1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
06.11.2024 № 1252
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 листопада 2024 р.
за № 1808/43153
Про затвердження Порядку визначення та обладнання місць міжнародного поштового обміну
Відповідно до абзацу другого частини шостої та частини чотирнадцятої статті 233 Митного кодексу України, частини першої статті 29 Закону України "Про поштовий зв'язок" та абзацу тринадцятого підпункту 43 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2022 року № 1400), НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок визначення та обладнання місць міжнародного поштового обміну, що додається.
2. Установити, що тимчасово на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дня його припинення чи скасування для операторів поштового зв'язку, які мають місця міжнародного поштового обміну, що функціонують на день набрання чинності цим наказом:
допускається здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в міжнародних поштових відправленнях, у цих місцях міжнародного поштового обміну;
під час розгляду заяв цих операторів щодо зміни розташування місця міжнародного поштового обміну або визначення нового місця міжнародного поштового обміну не застосовуються вимоги щодо обладнання місць міжнародного поштового обміну системами відеоконтролю, а також надання посадовим особам митного органу та Державної митної служби України доступу до таких систем, встановлені цим Порядком. Після закінчення строку, зазначеного в абзаці першому цього пункту, подальший митний контроль та митне оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в міжнародних поштових відправленнях, здійснюється в цих місцях міжнародного поштового обміну за умови їх відповідності вимогам, встановленим цим Порядком.
3. Управлінню цифрового розвитку та поштового зв'язку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Сектору зовнішніх комунікацій забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства розвитку громад та територій України.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Тимура Ткаченка.

Віце-прем'єр-міністр
з відновлення України -
Міністр



Олексій КУЛЕБА

ПОГОДЖЕНО:

Міністр фінансів України

Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України

В.о. Голови Державної митної служби України

В.о. Голови Державної регуляторної служби України



Сергій МАРЧЕНКО


Олексій ВИСКУБ

Сергій ЗВЯГІНЦЕВ

Олексій МИХАЙЛОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства розвитку
громад та територій України
06 листопада 2024 року № 1252
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 листопада 2024 р.
за № 1808/43153
ПОРЯДОК
визначення та обладнання місць міжнародного поштового обміну
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру погодження Мінінфраструктури та Держмитслужбою визначених оператором поштового зв'язку (далі - оператор) місць міжнародного поштового обміну, а також вимоги до їх обладнання.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
електронна система обліку та зберігання - інформаційна система оператора, яка призначена для ведення обліку всіх категорій відправлень, що надходять у місця міжнародного поштового обміну (далі - ММПО), вивозяться з них, а також перебувають у місцях зберігання, та містить відомості про міжнародні поштові відправлення (далі - МПВ), які використовує оператор та митні органи;
електронна система обліку транспортних засобів - інформаційна система оператора, яка містить інформацію про в'їзд та виїзд автомобільного транспортного засобу, що здійснює перевезення депеш з МПВ до/з місця доставки товарів транспортними засобами, із зазначенням дати та часу в'їзду та виїзду, номерних знаків, ваги (з депешами), а також може містити інші відомості, визначені оператором;
місце зберігання міжнародних поштових відправлень - обладнане оператором у ММПО складське приміщення чи його відгороджена частина, призначене для окремого зберігання МПВ, які перебувають під митним контролем, та недопущення несанкціонованого вилучення товарів у МПВ з-під митного контролю;
місце розташування ММПО - фактична адреса розташування ММПО;
ММПО - визначені територія та приміщення, обладнані оператором для здійснення міжнародного поштового обміну МПВ, що приймаються для пересилання за межі України, доставляються в Україну або переміщуються територією України транзитом;
моніторинг відповідності - комплекс заходів, які здійснюються митницею, у зоні діяльності якої функціонує ММПО, та/або Держмитслужбою та забезпечують систематичний контроль за дотриманням оператором умов і вимог, визначених цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами, що визначають порядок та умови здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в МПВ;
оцінка відповідності - фактична перевірка митницею, у зоні діяльності якої планується розташування ММПО, відповідності оператора, територій, приміщень та обладнання для ММПО вимогам Митного кодексу України, цього Порядку, інших нормативно-правових актів, що визначають порядок та умови здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в МПВ;
підрозділ митного оформлення (далі - ПМО) - структурний підрозділ митниці, посадові особи якого здійснюють митні формальності щодо товарів, які переміщуються (пересилаються) у МПВ.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Митному кодексі України (далі - Кодекс), Законі України "Про поштовий зв'язок" (далі - Закон) та інших нормативно-правових актах, що регламентують порядок надання послуг поштового зв'язку та з питань митної справи.
3. Взаємодія Мінінфраструктури, Держмитслужби, митниці та операторів, у тому числі щодо надання інформації про прийняті рішення та висновки, передбачені цим Порядком, здійснюється з використанням засобів інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем та з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
Заява про погодження визначеного оператором ММПО та всі необхідні документи, передбачені цим Порядком, подаються в електронній формі в форматі PDF, збережені таким чином, що виключає можливість внесення до них будь-яких змін, та засвідчуються кваліфікованим або удосконаленим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, керівника оператора.
4. Інформація та документи, що були надані оператором до Мінінфраструктури, Держмитслужби та митниці щодо визначення ММПО, для внесення змін до наявних даних, не можуть без дозволу оператора розголошуватися чи передаватися третім особам, включаючи інші органи державної влади, крім випадків обміну інформації в порядку, визначеному Кодексом та іншими законами України.
II. Вимоги до облаштування та обладнання ММПО
1. Для здійснення митного та інших видів контролю товарів, що переміщуються (пересилаються) у МПВ, оператор на дату подання заяви про погодження визначеного оператором ММПО та протягом усього періоду функціонування ММПО забезпечує:
1) організацію та функціонування на прилеглій до ММПО території місця доставки товарів транспортними засобами (далі - місце доставки) відповідно до вимог, встановлених наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 646 "Про місця доставки товарів транспортними засобами", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 червня 2012 року за № 1052/21364 (далі - Наказ про місця доставки), з урахуванням особливостей, визначених цим Порядком.
Територія місця доставки, а також прилегла до ММПО територія мають бути забезпечені:
твердим покриттям;
освітленням ММПО та прилеглої до ММПО території згідно із встановленими санітарними нормами та правилами;
наявністю і функціонуванням системи відеоконтролю (далі - СВК), яка відповідає вимогам, визначеним у додатку 1 до цього Порядку;
наявністю рампи або естакади, або оглядового майданчика (за необхідності);
наявністю та функціонуванням контрольно-пропускної системи при в'їзді на територію ММПО та при виїзді з неї, обладнаної шлагбаумами.
Оператор з використанням електронної системи обліку транспортних засобів забезпечує ведення обліку транспортних засобів, які переміщують МПВ, при в'їзді та виїзді з місця доставки;
2) у приміщеннях (на території) ММПО:
цілодобову охорону, у тому числі функціонування охоронної сигналізації, у всіх приміщеннях, де перебувають або можуть перебувати товари під митним контролем;
функціонування протипожежної сигналізації та наявність засобів пожежогасіння в приміщеннях (на території), де перебувають або можуть перебувати товари під митним контролем;
наявність і функціонування СВК в приміщеннях (на території), де перебувають або можуть перебувати товари під митним контролем, з можливістю виведення інформації з неї в ПМО;
фіксування зображень СВК для виявлення несанкціонованого доступу до товарів, що перебувають під митним контролем;
ведення архіву відеозображень СВК;
наявність і функціонування матеріально-технічного обладнання у достатній для забезпечення діяльності ММПО кількості (навантажувально-розвантажувальних засобів; спеціального сертифікованого та повіреного електронного обладнання для зважування депеш і окремих МПВ; технічних засобів контролю, у тому числі тих, що дають змогу проводити неруйнівний контроль товарів з використанням скануючих систем (без розпакування МПВ). Вимоги до деякого обладнання місць міжнародного поштового обміну наведено у додатку 1 до цього Порядку;
наявність і функціонування каналів і засобів зв'язку, у тому числі захищених каналів зв'язку для виконання посадовими особами митних органів своїх повноважень;
наявність інформаційних, комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем для відстеження проходження МПВ протягом усього часу його переміщення від відправника до одержувача;
наявність та ведення електронної системи обліку та зберігання МПВ;
належні умови зберігання МПВ з метою уникнення випадків пошкодження, втрати чи несанкціонованого доступу до товарів у МПВ, що перебувають під митним контролем;
3) безпосередньо у приміщеннях ММПО:
наявність оглядових залів з місцями для проведення посадовими особами ПМО митного огляду з розпакуванням МПВ та облаштування їх достатньою кількістю обладнання та технічних засобів (оглядових столів, обладнання для розпакування/запакування відправлень, комп'ютерної техніки, пристроїв для зважування, інших технічних засобів контролю тощо);
наявність обладнаних місць зберігання МПВ (окремо для МПВ, що ввозяться в Україну, МПВ, призначених для вивезення за межі митної території України, МПВ, що переміщуються транзитом);
наявність окремих місць для здійснення обробки МПВ з товарами, що декларуються в усній формі на підставі товаросупровідних документів, та МПВ, у яких переміщуються товари, що підлягають письмовому декларуванню;
розмежування в ММПО напрямків руху МПВ під час проведення їх обробки (МПВ, що ввозяться в Україну; МПВ, призначених для вивезення за межі митної території України; МПВ, митне оформлення яких не завершено або завершено);
обладнання вікон у приміщеннях ММПО, у яких товари в МПВ зберігаються під митним контролем, з внутрішнього боку металевими ґратами;
можливість накладення не менше ніж двох засобів забезпечення (ідентифікації), які унеможливлюють проникнення в місця зберігання МПВ або вилучення МПВ із цих місць без пошкодження засобів забезпечення (ідентифікації), один з яких має належати митниці, другий - оператору;
4) постійне підтримання ММПО та прилеглої до ММПО території у належному санітарному та технічному стані.
2. Для здійснення в ММПО митного контролю та митного оформлення товарів в МПВ оператор відповідно до статті 556 Кодексу забезпечує безоплатне надання митним органам у тимчасове користування належно облаштованих службових та побутових приміщень, а також обладнання, засобів та каналів електронних комунікацій (у тому числі забезпечення можливості доступу до автоматизованої системи митного оформлення, мережі "Інтернет").
3. Оператор забезпечує безперешкодний доступ посадових осіб митниці, у зоні діяльності якої розміщується ММПО, до:
МПВ, депеш і транспортних засобів, що перебувають під митним контролем на території ММПО, у тому числі в місцях зберігання МПВ, а також до документів на них;
системи для відстеження проходження МПВ та електронної системи обліку та зберігання МПВ, електронної системи обліку транспортних засобів (у режимі перегляду);
СВК (у режимі перегляду).
Оператор забезпечує надання митниці, у зоні діяльності якої розміщується ММПО, та відповідному підрозділу Держмитслужби, на який покладено функцію здійснення моніторингу, віддаленого доступу до наявних відеокамер СВК, зазначених на схемі розміщення відеокамер, та архівів відеозображень.
На письмовий запит керівника митниці оператор надає митниці відеоінформацію з СВК на носіях, узгоджених із митницею, за період, зазначений у запиті.
III. Розгляд заяви про погодження ММПО
1. Для погодження визначеного ММПО оператор подає до Мінінфраструктури заяву про погодження визначеного оператором ММПО за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку (далі - Заява), у порядку, визначеному частиною другою статті 41 Закону України "Про адміністративну процедуру", а також документи та відомості, зазначені у пункті 3 цього розділу.
2. Оператор, який подає Заяву, має відповідати таким умовам:
включений до єдиного державного реєстру операторів поштового зв'язку та відповідає вимогам частини першої статті 29 Закону;
оператор не перебуває в процесі припинення;
оператор не перебуває у процедурі санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство, а також щодо оператора не відкрито провадження у справі про банкрутство;
наявні у оператора особи, зазначені у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, не мають не погашеної або не знятої в установленому законом порядку судимості за вчинення: контрабанди наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів чи прекурсорів або фальсифікованих лікарських засобів, кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності; кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг;
у оператора відсутня заборгованість з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;
до оператора, осіб, зазначених у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, та/або до іноземного оператора, зазначеного в договорі (договорах, угодах, контрактах, протоколах про наміри тощо) про обмін МПВ, який вказаний (які вказані) у пункті 4 розділу II Заяви, не застосовані спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) згідно із Законом України "Про санкції" та/або міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України;
на осіб, зазначених у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, у зв'язку з виконанням ними дій, пов'язаних із здійсненням митних формальностей щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення в інтересах такого оператора, протягом попередніх 365 днів, за які здійснюється оцінка відповідності оператора, не були накладені адміністративні стягнення за порушення митних правил (якщо постанови митних органів або рішення суду про накладення таких стягнень не були скасовані в установленому законом порядку), що належать до систематичних або серйозних порушень митних правил відповідно;
оператор має досвід здійснення діяльності в сфері пересилання МПВ та/або досвід здійснення діяльності в межах міжнародного ланцюга постачання товарів протягом календарного року, в якому проводиться оцінка відповідності оператора, та попередніх трьох календарних років;
оператор забезпечує наявність у себе:
особи (осіб), на яку (яких) покладено обов'язок щодо взаємодії з Мінінфраструктури, Держмитслужбою, митницею під час погодження визначеного оператором ММПО, функціонування ММПО, у тому числі щодо своєчасного інформування про внесення змін та/або доповнень у Заяву та/або документи, що подавались під час погодження визначеного оператором ММПО;
особи (осіб), відповідальної (відповідальних) за митні питання, та не менше двох осіб, уповноважених на декларування митним органам товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у МПВ.
3. До Заяви додаються такі документи та відомості:
засвідчені належним чином копії документів, що підтверджують право власності на об'єкти (будівлі, споруди, інженерно-технічні засоби та комунікації тощо) та прилеглу територію, на виробничих площах яких планується розташовування ММПО, або право користування ними, а також копії документів та/або відомості про державну реєстрацію прав на ці об'єкти в установленому порядку, у разі, якщо такі документи та/або відомості не містяться в інформаційно-комунікаційних системах держави;
засвідчені належним чином копії договорів (угод, контрактів, протоколів про наміри тощо) про обмін МПВ з іноземними операторами поштового зв'язку, за виключенням інформації, яка містить комерційну таємницю, а саме інформації про: тарифи, строки доставки, строки розрахунків, умови ексклюзивності надання послуг;
загальний план території, на якій розташовані приміщення ММПО, та план (плани) приміщень ММПО. Вимоги до оформлення загального плану території, на якій розташовані приміщення ММПО, та плану (планів) приміщень ММПО наведено в додатку 3 до цього Порядку;
технологія оброблення МПВ у ММПО зі схемами розмежування напрямків вхідних та вихідних МПВ;
копії технічних паспортів технічних засобів контролю (зокрема тих, які дають змогу проводити неруйнівний контроль товарів з використанням скануючих систем (без розпакування МПВ); обладнання СВК; обладнання для зважування МПВ (депеш з МПВ) на ММПО) та документів, що підтверджують їх технічний стан (повірку) на дату подання Заяви;
схема розміщення відеокамер, із зазначенням на ній кількості відеокамер та кутів їх огляду, затверджена керівником оператора;
інші документи та відомості, які оператор вважає необхідними для підтвердження його відповідності вимогам, зазначеним у пункті 2 цього розділу.
4. Мінінфраструктури здійснює попередній розгляд Заяви та документів у строк, що не перевищує 5 календарних днів з дня реєстрації Заяви, під час якого перевіряє:
правильність оформлення та повноту заповнення Заяви;
наявність документів, визначених пунктом 3 цього розділу, та фактичну наявність документів, зазначених у пункті 7 розділу II Заяви;
відповідність відомостей про державну реєстрацію оператора інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
відповідність відомостей щодо права оператора на визначення ММПО згідно із частиною першою статті 29 Закону;
відповідність відомостей щодо дотримання оператором вимог, визначених абзацами другим - сьомим пункту 2 цього розділу, зокрема відповідність відомостей щодо публічної діяльності оператора (підприємство здійснює свою діяльність та публічно висвітлює її на своєму офіційному вебсайті у спосіб, який дає змогу громадськості здійснювати моніторинг його діяльності, дізнаватися про виконувані оператором функції і послуги, що надаються, умови та строки їх надання, мережу, контрагентів, укладені договори, угоди, контракти, протоколи про наміри тощо, тарифи на послуги, умови оплати, зобов'язання, систему для відстеження проходження МПВ протягом усього часу його переміщення від відправника до одержувача, результати діяльності тощо);
відсутність факту перебування оператора в процесі припинення за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
відсутність факту перебування оператора у процедурі санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство чи факту відкриття провадження у справі про банкрутство згідно з Єдиним реєстром боржників;
відсутність фактів притягнення осіб, зазначених у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, до кримінальної відповідальності (наявність не погашеної або не знятої в установленому законом порядку судимості за вчинення: контрабанди наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів чи прекурсорів або фальсифікованих лікарських засобів, кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності; кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг) - за допомогою відповідних реєстрів МВС чи на підставі наданих оператором витягів з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості" відповідних осіб;
відсутність у оператора заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;
відсутність спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), застосованих до оператора та осіб, зазначених у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, та/або до іноземного оператора (операторів), зазначеного в договорі (договорах, угодах, контрактах, протоколах про наміри тощо) про обмін МПВ, який вказаний (які вказані) у пункті 4 розділу II Заяви, згідно із Законом України "Про санкції" та/або міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
За результатами попереднього розгляду Заяви та документів Мінінфраструктури у межах строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, приймає одне з таких рішень:
про попереднє погодження Мінінфраструктури визначеного оператором місця міжнародного поштового обміну, яке оформлюється за формою, наведеною в додатку 4 до цього Порядку, за підписом керівника Мінінфраструктури або особи, яка виконує його обов'язки. Про прийняте рішення Мінінфраструктури інформує Держмитслужбу шляхом надсилання листа, до якого додаються попереднє погодження Мінінфраструктури визначеного оператором ММПО, Заява та додані до неї документи. Про прийняте рішення Мінінфраструктури також інформує оператора листом;
про залишення Заяви оператора без руху з метою доопрацювання у випадку виникнення зауважень до Заяви та документів, які перевіряє Мінінфраструктури, про що інформує оператора протягом трьох робочих днів з дня отримання Заяви шляхом надсилання листа за підписом керівника Мінінфраструктури або особи, яка виконує його обов'язки, із зазначенням підстав залишення Заяви оператора без руху та строку усунення зауважень Мінінфраструктури;
про відмову в попередньому розгляді Заяви. Про прийняте рішення Мінінфраструктури інформує оператора шляхом надсилання листа за підписом керівника Мінінфраструктури або особи, яка виконує його обов'язки, із зазначенням підстав відмови, строку і порядку оскарження такого рішення.
5. Мінінфраструктури залишає Заяву оператора без руху з метою доопрацювання у разі, якщо:
Заяву та документи подано та/або оформлено з порушенням вимог, встановлених цим Порядком, зокрема, Заяву складено не за встановленою формою або підписано особою, яка не має на це повноважень;
до Заяви подано не всі документи, визначені пунктом 3 цього розділу та/або зазначені у пункті 7 розділу II Заяви;
Заява та документи містять відомості не в повному обсязі та/або відомості, зазначені у Заяві та/або поданих оператором документах, не узгоджуються між собою;
встановлено невідповідність оператора одній з умов, визначених абзацами другим - сьомим пункту 2 цього розділу.
З дня реєстрації Мінінфраструктури листа про залишення Заяви оператора без руху перебіг строку, визначеного абзацом першим пункту 4 цього розділу, зупиняється до дня реєстрації в Мінінфраструктури листа оператора про надання належним чином оформленої Заяви та/або документів.
Належним чином оформлена Заява та/або документи подані у строк, зазначений у листі Мінінфраструктури, в якому зазначено про прийняте рішення відповідно до абзацу чотирнадцятого пункту 4 цього розділу, є підставою для поновлення перебігу строку розгляду Заяви та прийняття рішення про попереднє погодження Мінінфраструктури визначеного оператором ММПО відповідно до абзацу тринадцятого пункту 4 цього розділу.
Мінінфраструктури відмовляє у розгляді Заяви у разі, якщо:
оператор не усунув зауваження, зазначені у листі Мінінфраструктури про залишення Заяви оператора без руху;
оператор є нерезидентом;
виявлено факт подання оператором недостовірних відомостей та/або підроблених документів та/або документів, одержаних незаконним шляхом;
встановлено відсутність у оператора права на визначення ММПО згідно із Законом.
6. Держмитслужба у строк, що не перевищує 5 календарних днів, здійснює в межах компетенції, встановленої цим пунктом, попередній розгляд надісланих документів. Перебіг строку розгляду починається з робочого дня, наступного за днем реєстрації Держмитслужбою листа Мінінфраструктури.
Під час попереднього розгляду документів Держмитслужба з використанням систем, що забезпечують функціонування електронних ресурсів митних органів, інших державних та єдиних реєстрів, а також інших інформаційних баз, перевіряє:
1) перебування оператора на обліку в митних органах згідно зі статтею 455 Кодексу;
2) наявність у оператора рішення митного органу, передбаченого Кодексом, на провадження митної брокерської діяльності;
3) відповідність оператора умовам, визначеним абзацами сьомим, восьмим, одинадцятим, дванадцятим пункту 2 цього розділу, зокрема:
відсутність спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), застосованих до оператора та осіб, зазначених у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, та/або до іноземного оператора (операторів), зазначеного в договорі (договорах, угодах, контрактах, протоколах про наміри тощо) про обмін МПВ, який вказаний (які вказані) у пункті 4 розділу II Заяви, згідно із Законом України "Про санкції" та/або міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України;
відсутність накладення на осіб, зазначених у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, у зв'язку з виконанням ними дій, пов'язаних із здійсненням митних формальностей щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення в інтересах такого оператора, протягом попередніх 365 днів, за які здійснюється оцінка відповідності оператора, адміністративних стягнень за порушення митних правил (якщо постанови митних органів або рішення суду про накладення таких стягнень не були скасовані в установленому законом порядку), що належать до систематичних або серйозних порушень митних правил відповідно.
Для визначення систематичних або серйозних порушень використовуються критерії, наведені у пункті 2 частини першої статті 14 Кодексу.
За результатами попереднього розгляду надісланих документів Держмитслужба приймає одне з таких рішень:
про залучення до розгляду митниці, у зоні діяльності якої планується розташування ММПО, шляхом надсилання Держмитслужбою митниці листа, до якого додаються лист Мінінфраструктури, попереднє погодження Мінінфраструктури визначеного оператором ММПО, Заява та додані до неї документи;
про запит щодо надання додаткових документів та/або інформації шляхом надсилання оператору листа за підписом керівника Держмитслужби або особи, яка виконує його обов'язки;
про відмову у розгляді Заяви та документів за результатами попереднього розгляду Заяви шляхом надсилання Держмитслужбою Мінінфраструктури листа за підписом керівника Держмитслужби або особи, яка виконує його обов'язки, із зазначенням підстави такої відмови.
Держмитслужба надсилає оператору запит щодо надання додаткових документів та/або інформації у разі наявності в поданій Заяві та/або документах розбіжностей або документи, необхідні для прийняття рішення, не містять всіх відомостей.
На запит Держмитслужби щодо надання додаткових документів та/або інформації оператор зобов'язаний надати Держмитслужбі документи та інформацію, необхідні для прийняття рішення, протягом 30 днів з дня отримання такого запиту.
З дня прийняття рішення Держмитслужбою щодо надання додаткових документів та/або інформації, перебіг строку, визначеного абзацом першим пункту 6 цього розділу, зупиняється до дня реєстрації в Держмитслужбі листа оператора про надання додаткових документів та/або інформації.
Держмитслужба відмовляє у попередньому розгляді Заяви та документів у разі, якщо:
встановлено невідповідність оператора умовам, визначеним абзацами сьомим, восьмим, одинадцятим, дванадцятим пункту 2 цього розділу;
оператор не перебуває на обліку в митних органах згідно зі статтею 455 Кодексу;
у оператора відсутнє рішення митного органу, передбачене Кодексом, на провадження митної брокерської діяльності;
подано не всі документи, необхідні для прийняття митним органом рішення, або до таких документів внесено відомості не в повному обсязі, у тому числі не надано на запит Держмитслужби.
7. Митниця у строк, що не перевищує 10 календарних днів, здійснює в межах компетенції розгляд наданих документів (листа Мінінфраструктури, попереднього погодження Мінінфраструктури визначення ММПО, Заяви та доданих до неї документів) та проводить оцінку відповідності. Перебіг строку починається з робочого дня, наступного за днем реєстрації митницею листа Держмитслужби.
8. Попередній розгляд Заяви та документів здійснюється уповноваженим структурним підрозділом митниці.
Під час попереднього розгляду Заяви та документів проводиться перевірка відповідності оператора умовам, зазначеним в абзацах дев'ятому - дванадцятому пункту 2 цього розділу, а також перевірка відповідності відомостей, зазначених у Заяві та поданих оператором документах.
Для перевірки досвіду діяльності оператора в сфері пересилання МПВ та/або в міжнародному ланцюгу постачання товарів використовується інформація:
про виконання оператором митних формальностей щодо товарів у МПВ з використанням документів, встановлених актами Всесвітнього поштового союзу, та/або митних декларацій або документів, що їх замінюють, та/або

................
Перейти до повного тексту