1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 29 березня 2024 р. № 355
Київ
Деякі питання функціонування загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про загальнодержавну автоматизовану систему централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, що додається.
2. Погодитися з пропозицією Міністерства внутрішніх справ щодо введення в постійну експлуатацію загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій з дня, що настає за днем затвердження акта введення в експлуатацію зазначеної системи.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 75


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 березня 2024 р. № 355
ПОЛОЖЕННЯ
про загальнодержавну автоматизовану систему централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій
1. Це Положення визначає механізм функціонування загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій (далі - загальнодержавна автоматизована система централізованого оповіщення).
2. У цьому Положенні терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі цивільного захисту України, Законах України "Про електронні комунікації", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", Положенні про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 р. № 733 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 80, ст. 2458; 2022 р., № 85, ст. 5285), та інших нормативно-правових актах.
3. Власником загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення є держава в особі ДСНС.
4. Створення, модернізація, підтримання в постійній готовності до використання за призначенням загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення забезпечується ДСНС.
5. ДСНС є адміністратором загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення.
6. Загальнодержавна автоматизована система централізованого оповіщення призначена для оповіщення оперативно-чергових (чергових, диспетчерських) служб центральних органів виконавчої влади, що створюють функціональні підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, оперативно-чергових служб пунктів управління Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (військових адміністрацій), а також оперативно-диспетчерських служб територіальних органів ДСНС.
7. Основними завданнями загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення в мирний час та особливий період є:
доведення встановлених сигналів (команд, повідомлень) про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій до відповідних оперативно-чергових (чергових, диспетчерських) служб центральних органів виконавчої влади, що створюють функціональні підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, оперативно-чергових служб пунктів управління Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (військових адміністрацій), а також оперативно-диспетчерських служб територіальних органів ДСНС;
отримання від оперативно-чергових служб пунктів управління Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (військових адміністрацій), оперативно-диспетчерських служб територіальних органів ДСНС, оперативно-чергових (чергових, диспетчерських) служб центральних органів виконавчої влади, що створюють функціональні підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, оперативної інформації про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій на територіях відповідних адміністративно-територіальних одиниць або на об’єктах, що належать до їх сфери управління;
забезпечення інформаційної взаємодії з територіальними автоматизованими системами централізованого оповіщення, а також системою оперативного інформування населення з використанням сервісу широкомовного передавання повідомлень операторів мобільного зв’язку з метою організації оповіщення та інформування населення.
8. Основні завдання загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення виконуються з використанням програмно-технічного комплексу у складі:
комплексів засобів автоматизації пунктів управління ДСНС (основного, запасного та резервного);
автоматизованих робочих місць оповіщення оперативно-чергових (чергових, диспетчерських) служб центральних органів виконавчої влади, що створюють функціональні підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту;
автоматизованих робочих місць оповіщення оперативно-чергових служб пунктів управління (основного, запасного) Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (військових адміністрацій);
автоматизованих робочих місць оповіщення оперативно-диспетчерських служб територіальних органів ДСНС;
автоматизованих робочих місць адміністраторів (системного адміністратора та адміністратора безпеки) загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення.
Програмно-технічний комплекс загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення після введення системи в постійну експлуатацію належить до сфери управління ДСНС.
9. Відповідно до основних завдань загальнодержавною автоматизованою системою централізованого оповіщення виконуються такі функції:
автоматичне або автоматизоване приймання/передавання в реальному масштабі часу та реєстрація вхідної та вихідної інформації;
автоматизоване підтвердження приймання інформації (повідомлень, сигналів, команд, даних, документів) щодо оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій від пунктів управління у будь-якому напрямку оповіщення;
документування (протоколювання) усіх процесів оповіщення та дій користувачів загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення з можливістю формування друкованих звітів;
впровадження єдиної інформаційної бази (бази даних) загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення (бази інформаційної автоматизованої системи) для автоматизованого або автоматичного приймання/передавання формалізованої інформації (даних, документів) щодо оповіщення та/або інформаційної взаємодії;
циркулярне, циркулярне за заздалегідь встановленими сценаріями, вибіркове передавання інформації або передавання інформації за пріоритетом;
автоматичний моніторинг та контроль (діагностика) стану функціональних елементів загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення;
оповіщення суміжних (сусідніх) адміністративно-територіальних одиниць (регіонів) України про виникнення або загрозу виникнення надзвичайної ситуації;
автоматизація процесів формування звітності на основі накопиченої інформації.
10. Інфраструктура електронної комунікаційної мережі загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення організовується з використанням ресурсів Національної телекомунікаційної мережі відповідно до вимог законодавства у сфері електронних комунікацій. Використання ресурсів електронних комунікаційних мереж загального користування та Інтернету організовується відповідно до вимог законодавства у сферах цивільного захисту, захисту інформації, кіберзахисту та охорони державної таємниці.
11. Технічна експлуатація загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення без створення комплексної системи захисту інформації відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації, кіберзахисту та охорони державної таємниці забороняється.
12. Доступ компонентів програмно-технічного комплексу загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення до електронних комунікаційних мереж загального користування здійснюється через мережеві екрани (граничні маршрутизатори), на яких створено комплексну систему захисту інформації відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації, кіберзахисту та охорони державної таємниці. Взаємодія з Інтернетом здійснюється через захищені вузли доступу, на яких створено комплексну систему захисту інформації, відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації, кіберзахисту та охорони державної таємниці.

................
Перейти до повного тексту