- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ СТРАТЕГІЧНИХ ГАЛУЗЕЙ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
25.11.2024 № 163/2685
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 грудня 2024 року
за № 2035/43380
Про затвердження Методики визначення втрат підприємств, установ та організацій оборонно-промислового комплексу усіх форм власності внаслідок знищення та пошкодження їх майна у зв’язку зі збройною агресією Російської Федерації, а також упущеної вигоди від неможливості чи перешкод у провадженні господарської діяльності
1. Затвердити Методику визначення втрат підприємств, установ та організацій оборонно-промислового комплексу усіх форм власності внаслідок знищення та пошкодження їх майна у зв’язку зі збройною агресією Російської Федерації, а також упущеної вигоди від неможливості чи перешкод у провадженні господарської діяльності, що додається.
2. Управлінню економіки, фінансів та об’єктів державної власності Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаємо за собою.
Міністр з питань стратегічних галузей промисловості України | Герман СМЕТАНІН |
В. о. Голови Фонду державного майна України | Іванна СМАЧИЛО |
ПОГОДЖЕНО: В. о. Голови Державної регуляторної служби України | Олексій МИХАЙЛОВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства з питань
стратегічних галузей
промисловості України,
Фонду державного майна
України
25 листопада 2024 року
№ 163/2685
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 грудня 2024 року
за № 2035/43380
Методика
визначення втрат підприємств, установ та організацій оборонно-промислового комплексу усіх форм власності внаслідок знищення та пошкодження їх майна у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації, а також упущеної вигоди від неможливості чи перешкод у провадженні господарської діяльності
I. Основні положення
1. Відповідно до цієї Методики об’єктом оцінки збитку є економічні втрати підприємств, установ та організацій, у тому числі господарських товариств усіх форм власності, згідно з підпунктами 20 і 21 пункту 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року № 326 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2022 року № 951).
2. Ця Методика застосовується під час оцінки реальних збитків, завданих підприємствам, установам та організаціям, у тому числі господарських товариств усіх форм власності (далі — Підприємства ОПК), внаслідок втрати, руйнування або пошкодження їх майна у зв’язку зі збройною агресією Російської Федерації (далі — збройна агресія), оцінки упущеної вигоди від неможливості чи перешкод у провадженні господарської діяльності зазначеними суб’єктами господарювання, а також оцінки потреб у відновленні майна суб’єктів господарювання.
3. Ця Методика є обов’язковою для використання під час оцінки збитків, завданих постраждалим внаслідок збройної агресії, проведення судової експертизи (експертного дослідження), пов’язаної з оцінкою збитків, завданих постраждалим внаслідок збройної агресії. У разі якщо певні питання, пов’язані з оцінкою збитків, не врегульовано цією Методикою, застосовуються інші нормативно-правові акти з питань оцінки майна, що визначені такими згідно із
Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (далі — Закон), та оціночні процедури, що передбачені міжнародними та національними стандартами оцінки, міжнародною оціночною практикою. Необхідність та доцільність застосування інших нормативно-правових актів з питань оцінки майна обґрунтовується у звіті про оцінку збитків (висновку експерта).
4. Оцінка реальних збитків, завданих Підприємствам ОПК внаслідок збройної агресії, оцінка упущеної вигоди від неможливості чи перешкод у провадженні господарської діяльності Підприємствами ОПК, а також оцінка потреб у відновленні майна таких підприємств здійснюється відповідно до
Методики визначення шкоди та обсягу збитків, завданих підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності внаслідок знищення та пошкодження їх майна у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації, а також упущеної вигоди від неможливості чи перешкод у провадженні господарської діяльності, затвердженої наказом Міністерства економіки України, Фонду державного майна України від 18 жовтня 2022 року № 3904/1223, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02 грудня 2022 року за № 1522/38858, із особливостями, встановленими цією Методикою (далі — Методика визначення шкоди).
5. Датою оцінки є дата, на яку проводиться оцінка збитків. Дата оцінки встановлюється з урахуванням положень частини третьої
статті 225 Господарського кодексу України та є будь-якою датою, що передує або збігається з датою подання позову до суду (датою звернення до відповідного органу про компенсацію), але не раніше 23 лютого 2022 року. Оцінка збитків станом на дату оцінки, яка передує 23 лютого 2022 року, здійснюється згідно з вимогами
Закону, з дотриманням методичного регулювання оцінки майна, яке здійснюється національними стандартами оцінки та міжнародними стандартами оцінки, європейськими стандартами оцінки, нормами міжнародної оціночної практики, що склалася, за наявності вихідних даних та інформаційних джерел, необхідних для проведення оцінки.
6. У цій Методиці вживаються терміни в таких значеннях:
аварійний ремонт — позаплановий терміновий ремонт, необхідність виконання якого викликана конструктивними дефектами будівель, споруд та/або порушенням нормальної роботи об’єктів та/або обладнання (машини, механізми, устаткування та інше), дефектами ремонту та порушенням правил технічної експлуатації, що виникли внаслідок факторів збройної агресії і потребують оперативного виконання;
втрачений об’єкт (актив) — об’єкт (актив), право власності, яке може бути підтверджене законим власником, але його місцезнаходження та (або) незаконного володільця на дату оцінки встановити неможливо у зв’язку із крадіжкою, тимчасовою окупацією територій України, недбалим ставленням, іншими діями або бездіяльності третіх осіб, які не є законними власниками таких об’єктів (активів), внаслідок обставин, пов’язаних із збройною агресією;
демонтажні роботи (демонтаж) — особливий різновид будівельних робіт, що виконуються на пошкоджених або зруйнованих об’єктах (активах) з метою ліквідації (видалення) частини або всіх їх конструктивних елементів;
об’єкти ОПК — об’єкти підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, інші виробничі активи, які підлягають оцінці відповідно до цієї Методики;
техніка спеціального призначення (спецтехніка) — транспортні засоби, машини, механізми, які мають чітко визначене призначення, виготовлені з огляду на особливості сфери застосування для виконання певних операційних функцій.
7. Об’єктом оцінки шкоди і збитків у цій Методиці є такі об’єкти (активи) Підприємств ОПК:
нерухоме майно, в тому числі земельні ділянки, а також об’єкти розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення;
упущена вигода від користування земельними ділянками (збитки від неможливості користування);
рухоме майно, включаючи механізмами, устаткуванням, обладнанням та транспортними засобами;
техніка спеціального призначення;
товарно-матеріальні запаси;
технічна документація;
інші об’єкти (активи) Підприємств ОПК.
Ідентифікація об’єктів оцінки здійснюється відповідно до переліку активів, згідно із даними балансоутримувача, в розрізі складу об’єктів бухгалтерського обліку.
8. Оцінка шкоди та збитків, що проводиться відповідно до цієї Методики, здійснюється з такою метою:
визначення загальних розмірів та обсягів шкоди та збитків, завданих збройною агресією, для визначення загальних втрат та збитків Підприємств ОПК, прогнозування загальнодержавних або секторальних витрат на відновлення Підприємств ОПК, планування державної політики у відповідній сфері та визначення наявних потреб у відновленні, а також визначення обсягів компенсації постраждалим;
визначення розміру реальних збитків (у вартісному виразі), упущеної вигоди, витрат, необхідних для відновлення майна та майнових прав, що зазнали руйнівного впливу внаслідок збройної агресії, для цілей подання постраждалими заяв про компенсацію, а також подання позовів до судових інстанцій, зокрема міжнародних.
................Перейти до повного тексту