- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПОСТАНОВА
Верховної Ради України
Про висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2024 рік
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2023, № 133, ст.736)
За результатами розгляду у першому читанні проекту Закону України про Державний бюджет України на 2024 рік (реєстр. № 10000), поданого Кабінетом Міністрів України, Верховна Рада України постановляє:
1. Схвалити висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2024 рік як Бюджетні висновки Верховної Ради України (додаються).
2. Кабінету Міністрів України підготувати проект Закону України про Державний бюджет України на 2024 рік до другого читання відповідно до Бюджетних висновків Верховної Ради України та подати його на розгляд Верховної Ради України у двотижневий строк з дня набрання чинності цією Постановою.
3. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.
Голова Верховної Ради України |
Р. СТЕФАНЧУК |
м. Київ 19 жовтня 2023 року № 3421-IX |
|
Схвалено
Постановою Верховної Ради України
від 19 жовтня 2023 року № 3421-IX
БЮДЖЕТНІ ВИСНОВКИ
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
1. При підготовці проекту Закону України про Державний бюджет України на 2024 рік до другого читання врахувати такі зміни:
1.1. В абзаці першому статті 14 законопроекту слова і цифри "пунктами 56 та 60 розділу VI" замінити словами і цифрами "з урахуванням особливостей, визначених пунктами 56, 59 та 60 розділу VI".
1.2. Частину третю статті 15 законопроекту виключити.
1.3. В абзаці другому частини четвертої статті 28 законопроекту слова "(з урахуванням вимог безпеки щодо захисних споруд цивільного захисту та військових об’єктів (споруд, будинків, позицій, казарм, складів, доріг тощо)" замінити словами "(з урахуванням вимог безпеки щодо захисних споруд цивільного захисту)".
1.4. Частину першу статті 30 законопроекту викласти в такій редакції:
"Стаття 30. Установити, що, як виняток з положень
статей 16 і
40 Бюджетного кодексу України, у 2024 році у разі залучення коштів, визначених пунктом 1 частини третьої
статті 15 Бюджетного кодексу України і не передбачених у переліку, затвердженому додатком № 8 до цього Закону, коштів, визначених пунктом 13 частини третьої
статті 29 Бюджетного кодексу України і не передбачених у додатку № 1 до цього Закону, коштів у рамках програм бюджетної підтримки Європейського Союзу (на підтримку швидкого відновлення України та здійснення заходів, передбачених відповідними угодами про фінансування з Європейським Союзом), не передбачених у додатку № 1 до цього Закону, такі кошти за рішенням Кабінету Міністрів України, погодженим з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету (яке може передбачати відкриття нових бюджетних програм, включаючи трансферти місцевим бюджетам), спрямовуються за спеціальним фондом державного бюджету відповідно на реалізацію проектів, програм та заходів, визначених пунктами 1 і 12 частини четвертої
статті 30 Бюджетного кодексу України, програм бюджетної підтримки Європейського Союзу (на підтримку швидкого відновлення України та здійснення заходів, передбачених відповідними угодами про фінансування з Європейським Союзом), включаючи здійснення заходів з відновлення України та ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації проти України".
1.5. У статті 35 законопроекту пункти 2, 3 і 4 замінити пунктом 2 такого змісту:
"2) залишку коштів, джерелом формування яких були доходи державного бюджету, визначені пунктом 1 частини другої
статті 24-2 Бюджетного кодексу України, що надійшли у попередні роки та не використані у 2023 році".
1.6. Статтю 35 законопроекту викласти в такій редакції:
"Стаття 35. Установити, що у 2024 році, як виняток з положень
статті 24-2 Бюджетного кодексу України, за рішенням Кабінету Міністрів України на фінансове забезпечення заходів, визначених:
1. Пунктом 1 частини четвертої статті 3 Закону України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України" (з відкриттям у разі потреби нової бюджетної програми для Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України), спрямовуються кошти спеціального фонду державного бюджету, сформовані за рахунок:
1) залишку коштів, джерелом формування яких були надходження Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України, одержані за рахунок запозичень, залучених під державні гарантії у попередні роки;
2) залишку коштів, джерелом формування яких були надходження спеціального фонду державного бюджету, передбачені на здійснення заходів, визначених пунктом 4 частини третьої
статті 24-2 Бюджетного кодексу України:
який утворився на 1 січня 2021 року та не використаний у 2021 і 2022 роках на фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм і у 2023 році на оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів, будівництво та реконструкцію об’єктів інфраструктури суб’єктів господарювання залізничного транспорту державного сектору економіки;
який утворився на 1 січня 2022 року та не використаний у 2022 році на оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізацію залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень і у 2023 році на оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів, будівництво та реконструкцію об’єктів інфраструктури суб’єктів господарювання залізничного транспорту державного сектору економіки;
який утворився на 1 січня 2023 року та не використаний у 2023 році на оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів, будівництво та реконструкцію об’єктів інфраструктури суб’єктів господарювання залізничного транспорту державного сектору економіки та на фінансове забезпечення заходів функціонування і розвитку внутрішніх водних шляхів та інфраструктури внутрішнього водного транспорту;
3) залишку коштів, джерелом формування яких були надходження спеціального фонду державного бюджету, передбачені на здійснення заходів, визначених пунктом 4 частини третьої
статті 24-2 Бюджетного кодексу України, що утворився на 1 січня 2024 року за рахунок коштів, не використаних у 2023 році на оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів, будівництво та реконструкцію об’єктів інфраструктури суб’єктів господарювання залізничного транспорту державного сектору економіки, на фінансове забезпечення заходів з розвитку аеродромної інфраструктури, у тому числі завершення будівництва, реконструкції аеродромної та енергетичної інфраструктури, задіяної у забезпеченні належного функціонування Міжнародного аеропорту "Львів" імені Данила Галицького, та фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм відповідно до
статті 30 Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік";
4) залишку коштів, джерелом формування яких були надходження спеціального фонду державного бюджету, передбачені на здійснення заходів, визначених пунктами 1, 2, 3 та 5 частини третьої
статті 24-2 Бюджетного кодексу України, що утворився на 1 січня 2024 року.
2. Пунктом 2 частини четвертої статті 3 Закону України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України", кошти спеціального фонду державного бюджету, сформовані за рахунок залишку коштів, джерелом формування яких були надходження спеціального фонду державного бюджету, передбачені на здійснення заходів, визначених пунктом 2 частини третьої
статті 24-2 Бюджетного кодексу України, що утворився на 1 січня 2024 року (у разі потреби з відкриттям нових бюджетних програм, включаючи трансферти місцевим бюджетам), спрямовуються на субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів, що мають на меті відновлення штучних споруд, які перебувають в аварійному стані, який підтверджено за результатами їх обстеження, проведеного відповідно до
статті 39-2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
1.7. Законопроект доповнити статтею 40 такого змісту:
"Стаття 40. Установити, що у 2024 році, як виняток з положень пункту 3 частини першої
статті 90 Бюджетного кодексу України, фінансове забезпечення бюро судово-медичної експертизи до завершення передачі їх цілісних майнових комплексів з комунальної у державну власність або до завершення процедури реорганізації (ліквідації) комунальних закладів здійснюється з обласних бюджетів та бюджету міста Києва".
1.8. Абзац шістнадцятий пункту 3 розділу "Прикінцеві положення" законопроекту виключити.
1.9. Абзац сімнадцятий пункту 3 розділу "Прикінцеві положення" законопроекту виключити.
1.10. Пункт 3 розділу "Прикінцеві положення" законопроекту доповнити абзацом такого змісту:
"частини першої
статті 101 Закону України "Про електронні комунікації" від 16 грудня 2020 року № 1089-IX".
1.11. Збільшити доходи загального фонду проекту державного бюджету на 2024 рік у додатку № 1 до законопроекту за кодом 11020000 "Податок на прибуток підприємств" на 9.900.000 тис. грн (з урахуванням стану розгляду і прийняття Верховною Радою України проекту Закону України про внесення зміни до підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування банків за реєстр. № 9656-д), зменшивши на таку саму суму фінансування загального фонду проекту державного бюджету на 2024 рік у додатку № 2 до законопроекту за кодом 401000 "Запозичення", граничний обсяг дефіциту загального фонду проекту державного бюджету на 2024 рік, граничний обсяг державного боргу на 31 грудня 2024 року (з уточненням відповідних підсумкових показників у цих додатках та статтях 1 і 5 законопроекту).
1.12. Внести такі зміни до видатків проекту державного бюджету на 2024 рік у додатку № 3 до законопроекту (з уточненням відповідних підсумкових показників у цьому додатку та внесенням відповідних змін до додатків № 5 і № 7 до законопроекту) за загальним фондом:
1.12.1. збільшити видатки споживання за бюджетною програмою "Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя" (код 0501020) на 52.428,6 тис. грн (з них оплата праці - на 42.825,8 тис. грн) для Вищої кваліфікаційної комісії суддів України та видатки споживання за бюджетною програмою "Забезпечення засад функціонування незалежної судової влади" (код 5981010) на 9.727,7 тис. грн (з них комунальні послуги та енергоносії - на 1.973 тис. грн), зменшивши видатки розвитку за бюджетною програмою "Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя" (код 0501020) на 62.156,3 тис. грн;
1.12.2. збільшити видатки розвитку за бюджетною програмою "Наукова і науково-технічна діяльність закладів вищої освіти та наукових установ" (код 2201040) на 94.488,9 тис. грн та зменшити на таку саму суму видатки споживання за цією бюджетною програмою;
1.12.3. збільшити видатки за бюджетною програмою "Надання освіти закладами загальної середньої освіти державної форми власності та освітніх послуг державною установою для осіб, які перебувають у закладах охорони здоров’я" (код 2201100) на 154.647,5 тис. грн (у тому числі видатки споживання - на 152.147,5 тис. грн (з них оплата праці - на 118.578,2 тис. грн, комунальні послуги та енергоносії - на 429,5 тис. грн), видатки розвитку - на 2.500 тис. грн), видатки споживання за бюджетною програмою "Забезпечення діяльності Національного центру "Мала академія наук України", надання позашкільної освіти державними закладами позашкільної освіти, заходи з позашкільної роботи, проведення всеукраїнських та міжнародних олімпіад у сфері освіти" (код 2201120) на 28.921,6 тис. грн, видатки споживання за бюджетною програмою "Здійснення методичного та аналітичного забезпечення діяльності закладів освіти" (код 2201170) на 20.000 тис. грн (з них оплата праці - на 16.393,5 тис. грн), видатки розвитку за бюджетною програмою "Загальнодержавні заходи у сфері освіти" (код 2201260) на 56.412,9 тис. грн, зменшивши видатки розвитку за бюджетною програмою "Фонд розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти" (код 2201140) на 259.982 тис. грн;
1.12.4. зменшити видатки розвитку загалом у сумі 384.345,2 тис. грн за такими бюджетними програмами: "Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя" (код 0501020) - на 237.843,7 тис. грн, "Здійснення прокурорської діяльності, підготовка та підвищення кваліфікації працівників органів прокуратури" (код 0901010) - на 119.200 тис. грн, "Ведення лісового і мисливського господарства, охорона і захист лісів в лісовому фонді" (код 2709060) - на 8.644,9 тис. грн, "Управління та випробування космічних засобів" (код 6381050) - на 18.656,6 тис. грн; при цьому збільшити видатки споживання за бюджетною програмою "Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам" (код 2211190) на 384.345,2 тис. грн;
1.12.5. збільшити видатки споживання за бюджетною програмою "Керівництво та управління у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення" (код 2308010) на 5.111,1 тис. грн (з них оплата праці - на 4.189,4 тис. грн) та зменшити видатки розвитку за бюджетною програмою "Реалізація програми державних гарантій медичного обслуговування населення" (код 2308060) на 5.111,1 тис. грн;
1.12.6. найменування бюджетної програми за кодом 2501450 викласти в такій редакції: "Оздоровлення і відпочинок дітей, які потребують особливої уваги і підтримки, в дитячих оздоровчих таборах МДЦ "Артек", ДЦ "Молода гвардія" і в дитячих закладах, що містяться в Державному реєстрі майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей";
1.12.7. збільшити видатки споживання за бюджетною програмою "Керівництво та управління діяльністю у зоні відчуження" (код 2708010) на 2.096 тис. грн (при цьому збільшити видатки на оплату праці на 4.838,6 тис. грн) та скоротити видатки розвитку у сумі 2.096 тис. грн за цією бюджетною програмою;
1.12.8. зменшити видатки розвитку за бюджетною програмою "Фонд розвитку закладів загальнодержавного значення, в тому числі їх будівництво" (код 3801280) на 573.884 тис. грн (у частині видатків на реконструкцію першої черги Меморіального комплексу пам’яті жертв Голодоморів в Україні з будівництвом другої черги Національного музею "Меморіал жертв Голодомору" Меморіального комплексу пам’яті жертв Голодомору в Україні) та збільшити на таку саму суму видатки споживання за бюджетною програмою "Соціальний захист осіб з інвалідністю" (код 2507110) для забезпечення окремих категорій громадян, передусім інвалідів із числа військовослужбовців, які втратили функціональні можливості кінцівки або кінцівок, виробами підвищеної функціональності;
1.12.9. збільшити видатки розвитку за бюджетною програмою "Утилізація твердого ракетного палива" (код 6381120) на 376.029,3 тис. грн та зменшити на таку саму суму видатки за бюджетною програмою "Резервний фонд" (код 3511030);
1.12.10. зменшити видатки за бюджетною програмою "Керівництво та управління у сфері економічної безпеки" (код 6491010) на 409.076 тис. грн (у тому числі видатки споживання - на 321.076 тис. грн (з них оплата праці - на 171.065,6 тис. грн), видатки розвитку - на 88.000 тис. грн), збільшивши видатки розвитку за бюджетною програмою "Керівництво та управління у сфері митної політики" (код 3506010) на 20.582,2 тис. грн і передбачивши Міністерству фінансів України (для Державної митної служби України) видатки розвитку за новою бюджетною програмою "Реалізація заходів з облаштування пунктів пропуску залізничного сполучення" у сумі 388.493,8 тис. грн.
2. Кабінету Міністрів України при підготовці проекту Закону України про Державний бюджет України на 2024 рік до другого читання:
2.1. Уточнити положення та показники законопроекту з урахуванням стану розгляду і прийняття Верховною Радою України проекту Закону України про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України (реєстр. № 10037), зокрема щодо:
2.1.1. зарахування у 2024 році, як виняток з положень пункту 1 частини другої
статті 29 та пункту 1 частини першої
статті 64 Бюджетного кодексу України, податку на доходи фізичних осіб (крім податку, визначеного пунктом 1-1 частини другої
статті 29 цього Кодексу, та податку від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу), що сплачується (перераховується) згідно з
Податковим кодексом України на відповідній території України (крім території міст Києва та Севастополя), до загального фонду державного бюджету у розмірі 21 відсоток, до загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад - у розмірі 64 відсотки;
2.1.2. зупинення на 2024 рік дії
статей 98 і
99 Бюджетного кодексу України щодо передачі реверсної дотації з місцевих бюджетів до державного бюджету;
2.1.3. розподілу частини додаткової дотації на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації, для компенсації зменшення ресурсів загального фонду місцевих бюджетів у 2024 році порівняно з 2021 роком у зв’язку із зарахуванням у 2024 році частини податку на доходи фізичних осіб від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу, що сплачується (перераховується) згідно з
Податковим кодексом України на відповідній території України, до спеціального фонду державного бюджету.
................Перейти до повного тексту