- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
СЛУЖБА ЗОВНІШНЬОЇ РОЗВІДКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 листопада 2024 року
за № 1772/43117
Про затвердження Положення про Експертну комісію Служби зовнішньої розвідки України з проведення досліджень та (або) оцінювання технічних засобів щодо належності їх до технічних засобів розвідки
Відповідно до пункту 23 частини першої
статті 12 Закону України "Про розвідку", пункту 23-1 частини першої
статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", пункту 4 Критеріїв належності технічних засобів до технічних засобів розвідки, затверджених наказом Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління розвідки Адміністрації Державної прикордонної служби України від 08 липня 2022 року № 16/1079-ВС/85-Р,
зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 13 липня 2022 року за № 773/38109, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Експертну комісію Служби зовнішньої розвідки України з проведення досліджень та (або) оцінювання технічних засобів щодо належності їх до технічних засобів розвідки, що додається.
2. Юридичному управлінню спільно з 2 департаментом забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова Служби |
Олег ІВАЩЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Служби зовнішньої
розвідки України
11 листопада 2024 року № 644
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 листопада 2024 року
за № 1772/43117
ПОЛОЖЕННЯ
про Експертну комісію Служби зовнішньої розвідки України з проведення досліджень та (або) оцінювання технічних засобів щодо належності їх до технічних засобів розвідки
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає механізм утворення, основні завдання й загальні організаційні та процедурні засади діяльності Експертної комісії Служби зовнішньої розвідки України з проведення досліджень та (або) оцінювання технічних засобів щодо належності їх до технічних засобів розвідки (далі - Експертна комісія).
2. Вимоги цього Положення застосовуються в разі проведення досліджень та (або) оцінювання технічних і програмних засобів, устаткування, апаратури, приладів, пристроїв, препаратів та інших виробів, спеціально розроблених, створених, запрограмованих, придбаних, модернізованих, пристосованих або вироблених (далі - вироблених) СЗРУ, спеціальних технічних засобів для зняття інформації з каналів зв’язку та інших технічних засобів негласного отримання інформації, які необхідні СЗРУ для здійснення та забезпечення розвідувальної діяльності (далі - ТЗ), а також у разі проведення досліджень ТЗ, які розробляються, виготовляються, постачаються як технічні засоби розвідки (далі - ТЗР) суб’єктами господарювання на замовлення СЗРУ.
3. У цьому Положенні терміни вживаються в таких значеннях:
акт Експертної комісії - документ, підготовлений за результатами досліджень та (або) оцінювання, проведених Експертною комісією;
верифікація - дослідження ТЗ, які здійснюються з метою встановлення їх відповідності контрольному зразку;
висновок СЗРУ - документ, виданий СЗРУ на підставі акта Експертної комісії, який підтверджує належність чи неналежність ТЗ до ТЗР;
дослідження ТЗ - діяльність із дослідження та аналізу конкретних властивостей і технічних характеристик ТЗ з метою визначення його відповідності вимогам щодо одночасної призначеності та придатності для здійснення й забезпечення розвідувальної діяльності;
замовник - функціональний структурний підрозділ СЗРУ, який замовляє дослідження та (або) оцінювання та який відповідно до повноважень використовує (планує використовувати) ТЗР для здійснення й забезпечення розвідувальної діяльності у власних інтересах, або структурний підрозділ СЗРУ, який здійснює таке замовлення в інтересах іншого структурного підрозділу СЗРУ;
зразок ТЗ - ТЗ, дослідження та (або) оцінювання якого здійснює Експертна комісія;
контрольний зразок - зразок ТЗ, який отримав висновок СЗРУ щодо належності його до ТЗР та придатний для проведення верифікації інших зразків ТЗ на відповідність цьому зразку;
матеріали досліджень та (або) оцінювання - всі документи та матеріали щодо ТЗ (у тому числі програми й методики проведення досліджень та (або) оцінювання, описи, протоколи, звіти та рекомендації), отримані або створені під час проведення досліджень та (або) оцінювання;
об’єкт оцінювання - відомості про ТЗ, викладені в технічному описі, технічній документації, інших документах і матеріалах до ТЗ;
оцінювання об’єкта оцінювання (далі - оцінювання) - діяльність з аналізу та оцінювання конкретних відомостей про ТЗ, викладених у технічному описі, технічній документації, інших документах і матеріалах до ТЗ, з метою визначення його відповідності вимогам щодо одночасної призначеності та придатності для здійснення та забезпечення розвідувальної діяльності;
підрозділ-організатор - структурний підрозділ СЗРУ, до повноважень якого належать організація та забезпечення діяльності Експертної комісії, зберігання відповідно до законодавства документів, підготовлених за результатами її діяльності.
4. Вироблення ТЗР може здійснюватися структурними підрозділами СЗРУ, в тому числі шляхом проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт.
Суб’єкти господарювання, які мають відповідну ліцензію на діяльність, пов’язану з розробленням, виготовленням, постачанням технічних засобів розвідки, можуть здійснювати розроблення, виготовлення, постачання ТЗР на замовлення СЗРУ відповідно до законодавства.
5. У разі необхідності розроблення, виготовлення або постачання ТЗР на замовлення СЗРУ між СЗРУ та суб’єктом господарювання, в якого є відповідна ліцензія, укладається договір на розроблення, виготовлення або постачання ТЗР після отримання висновку СЗРУ щодо належності ТЗ до ТЗР.
6. Дослідженню та оцінюванню підлягають зразки ТЗ, які можуть бути представлені Експертній комісії.
7. Якщо зразок ТЗ відсутній (здійснюється його розроблення, виготовлення чи постачання) або не може бути наданий для досліджень Експертній комісії з інших об’єктивних причин, проводиться його оцінювання.
8. Висновок СЗРУ щодо належності ТЗ до ТЗР, отриманий за результатами оцінювання, підлягає перегляду після можливості надання такого ТЗ Експертній комісії для проведення дослідження та оцінювання. До затвердження висновку СЗРУ за результатами дослідження та оцінювання діє висновок СЗРУ за результатами оцінювання.
9. Якщо ТЗ не підлягає транспортуванню та/або потребує монтажу на місці експлуатації чи під час досліджень необхідно використовувати унікальне дослідницьке обладнання, допускається проведення досліджень у місці його виготовлення або експлуатації.
II. Організаційні засади діяльності Експертної комісії
1. У СЗРУ утворюється Експертна комісія, склад якої затверджується наказом СЗРУ.
2. Експертна комісія у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами СЗРУ, в тому числі цим Положенням.
3. Основними завданнями Експертної комісії є:
розгляд заяв на проведення досліджень та (або) оцінювання;
визначення схем проведення досліджень та (або) оцінювання, переліку додаткових документів та матеріалів, необхідних для їх проведення;
проведення досліджень та (або) оцінювання;
розроблення програм і методик проведення досліджень та (або) оцінювання;
аналіз стану та розроблення пропозицій щодо вдосконалення методології проведення досліджень та (або) оцінювання;
формування й розгляд пропозицій щодо розроблення та вдосконалення нормативно-правових актів із питань організації та проведення досліджень (або) оцінювання;
формування в актах Експертної комісії пропозицій про надання (анулювання) висновків щодо належності/неналежності ТЗ до ТЗР;
розгляд та узгодження питань, що виникають під час організації та проведення досліджень та (або) оцінювання.
4. Голова Експертної комісії:
очолює Експертну комісію, здійснює загальне керівництво Експертною комісією та організовує її роботу;
визначає завдання членам Експертної комісії;
вносить пропозиції щодо змін у складі Експертної комісії;
забезпечує виконання покладених на Експертну комісію завдань.
5. Секретар Експертної комісії:
веде та оформляє протоколи засідань, акти Експертної комісії;
забезпечує інформування членів Експертної комісії щодо організаційних питань її діяльності;
за дорученням голови Експертної комісії виконує інші організаційні заходи.
6. Члени Експертної комісії:
мають право на занесення своєї окремої думки до протоколів засідань Експертної комісії;
зобов’язані дотримуватись законодавства, в тому числі цього Положення;
зобов’язані об’єктивно та неупереджено вирішувати питання, що належать до діяльності Експертної комісії;
за дорученням голови Експертної комісії виконують завдання, які покладаються на Експертну комісію.
7. Організаційною формою роботи Експертної комісії є засідання, які проводяться у п’ятиденний строк із дня надходження заяви на проведення досліджень та (або) оцінювання, а також в інших випадках для реалізації завдань, які покладаються на Експертну комісію.
Засідання Експертної комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутня більшість її членів.
8. Рішення Експертної комісії приймається кваліфікованою більшістю (двома третинами) голосів її членів, присутніх на засіданні.
У разі рівного розподілу голосів членів Експертної комісії вирішальним є голос голови Експертної комісії.
9. Рішення Експертної комісії оформляються протоколами засідання, які затверджуються головою, підписуються секретарем та іншими членами Експертної комісії, присутніми на її засіданні.
10. Результати досліджень та (або) оцінювання оформляються актом Експертної комісії, який затверджується головою, підписується секретарем та іншими членами Експертної комісії, присутніми на її засіданні.
III. Процедурні засади діяльності Експертної комісії
1. Для проведення досліджень та (або) оцінювання замовник подає до Експертної комісії через підрозділ-організатор заяву на проведення досліджень та (або) оцінювання (додаток 1) (далі - заява). До заяви додаються технічний опис або технічна документація до ТЗ, інші документи та матеріали, які містять відомості про ТЗ (далі - документи та матеріали).
2. Документи та матеріали оформляються українською мовою.
3. Під час розгляду заяви Експертна комісія перевіряє:
повноту поданих документів та матеріалів, а також зразків ТЗ;
наявність документів, що підтверджують походження ТЗ;
можливість ідентифікації зразків ТЗ для проведення досліджень та оцінювання;
достовірність, правильність оформлення та строк дії наданої замовником документації;
можливість Експертної комісії проводити відповідні дослідження та (або) оцінювання.
4. Секретар Експертної комісії протягом п’яти робочих днів із дня надходження заяви організовує для її розгляду засідання Експертної комісії.
5. Експертною комісією може бути обґрунтовано визначено необхідність надання замовником додаткових документів та матеріалів через особливості проведення досліджень та (або) оцінювання, можливість (необхідність) виходу з ладу або руйнації зразка ТЗ, його габаритні показники.
6. У разі невідповідності заяви вимогам пунктів 1-3 цього розділу Експертна комісія приймає рішення про відмову в проведенні досліджень та (або) оцінювання із зазначенням обґрунтованих причин, через які їх проведення неможливе. Після усунення причин неможливості проведення досліджень та (або) оцінювання замовник може подати нову заяву.
7. У разі відповідності заяви вимогам пунктів 1-3 цього розділу Експертна комісія на своєму засіданні визначає дату, строк, порядок відбору, ідентифікації та кількість зразків ТЗ для проведення досліджень та (або) оцінювання, строк проведення досліджень та (або) оцінювання, який не може перевищувати сімдесяти робочих днів із дня надходження заяви, перелік документів та матеріалів, необхідних для їх проведення, схему проведення досліджень та (або) оцінювання за варіантами схем проведення досліджень та (або) оцінювання (додаток 2), а також вирішує інші організаційні питання, необхідні для проведення досліджень та (або) оцінювання.
................Перейти до повного тексту