1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
20.02.2024 № 281
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 березня 2024 р.
за № 368/41713
Про затвердження Порядку функціонування електронної системи забезпечення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства охорони здоров'я № 1003 від 11.06.2024 № 2101 від 16.12.2024 )
Відповідно до абзацу тринадцятого пункту 12 Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 725, пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 90), та з метою забезпечення здійснення безперервного професійного розвитку працівниками сфери охорони здоров’я, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок функціонування електронної системи забезпечення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, що додається.
2. Провайдерам заходів безперервного професійного розвитку протягом п’яти місяців з дня набрання чинності цим наказом забезпечити перереєстрацію в електронній системі забезпечення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 1003 від 11.06.2024 )
3. Департаменту цифрових трансформацій в охороні здоров’я (Дмитру Лук’янову) забезпечити:
1) подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
2) оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства охорони здоров’я України після здійснення державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Марію Карчевич.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр

В. Ляшко

ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України

Т.в.о. Міністра освіти і науки України

Голова Державної регуляторної
служби України

Голова Національної служби
здоров’я України

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини

Керівник Секретаріату Спільного
представницького органу сторони
роботодавців на національному рівні

Перший заступник Голови Спільного
представницького органу об’єднань профспілок




О. Вискуб

Є. Кудрявець


О. Кучер


Н. Гусак


Д. Лубінець



Р. Іллічов


О. Шубін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони
здоров’я України
20 лютого 2024 року № 281
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 березня 2024 р.
за № 368/41713
ПОРЯДОК
функціонування електронної системи забезпечення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм функціонування електронної системи забезпечення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я (далі - система), яка призначена для збереження інформації про провайдерів заходів безперервного професійного розвитку (далі - провайдери) та заходи безперервного професійного розвитку, обліку балів безперервного професійного розвитку та ведення особистого освітнього портфоліо працівників сфери охорони здоров’я відповідно до Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 725.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
електронний кабінет - персоніфікована вебсторінка або інтерфейс, за допомогою яких користувач відповідно до його прав доступу має можливість створювати, переглядати, обмінюватися інформацією та документами в системі відповідно до цього Порядку;
електронна картка заходу безперервного професійного розвитку (далі - картка заходу) - набір визначених цим Порядком даних у системі про конкретний захід, які пов’язані з ним шляхом використання в системі унікальних ідентифікаторів заходів;
електронна картка провайдера (далі - картка провайдера) - визначений набір даних у системі про конкретного провайдера, які пов’язані з ним шляхом використання унікальних ідентифікаторів в системі;
користувач - юридична особа, яка має намір бути провайдером, а також провайдери, які зареєстровані в системі і мають права доступу відповідно до цього Порядку.
учасник заходу безперервного професійного розвитку (далі - учасник заходу БПР) - працівник сфери охорони здоров’я, який бере участь у освітніх заходах неформальної освіти, які проводяться провайдером, зареєстрованим в систем.
Інші терміни вживаються у цьому Порядку у значенні, наведеному в Законах України "Основи законодавства України про охорону здоров’ я", "Про освіту", "Про вищу освіту", "Про професійний розвиток працівників", "Про фахову передвищу освіту", "Про захист персональних даних", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", постанові Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 725 "Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я".
( Абзац сьомий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 2101 від 16.12.2024 )
II. Функціональні можливості системи
1. Функціональні можливості системи впроваджуються з метою забезпечення:
1) автоматизації одержання, обробки і зберігання інформації та документів;
2) реєстрації користувачів в системі та їх доступу до електронного кабінету після проходження процедури електронної ідентифікації та автентифікації, у тому числі з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису;
3) збереження, автоматичне резервування і відновлення відомостей (даних), що внесені до системи, забезпечення безперебійного доступу до системи;
4) реєстрації заходів безперервного професійного розвитку, формування карток заходів та внесення до них змін;
5) подання, розгляду та надання результатів розгляду заперечень (скарг) користувачів на дії адміністратора;
6) забезпечення електронної інформаційної взаємодії системи з іншими електронними інформаційними ресурсами, що здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" з дотриманням Законів України "Про публічні електронні реєстри", "Про інформацію", "Про захист персональних даних", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах;
7) забезпечення достовірності та цілісності даних, зокрема персональних, шляхом застосування механізмів захисту інформації та упорядкованого доступу до неї;
8) здійснення пошуку та перегляду відомостей (даних) в системі з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних";
9) забезпечення можливості користувача створювати, оформляти, вносити або подавати інформацію (відомості) та електронні документи до системи через електронний кабінет;
10) отримання, опрацювання та розгляд адміністратором електронних документів, поданих користувачами;
11) автоматизована фіксація всіх дій користувачів системи (у тому числі з інформацією (даними), яка міститься в системі);
12) можливість внесення (реєстрація) інформації, відомостей (даних), у тому числі автоматичного внесення (реєстрація) відомостей (даних) до системи користувачами в межах прав доступу до системи;
13) можливість створення, перегляду, відправлення, прийняття, збирання, внесення, накопичення, обробки, використання, розгляду, зберігання, захисту, обліку та надання інформації у сфері безперервного професійного розвитку;
14) захисту даних від несанкціонованого доступу, знищення, модифікації шляхом здійснення організаційних і технічних заходів, впровадження засобів та методів технічного захисту інформації;
15) проведення автоматичного аналізу внесених даних щодо їх повноти, відповідності формату;
16) проведення процедур і заходів щодо здійснення контролю та верифікації відомостей (даних), моніторингу змін індивідуальних відомостей, захисту інформації, програмного забезпечення, в тому числі від несанкціонованого доступу;
17) управління правами доступу до інформації (відомостей та/або даних), електронних документів;
18) формування наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації";
19) надання інших електронних сервісів.
2. Система складається з таких модулів:
1) модуль для реєстрації користувачів та заходів безперервного професійного розвитку.
Цей модуль забезпечує виконання таких основних дій:
подання заяви про намір бути провайдером за формою, затвердженою МОЗ, та документів для реєстрації в системі користувача;
( Абзац третій підпункту 1 пункту 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 2101 від 16.12.2024 )
формування/створення картки провайдера;
реєстрація користувача в системі;
підписання з користувачем договору про надання послуг адміністратором;
формування переліку користувачів, зареєстрованих в системі;
формування/створення картки заходу;
реєстрація заходу безперервного професійного розвитку;
формування переліку заходів безперервного професійного розвитку;
внесення змін до відомостей про зареєстровані в системі заходи безперервного професійного розвитку;
внесення змін до відомостей про користувача;
обмеження доступу користувача в системі та припинення доступу користувача до електронного кабінету.
2) модуль для адміністрування та моніторингу користувачів та заходів безперервного професійного розвитку.
Цей модуль забезпечує виконання таких основних функцій:
внесення матеріалів за результатами заходу безперервного професійного розвитку у електронному кабінеті;
формування інформації для моніторингу проведених заходів БПР;
внесення до картки провайдера інформації за результатами проведеного моніторингу заходів БПР.
3) модуль подання та розгляду заперечень користувачів на дії адміністратора.
Цей модуль забезпечує виконання таких основних функцій:
подання заперечень користувачами на дії адміністратора;
розгляд заперечень користувачів адміністратором;
повідомлення адміністратором про результати розгляду заперечень користувачів, отримання користувачами повідомлень про результати розгляду заперечень на дії адміністратора.
4) модуль адміністрування системи.
Цей модуль забезпечує виконання таких основних функцій:
управління словниками, конфігураціями, службовими та інфраструктурними сервісами;
управління налаштуванням доступу для користувачів;
формування наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".
5) модуль службових сервісів.
Цей модуль забезпечує виконання таких основних функцій:
управління повідомленнями для користувачів;
налаштування функціоналу при роботі з кваліфікованим електронним підписом та удосконаленим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
3. Система збирає та обробляє інформацію про:
учасників заходів БПР (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, засоби зв’язку, освіта, місце роботи та займана посада, результати оцінювання за проходження заходу БПР);
лекторів/тренерів/доповідачів заходів БПР (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, засоби зв’язку, освіта, місце роботи, інші відомості, які містяться в особистому освітньому портфоліо);
провайдерів згідно із карткою провайдера;
заходи БПР згідно із карткою заходу;
сертифікати учасників заходів БПР (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) отримувача сертифіката, дати його видачі та номер сертифіката).
Дані, внесені до системи, обробляються з метою достовірного обліку інформації про:
проведення заходів безперервного професійного розвитку;
проходження заходів безперервного професійного розвитку працівниками сфери охорони здоров’я.
Обробка та захист персональних даних у системі здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних" та відповідно до пункту 13 Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 725.
6) ведення та оновлення системи здійснюються в електронній формі шляхом реалізації єдиної технологічної політики з урахуванням національних і галузевих стандартів у сфері інформаційних технологій та захисту персональних даних.
III. Режим роботи системи
1. Система функціонує у цілодобовому режимі, крім випадків проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням технічних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається технічним адміністратором.
2. Інформація про проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки системи публікується на вебсайті адміністратора системи за три календарних дні до дати проведення таких робіт, крім випадків, коли через терміновість проведення таких робіт своєчасне попередження неможливе.
3. Проведення профілактичних та/або планових технічних робіт з підтримки системи, крім усунення технічних та/або методологічних помилок, які блокують роботу системи, з 8-ої до 20-ої години у робочі дні забороняється.
4. Технічна підтримка користувачів системи відбувається відповідно до робочого графіка технічного адміністратора, що публікується на офіційному вебсайті адміністратора.
IV. Загальні вимоги до інформації та електронних документів, що містяться в системі
1. Створення, внесення, перегляд, надсилання, використання інформації, відомостей (даних) та електронних документів у системі, внесення змін та доповнень до них здійснюється користувачами в межах прав доступу до системи.
2. Інформація, відомості (дані) та електронні документи створюються та вносяться до системи українською мовою. У разі коли використання літер української абетки призводить до спотворення інформації, можуть використовуватися латинські літери, розділові знаки та символи, арабські та римські цифри.
3. Користувач під час внесення своїх ідентифікаційних даних до системи (у тому числі даних про юридичну особу, керівників та уповноважених осіб тощо), даних лекторів/тренерів/доповідачів, даних учасників заходів безперервного професійного розвитку перевіряє та підтверджує шляхом проставлення відмітки правильність внесених ним даних. За достовірність внесених користувачем до системи відомостей відповідає користувач.
4. Документообіг в системі здійснюється відповідно до вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. На електронні документи та відомості, що вносяться до системи, накладається кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису користувача відповідно до Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
5. Програмними засобами системи автоматично вносяться до журналу всі дії та/або події, що здійснюються в системі, зокрема внесення дати і часу створення, завантаження, надсилання, отримання відомостей, електронних документів, іншої інформації з ідентифікацією відправника та отримувача і будь-якої зміни та видалення даних, доступних в системі, за допомогою кваліфікованої електронної позначки часу.
Журнал всіх дій та/або подій, що здійснюються в системі, зберігається безстроково (крім випадків, коли законодавством встановлений інший строк зберігання даних). Інформація, що міститься в журналі, може бути отримана через систему у формі електронного документа.
6. Документи вносяться користувачем до системи відповідно до типу та розміру файлів, встановлених технічним адміністратором. Повідомлення про тип і розмір файлів здійснюється системою при заповненні користувачем відповідної інформації у картці провайдера або картці заходу.
7. Під час подання документів в електронній формі в системі з використанням електронного кабінету та внесення інформації (даних) до системи проводиться аналіз поданих/внесених даних щодо повноти, відповідності формату, логічності та достовірності, відповідності вимогам законодавства. Аналіз поданих/внесених даних щодо їх повноти проводиться шляхом перевірки заповнення всіх обов’язкових даних форм (полів).
Аналіз поданих/внесених даних щодо їх логічності проводиться шляхом порівняння поданих/внесених даних з метою встановлення їх відповідності та/або невідповідності даним, які містяться в системі (у тому числі у класифікаторах, довідниках, словниках), взаємозв’язків між внесеними даними, співставлення із сукупністю аналогічних даних, які містяться в системі, правильності арифметичних розрахунків.\
8. Аналіз поданих/внесених даних щодо їх достовірності проводиться шляхом порівняння, встановлення відповідності та підтвердження поданих/внесених даних з даними, що надходять шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційними системами та державними електронними інформаційними ресурсами.
У разі відсутності таких даних у інформаційних системах та державних інформаційних ресурсах, аналіз таких даних проводиться шляхом порівняння даних в електронній формі, що подані з використанням електронного кабінету.
9. Електронний документ, відомості, повідомлення, надіслані до електронного кабінету, вважаються отриманими користувачем, якщо вони сформовані з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" і є доступними в електронному кабінеті. Повідомлення про надходження документа відправляється автоматично програмними засобами системи на адресу електронної пошти користувача.
Підтвердженням надходження та доступності електронного документа, відомостей, повідомлення користувачу - є повідомлення про доставку в текстовому форматі в електронному кабінеті. Повідомлення про доставку містить дату та час доставки електронного документа, відомостей користувачу електронного кабінету.
Датою отримання електронного документа, відомостей, повідомлення є дата, зазначена у повідомленні про доставку. У разі коли доставка документа відбулася у неробочий час робочого дня або у неробочий день, датою отримання електронного документа/відомостей користувачем електронного кабінету вважається наступний робочий день.
V. Порядок доступу користувачів до системи, первинної електронної ідентифікації та авторизації користувачів в системі
1. Доступ користувача до системи здійснюється через електронний кабінет на вебсайті адміністратора.
2. Користувач для створення електронного кабінету в системі та проходження первинної електронної ідентифікації зазначає адресу електронної пошти та пароль для входу в електронний кабінет.
Після отримання автоматичного повідомлення про підтвердження реєстрації електронного кабінету на адресу електронної пошти, зазначеної при створенні електронного кабінету юридична особа, яка має намір бути провайдером, може подати заяву та документи для реєстрації в системі.
3. Авторизація в системі користувача здійснюється з використанням адреси електронної пошти та паролю входу в електронний кабінет, зазначених при проходженні первинної електронної ідентифікації або у разі зміни - при проходженні останньої авторизації.
4. У разі зміни адреси електронної пошти, вказаної користувачем для ідентифікації та авторизації, користувач зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня внести відповідні зміни до своїх облікових даних в електронному кабінеті. У разі несвоєчасного внесення змін до облікових даних всі наслідки, спричинені таким невнесенням, покладаються на користувача.
VI. Порядок реєстрації користувачів в системі
1. Юридична особа, яка має намір бути провайдером, створює через електронний кабінет картку провайдера та подає заяву та документи в електронній формі згідно з переліком, визначеним пунктом 15 Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 725, з накладенням кваліфікованого електронного підпису.
2. Картка провайдера в системі містить таку інформацію:
повне найменування юридичної особи;
код згідно з ЄДРПОУ;
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), найменування посади керівника;
контактні дані керівника юридичної особи;
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), найменування посади осіб, яким користувач надає права доступу до системи та їх контактні дані;
адреса вебсайту, який буде використовуватися як сайт провайдера.

................
Перейти до повного тексту