1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПОСТАНОВА
Верховної Ради України
( Постанова втратила чинність на підставі Закону № 3302-IX від 09.08.2023 )
Про заходи протидії поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) та захисту всіх систем життєдіяльності країни від негативних наслідків пандемії та нових біологічних загроз
Враховуючи критичну ситуацію, що виникла внаслідок світової пандемії респіраторної хвороби COVID-19, з метою запобігання стрімкому поширенню цієї інфекційної хвороби в Україні, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, мінімізації негативних наслідків епідемії в усіх сферах життя українського суспільства та захисту країни від нових глобальних біологічних загроз Верховна Рада України відповідно до частини третьої статті 49 Конституції України постановляє:
1. Рекомендувати Президенту України утворити Національний штаб протидії COVID-19 (далі - Національний штаб) та очолити його для організації оперативного реагування на поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) в Україні, підвищення спроможності національної системи охорони здоров’я, запровадження комплексної системи захисту вітчизняної економіки від наслідків пандемії, розробки та втілення ефективної безпекової стратегії України в умовах нових глобальних біологічних викликів.
2. Національному штабу для виконання зазначеної мети вживати заходів для прийняття Президентом України фахових оперативних рішень щодо протидії поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), зокрема, забезпечивши негайну реалізацію таких завдань:
2.1. Невідкладно ввести в дію єдину всеукраїнську багатоканальну телефонну лінію - систему прямого зв’язку з державою для всіх громадян, які мають симптоми або хворіють на коронавірусну хворобу (COVID-19), з метою посилення координації та організації заходів для проведення безкоштовного тестування та надання невідкладної допомоги, забезпечення ранньої самоізоляції хворих з моменту виявлення перших симптомів. Основними завданнями цієї телефонної лінії визначити прийом та опрацювання звернень громадян, які мають симптоми або хворіють на коронавірусну хворобу (COVID-19), отримання інформації для організації невідкладного забору біологічних матеріалів мобільними бригадами на дому у громадян, координації проведення тестів на наявність коронавірусу SARS-CoV-2 у термін до 48 годин, забезпечення безкоштовними ліками для амбулаторного лікування хворих, медичних консультацій тощо.
2.2. Забезпечити ефективну безоплатну діагностику та тестування на коронавірусну хворобу (COVID-19) шляхом:
1) утворення та розбудови державної регіональної мережі вірусологічних лабораторій із загальною потужністю більше 100 тис. досліджень на добу, до якої мають входити міжрегіональні високопродуктивні лабораторні комплекси та вірусологічні лабораторії при лабораторних центрах та опорних лікарнях надання медичної допомоги при коронавірусній хворобі (COVID-19), а також забезпечення її функціонування необхідними матеріальними, технологічними, організаційними та людськими ресурсами. При проектуванні лабораторій та закупівлі необхідного обладнання пріоритет має надаватися сучасним технологіям діагностування методом полімеразної ланцюгової реакції (ПЛР-тест);
2) формування за регіональним розподілом необхідної кількості мобільних бригад для забору у пацієнтів біологічного матеріалу за місцем проживання та його транспортування у лабораторію з метою забезпечення ранньої самоізоляції пацієнта з моменту підозри захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19). Забезпечення бригад швидкої медичної допомоги усім необхідним обладнанням, витратними матеріалами, пальним та ефективними системами індивідуального захисту для працівників. Час забору біологічного матеріалу має становити не більше чотирьох годин після звернення пацієнта на єдину всеукраїнську багатоканальну телефонну лінію;
3) створення лабораторних потужностей у системі медичних закладів Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства оборони України, Національної академії медичних наук України та Міністерства охорони здоров’я України для проведення періодичного тестування медичних та інших працівників, які працюють у закладах охорони здоров’я, що надають медичну допомогу хворим на коронавірусну хворобу (COVID-19), а також осіб, які здійснюють заходи, пов’язані з недопущенням поширення коронавірусної хвороби (COVID-19);
4) посилення спроможності проведення тестування на амбулаторному рівні шляхом створення та розгортання мобільних (пересувних) пунктів тестування (відбору зразків матеріалів) для подальшого транспортування відібраних зразків у визначений заклад охорони здоров’я за адміністративно-територіальною приналежністю, відповідно до потреб у тестуванні в таких адміністративно-територіальних одиницях та/або їх районах.
2.3. Забезпечити доступ населення України до безпечної та якісної вакцини для профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19), зокрема, шляхом:
1) створення умов для спрощеного початку клінічних випробувань вакцин для профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19) задля надання значній частині населення України можливості участі в клінічних випробуваннях, що проводяться відповідно до міжнародних стандартів;
2) створення умов для спрощення порядку реєстрації в Україні вакцин, які були схвалені до застосування в країнах зі строгими регуляторними юрисдикціями, з метою якнайшвидшого введення в обіг таких вакцин для доступу населення України;
3) забезпечення вакцинування не менше ніж 40 відсотків населення України за кошти державного бюджету України після появи в Україні безпечної та якісної вакцини для профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19), схваленої до застосування в країнах зі строгими регуляторними юрисдикціями;
4) проведення широкої інформаційної кампанії щодо доцільності, ефективності та безпечності вакцини для профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19).
2.4. Створити умови для ефективного лікування хворих на коронавірусну хворобу (COVID-19) в амбулаторних умовах через запровадження механізму надання медичної допомоги особам, хворим на коронавірусну хворобу (COVID-19), сімейним лікарем у складі мобільної бригади, за місцем проживання пацієнтів. Реагування на виклик повинно здійснюватися такою бригадою та сімейним лікарем відповідно до оцінки стану здоров’я пацієнта в порядку черговості надходження викликів.
2.5. Забезпечити стале функціонування системи екстреної медичної допомоги шляхом повного фінансового забезпечення потреб та оновлення матеріально-технічної бази.
2.6. Запровадити заходи щодо підвищення ефективності лікування хворих на коронавірусну хворобу (COVID-19) у стаціонарних умовах, зокрема:
1) сформувати та оснастити необхідним медичним обладнанням мережі медичних закладів, що надають медичну допомогу в стаціонарних умовах хворим на інфекційні хвороби, з урахуванням необхідної нормативної кількості на наявну кількість населення: стаціонарних ліжок, стаціонарних ліжок, на яких надають інтенсивну та реанімаційну медичну допомогу, медичного обладнання відповідно до вимог, встановлених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, з урахуванням рекомендацій та настанов міжнародних організацій та кращих світових практик у сфері протидії розповсюдженню інфекційних хвороб. Організація додаткових ліжок для лікування коронавірусної хвороби (COVID-19) має здійснюватися без зменшення ліжкового фонду для лікування інших захворювань;
2) створити у закладах охорони здоров’я державної та комунальної власності тримісячний запас засобів індивідуального захисту та дезінфекційних засобів;
3) забезпечити інфекційні лікарні та інфекційні відділення лікарень двомісячним запасом лікарських засобів та медичних виробів, що використовуються для лікування коронавірусної хвороби (COVID-19);
4) розробити та затвердити алгоритм розгортання, а також передбачити ресурсне забезпечення (фінансове, кадрове, технологічне) тимчасових шпиталів, що надають медичну допомогу особам, хворим на коронавірусну хворобу (COVID-19), поза межами закладів охорони здоров’я, з урахуванням кількості підтверджених випадків коронавірусної хвороби (COVID-19) та потужностей закладів охорони здоров’я щодо госпіталізації таких осіб.
2.7. Запровадити заходи щодо належного біологічного та соціального захисту медичних працівників, покращення умов та оплати їх праці, зокрема:
1) забезпечити засобами індивідуального захисту працівників первинної ланки, закладів екстреної медичної допомоги та закладів охорони здоров’я для госпіталізації пацієнтів з коронавірусною хворобою (COVID-19);
2) забезпечити обов’язкове державне страхування на випадок захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) у разі інфікування медичного працівника у розмірі 15 прожиткових мінімумів для працездатної особи;

................
Перейти до повного тексту