- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ СТРАТЕГІЧНИХ ГАЛУЗЕЙ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.10.2024 № 145
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
01 листопада 2024 р.
за № 1651/42996
Про затвердження Порядку здійснення службою державного замовника закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, та укладення державних контрактів (договорів) щодо таких закупівель на період дії правового режиму воєнного стану
Відповідно до
Закону України "Про оборонні закупівлі", пункту 43 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених
постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275, постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 року
№ 544 "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення" та наказу Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України від 19 лютого 2024 року № 14 "Про визначення державного підприємства "Український центр "БЕЗПЕКА"" службою державного замовника" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок здійснення службою державного замовника закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, та укладення державних контрактів (договорів) щодо таких закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, що додається.
2. Департаменту військово-промислової політики, а також керівникам структурних підрозділів, які забезпечують супроводження державних контрактів, забезпечити своєчасний контроль за виконанням Порядку здійснення службою державного замовника закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, та укладення державних контрактів (договорів) щодо таких закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затвердженого цим наказом.
3. Державному підприємству "Український центр "БЕЗПЕКА"" забезпечити виконання вимог Порядку здійснення службою державного замовника закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, та укладення державних контрактів (договорів) щодо таких закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затвердженого цим наказом.
4. Департаменту військово-промислової політики в установленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
з питань стратегічних галузей
промисловості України
21 жовтня 2024 року № 145
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
01 листопада 2024 р.
за № 1651/42996
ПОРЯДОК
здійснення службою державного замовника закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, та укладення державних контрактів (договорів) щодо таких закупівель на період дії правового режиму воєнного стану
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм та особливості здійснення державним підприємством "Український центр "Безпека"", наділеним повноваженнями служби державного замовника Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України (далі - служба державного замовника), закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, та укладення державних контрактів (договорів) щодо таких закупівель на період дії правового режиму воєнного стану.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в
Законі України "Про оборонні закупівлі" та інших нормативно-правових актах з питань оборонних закупівель.
II. Порядок проведення заходів з підготовки оборонних закупівель (передконтрактна робота) та відбір виконавців
1. Державний замовник у сфері оборони (далі - державний замовник) після видання наказу про затвердження переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетною програмою "Виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення" (КПКВК 2601030) на поточний бюджетний період та прогнозних показників на наступні за плановим два бюджетні періоди (далі - Перелік і обсяги закупівель) або внесення змін до нього в установленому порядку доводить його до служби державного замовника.
2. Служба державного замовника забезпечує проведення передконтрактної роботи, в межах якої, зокрема, але не виключно:
аналізує Перелік і обсяги закупівель;
збирає та систематизує інформацію щодо можливих предметів закупівлі;
здійснює оцінювання наданих суб’єктами господарювання комерційних пропозицій на постачання товарів, виконання робіт або надання послуг оборонного призначення;
надсилає державному замовнику запити про наявність суб’єктів господарювання в електронному реєстрі учасників відбору та виконавців державних контрактів (договорів);
надсилає суб’єктам господарювання запити стосовно комерційних пропозицій на постачання товарів, виконання робіт або надання послуг оборонного призначення;
забезпечує розгляд комерційних пропозицій на постачання товарів, виконання робіт або надання послуг оборонного призначення та здійснює відбір виконавця державного контракту (договору), пропозиція якого є найбільш економічно вигідною;
здійснює підготовку протоколу щодо укладення державного контракту (договору) на закупівлю товарів, робіт і послуг оборонного призначення.
5. Комісія здійснює розгляд комерційних пропозицій на постачання товарів, виконання робіт або надання послуг оборонного призначення, наданих суб’єктами господарювання з огляду на вимоги, встановлені законодавчими та іншими нормативно-правовими актами у сфері оборонних закупівель. За результатами розгляду комерційних пропозицій Комісія ухвалює рішення про укладення / неукладення державного контракту (договору) на закупівлю товарів, робіт або послуг оборонного призначення, яке оформлюється окремим протоколом та доводиться до суб’єктів господарювання, що надали такі пропозиції.
III. Порядок підготовки проєктів державних контрактів (договорів) та укладення державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель
1. Згідно з ухваленим Комісією рішенням служба державного замовника забезпечує підготовку проєктів державних контрактів (договорів), зокрема:
на підставі звернення суб’єкта господарювання, визначеного виконавцем державного контракту (договору), на здійснення попередньої оплати (авансування) звертається в установленому порядку до державного замовника з відповідною пропозицією та після отримання рішення про надання дозволу на здійснення попередньої оплати (авансування) вносить до проєктів державних контрактів (договорів) умови про здійснення попередньої оплати (авансування), повернення виконавцем невикористаних сум попередньої оплати (авансування) після закінчення встановленого строку, відповідальність виконавця у разі неповернення, несвоєчасного повернення сум невикористаної попередньої оплати (авансування);
в установленому законодавством порядку погоджує з державним замовником господарські зобов’язання та значні господарські зобов’язання, щодо вчинення яких є заінтересованість, згідно з умовами проєктів державних контрактів (договорів);
вчиняє інші дії, необхідні для підготовки проєктів державних контрактів (договорів).
2. Зміна та розірвання державних контрактів (договорів) здійснюється в установленому законодавством порядку. Зміни, що стосуються продовження строку дії державного контракту (договору), вносяться за узгодженням із державним замовником. Зміни, що стосуються продовження строку попередньої оплати (авансування) за державним контрактом (договором), можуть бути внесені до нього виключно на підставі наказу державного замовника про продовження строку попередньої оплати (авансування).
3. З метою погодження можливості продовження / непродовження строку дії державного контракту (договору) в разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, служба державного замовника в десятиденний строк після виникнення обставин непереборної сили або не менше ніж за 1 місяць до закінчення строку дії такого державного контракту (договору) надає Мінстратегпрому обґрунтування за підписом керівника або особи, яка виконує його обов’язки, в якому зокрема, але не виключно, зазначається інформація про:
фактичний стан виконання умов державного контракту (договору) (стан виконання взятих зобов’язань, обсяги та строки поставок, виконаних робіт, наданих послуг) станом на дату отримання повідомлення виконавця державного контракту (договору) про необхідність продовження строку дії державного контракту (договору) у визначених законодавством випадках;
документально підтверджені об’єктивні обставини (обставини непереборної сили), що спричинили необхідність продовження строку дії державного контракту (договору);
пропозиції щодо строку, на який необхідно продовжити строк дії державного контракту (договору), необхідного для забезпечення виконання взятих зобов’язань виконавцем державного контракту (договору).
До обґрунтування додаються копії відповідних документів, які підтверджують виникнення обставин, що спричинили необхідність продовження строку дії державного контракту (договору).
IV. Порядок здійснення попередньої оплати (авансування), розрахунків за державними контрактами (договорами) та покриття витрат на утримання служби державного замовника
1. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми "Виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення" КПКВК 2601030 (далі - бюджетна програма) є Мінстратегпром. Служба державного замовника, уповноважена на виконання заходів бюджетної програми, як одержувач бюджетних коштів здійснює попередню оплату (авансування), згідно з умовами укладених державних контрактів (договорів), виключно в разі обґрунтованої необхідності її проведення та за наявності дозволу Мінстратегпрому.
2. Для включення до проєкту державного контракту (договору) умов щодо попередньої оплати (авансування) служба державного замовника на підставі письмового звернення відібраного в установленому порядку суб’єкта господарювання, з яким планується укласти такий контракт (договір), письмово звертається до Мінстратегпрому з відповідною пропозицією, форму якої визначено в додатку 2 до цього Порядку.
3. Згідно з умовами укладеного державного контракту (договору) та на підставі письмового звернення виконавця такого контракту (договору) служба державного замовника письмово звертається до Мінстратегпрому з пропозицією, форму якої визначено в додатку 3 до цього Порядку, для ухвалення рішення на здійснення (проведення) платежів з попередньої оплати (авансування) / продовження строку використання попередньої оплати (авансування) тощо.
У пропозиціях служба державного замовника зазначає розмір, строки, кількість і періодичність платежів з попередньої оплати (авансування) в межах строку дії державного контракту (договору).
................Перейти до повного тексту