- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про інформаційно-комунікаційну систему "Державний аграрний реєстр"
Цей Закон визначає правові, організаційні і фінансові засади створення та функціонування інформаційно-комунікаційної системи "Державний аграрний реєстр" з метою захисту прав та інтересів фізичних і юридичних осіб під час створення, зберігання, оброблення та використання реєстрової інформації у публічних електронних реєстрах.
Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
1) аналітична (моніторингова) інформація - знеособлена інформація, що оброблена або призначена для обробки на підставі реєстрової інформації та використовується з метою узагальнення та/або встановлення кількісних і якісних характеристик, загальних тенденцій, позитивних або негативних явищ (процесів) під час формування та реалізації державної аграрної політики, державної політики у сферах сільського господарства та з питань продовольчої безпеки держави;
2) витяг з інформаційно-комунікаційної системи "Державний аграрний реєстр" - документ, що формується безоплатно за допомогою програмних засобів ведення інформаційно-комунікаційної системи "Державний аграрний реєстр" та містить інформацію про суб’єкта, отриманої на основі критеріїв пошуку, зазначених у запиті на його формування, та підтверджує реєстрацію такого суб’єкта в інформаційно-комунікаційній системі "Державний аграрний реєстр";
3) інтероперабельність - технологічна сумісність технічних рішень, що використовуються для електронного обміну даними, взаємодії реєстрів, інформаційно-комунікаційних систем, електронно-інформаційних ресурсів та кадастрів (далі - електронні інформаційні ресурси), а також надання адміністративних та інших публічних послуг суб’єктам у сферах забезпечення формування та реалізації державної аграрної політики, державної політики у сферах сільського господарства та з питань продовольчої безпеки держави;
4) інформаційно-комунікаційна система "Державний аграрний реєстр" (далі - Державний аграрний реєстр) - інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, інтегрування, зберігання, захист, облік, відображення, оброблення, конфіденційність реєстрових даних, надання та використання реєстрової інформації, надання адміністративних та інших публічних послуг суб’єктам, електронний обмін даними у сферах забезпечення формування та реалізації державної аграрної політики, державної політики у сферах сільського господарства та з питань продовольчої безпеки держави;
5) компетентний орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, державну політику у сферах сільського господарства та з питань продовольчої безпеки держави;
6) користувачі Державного аграрного реєстру (далі - користувачі) - суб’єкти Державного аграрного реєстру, треті особи та отримувачі реєстрової інформації;
7) суб’єкти Державного аграрного реєстру (далі - суб’єкти) - користувачі, які є виробниками сільськогосподарської продукції, організаціями водокористувачів, суб’єктами агропромислового комплексу, що зареєструвалися у Державному аграрному реєстрі;
8) треті особи - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, центри надання адміністративних послуг, особи та організації з надання фінансових послуг, зокрема банки та інші фінансові установи, а також особи, залучені до надання суб’єктам державної підтримки, підтримки за рахунок коштів місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги чи іншої допомоги (підтримки).
2. Інші терміни вживаються у цьому Законі у значеннях, наведених у
Господарському кодексі України, законах України
"Про державну підтримку сільського господарства України",
"Про публічні електронні реєстри",
"Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах",
"Про інформацію",
"Про адміністративні послуги",
"Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги",
"Про організації водокористувачів та стимулювання гідротехнічної меліорації земель",
"Про доступ до публічної інформації",
"Про адміністративну процедуру".
Стаття 2. Регулювання відносин, що виникають при веденні Державного аграрного реєстру
1. Регулювання відносин, що виникають при веденні Державного аграрного реєстру, здійснюється відповідно до цього Закону,
Господарського кодексу України, законів України
"Про державну підтримку сільського господарства України",
"Про публічні електронні реєстри",
"Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги",
"Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "
Про інформацію",
"Про адміністративні послуги",
"Про захист персональних даних",
"Про стимулювання розвитку вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу", "
Про організації водокористувачів та стимулювання гідротехнічної меліорації земель",
"Про аграрні ноти",
"Про адміністративну процедуру", інших законів України та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Стаття 3. Принципи функціонування Державного аграрного реєстру
1. Державний аграрний реєстр функціонує на принципах:
єдності методології створення, ведення, адміністрування, реєстрації, взаємодії та припинення Державного аграрного реєстру;
об’єктивності, достовірності, актуальності та повноти відомостей у Державному аграрному реєстрі;
одноразовості реєстрації та недопущення повторного внесення ідентичної інформації;
відкритості, безоплатності та доступності відомостей Державного аграрного реєстру, законності їх одержання, поширення і зберігання;
відсутності дублювання відомостей інших реєстрів, кадастрів та інформаційних систем;
інтероперабельності Державного аграрного реєстру;
надання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, інформації з Державного аграрного реєстру з метою використання у статистичних цілях;
обов’язковості електронної інформаційної взаємодії Державного аграрного реєстру з іншими державними реєстрами, кадастрами, переліками, що містять відомості про користувачів, за допомогою прикладного програмного інтерфейсу та/або через систему електронної взаємодії електронних ресурсів шляхом забезпечення технологічної сумісності технічних рішень Державного аграрного реєстру з іншими державними реєстрами та кадастрами;
документування всіх відомостей Державного аграрного реєстру;
законності одержання, зберігання, оброблення та поширення (передачі) реєстрових даних та реєстрової інформації;
захищеності інформації Державного аграрного реєстру від несанкціонованого доступу, порушення цілісності відомостей Державного аграрного реєстру, його апаратного чи програмного забезпечення.
Стаття 4. Призначення Державного аграрного реєстру
1. Державний аграрний реєстр призначений для інформаційного забезпечення формування та реалізації державної аграрної політики, державної політики у сферах сільського господарства та з питань продовольчої безпеки держави, використовується для збирання, інтегрування, зберігання, оброблення, відображення, використання та надання інформації про користувачів за їхньою згодою, захисту такої інформації відповідно до
Закону України "Про захист персональних даних", а також для забезпечення електронної інформаційної взаємодії між фізичними особами, фізичними особами - підприємцями та юридичними особами, органами державної влади, органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг.
3. Ведення Державного аграрного реєстру здійснюється шляхом:
внесення відомостей про користувачів та змін до таких відомостей до Державного аграрного реєстру для забезпечення актуальності таких відомостей;
ведення обліку, оброблення та систематизації інформації про користувачів відповідно до цього Закону;
використання інформації Державного аграрного реєстру, в тому числі інформації, отриманої шляхом інформаційної взаємодії Державного аграрного реєстру з іншими державними реєстрами, кадастрами, переліками, для адміністрування заявок користувачів, а також документів дозвільного характеру;
відображення актуальних відомостей Державного аграрного реєстру в порядку його електронної інформаційної взаємодії з іншими державними реєстрами та кадастрами для забезпечення узгодженості даних.
Стаття 5. Правовий статус та джерела фінансування Державного аграрного реєстру
1. Державний аграрний реєстр є публічним електронним реєстром та функціонує на принципах, визначених цим Законом та
Законом України "Про публічні електронні реєстри".
2. Державний аграрний реєстр є державною власністю, складовою частиною Національного архівного фонду і підлягає зберіганню на постійній основі відповідно до законодавства.
3. Ведення Державного аграрного реєстру здійснюється державною мовою.
4. Електронна інформаційна взаємодія Державного аграрного реєстру з іншими електронними інформаційними ресурсами здійснюється безоплатно засобами системи електронної взаємодії електронних ресурсів. У разі відсутності технічної можливості передавати дані з використанням системи електронної взаємодії електронних ресурсів електронна інформаційна взаємодія суб’єктів електронної взаємодії здійснюється з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем з дотриманням вимог
статті 8 Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
5. Порядок електронної інформаційної взаємодії Державного аграрного реєстру з іншими електронними інформаційними ресурсами, структура та формат даних, що передаються та приймаються, визначаються компетентним органом, суб’єктами владних повноважень та іншими суб’єктами, які є держателями таких електронних інформаційних ресурсів, шляхом складання відповідних протоколів та/або договорів про електронну інформаційну взаємодію.
6. Електронна інформаційна взаємодія Державного аграрного реєстру з іншими державними реєстрами, кадастрами, переліками здійснюється у спосіб, що забезпечує доступ до таких реєстрів, кадастрів та переліків через Державний аграрний реєстр шляхом внесення до Державного аграрного реєстру реєстраційних та/або кадастрових номерів об’єктів відповідних реєстрів, кадастрів та переліків.
7. Створення та функціонування Державного аграрного реєстру здійснюються за рахунок коштів державного бюджету, коштів міжнародної технічної допомоги, коштів іноземних суб’єктів відносин, пов’язаних з персональними даними, та інших джерел, не заборонених законом.
Стаття 6. Джерела інформації Державного аграрного реєстру
1. Джерелами інформації Державного аграрного реєстру є дані, що вносяться користувачами, адміністратором або отримуються в порядку електронної інформаційної взаємодії з електронними інформаційними ресурсами.
2. Внесення інформації до Державного аграрного реєстру може здійснюватися також з використанням системи електронної взаємодії електронних ресурсів.
Стаття 7. Об’єкти Державного аграрного реєстру, реєстрові дані та реєстрова інформація
1. До об’єктів Державного аграрного реєстру належить інформація про суб’єктів.
2. До Державного аграрного реєстру вноситься така інформація (види реєстрових даних):
для суб’єктів - фізичних осіб та фізичних осіб - підприємців - прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);
для суб’єктів - юридичних осіб - повне найменування, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ (за наявності), прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) керівника юридичної особи або іншої особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, зокрема підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації;
контактні дані суб’єкта (номер телефону, адреса електронної пошти);
місцезнаходження суб’єкта (місцезнаходження юридичної особи або адреса місця проживання, за якою здійснюється зв’язок з фізичною особою - підприємцем, фізичною особою);
інформація про види діяльності суб’єкта та фактична адреса здійснення такої діяльності;
інша інформація, визначена порядком ведення та адміністрування Державного аграрного реєстру.
3. До джерел реєстрових даних може належати інформація, отримана в порядку електронної інформаційної взаємодії з іншими електронними інформаційними ресурсами та переліками у сферах забезпечення формування та реалізації державної аграрної політики, державної політики у сферах сільського господарства та з питань продовольчої безпеки держави.
4. Внесення інформації до Державного аграрного реєстру здійснюється шляхом формування заявок та/або подання документів в особистому електронному кабінеті з накладенням кваліфікованого електронного підпису.
5. Строки внесення інформації до Державного аграрного реєстру визначаються Кабінетом Міністрів України з урахуванням строків, передбачених
Законом України "Про адміністративну процедуру".
6. До реєстрової інформації Державного аграрного реєстру належить інформація, що створюється програмними засобами Державного аграрного реєстру на основі реєстрових даних, метаданих та іншої передбаченої цим Законом інформації або їх сукупності, у тому числі реєстрова інформація з Державного реєстру виробників сільськогосподарської продукції.
7. Реєстрова інформація є відкритою та підлягає оприлюдненню з урахуванням вимог, встановлених цим Законом,
Законом України "Про доступ до публічної інформації" щодо інформації про розпорядження бюджетними коштами та іншими законами України.
8. Реєстрова інформація про суб’єктів, які фактично отримали державну підтримку, підтримку за рахунок коштів місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги, грантів у сільському господарстві чи іншу допомогу (підтримку), підлягає оприлюдненню, крім: для фізичних осіб - реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта громадянина України, унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі, місця проживання, дати народження, номера рахунку в банківській чи іншій фінансовій установі, інформації про сплату податків та зборів; для юридичних осіб - номера рахунку в банківській чи іншій фінансовій установі, інформації про сплату податків та зборів.
9. Програмні засоби ведення Державного аграрного реєстру мають забезпечувати на підставі та за результатами оброблення реєстрової інформації:
формування окремих підсистем (розділів) Державного аграрного реєстру;
формування витягів з Державного аграрного реєстру;
формування аналітичної (моніторингової) інформації;
адміністрування заявок на надання державної підтримки, підтримки за рахунок коштів місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги, грантів у сільському господарстві чи іншої допомоги (підтримки);
надання адміністративних та інших публічних послуг суб’єктам.
10. Формування витягів з Державного аграрного реєстру здійснюється суб’єктами на підставі їхньої реєстрової інформації та/або третіми особами щодо реєстрової інформації про суб’єктів за згодою таких суб’єктів в обсягах, визначених відповідними суб’єктами.
Форми та порядок формування витягів з Державного аграрного реєстру, аналітичної (моніторингової) інформації, наборів реєстрових даних Державного аграрного реєстру визначаються Кабінетом Міністрів України.
Формування аналітичної (моніторингової) інформації здійснюється адміністратором, технічним адміністратором або користувачами.
Формування окремих підсистем (розділів) Державного аграрного реєстру забезпечується компетентним органом. Реєстрові дані підсистем (розділів) Державного аграрного реєстру є його реєстровими даними.
11. Користування Державним аграрним реєстром, формування та надання витягів із зазначеного реєстру здійснюються безоплатно.
12. Формування переліку наборів даних, що підлягають оприлюдненню (оновленню) у формі відкритих даних, з Державного аграрного реєстру здійснюється з урахуванням обмежень, визначених законодавством щодо оприлюднення персональних даних та інформації з обмеженим доступом, у тому числі інформації, що містить комерційну таємницю.
13. Публічна інформація з Державного аграрного реєстру у формі відкритих даних підлягає оприлюдненню відповідно до
Закону України "Про доступ до публічної інформації".
14. Створювачами реєстрової інформації є суб’єкти.
15. Публічними реєстраторами Державного аграрного реєстру є посадові особи держателя Державного аграрного реєстру або особи, які перебувають у трудових відносинах з держателем та здійснюють внесення даних до Державного аграрного реєстру. Права та обов’язки публічних реєстраторів Державного аграрного реєстру визначаються
Законом України "Про публічні електронні реєстри" та порядком ведення та адміністрування Державного аграрного реєстру.
16. Оброблення та захист персональних даних у Державному аграрному реєстрі здійснюються відповідно до
Закону України "Про захист персональних даних".
17. Користування реєстровою інформацією здійснюється у порядку загального доступу, спеціального доступу та електронної інформаційної взаємодії між реєстрами відповідно до
Закону України "Про публічні електронні реєстри".
Розділ II. ОРГАНІЗАЦІЙНІ ОСНОВИ ВЕДЕННЯ, АДМІНІСТРУВАННЯ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО АГРАРНОГО РЕЄСТРУ
Стаття 8. Ведення та адміністрування Державного аграрного реєстру
1. Власником Державного аграрного реєстру, у тому числі його програмно-технічних засобів та виключних майнових прав на його програмне забезпечення, є держава в особі держателя Державного аграрного реєстру.
2. Держателем, адміністратором та технічним адміністратором Державного аграрного реєстру є компетентний орган.
3. Функції технічного адміністратора на підставі договору адміністратором Державного аграрного реєстру може здійснювати державне підприємство або державна установа, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, чи інша юридична особа публічного права.
4. Технічний адміністратор здійснює:
супроводження програмного забезпечення Державного аграрного реєстру;
збереження та захист даних Державного аграрного реєстру.
5. Ведення та адміністрування Державного аграрного реєстру забезпечуються компетентним органом.
6. Порядок ведення та адміністрування Державного аграрного реєстру, перелік інформації кожної підсистеми (розділу) Державного аграрного реєстру визначаються Кабінетом Міністрів України.
7. Інформування правоволодільця про внесення до Державного аграрного реєстру інформації про нього та належні йому майно, майнові, правові та інші спеціальні статуси та змін до такої інформації здійснюється в його особистому електронному кабінеті шляхом направлення повідомлення в електронній формі протягом 10 робочих днів з дня внесення відповідної інформації.
................Перейти до повного тексту