- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про облік інформації про шкоду, завдану особистим немайновим правам фізичних осіб внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України
Цей Закон визначає правові та організаційні засади створення та функціонування Системи обліку інформації про шкоду, завдану особистим немайновим правам фізичних осіб внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України, а також регулює правові відносини, пов’язані із створенням та функціонуванням Реєстру відомостей щодо дітей, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України.
Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
1) вимушене переміщення особи за межі України - вимушений виїзд з України внаслідок збройної агресії Російської Федерації за наявності статусу тимчасового захисту, його еквіваленту або іншого статусу, що надає захист в іноземних державах (крім Російської Федерації та Республіки Білорусь);
2) заходи з підтримки постраждалих осіб - система заходів правового та соціального захисту, надання соціальних послуг, протезування, надання медичної допомоги та медичних послуг, програми соціально-психологічної підтримки та реабілітації, грошова допомога, інші виплати, невідкладні проміжні репараційні заходи, інші заходи відновлювального характеру, передбачені законодавством України для забезпечення потреб та інтересів постраждалих осіб;
3) Реєстр відомостей щодо дітей, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - Реєстр відомостей щодо депортованих дітей), - інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних та надання реєстрової інформації про дітей, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України;
4) Система обліку інформації про шкоду, завдану особистим немайновим правам фізичних осіб внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України (далі - Система обліку інформації про шкоду), - автоматизована інформаційно-комунікаційна система, призначена для збирання, накопичення, зберігання, захисту, обліку, відображення, оброблення та надання інформації про:
фізичних осіб, зокрема депортованих або примусово переміщених дітей, особистим немайновим правам яких завдано шкоди внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України (далі - постраждалі особи);
шкоду, завдану особистим немайновим правам фізичних осіб внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України (далі - шкода, завдана особистим немайновим правам постраждалих осіб);
вжиті заходи з підтримки постраждалих осіб та обсяги видатків державного та місцевих бюджетів, бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, здійснених для вжиття таких заходів.
Стаття 2. Законодавство з питань обліку відомостей про депортацію або примусове переміщення дітей та шкоду, завдану особистим немайновим правам постраждалих осіб
1. Законодавство з питань обліку відомостей про депортацію або примусове переміщення дітей та шкоду, завдану особистим немайновим правам постраждалих осіб, складається з
Конституції України, цього Закону, інших законодавчих актів України та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
2. Якщо міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші норми, ніж ті, що передбачені законодавством України про облік відомостей про депортацію або примусове переміщення дітей та шкоду, завдану особистим немайновим правам постраждалих осіб, застосовуються норми міжнародного договору.
Стаття 3. Принципи здійснення обліку відомостей про депортацію або примусове переміщення дітей та шкоду, завдану особистим немайновим правам постраждалих осіб
1. Принципами здійснення обліку відомостей про депортацію або примусове переміщення дітей та шкоду, завдану особистим немайновим правам постраждалих осіб, є:
1) дотримання верховенства права;
2) забезпечення прав і свобод людини і громадянина;
3) неупередженість та об’єктивність;
4) відкритість, прозорість і системність діяльності щодо здійснення обліку відомостей про депортацію або примусове переміщення дітей та шкоду, завдану особистим немайновим правам постраждалих осіб.
Розділ II. РЕЄСТР ВІДОМОСТЕЙ ЩОДО ДЕПОРТОВАНИХ ДІТЕЙ
Стаття 4. Створення та функціонування Реєстру відомостей щодо депортованих дітей
1. Реєстр відомостей щодо депортованих дітей створюється з метою збору та фіксації інформації про дітей, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України.
2. Створення та функціонування Реєстру відомостей щодо депортованих дітей, зокрема його програмно-технічних засобів, здійснюються за рахунок коштів державного бюджету, коштів міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством.
3. Програмне забезпечення Реєстру відомостей щодо депортованих дітей є об’єктом права державної власності. Майнові права на таке програмне забезпечення належать державі в особі центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику.
4. Порядок створення, ведення, доступу до відомостей Реєстру відомостей щодо депортованих дітей затверджується Кабінетом Міністрів України.
5. Датою початку функціонування Реєстру відомостей щодо депортованих дітей є дата, визначена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, у рішенні про початок його функціонування, яке оприлюднюється на офіційному веб-сайті такого органу.
Стаття 5. Формування Реєстру відомостей щодо депортованих дітей
1. Об’єктом Реєстру відомостей щодо депортованих дітей є інформація про дітей, які були депортовані або примусово переміщені у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України.
Вимоги до переліку та обсягу відомостей, що вносяться до Реєстру відомостей щодо депортованих дітей, визначаються Кабінетом Міністрів України.
Джерелом інформації Реєстру відомостей щодо депортованих дітей є інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також від фізичних та юридичних осіб, про дітей, які були депортовані або примусово переміщені у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України.
Правоохоронні, розвідувальні та інші державні органи здійснюють передачу отриманої інформації про дітей, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України, до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику.
З метою забезпечення функціонування Реєстру відомостей щодо депортованих дітей його держатель може використовувати інформацію, що міститься у базах даних, створених неурядовими організаціями, а також міжнародними організаціями.
2. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованої Російською Федерацією території України, здійснює передачу відомостей про дітей, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України, до держателя. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, здійснює передачу інформації щодо таких дітей з інтегрованої міжвідомчої інформаційно-телекомунікаційної системи щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон України, до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, про фізичних осіб, які перетинають/перетинали державний кордон України.
Публічний реєстратор та створювач реєстрової інформації є посадовою особою центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, та здійснює створення та внесення даних до Реєстру відомостей щодо депортованих дітей.
3. Спосіб створення інформації, строки її внесення, порядок її верифікації, вимоги до ведення Реєстру відомостей щодо депортованих дітей, умови надання доступу до відомостей, що містяться в цьому Реєстрі, перелік його користувачів, їх права та обов’язки визначаються Порядком створення, ведення, доступу до відомостей, що містяться в Реєстрі відомостей щодо депортованих дітей, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
Стаття 6. Ведення та адміністрування Реєстру відомостей щодо депортованих дітей
1. Держателем Реєстру відомостей щодо депортованих дітей є центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику.
Держатель Реєстру відомостей щодо депортованих дітей забезпечує створення, функціонування та ведення Реєстру відомостей щодо депортованих дітей.
Держатель Реєстру відомостей щодо депортованих дітей має право доступу до відомостей, внесених до Реєстру відомостей щодо депортованих дітей, у повному обсязі.
Держатель Реєстру відомостей щодо депортованих дітей здійснює верифікацію таких відомостей.
Держатель Реєстру відомостей щодо депортованих дітей у межах повноважень, визначених цим Законом, має право отримувати інформацію, крім службової інформації та державної таємниці, від органів державної влади, зокрема шляхом інформаційної взаємодії між Реєстром відомостей щодо депортованих дітей та іншими державними інформаційними ресурсами, в електронній формі інформаційно-комунікаційними засобами з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства України з питань захисту інформації.
2. Доступ до Реєстру відомостей щодо депортованих дітей забезпечує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику.
За підключення та доступ до Реєстру відомостей щодо депортованих дітей, внесення відомостей до нього та користування ним плата не стягується. Інформація з Реєстру відомостей щодо депортованих дітей надається безоплатно з дотриманням вимог
Закону України "Про захист персональних даних".
Інформація, внесена до Реєстру відомостей щодо депортованих дітей, використовується органами державної влади, правоохоронними органами та державними органами спеціального призначення з правоохоронними функціями, посадові особи яких отримали відповідний доступ до Реєстру відомостей щодо депортованих дітей, під час здійснення ними повноважень, визначених законом.
Інформація з Реєстру відомостей щодо депортованих дітей надається держателем у формі витягу. Форма витягу з Реєстру відомостей щодо депортованих дітей затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику.
На підставі даних Реєстру відомостей щодо депортованих дітей може формуватися аналітична та статистична інформація (документація).
3. Мовою ведення Реєстру відомостей щодо депортованих дітей є державна мова.
4. Адміністратором Реєстру відомостей щодо депортованих дітей є державне підприємство, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику.
Адміністратор Реєстру відомостей щодо депортованих дітей здійснює заходи із створення, впровадження i супроводу програмного забезпечення Реєстру відомостей щодо депортованих дітей, є відповідальним за його технічне i технологічне забезпечення, за відображення реєстрової інформації, збереження та захист даних Реєстру відомостей щодо депортованих дітей, здійснює технічні та технологічні заходи із надання, блокування та анулювання доступу до Реєстру відомостей щодо депортованих дітей.
Адміністратор здійснює комплекс програмних, технологічних та організаційних заходів щодо захисту даних, що містяться в Реєстрі відомостей щодо депортованих дітей, від несанкціонованого доступу.
Стаття 7. Захист інформації в Реєстрі відомостей щодо депортованих дітей
2. Реєстр відомостей щодо депортованих дітей створюється з використанням програмного забезпечення, що забезпечує його сумісність i електронну інформаційну взаємодію в режимі реального часу з іншими інформаційно-комунікаційними системами.
3. Користування реєстровою інформацією, отриманою в порядку електронної інформаційної взаємодії між Реєстром відомостей щодо депортованих дітей та іншими інформаційно-комунікаційними системами, здійснюється в порядку та обсягах, визначених Кабінетом Міністрів України.
За відсутності можливості передачі даних із використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів електронна інформаційна взаємодія може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням відповідних комплексних систем захисту інформації, відповідність яких підтверджено результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством України.
4. Інформування суб’єктів інформаційної взаємодії і правоволодільців про порушення цілісності реєстрової інформації, її несанкціонованої обробки здійснюється відповідно до вимог
Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
5. Інформування правоволодільця про запити будь-яких осіб щодо інформації про нього, що зберігається в Реєстрі відомостей щодо депортованих дітей, її зміну або видалення за її зверненням здійснюється відповідно до даних, що містяться в Реєстрі відомостей щодо депортованих дітей.
Розділ III. СИСТЕМА ОБЛІКУ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ШКОДУ, ЗАВДАНУ ОСОБИСТИМ НЕМАЙНОВИМ ПРАВАМ ПОСТРАЖДАЛИХ ОСІБ
Стаття 8. Облік інформації про шкоду, завдану особистим немайновим правам постраждалих осіб
1. Підлягає обліку інформація про шкоду, завдану особистим немайновим правам постраждалої особи через:
1) смерть (загибель);
2) зникнення безвісти за особливих обставин, безвісну відсутність;
3) залишення дитини без піклування батьків, позбавлення дитини батьківського піклування, неможливість виконання батьками, іншими законними представниками дитини обов’язків щодо виховання та утримання дитини;
4) травму чи ушкодження здоров’я;
5) сексуальне насильство, пов’язане із збройною агресією Російської Федерації проти України;
6) катування, жорстоке, нелюдське або таке, що принижує гідність, поводження чи покарання;
7) насильницьке тримання під вартою, незаконне ув’язнення, полон, інші види позбавлення особистої свободи;
8) торгівлю людьми;
9) примусову працю;
10) примусове переміщення, депортацію, викрадення;
11) примусове переміщення, депортацію, викрадення, примусове усиновлення дітей;
12) внутрішнє переміщення, евакуацію;
13) вимушене переміщення за межі України;
14) вимушене переміщення за межі України з територій, на яких на момент виїзду велися бойові дії, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України, перелік яких визначений відповідно до законодавства України, або внаслідок пошкодження чи знищення житла внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, або після евакуації;
15) втрату доступу до медичної допомоги, медичних послуг, соціальних послуг, освітніх послуг;
16) інші порушення особистих немайнових прав у випадках, визначених законодавством України.
2. Підлягає обліку інформація про шкоду особистим немайновим правам осіб, завдану починаючи з 19 лютого 2014 року громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебували на території України.
3. Облік інформації про шкоду, завдану особистим немайновим правам осіб, здійснюється з урахуванням потреб та інтересів постраждалих осіб та недопущення дискримінації за будь-якою ознакою.
Стаття 9. Система обліку інформації про шкоду
1. Інформація включається до Системи обліку інформації про шкоду та обробляється з метою:
1) надання постраждалим особам інформації про завдану їм шкоду, яка консолідована в Системі обліку інформації про шкоду з інших публічних електронних реєстрів та інформаційних (автоматизованих), інформаційно-комунікаційних, комунікаційних і довідкових систем, реєстрів, банків даних та баз даних, яку вони можуть використати, зокрема, для захисту своїх прав та законних інтересів у визначений законодавством України спосіб;
................Перейти до повного тексту