені порушення та повторно подати його на оцінку структурному підрозділу або органу відповідного рівня.
Рішення про доопрацювання проекту або відхилення проекту приймається структурним підрозділом або органом відповідного рівня у випадках, визначених відповідно до Порядку оцінки публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2025 р. № 527.
12. Рішення структурного підрозділу або органу відповідного рівня про відхилення попереднього техніко-економічного обґрунтування проекту або неусунення ініціатором проекту порушень та неподання його на оцінку повторно є підставами, що унеможливлюють підготовку та реалізацію проекту.
У разі повторного подання проекту ініціатором проекту для проведення оцінки та включення до галузевого (секторального) проектного портфеля держави (регіону, територіальної громади) проект підлягає повторній оцінці відповідно до Порядку оцінки публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2025 р. № 527.
13. У разі позитивної оцінки попереднього техніко-економічного обґрунтування проекту структурний підрозділ відповідного рівня приймає рішення про включення проекту до галузевого (секторального) проектного портфеля держави (регіону, територіальної громади).
14. Проект, який включено до галузевого (секторального) проектного портфеля держави (регіону, територіальної громади), після проведення експертної оцінки відповідного рівня може бути включеним до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій держави (регіону, територіальної громади) за рішенням Стратегічної інвестиційної ради (місцевої інвестиційної ради).
Формування єдиного проектного портфеля публічних інвестицій держави (регіону, територіальної громади) та галузевого (секторального) проектного портфеля держави (регіону, територіальної громади) здійснюється відповідно до Порядку формування єдиного проектного портфеля публічних інвестицій держави (регіону, територіальної громади) і галузевого (секторального) проектного портфеля держави (регіону, територіальної громади), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2025 р. № 527.
15. Ініціатор проекту, прогнозована вартість якого не перевищує 50 млн. гривень і який включений до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій регіону (територіальної громади), після підготовки попереднього техніко-економічного обґрунтування та за відсутності потреби у фінансуванні з державного бюджету може розпочати реалізацію проекту без обов’язкового включення до галузевого (секторального) проектного портфеля держави та до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій держави.
У разі наявності потреби у фінансуванні з державного бюджету рішення про початок реалізації проекту може бути прийнято після включення проекту до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій держави, крім проектів, реалізація яких здійснюється на умовах державно-приватного партнерства.
16. Ініціатор проекту, прогнозована вартість якого перевищує 50 млн. гривень і який включений до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій регіону (територіальної громади), після підготовки попереднього техніко-економічного обґрунтування та за відсутності потреби у фінансуванні з державного бюджету на підготовку повного техніко-економічного обґрунтування та подальшу реалізацію може розпочати підготовку повного техніко-економічного обґрунтування проекту без обов’язкового включення до галузевого (секторального) проектного портфеля держави.
17. Ініціатор проекту, прогнозована вартість якого перевищує 50 млн. гривень і який включений до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій регіону (територіальної громади), який після підготовки попереднього техніко-економічного обґрунтування не потребує фінансування з державного бюджету на підготовку повного техніко-економічного обґрунтування, але в подальшому потребуватиме фінансування на його реалізацію з державного бюджету, зобов’язаний подати такий проект на оцінку відповідальному за галузь (сектор) міністерству на державному рівні для отримання рішення щодо подальшого розроблення повного техніко-економічного обґрунтування проекту. При цьому включення такого проекту до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій держави на цьому етапі не є обов’язковим.
18. Якщо проект, прогнозована вартість якого перевищує 50 млн. гривень, перебуває в єдиному проектному портфелі публічних інвестицій регіону (територіальної громади) та після підготовки попереднього техніко-економічного обґрунтування потребує фінансування з державного бюджету на підготовку повного техніко-економічного обґрунтування, включення такого проекту до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій держави є обов’язковим. При цьому після завершення повного техніко-економічного обґрунтування такий проект підлягає оцінці відповідно до Порядку оцінки публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2025 р. № 527.
19. Розроблення повного техніко-економічного обґрунтування публічного інвестиційного проекту здійснюється шляхом внесення ініціатором проекту до Єдиної інформаційної системи інформації про проект за результатами детального опрацювання та передбачає здійснення:
1) стратегічного обґрунтування, що включає перегляд та підтвердження стратегічного обґрунтування проекту, підготовленого відповідно до підпункту 1 пункту 9 цього Порядку;
2) економічного обґрунтування, що включає:
визначення остаточного технічного рішення за результатами економічного аналізу попередніх технічних рішень, проведеного за обраною методологією, з урахуванням методичних рекомендацій, затверджених Мінекономіки (аналіз витрат і вигод, аналіз ефективності витрат, аналіз найменших витрат, багатокритеріальний аналіз);
оцінку впливу на довкілля та соціальну сферу для остаточного технічного рішення (або обґрунтування, чому така оцінка не є доцільною або юридично необхідною процедурою);
аналіз впливу проекту на навколишнє природне середовище та зміну клімату, включаючи заходи з охорони навколишнього природного середовища, із зменшення викидів парникових газів та адаптацію до змін клімату, що сприятиме сталому розвитку та збереженню природних ресурсів;
підтвердження соціально-економічного ефекту від реалізації проекту з обґрунтуванням та поясненням використання кількісних та якісних показників за результатами визначення остаточного технічного рішення та відповідних розрахунків;
проведення аналізу чутливості до змін основних параметрів проекту для виявлення критичних змінних та оцінки ризиків, пов’язаних з їх змінами (для масштабних проектів);
3) комерційного обґрунтування, що включає:
визначення та обґрунтування стратегії закупівель для остаточного технічного рішення;
проведення попереднього залучення ринку;
4) фінансового обґрунтування, що включає:
формування детального бюджету, необхідного для реалізації проекту, а також орієнтовних середньорічних витрат на експлуатацію і утримання;
уточнення потенційних джерел фінансування проекту та їх співвідношення;
фінансовий аналіз проекту, що включає детальний аналіз отримання доходу (якщо він передбачається) з прогнозами надходжень від реалізації проекту, аналіз фінансової стійкості проекту, фінансової окупності інвестицій тощо;
визначення ризиків, які можуть вплинути на фінансування проекту, зокрема затримки фінансування, зміни в ринкових умовах або непередбачені витрати, а також розроблення детального плану управління ризиками на випадок непередбачуваних ситуацій, який включатиме опис заходів щодо запобігання виникненню ризиків, опис дій на випадок настання ризикової події, розрахунок необхідних резервів для покриття можливих збитків, визначення відповідальних осіб за здійснення заходів з управління ризиками;
якісну та кількісну оцінку придатності проекту для державно-приватного партнерства;
5) управлінського обґрунтування, що включає:
формування команди управління проектом, включаючи залучених незалежних експертних організацій, експертів та консультантів різного профілю;
доопрацювання плану реалізації проекту з визначенням послідовності дій та графіка його реалізації;
розроблення плану залучення заінтересованих сторін;
фіксацію результатів проведеної роботи із залучення заінтересованих сторін;
визначення основних ризиків, обмежень та залежностей, які можуть впливати на успішну реалізацію проекту (включаючи економічні, екологічні, соціальні тощо);
визначення підходу до управління ризиками проекту та осіб, відповідальних за різні категорії ризиків.
20. Після внесення до Єдиної інформаційної системи інформації щодо повного техніко-економічного обґрунтування проекту ініціатор проекту подає його структурному підрозділу відповідного рівня для проведення оцінки.
21. Організація підготовки програм на державному, регіональному та місцевому рівні здійснюється з урахуванням стратегічного, економічного, фінансового та управлінського обґрунтування та передбачає внесення ініціатором програми до Єдиної інформаційної системи інформації про таку програму за результатами опрацювання:
1) стратегічного обґрунтування, що включає:
визначення мети програми, яка повинна узгоджуватися з напрямом публічного інвестування у відповідній галузі (секторі);
визначення завдань та цілей програми, що відповідають державним стратегічним документам та документам стратегічного планування;
формування показників програми, які відповідають цільовим показникам напряму публічного інвестування у відповідній галузі (секторі);
опис проблеми (потреби) та її параметрів, а також обґрунтування необхідності розв’язання цієї проблеми (потреби) через реалізацію програми;
забезпечення відповідності програми наскрізним стратегічним цілям здійснення публічних інвестицій;
забезпечення відповідності цілям сталого розвитку;
2) економічного обґрунтування, що включає:
аналіз економічної доцільності програми;
проведення фінансово-економічних розрахунків для обґрунтування прогнозованої вартості програми;
визначення потенційних ризиків, пов’язаних із реалізацією програми (включаючи економічні, екологічні, соціальні тощо);
3) фінансового обґрунтування, що включає:
визначення обсягів та напрямів фінансування програми;
визначення потенційних джерел фінансування програми;
аналіз фінансової стійкості програми;
визначення ризиків, пов’язаних із фінансуванням програми;
4) управлінського обґрунтування, що включає:
формування критеріїв щодо включення проектів у програму та їх пріоритезації;
аналіз наявності або відсутності у Єдиній інформаційній системі проектів, що відповідають напряму публічного інвестування у відповідній галузі (секторі), де передбачається підготовка програми, та можуть бути включені до програми;
розроблення плану реалізації програми з визначенням строків та послідовності дій;
визначення управлінських ризиків, пов’язаних з реалізацією програми.
22. Ініціатор програми після внесення до Єдиної інформаційної системи інформації, визначеної додатком 2, подає програму структурному підрозділу відповідного рівня для проведення оцінки відповідно до Порядку оцінки публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2025 р. № 527.
23. Структурний підрозділ або орган відповідного рівня не рідше ніж один раз у квартал проводить оцінку програм, за результатами якої протягом п’яти робочих днів приймає рішення, яке доводиться до ініціатора програми не пізніше ніж через три робочі дні з дати його прийняття шляхом надсилання повідомлення програмними засобами Єдиної інформаційної системи.
24. У разі прийняття рішення про доопрацювання програми ініціатор програми може усунути виявлені порушення та повторно подати програму на оцінку структурному підрозділу відповідного рівня.
25. Рішення структурного підрозділу або органу відповідного рівня про відхилення програми або неусунення ініціатором програми порушень та неподання програми на оцінку повторно є підставами, що унеможливлюють підготовку та реалізацію програми.
Рішення структурного підрозділу або органу відповідного рівня про доопрацювання програми та/або відхилення програми приймається у випадках, визначених Порядком оцінки публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2025 р. № 527.
26. У разі позитивної оцінки програми структурний підрозділ або орган відповідного рівня приймає рішення про включення програми до галузевого (секторального) проектного портфеля держави (регіону, територіальної громади).
27. Після включення програми до галузевого (секторального) проектного портфеля держави (регіону, територіальної громади) галузевий (секторальний) структурний підрозділ або відповідальне за галузь (сектор) міністерство програмними засобами Єдиної інформаційної системи виконує такі дії:
1) подає програму для проведення експертної оцінки на відповідному рівні;
2) після проведення експертної оцінки подає програму до Стратегічної інвестиційної ради (місцевої інвестиційної ради) для схвалення та прийняття рішення про включення такої програми до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій держави (регіону, територіальної громади).
28. Виключно ті програми, що включені до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій держави (регіону, територіальної громади), можуть мати доступ до фінансового забезпечення їх реалізації за рахунок коштів місцевого бюджету та/або з наданням місцевих гарантій, державного бюджету та/або надання державної підтримки.
29. Програми місцевого та регіонального рівня, які не потребують фінансування з державного бюджету у наступному за поточним плановому бюджетному періоді та включені до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій регіону (територіальної громади), підлягають реалізації.
30. До програми під час підготовки:
на місцевому рівні можуть бути включені проекти, які внесені до галузевого (секторального) проектного портфеля територіальної громади;
на регіональному рівні можуть бути включені проекти, які внесені до галузевого (секторального) проектного портфеля регіону та до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій територіальної громади;
на державному рівні можуть бути включені проекти, які внесені до галузевого (секторального) проектного портфеля держави.
Проекти можуть бути включені у програму за умови їх відповідності цільовим показникам напряму, визначеним ініціатором програми, та за наявності погодження ініціатора проекту щодо включення такого проекту до програми.
Додаток 1
до Порядку підготовки публічних
інвестиційних проектів та програм
публічних інвестицій
ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ
для підготовки публічного інвестиційного проекту
( Див. текст )
Додаток 2
до Порядку підготовки публічних
інвестиційних проектів та програм
публічних інвестицій
ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ
для підготовки програми публічних інвестицій
( Див. текст )
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 лютого 2025 р. № 527
ПОРЯДОК
оцінки публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення оцінки публічних інвестиційних проектів (далі - проекти) та програм публічних інвестицій (далі - програми) на державному, регіональному та місцевому рівні, крім проектів, реалізація яких здійснюється на умовах державно-приватного партнерства.
Аналіз (зокрема оцінка) проектів, реалізація яких здійснюється на умовах державно-приватного партнерства, визначається Порядком проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2011 р. № 384 "Деякі питання організації здійснення державно-приватного партнерства" (Офіційний вісник України, 2011 р., № 28, ст. 1168; 2020 р., № 35, ст. 1166).
2. У цьому Порядку під терміном "оцінка відповідності (скринінг)" розуміється автоматизований процес перевірки проектів та програм на відповідність цільовим показникам напряму публічного інвестування відповідної галузі (сектору), що проводиться за допомогою програмних засобів Єдиної інформаційної системи управління публічними інвестиційними проектами (далі - Єдина інформаційна система).
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України, Господарському кодексі України, Законах України "Про засади державної регіональної політики", "Про публічні електронні реєстри", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про оцінку впливу на довкілля", "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", Порядку розподілу коштів державного бюджету на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2025 р. № 232 "Деякі питання розподілу публічних інвестицій" (Офіційний вісник України, 2025 р., № 26, ст. 1729), та інших нормативно-правових актах.
3. Оцінка проектів на етапі підготовки після розроблення попереднього техніко-економічного обґрунтування проекту та розроблення повного техніко-економічного обґрунтування на державному, регіональному та місцевому рівні включає:
оцінку відповідності (скринінг);
галузеву (секторальну) експертну оцінку;
експертну оцінку.
Оцінка програм на етапі підготовки на державному, регіональному та місцевому рівні включає:
оцінку відповідності (скринінг);
галузеву (секторальну) експертну оцінку;
експертну оцінку.
4. Галузева (секторальна) експертна оцінка та експертна оцінка проектів та програм проводиться відповідно до питань, зазначених у чек-листах, визначених у додатку, та передбачає надання обґрунтувань суб’єктами проведення такої оцінки, визначеними цим Порядком.
5. Під час проведення галузевої (секторальної) експертної оцінки та експертної оцінки проектів та програм на державному, регіональному та місцевому рівні структурні підрозділи або органи, що проводять таку оцінку, визначені в пунктах 9 та 14 цього Порядку, вживають належних заходів для розмежування функцій і повноважень з погодження та оцінки таких проектів та програм з метою запобігання потенційному конфлікту інтересів.
6. Оцінка відповідності (скринінг) проектів та програм є попереднім етапом оцінки, що проводиться автоматично за допомогою програмних засобів Єдиної інформаційної системи та передбачає перевірку на відповідність цільовим показникам напряму інвестування, визначеним відповідно до галузевих (секторальних) стратегій.
7. У разі підтвердження відповідності проектів та програм цільовим показникам напряму інвестування ініціатори проектів та програм за допомогою програмних засобів Єдиної інформаційної системи отримують відповідне повідомлення, після чого проекти та програми надсилаються на подальшу галузеву (секторальну) експертну оцінку.

................
Перейти до повного тексту