- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
12.07.2024 № 484
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 липня 2024 р.
за № 1156/42501
Про затвердження Типового статуту (положення) аварійно-рятувальної служби
Відповідно до пункту 14-4 частини першої
статті 17 Кодексу цивільного захисту України з метою впорядкування діяльності аварійно-рятувальних служб НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типовий статут (положення) аварійно-рятувальної служби, що додається.
2. Управлінню взаємодії з Державною службою України з надзвичайних ситуацій Міністерства внутрішніх справ України (Корева Ю.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Виконувач обов’язків Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Міністр енергетики України Керівник Секретаріату Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні Голова Спільного представницького органу об’єднань профспілок Виконавчий директор Асоціації міст України | А. Даник В. Шкураков Г. Галущенко Р. Іллічов Г. Осовий О. Слобожан |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
12 липня 2024 року № 484
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 липня 2024 р.
за № 1156/42501
ТИПОВИЙ СТАТУТ (ПОЛОЖЕННЯ)
аварійно-рятувальної служби
I. Загальні положення
1. Цей Типовий статут (положення) аварійно-рятувальної служби визначає основні завдання, права та обов’язки аварійно-рятувальної служби.
2. Аварійно-рятувальні служби утворюються:
1) державні - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, іншими центральними органами виконавчої влади;
2) регіональні - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві та Севастополі відповідно;
3) комунальні - сільськими, селищними, міськими радами (в адміністративному центрі відповідної територіальної громади);
4) об’єктові - керівником суб’єкта господарювання, що експлуатує об’єкти підвищеної небезпеки;
5) громадських організацій - громадською організацією відповідно до закону.
3. Статут (положення) аварійно-рятувальної служби розробляється на підставі цього Типового статуту (положення) та затверджується органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування, суб’єктом господарювання, громадською організацією, які утворили таку аварійно-рятувальну службу (далі - засновники).
4. Державні, регіональні, комунальні аварійно-рятувальні служби і аварійно-рятувальні служби громадських організацій, створені на професійній основі, є юридичними особами.
5. Державні, комунальні аварійно-рятувальні служби та аварійно-рятувальні служби громадських організацій набувають статусу юридичної особи з дня їх державної реєстрації у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.
Статути аварійно-рятувальних служб, подаються державному реєстратору, після погодження з ДСНС.
6. У своїй діяльності аварійно-рятувальні служби керуються
Конституцією України,
Кодексом цивільного захисту України, законами України, указами Президента України, Постановами Верховної Ради України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також власними статутами (положеннями), затвердженими на підставі цього Типового статуту (положення).
7. Правові та соціальні гарантії працівників аварійно-рятувальних служб забезпечуються відповідно до законодавства.
II. Основні завдання, права та обов’язки аварійно-рятувальних служб
1. На аварійно-рятувальні служби покладається виконання таких завдань:
1) проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у разі їх виникнення;
2) пошук і рятування людей на уражених об’єктах і територіях, надання у можливих межах невідкладної, у тому числі медичної, допомоги особам, які перебувають у небезпечному для життя й здоров’я стані, на місці події та під час евакуації до закладів охорони здоров’я;
3) ліквідація особливо небезпечних проявів надзвичайних ситуацій в умовах екстремальних температур, задимленості, загазованості, загрози вибухів, обвалів, зсувів, затоплень, радіаційного та бактеріального зараження, інших небезпечних проявів;
4) захист навколишнього природного середовища та локалізація зони впливу шкідливих і небезпечних факторів, що виникають під час аварій та катастроф;
5) виконання робіт із запобігання виникненню та мінімізації наслідків надзвичайних ситуацій і щодо захисту від них населення і територій;
6) аварійно-рятувальне обслуговування на договірній основі суб’єктів господарювання та окремих територій, на яких існує небезпека виникнення надзвичайних ситуацій;
7) подання місцевим державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування та суб’єктам господарювання пропозицій щодо поліпшення протиаварійного стану суб’єктів господарювання і територій та усунення виявлених порушень вимог щодо дотримання техногенної безпеки;
8) невідкладне інформування керівників суб’єктів господарювання, які експлуатують об’єкти підвищеної небезпеки, про виявлення порушень вимог пожежної та техногенної безпеки на таких суб’єктах господарювання;
9) контроль за готовністю об’єктів і територій, що ними обслуговуються, до проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
10) участь у розробленні та погодження планів локалізації і ліквідації аварій та їх наслідків на об’єктах підвищеної небезпеки, що ними обслуговуються;
11) організація ремонту та технічного обслуговування аварійно-рятувальних засобів, розроблення та виробництво їх окремих зразків;
12) участь у підготовці працівників підприємств, установ та організацій і населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій.
13) забезпечення готовності своїх органів управління, сил і засобів до дій за призначенням.
................Перейти до повного тексту