- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
аграрної політики
та продовольства України
15 лютого 2024 року
№ 431Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 квітня 2024 р.
за № 502/41847
ПОРЯДОК
ведення державного реєстру операторів ринку та їхніх потужностей
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру ведення державного реєстру операторів ринку та їхніх потужностей.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) державний реєстр операторів ринку та їхніх потужностей (далі - Реєстр) - інформаційно-комунікаційна система, що призначена для накопичення, зберігання та оброблення інформації про операторів ринку та їхні потужності;
2) технічний адміністратор Реєстру - державна установа, підприємство або організація, визначена Держпродспоживслужбою, що належить до сфери її управління і забезпечує в межах та обсягах, визначених договором, супровід, функціонування та адміністрування Реєстру.
II. Порядок ведення Реєстру
1. Власником Реєстру та виключних майнових прав на його програмне забезпечення є держава в особі Держпродспоживслужби, що забезпечує захист інформації в Реєстрі та контроль за нею відповідно до
Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
2. Основними завданнями функціонування Реєстру є:
1) ведення обліку операторів ринку та їхніх потужностей;
2) створення, збирання, одержання, зберігання, використання, розпорядження, поширення, охорона, захист інформації у сфері законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів з метою захисту життя, здоров’я та інтересів споживачів;
3) забезпечення електронної взаємодії між фізичними та юридичними особами, фізичними особами - підприємцями, органами державної влади, органами місцевого самоврядування з метою виконання визначених законодавством завдань пов’язаних із здійсненням державного контролю за діяльністю операторів ринку, які здійснюють виробництво та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження, виробництво та/або обіг харчових продуктів;
4) створення інформаційної бази для виявлення операторів ринку, які здійснюють виробництво та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження з використанням потужностей, що не мають експлуатаційного дозволу, або здійснюють виробництво та/або обіг харчових продуктів з використанням потужностей, що не зареєстровані, якщо обов’язковість отримання експлуатаційного дозволу або їх реєстрації встановлена
Законом;
5) забезпечення інформацією для визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю на підставі ризик-орієнтованого підходу щодо відповідності діяльності операторів ринку вимогам законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, які здійснюються Держпродспоживслужбою;
6) отримання, розгляд та опрацювання електронних документів, поданих заявниками, з автоматичною фіксацією часу надсилання та отримання, забезпечення цілісності та автентичності електронних документів;
7) систематизація та узагальнення інформації, перетворення її у формат, придатний для проведення подальшого аналізу;
8) забезпечення доступності інформації, яка міститься в Реєстрі, для осіб з інвалідністю згідно з вимогами ДСТУ ЕN 301549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) "Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ";
9) збереження, автоматичне резервування і відновлення інформації, внесеної до Реєстру, забезпечення безперебійного доступу до Реєстру.
3. Функціональними можливостями Реєстру забезпечується:
1) доступ зовнішніх користувачів до об’єктів Реєстру засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) (за наявності технічної можливості) або інших інформаційних ресурсів Держпродспоживслужби через електронний кабінет зовнішніх користувачів;
2) можливість надання інформації з Реєстру на запит заінтересованої особи через програмно-технічні засоби Реєстру;
3) подання засобами вебпорталу Держпродспоживслужби повідомлень про виявлені помилки в реєстровій інформації або роботі Реєстру;
4) автоматична фіксація дій авторизованих користувачів у Реєстрі;
5) здійснення пошуку та перегляду реєстрової інформації, групування об’єктів Реєстру та/або реєстрової інформації відповідно до заданих параметрів.
4. Реєстр створюється з використанням програмного забезпечення, яке забезпечує його сумісність і електронну інформаційну взаємодію у режимі реального часу з інформаційно-комунікаційною системою Держпродспоживслужби, іншими інформаційними системами та мережами, державними електронними інформаційними ресурсами, державними електронними реєстрами інших держателів публічних електронних реєстрів.
6. У разі відсутності технічної можливості передачі даних з використанням каналів зв’язку системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" інформаційна взаємодія суб’єктів інформаційних відносин може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням у них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
8. Створення та функціонування Реєстру здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, коштів міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законом.
9. Держателем та адміністратором Реєстру є Держпродспоживслужба, яка:
1) забезпечує здійснення організаційних заходів, пов’язаних із створенням та забезпеченням функціонування Реєстру;
2) визначає технічного адміністратора Реєстру;
3) здійснює контроль за функціонуванням та веденням Реєстру, інформує технічного адміністратора Реєстру про виявлені недоліки у його роботі, вносить пропозиції щодо їх усунення та вдосконалення роботи Реєстру;
4) здійснює фінансування заходів щодо створення, модернізації та технічної підтримки функціонування Реєстру;
5) надає роз’яснення щодо ведення Реєстру;
6) забезпечує методологічну підтримку, затверджує технічні вимоги та технічні завдання з розроблення та модернізації програмного забезпечення, а також погоджує пропозиції щодо розроблення та модернізації спеціального програмного забезпечення, що пропонується технічним адміністратором Реєстру;
7) забезпечує належне ведення Реєстру відповідно до вимог цього Порядку;
8) забезпечує обробку та проведення аналізу інформації, яка надходить засобами Порталу Дія (за наявності технічної можливості) або інших інформаційних ресурсів Держпродсподживслужби через електронний кабінет зовнішніх користувачів;
9) забезпечує надання та припинення доступу, визначає особливості доступу користувачів до об’єктів Реєстру.
10. Забезпечення виконання організаційних та технічних завдань щодо функціонування Реєстру покладається на адміністратора та технічного адміністратора Реєстру.
11. Технічний адміністратор Реєстру відповідно до укладеного договору забезпечує:
1) здійснення заходів із створення, впровадження та адміністрування Реєстру;
2) здійснення заходів з технічного та технологічного забезпечення (крім організації доступу до даних), забезпечення хостингу, обслуговування технічного комплексу Реєстру;
3) здійснення заходів із створення, модернізації, впровадження та супроводу програмного забезпечення Реєстру;
4) здійснення електронної інформаційної взаємодії з електронними інформаційними ресурсами органів державної влади та органів місцевого самоврядування, інших суб’єктів надання вихідних даних;
5) здійснення технічної взаємодії з іншими реєстрами;
6) здійснення заходів із кібербезпеки;
7) здійснення інших дій, визначених договором.
12. Реєстр ведеться в електронній формі державною мовою. У разі коли використання літер українського алфавіту призводить до спотворення інформації, можуть використовуватися латинські літери, розділові знаки та символи, арабські та римські цифри.
Реєстр функціонує у цілодобовому режимі, крім випадків проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням технічних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається технічним адміністратором Реєстру за умови згоди держателя Реєстру.
Інформація про проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Реєстру оприлюднюється на офіційному вебсайті Держпродспоживслужби за три календарних дні до дати проведення таких робіт, крім випадків, коли через терміновість проведення таких робіт своєчасне попередження неможливе, про що надсилається відповідне повідомлення.
13. Наповнення Реєстру здійснюється шляхом внесення передбачених
Законом та цим Порядком відомостей про операторів ринку та їхні потужності, на які отримано експлуатаційний дозвіл, або які зареєстровані, у випадках передбачених Законом.
14. Публічними реєстраторами Реєстру є посадові особи територіальних органів Держпродспоживслужби.
15. Створювачами реєстрової інформації Реєстру є посадові особи територіальних органів Держпродспоживслужби та/або оператори ринку.
16. Інформаційними джерелами, які є підставою для внесення інформації до Реєстру, передбаченої пунктом 18 цього розділу, є рішення територіального органу Держпродспоживслужби про видачу, анулювання, тимчасове припинення дії, переоформлення та поновлення дії експлуатаційного дозволу.
17. Інформаційними джерелами, які є підставою для внесення інформації до Реєстру, передбаченої пунктом 19 цього розділу, є рішення територіального органу Держпродспоживслужби про реєстрацію потужності або заява оператора ринку, подана засобами Порталу Дія (за наявності технічної можливості) або через інші електронні інформаційні ресурси територіального органу Держпродспоживслужби, підтверджена накладанням кваліфікованого електронного підпису оператора ринку.
18. Про операторів ринку та потужності, на які видано експлуатаційний дозвіл, у Реєстр вносяться такі відомості:
1) для юридичної особи - повне найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України;
для фізичної особи - підприємця, фізичної особи - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі - РНОКПП) або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності), задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування), за яким здійснюється зв’язок з особою;
2) вид оператора ринку за класифікацією суб’єктів господарювання, визначеною
Господарським кодексом України (суб’єкт мікро-, малого, середнього або великого підприємництва);
3) назва (опис) потужності;
4) реєстраційний номер потужності, який складається з таких елементів, які розділяються дефісом:
літери "а" - для експлуатаційного дозволу, виданого на необмежений строк, або літер "tа" - для тимчасового експлуатаційного дозволу;
двозначного літерного коду України (UA);
порядкового номера потужності, що присвоюється в арифметичній послідовності, яка починається з одиниці;
номера секції категорії потужності за видами господарської діяльності з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження згідно з додатком до цього Порядку;
................Перейти до повного тексту