- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
19.02.2024 № 26-24
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 березня 2024 р.
за № 435/41780
Про затвердження Типового положення про службу управління персоналом в органі місцевого самоврядування
1. Затвердити Типове положення про службу управління персоналом в органі місцевого самоврядування, що додається.
2. Генеральному департаменту з питань управління персоналом на державній службі та в органах місцевого самоврядування в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
4. Цей наказ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України від 02 травня 2023 року
№ 3077-IX "Про службу в органах місцевого самоврядування".
ПОГОДЖЕНО: Віце-прем’єр-міністр з відновлення України - Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Виконавчий директор Всеукраїнської асоціації громад Голова Спільного представницького органу об’єднань профспілок | О. Кубраков І. Слободяник Г. Осовий |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України
з питань державної служби
19 лютого 2024 року № 26-24
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 березня 2024 р.
за № 435/41780
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про службу управління персоналом в органі місцевого самоврядування
I. Загальні положення
1. Це Типове положення регулює питання діяльності служби управління персоналом в сільській, селищній, районній у місті (у разі створення), міській раді, її виконавчих органах, утворених зі статусом юридичної особи публічного права, районній, обласній раді.
До персоналу належать службовці місцевого самоврядування, виборні посадові особи місцевого самоврядування, працівники патронатної служби, працівники органів місцевого самоврядування, які виконують функції з обслуговування (далі - персонал).
3. Служба управління персоналом забезпечує здійснення повноважень керівника служби в органі місцевого самоврядування (далі - керівник служби) - сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті (у разі її утворення) ради, керуючого справами виконавчого комітету, керівника відповідного виконавчого органу сільської, селищної, районної у місті, міської ради, голови районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату.
4. Структурні підрозділи з питань персоналу (департаменти, управління, відділи, сектори тощо) утворюються сільським, селищним, міським головою в апараті ради, керівником відповідного виконавчого органу ради - у виконавчих органах ради.
Згідно з рішенням районної у місті (у разі створення), районної, обласної ради за пропозицією голови ради утворюється структурний підрозділ з питань персоналу або вводиться посада спеціаліста з питань персоналу у виконавчому апараті ради.
У разі доцільності сільський, селищний, міський голова, керівник відповідного виконавчого органу ради, голова районної у місті (у разі створення), районної, обласної ради замість структурного підрозділу з питань персоналу може запропонувати введення в штат відповідного апарату сільської, селищної, міської ради, виконавчого органу ради, виконавчого апарату районної, обласної ради посади спеціаліста з питань персоналу.
На період тимчасової відсутності спеціаліста з питань персоналу його повноваження можуть покладатися на іншого службовця місцевого самоврядування цього органу (апарату).
5. Чисельність служби управління персоналом установлюється з розрахунку загальної чисельності персоналу в органі місцевого самоврядування (апараті) та спроможності ефективного виконання нею основних завдань, функцій та реалізації прав, передбачених розділом II цього Типового положення. Якщо загальна чисельність персоналу в органі місцевого самоврядування (апараті) становить менше 20 осіб, то обов’язки служби управління персоналом можуть бути покладені на одного з службовців місцевого самоврядування цього органу (апарату).
6. Посадова інструкція спеціаліста з питань персоналу затверджується керуючим справами виконавчого комітету (апарату), керівником виконавчого органу ради.
7. У своїй діяльності служба управління персоналом керується
Конституцією України, Законами України
"Про місцеве самоврядування в Україні",
"Про службу в органах місцевого самоврядування", законодавством про працю України та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, актами Кабінету Міністрів України, рішеннями відповідної ради, актами керівників служби в Автономній Республіці Крим, а також нормативно-правовими актами Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим.
У своїй діяльності служба управління персоналом використовує акти, інформаційно-консультативні матеріали, методичні рекомендації центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері служби в органі місцевого самоврядування.
8. Структурні підрозділи, спеціалісти з питань персоналу можуть мати свої печатки.
II. Основні завдання, функції та права служби управління персоналом
1. Основними завданнями служби управління персоналом є:
1) добір службовців місцевого самоврядування та працівників органів місцевого самоврядування, які виконують функції з обслуговування, а також адаптація персоналу;
2) організація та ведення документації з питань управління персоналом в органі місцевого самоврядування;
3) планування та організація професійного розвитку службовців місцевого самоврядування та виборних посадових осіб місцевого самоврядування;
4) ефективне управління персоналом в органі місцевого самоврядування;
5) сприяння організаційному розвитку органу місцевого самоврядування;
6) здійснення консультативної підтримки відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, в яких їх утворено, а також підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідної територіальної громади та перебувають в управлінні відповідного органу місцевого самоврядування.
2. Служба управління персоналом відповідно до покладених на неї завдань:
1) інформує про вакансії на посади в органі місцевого самоврядування;
2) готує проєкт умов проведення конкурсу на відповідну посаду в органі місцевого самоврядування, включаючи спеціальні вимоги до осіб, які претендують на зайняття посади службовців місцевого самоврядування категорій "I", "II" і "III" з урахуванням методичних рекомендацій, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері служби в органах місцевого самоврядування;
3) розміщує у встановленому порядку на Єдиному порталі вакансій публічної служби, на офіційному вебсайті відповідної ради розпорядження (наказ) керівника служби про оголошення конкурсу на зайняття посад категорій "I", "II" і "III" та умови його проведення, а також інформацію про переможця (переможців) конкурсу або їх відсутність;
4) розглядає інформацію, подану кандидатами для участі у конкурсі на зайняття посад службовця місцевого самоврядування категорій "I", "II" і "III" в органі місцевого самоврядування, повідомляє кандидатів про результати розгляду поданої ними інформації для участі у конкурсі, результати розв’язання ситуаційних завдань, проведення співбесіди, допущення (недопущення) до наступного етапу конкурсу, а також здійснює інші заходи щодо організації конкурсного відбору відповідно до законодавства;
5) формує та веде кадровий резерв, зокрема здійснює облік та повідомляє про можливість зайняття посади в органі місцевого самоврядування кандидатів на посади службовців місцевого самоврядування, які мають відкладене право на зайняття посади в органі місцевого самоврядування;
6) організовує складання Присяги виборних посадових осіб і службовців місцевого самоврядування територіальної громади особою, яка вперше вступає на службу в органи місцевого самоврядування або призначається на посаду в орган місцевого самоврядування, що представляє іншу територіальну громаду, а також виборною посадовою особою для набуття нею повноважень;
7) здійснює заходи щодо адаптації персоналу, зокрема, новопризначеного персоналу з урахуванням рекомендацій, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері служби в органах місцевого самоврядування;
8) ознайомлює персонал з правилами внутрішнього службового розпорядку (правилами внутрішнього трудового розпорядку) органу місцевого самоврядування, посадовими інструкціями та іншими документами;
9) бере участь у підготовці проєктів рішень ради з питань управління персоналом;
................Перейти до повного тексту