- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 13 лютого 2024 р. № 161
Київ
Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для провадження діяльності, пов’язаної із спортивною інфраструктурою
Відповідно до підпункту "с" пункту 3
статті 262, пункту 1
статті 267 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, пункту 3 частини першої та частини другої
статті 6 Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для провадження діяльності, пов’язаної із спортивною інфраструктурою, що додаються.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 67 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 лютого 2024 р. № 161
КРИТЕРІЇ
оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для провадження діяльності, пов’язаної із спортивною інфраструктурою
1. Ці критерії застосовуються Уповноваженим органом з питань державної допомоги для проведення оцінки допустимості державної допомоги, яка надається суб’єктам господарювання з метою сприяння господарській діяльності, пов’язаній із спортивною інфраструктурою (далі - державна допомога), та встановлюють умови, за яких державна допомога є допустимою для конкуренції, відповідність яким не є підставою для її надання та отримання.
2. У цих критеріях терміни вживаються в такому значенні:
допустимі витрати - перелік витрат, що можуть бути відшкодовані отримувачам державної допомоги з урахуванням вимог, зазначених у пункті 5 цих критеріїв;
операційний прибуток - різниця між доходами, отриманими від діяльності, пов’язаної із спортивною інфраструктурою, що використовується для пропонування та/або реалізації товарів (робіт, послуг) на ринку (економічної діяльності), та операційними витратами, приведеними у відповідність з їх розміром на момент надання державної допомоги (протягом строку дії інвестиційної програми), якщо ця різниця є позитивною. Операційні витрати включають витрати на оплату праці та нарахування на заробітну плату, матеріали, обладнання та інвентар, оренду, оплату комунальних послуг та енергоносіїв, оплату послуг (крім комунальних), адміністративні витрати без урахування амортизаційних витрат та витрат, які було покрито за рахунок інвестиційної допомоги, інші поточні витрати, безпосередньо пов’язані з наданням послуг;
спортивна інфраструктура (далі - інфраструктура) - єдиний майновий комплекс закладу фізичної культури і спорту чи його частини; будівлі, спортивні споруди, що використовуються для провадження діяльності у сфері фізичної культури і спорту, їх комплекси та частини.
3. Ці критерії не застосовуються до державної допомоги:
1) що надається для провадження експортної діяльності, яка безпосередньо пов’язана з обсягом експорту, створенням і функціонуванням мережі розповсюдження або іншими поточними витратами, пов’язаними з експортною діяльністю;
2) надання якої зумовлене виконанням отримувачем державної допомоги - іноземним суб’єктом господарювання обов’язкової вимоги мати головний офіс на території України (мати філію та/або представництво на території України на дату отримання державної допомоги в розпорядження дозволяється);
3) надання якої залежить від зобов’язання отримувача державної допомоги використовувати товари вітчизняного виробництва.
4. До категорій отримувачів державної допомоги за цими критеріями належать суб’єкти господарювання, які одночасно:
не перебувають у скрутному становищі;
провадять діяльність, пов’язану з інфраструктурою, що використовується для пропонування та/або реалізації товарів (робіт, послуг) на ринку (економічну діяльність).
Якщо діяльність пов’язана з інфраструктурою, що використовується для пропонування та/або реалізації товарів (робіт, послуг) на ринку, є необхідною для функціонування такої інфраструктури або є невід’ємною частиною її основного неекономічного призначення, а частка такого використання в загальній потужності інфраструктури (зокрема за площею або часом використання) не перевищує 20 відсотків, така діяльність є допоміжною. Відповідно діяльність, що провадиться з використанням інфраструктури в цілому, є такою, що провадиться не для пропонування та/або реалізації товарів (робіт, послуг) на ринку (не є економічною). Частка допоміжної діяльності розраховується за такою формулою:
де n - частка допоміжної діяльності (зокрема площі або часу використання інфраструктури), що полягає у пропонуванні та/або реалізації товарів (робіт, послуг) на ринку, відсотків;
a - потужність інфраструктури (зокрема площа або час використання), що використовується для пропонування та/або реалізації товарів (робіт, послуг) на ринку;
b - загальна потужність інфраструктури (зокрема площа або час використання).
Загальна потужність інфраструктури визначається:
за часом використання - з урахуванням погодинної фактичної доступності інфраструктури, що прямо використовується за її основним неекономічним призначенням та для допоміжної діяльності;
за площею використання - з урахуванням площі інфраструктури, що прямо використовується за її основним неекономічним призначенням та для допоміжної діяльності.
6. Державна допомога є допустимою, якщо виконуються умови, встановлені цими критеріями.
7. Державна допомога надається як інвестиційна та/або операційна допомога.
8. Державна допомога повинна мати стимулюючий ефект, тобто дати змогу отримувачу державної допомоги після її отримання надавати послуги у сфері фізичної культури і спорту, які можуть бути надані ним тільки за рахунок такої допомоги, або покращити показники діяльності, яку її отримувач вже провадить у сфері фізичної культури і спорту.
Інвестиційна допомога вважається такою, що має стимулюючий ефект, якщо:
отримувач державної допомоги звернувся за державною допомогою до початку виконання робіт з реалізації проекту чи провадження діяльності із залученням державної допомоги або має підтвердження того, що право на отримання державної допомоги надано до початку виконання таких робіт чи провадження діяльності;
звернення про отримання державної допомоги містить, зокрема, назву та категорію суб’єкта малого, середнього або великого підприємництва, опис проекту чи діяльності, включно з датою початку та завершення, місцезнаходження проекту, перелік необхідних витрат, форму надання та обсяг державної допомоги.
................Перейти до повного тексту