- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 22 березня 2024 р. № 323 Київ |
Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання, діяльність яких пов’язана з використанням об’єктів портової інфраструктури
Відповідно до пункту 3 "с"
статті 262, пункту 1
статті 267 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, пункту 3 частини першої та частини другої
статті 6 Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання, діяльність яких пов’язана з використанням об’єктів портової інфраструктури, що додаються.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 21 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 березня 2024 р. № 323
КРИТЕРІЇ
оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання, діяльність яких пов’язана з використанням об’єктів портової інфраструктури
1. Ці критерії застосовуються для проведення оцінки допустимості державної допомоги, яка надається суб’єктам господарювання з метою сприяння господарській діяльності, що пов’язана з використанням об’єктів портової інфраструктури (далі - державна допомога), та встановлюють умови, за яких така державна допомога є допустимою для конкуренції.
2. У цих критеріях терміни вживаються в такому значенні:
інфраструктура порту - гідротехнічні споруди морських портів, гідротехнічні споруди внутрішніх водних шляхів (крім підхідних каналів/внутрішніх підхідних каналів, судноплавних каналів, операційних акваторій причалів/причальних споруд, суднового ходу, шлюзів), інфраструктура для збору суднових відходів та залишків вантажів (включаючи спеціалізовані судна) та інфраструктура заправки та підзарядки в портах, що забезпечує транспортні засоби, мобільне термінальне обладнання та мобільне наземне обладнання електроенергією, воднем, аміаком і метанолом;
інфраструктура доступу до інфраструктури порту - залізничні та автомобільні під’їзні шляхи, підхідні канали/внутрішні підхідні канали, судноплавні канали, операційні акваторії причалів/причальних споруд, судновий хід та шлюзи, необхідні для забезпечення доступу до та входу на територію морського або річкового порту (термінала) чи в порту користувачів;
експлуатаційне днопоглиблення - роботи з ліквідації наслідків заносимості, вилучення наносів з ґрунту, що розташовані над заданим рівнем проектного дна в акваторіях морських портів, на суднових ходах водних шляхів, операційних акваторій причальних споруд, судноплавних каналів з метою забезпечення оголошених глибин акваторій морських портів, гарантованих, навігаційних, паспортних габаритів суднового ходу (фарватеру), операційних акваторій причальних споруд, судноплавного каналу;
допустимі витрати - перелік витрат, що можуть бути відшкодовані отримувачам державної допомоги;
об’єкти портової інфраструктури - об’єкти, які входять до інфраструктури порту та інфраструктури доступу до інфраструктури порту;
операційний прибуток - різниця між доходами та операційними витратами, приведеними у відповідність з їх розміром на момент надання державної допомоги (протягом строку дії інвестиційної програми), якщо ця різниця є позитивною. Операційні витрати включають витрати на оплату праці і нарахування на заробітну плату, предмети, матеріали, обладнання та інвентар, оренду, оплату комунальних послуг та енергоносіїв, оплату послуг (крім комунальних), адміністративні витрати без урахування амортизаційних витрат та інших витрат, які було покрито інвестиційною допомогою, інші поточні витрати, безпосередньо пов’язані з утриманням та обслуговуванням портової інфраструктури;
портова надбудова - наземні споруди (зокрема для зберігання), стаціонарне обладнання (зокрема склади та будівлі терміналів), а також рухоме обладнання (зокрема крани), розташовані в порту для надання портових послуг, пов’язаних із транспортом;
інфраструктура для збору суднових відходів та залишків вантажів - стаціонарні, плаваючі або пересувні портові об’єкти, зокрема спеціалізовані судна, здатні приймати суднові відходи або залишки вантажів відповідно до Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС)
2019/883 від 17 квітня 2019 р. про портове приймальне обладнання для здавання відходів із суден, про внесення змін до Директиви 2010/65/ЄС та про скасування Директиви 2000/59/ЄС.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в
Господарському кодексі України,
Кодексі торговельного мореплавства України, Законах України
"Про державну допомогу суб’єктам господарювання",
"Про захист економічної конкуренції",
"Про внутрішній водний транспорт",
"Про морські порти України", постанові Кабінету Міністрів України від 31 січня 2018 р.
№ 36 "Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання" (Офіційний вісник України, 2018 р., № 14, ст. 473).
3. Ці критерії не застосовуються до допомоги:
1) що надається на експортну діяльність, яка безпосередньо пов’язана з обсягом експорту (зокрема із збереженням чи збільшенням такого обсягу), із створенням та функціонуванням дистриб’юторської мережі або іншими поточними витратами, пов’язаними з експортною діяльністю;
2) якщо її надання обумовлено виконанням отримувачем державної допомоги - іноземним суб’єктом господарювання обов’язкової вимоги мати головний офіс на території України; вимога мати філію та/або представництво на території України на дату отримання державної допомоги в розпорядження дозволяється;
3) якщо її надання залежить від зобов’язання отримувача державної допомоги використовувати товари (роботи, послуги) вітчизняного виробництва;
4) що надається суб’єкту господарювання, який не виконав рішення Уповноваженого органу з питань державної допомоги про повернення незаконної державної допомоги, визнаної недопустимою для конкуренції (в разі наявності такого рішення), у порядку, передбаченому законодавством про державну допомогу суб’єктам господарювання.
4. Державна допомога суб’єктам господарювання, діяльність яких пов’язана з використанням об’єктів портової інфраструктури, надається в будь-якій формі, визначеній
Законом України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання".
5. До категорій отримувачів державної допомоги належать суб’єкти господарювання, які одночасно відповідають таким ознакам:
1) є суб’єктами господарювання, що провадять господарську діяльність з використанням об’єктів портової інфраструктури;
2) є суб’єктами господарювання, які не перебувають у скрутному становищі.
6. Державна допомога є допустимою, якщо одночасно виконуються такі вимоги:
1) державна допомога має стимулюючий ефект. Державна допомога вважається такою, що має стимулюючий ефект, якщо:
отримувач державної допомоги звернувся за державною допомогою до початку робіт над проектом, який реалізується із залученням державної допомоги, чи провадження діяльності або має підтвердження того, що право на отримання державної допомоги надано до початку робіт над проектом чи провадження діяльності;
звернення про отримання державної допомоги містить, зокрема, найменування та категорію суб’єкта господарювання (малого, середнього або великого підприємництва), опис проекту, включно з датою його початку та закінчення, місцезнаходження проекту, перелік необхідних витрат, форму та обсяг державної допомоги;
у разі надання державної допомоги суб’єктам господарювання великого підприємництва поза межами програми державної допомоги надавач державної допомоги підтверджує на підставі наданої отримувачем державної допомоги документації, що державна допомога приведе до істотного збільшення:
- сфери дії проекту чи діяльності; або
- загальної суми витрат отримувача державної допомоги на проект чи діяльність; або
- швидкості завершення відповідного проекту чи діяльності.
Проект вважається розпочатим, а діяльність проваджена, якщо наявна хоча б одна з таких ознак:
отримувач державної допомоги розпочав будівельні роботи, пов’язані з інвестиціями; або
отримувач державної допомоги взяв на себе зобов’язання, підтверджені документально (господарськими договорами), щодо замовлення устаткування (обладнання); або
отримувач державної допомоги взяв на себе будь-яке інше зобов’язання, внаслідок якого інвестиції не можуть бути приведені в початковий стан.
Отримання прав на земельну ділянку, зокрема її купівля, та підготовчі роботи, зокрема такі, як отримання документів дозвільного характеру та проведення попередніх техніко-економічних досліджень, не вважаються початком робіт над проектом чи провадженням діяльності.
У випадку приєднання одного суб’єкта господарювання до іншого початком робіт над проектом вважається придбання активів, безпосередньо пов’язаних із суб’єктом господарювання, який приєднується.
................Перейти до повного тексту