- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 2 квітня 2024 р. № 374 Київ |
Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я
Відповідно до частини другої
статті 97 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я, що додаються.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2 квітня 2024 р. № 374
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання і використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я (далі - субвенція).
2. Головним розпорядником субвенції є МОЗ.
Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
3. Субвенція спрямовується виключно на реалізацію проектів, пов’язаних із новим будівництвом, реконструкцією та капітальним ремонтом захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення у закладах охорони здоров’я комунальної форми власності (далі - проекти), відповідно до
Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд із фонду та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 138 "Деякі питання використання захисних споруд цивільного захисту" (Офіційний вісник України, 2017 р., № 24, ст. 682; 2023 р., № 23, ст. 1298), та наказу МВС від 9 липня 2018 р.
№ 579.
Під час реалізації проектів необхідно дотримуватись вимог нормативно-правових актів з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, містобудівного законодавства, державних будівельних норм (у тому числі ДБН В.2.2-5:2023 "Захисні споруди цивільного захисту" під час проектування сховищ, протирадіаційних укриттів та споруд подвійного призначення), національних стандартів, обов’язковість застосування яких встановлена законодавством (зокрема, з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, інженерно-технічних заходів цивільного захисту).
4. Субвенція спрямовується на реалізацію проектів у разі дотримання таких обов’язкових умов:
передбачається реалізація проекту в загальному, кластерному або надкластерному закладі охорони здоров’я спроможної мережі;
для визначення багатопрофільних лікарняних закладів в Автономній Республіці Крим, Луганській, Донецькій, Запорізькій, Херсонській, Миколаївській областях органом, до сфери управління якого належить такий заклад охорони здоров’я, подається МОЗ обґрунтування щодо пріоритетності реалізації проекту;
реалізація проекту здійснюється на засадах співфінансування з місцевих бюджетів, визначених пунктом 5 цих Порядку та умов, при цьому джерелами співфінансування з місцевих бюджетів не можуть бути кошти державного фонду регіонального розвитку та міжбюджетних трансфертів із державного бюджету місцевим бюджетам;
реалізація проекту спрямована на створення захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення, що становлять фонд захисних споруд цивільного захисту, або приведення наявних захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення у відповідність з вимогами нормативно-правових актів у сфері регулювання містобудівної діяльності та цивільного захисту;
заклад охорони здоров’я, в якому плануються нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення, не має таких об’єктів, або має такі об’єкти, що потребують капітального ремонту, реставрації чи реконструкції;
завершення реалізації проекту (введення завершеного будівництвом об’єкта в експлуатацію) не пізніше 31 грудня 2024 року.
Обов’язковою умовою фінансування за рахунок субвенції є попереднє спрямування коштів місцевих бюджетів за цільовим призначенням у частині співфінансування та наявність затвердженого відповідно до законодавства проекту будівництва, зокрема позитивного експертного звіту щодо такого проекту будівництва (отриманого щодо відповідної частини проекту будівництва згідно із законодавством) у разі, коли такий проект будівництва підлягає обов’язковій експертизі згідно із законодавством у відповідній частині проекту будівництва.
5. Використання субвенції здійснюється на засадах співфінансування:
для бюджетів міських територіальних громад з індексом податкоспроможності більше 1,1: не більш як 70 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 30 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для обласних бюджетів та бюджету м. Києва - не більш як 70 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 30 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджетів сільських та селищних територіальних громад з індексом податкоспроможності більше 1,1: не більш як 80 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 20 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджетів місцевого самоврядування з індексом податкоспроможності 1,1 та менше: не більш як 90 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 10 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджетів місцевого самоврядування, з яких здійснюється фінансування закладів, що розташовані в селах (селищах), які мають статус гірських населених пунктів: не більш як 95 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як п’ять відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Співфінансування з місцевих бюджетів здійснюється згідно з розписом місцевих бюджетів.
Обсяг співфінансування за рахунок коштів місцевих бюджетів може бути збільшений заявником, про що зазначається в заявці.
6. Місцеві держадміністрації (військові адміністрації) не пізніше ніж протягом 20 робочих днів з дня набрання чинності цими Порядком та умовами подають до обласних, Київської міської держадміністрацій (військових адміністрацій) проектні заявки за формою згідно з додатком 1.
До проектних заявок додаються:
обґрунтування відповідності умовам, визначеним в пункті 4 цих Порядку та умов;
гарантійний лист органу місцевого самоврядування - власника закладу охорони здоров’я про дотримання таким органом умов щодо забезпечення реалізації проекту на умовах співфінансування з місцевого бюджету в обсязі не менше, ніж визначено пунктом 5 цих Порядку та умов, своєчасного використання субвенції в повному обсязі, завершення реалізації проєкту (введення завершеного будівництвом об’єкта в експлуатацію) не пізніше 31 грудня 2024 р. та забезпечення архітектурної доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
копія акта (наказу, розпорядження, рішення) про затвердження проекту будівництва відповідно до умов законодавства, а також копія позитивного експертного звіту щодо такого проекту будівництва (отриманого щодо відповідної частини проекту будівництва згідно із законодавством) у разі, коли такий проект будівництва підлягає обов’язковій експертизі згідно із законодавством у відповідній частині проекту будівництва;
картка закладу охорони здоров’я згідно з додатком 2.
Проектна заявка та гарантійний лист підписуються керівником відповідної місцевої держадміністрації (військової адміністрації) чи керівником уповноваженого структурного підрозділу обласної, Київської міської держадміністрації (військової адміністрації), чи уповноваженою особою. У разі підписання проектної заявки та/або гарантійного листа уповноваженою особою до проектної заявки додається копія документа, що підтверджує повноваження такої особи підписувати проектну заявку та/або гарантійний лист.
7. Обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) проводять перевірку проектної документації та поданих документів на відповідність вимогам пунктів 3-6 цих Порядку та умов і за результатами перевірки формують перелік проектів у розрізі місцевих бюджетів адміністративно-територіальної одиниці у порядку їх пріоритетності за формою згідно з додатком 3.
Перелік проектів формується з урахуванням обов’язкових умов, визначених пунктом 4 цих Порядку та умов.
Під час формування переліку проектів і визначення їх пріоритетності обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) враховують відповідність поданих заявок таким критеріям:
вид лікарняного закладу відповідає вимогам абзацу другого або третього пункту 4 цих Порядку та умов;
завершення реалізації проекту до кінця поточного року, зокрема, згідно із строками виконання робіт, зазначеними у затвердженому проекті будівництва та позитивному експертному звіті (у разі, коли проходження проектом будівництва експертизи передбачено законодавством);
наявність обсягу співфінансування з місцевого бюджету.
Під час формування переліку проектів обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) визначають пріоритетність їх реалізації відповідно до таких критеріїв:
( Абзац восьмий пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 641 від 04.06.2025 - застосовується з 20 березня 2025 року )
наявність в лікарняному закладі автономного опалення;
наявність в лікарняному закладі автономного водопостачання;
наявність в лікарняному закладі автономного джерела електропостачання;
наявність укладеного договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров’я за пакетами медичних послуг "Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах" та "Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій".
Під час формування переліку проектів обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) можуть звертатися до місцевих рад із пропозицією щодо збільшення обсягу співфінансування з місцевого бюджету.
Місцеві держадміністрації (військові адміністрації) відповідають за правильність та достовірність інформації, зазначеної у проектній заявці, доданих до неї матеріалах, розрахунків, обґрунтувань, відповідність поданих документів вимогам пунктів 3-6 цих Порядку та умов.
Перелік проектів разом із проектними заявками та доданими до них матеріалами (далі - звернення) подається МОЗ обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) не пізніше ніж протягом 30 робочих днів з дня набрання чинності цими Порядком та умовами в електронній формі з використанням системи електронної взаємодії органів виконавчої влади в установленому законодавством порядку, а також з використанням Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови інфраструктури з моменту офіційного початку її функціонування або у паперовій формі у разі, коли звернення містить інформацію з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
8. МОЗ для розгляду поданих обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) звернень та підготовки пропозицій Кабінету Міністрів України щодо виділення коштів субвенції відповідно до цих Порядку та умов утворює комісію.
Персональний склад комісії та положення про неї затверджуються МОЗ.
Проект наказу МОЗ про затвердження складу комісії готує фінансово-економічний департамент МОЗ.
Кількість членів комісії становить від 10 до 14 осіб.
Комісія у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
До складу комісії входять Міністр охорони здоров’я, заступники Міністра охорони здоров’я, керівники структурних підрозділів МОЗ, голова Проектного офісу з відновлення системи охорони здоров’я МОЗ, член Комітету Верховної Ради України з питань бюджету за рішенням зазначеного Комітету.
Засідання комісії скликається головою (або заступником голови).
Засідання комісії веде голова, а за його відсутності - заступник голови. У випадку відсутності одночасно голови та обох заступників засідання комісії не проводиться.
Засідання комісії є правоможним, якщо в ньому беруть участь не менш як половина складу комісії.
У разі відсутності члена комісії участь у засіданні бере особа, на яку покладено виконання посадових обов’язків відсутнього члена комісії.
У разі зміни назви посади представника структурного підрозділу МОЗ член комісії бере участь у засіданнях до внесення змін до персонального складу комісії.
................Перейти до повного тексту