1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПОСТАНОВА
Верховної Ради України
Про попередній звіт Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування можливих порушень законодавства України у сфері отримання, розподілу, транспортування, зберігання, використання за цільовим призначенням гуманітарної та іншої допомоги, а також неефективного використання державного майна, яке може бути використане для тимчасового розміщення внутрішньо переміщених осіб та забезпечення інших потреб держави
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2023, №№ 115-117, ст.511)
Заслухавши та обговоривши попередній звіт Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування можливих порушень законодавства України у сфері отримання, розподілу, транспортування, зберігання, використання за цільовим призначенням гуманітарної та іншої допомоги, а також неефективного використання державного майна, яке може бути використане для тимчасового розміщення внутрішньо переміщених осіб та забезпечення інших потреб держави, Верховна Рада України постановляє:
1. Попередній звіт Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування можливих порушень законодавства України у сфері отримання, розподілу, транспортування, зберігання, використання за цільовим призначенням гуманітарної та іншої допомоги, а також неефективного використання державного майна, яке може бути використане для тимчасового розміщення внутрішньо переміщених осіб та забезпечення інших потреб держави (далі - Тимчасова слідча комісія), взяти до відома (додається).
2. Направити попередній звіт Тимчасової слідчої комісії Президенту України, Прем’єр-міністру України.
3. Направити попередній звіт Тимчасової слідчої комісії Кабінету Міністрів України, Раді національної безпеки і оборони України, Міністерству оборони України, Міністерству соціальної політики України, Міністерству внутрішніх справ України, Офісу Генерального прокурора, Службі безпеки України, Державному бюро розслідувань, Національному антикорупційному бюро України, Національній поліції України, Національному агентству з питань запобігання корупції, Бюро економічної безпеки України, Фонду державного майна України, начальникам обласних військових адміністрацій та Київської міської військової адміністрації, головам міських рад обласних центрів та міста Києва для розгляду в межах компетенції і відповідного реагування.
4. Кабінету Міністрів України, Раді національної безпеки і оборони України, Міністерству оборони України, Міністерству соціальної політики України, Міністерству внутрішніх справ України, Офісу Генерального прокурора, Службі безпеки України, Державному бюро розслідувань, Національному антикорупційному бюро України, Національній поліції України, Національному агентству з питань запобігання корупції, Бюро економічної безпеки України, Фонду державного майна України, начальникам обласних військових адміністрацій та Київської міської військової адміністрації, головам міських рад обласних центрів та міста Києва поінформувати Верховну Раду України про результати розгляду попереднього звіту Тимчасової слідчої комісії у двотижневий строк.
5. Опублікувати висновки Тимчасової слідчої комісії у газеті "Голос України", а також оприлюднити на офіційному веб-сайті Верховної Ради України.
6. Звіт Тимчасової слідчої комісії про виконану роботу заслухати на пленарному засіданні Верховної Ради України до 20 вересня 2023 року.
7. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.

Голова Верховної Ради України

Р. СТЕФАНЧУК

м. Київ
11 квітня 2023 року
№ 3044-IX


Додаток
до Постанови Верховної Ради України
від 11 квітня 2023 року № 3044-IX
ПОПЕРЕДНІЙ ЗВІТ
Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування можливих порушень законодавства України у сфері отримання, розподілу, транспортування, зберігання, використання за цільовим призначенням гуманітарної та іншої допомоги, а також неефективного використання державного майна, яке може бути використане для тимчасового розміщення внутрішньо переміщених осіб та забезпечення інших потреб держави
( Див. текст )
ВИСНОВКИ
Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування можливих порушень законодавства України у сфері отримання, розподілу, транспортування, зберігання, використання за цільовим призначенням гуманітарної та іншої допомоги, а також неефективного використання державного майна, яке може бути використане для тимчасового розміщення внутрішньо переміщених осіб та забезпечення інших потреб держави
Тимчасова слідча комісія Верховної Ради України з питань розслідування можливих порушень законодавства України у сфері отримання, розподілу, транспортування, зберігання, використання за цільовим призначенням гуманітарної та іншої допомоги, а також неефективного використання державного майна, яке може бути використане для тимчасового розміщення внутрішньо переміщених осіб та забезпечення інших потреб держави (далі - Тимчасова слідча комісія та/або Комісія), утворена відповідно до Постанови Верховної Ради України від 20 вересня 2022 року № 2603-IX, за результатами розслідування дійшла таких висновків:
1. Нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України, прийняті в 2022 році, які регламентують порядок ввезення, зберігання та розподілу гуманітарної допомоги, суперечать нормам Закону України "Про гуманітарну допомогу", а в окремих випадках - фактично скасовують дію норм цього Закону, що недопустимо з точки зору принципу правової визначеності та підпорядкованості за юридичною силою нормативно-правових актів виконавчої влади законам. Це призводить до відсутності належного контролю та породжує значну кількість корупційних ризиків на кожному окремому етапі надання гуманітарної допомоги.
Залишаються неврегульованими питання юридичного статусу донора, набувача, отримувача, повноважень координаційних і гуманітарних штабів, ведення належного обліку, звітності на всіх рівнях, відсутності інформації про потреби в гуманітарній допомозі та їх задоволення. Потребує врегулювання питання обмеження права військовозобов’язаних осіб на виїзд за межі України.
У зв’язку з цим необхідно вжити невідкладних заходів щодо:
приведення всіх нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України у сфері забезпечення гуманітарної допомоги в Україні в умовах воєнного стану у відповідність із чинним Законом України "Про гуманітарну допомогу";
визначення єдиного відповідального органу (координаційного штабу з питань гуманітарної допомоги), з вичерпним переліком державних органів виконавчої влади, на які покладено обов’язок здійснювати координацію з гуманітарним штабом;
розроблення відповідного механізму, регулювання діяльності, обов’язків та відповідальності всіх учасників, які залучені до сфери координації, обліку, звітності, розподілу, транспортування, зберігання, використання гуманітарної допомоги за цільовим призначенням;
врегулювання, за необхідності, шляхом внесення змін до чинного законодавства, питання обмеження права військовозобов’язаних осіб на виїзд за межі України, затвердження проектів відповідних нормативних актів щодо вдосконалення функціонування системи "Шлях", у тому числі стосовно запровадження відповідальності за порушення порядку перетину державного кордону України, обміну інформацією, організації оперативного контролю взаємодії всіх органів виконавчої влади.
2. Закон України "Про гуманітарну допомогу" не відповідає вимогам сьогодення. В Україні відсутня єдина централізована скоординована система з формування потреби в гуманітарній допомозі набувачами, достовірних відомостей про осіб, які потребують допомоги, обсяг та види необхідної допомоги, що призводить до неефективного задоволення гуманітарних потреб потенційних набувачів та свідчить про потребу у реформуванні законодавства в зазначеній сфері.

................
Перейти до повного тексту