1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 1 листопада 2024 р. № 1252
Київ
Про реалізацію експериментального проекту щодо запровадження Реєстру заявок та отримувачів державної підтримки у сфері культури
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1542 від 27.12.2024 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства культури та стратегічних комунікацій стосовно реалізації протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проекту щодо запровадження Реєстру заявок та отримувачів державної підтримки у сфері культури (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо запровадження Реєстру заявок та отримувачів державної підтримки у сфері культури, що додається.
3. Установити, що:
1) координаторами експериментального проекту є Міністерство культури та стратегічних комунікацій, Державний комітет телебачення і радіомовлення та Державне агентство з питань мистецтв та мистецької освіти;
2) учасниками експериментального проекту є:
Міністерство культури та стратегічних комунікацій;
Державний комітет телебачення і радіомовлення;
Державне агентство з питань мистецтв та мистецької освіти;
користувачі Реєстру заявок та отримувачів державної підтримки у сфері культури.
4. Міністерству культури та стратегічних комунікацій:
1) забезпечити здійснення заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту;
2) подати не пізніше ніж через два місяці після завершення реалізації експериментального проекту Кабінетові Міністрів України звіт про результати його реалізації та пропозиції щодо доцільності внесення змін до законодавчих актів.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 листопада 2024 р. № 1252
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо запровадження Реєстру заявок та отримувачів державної підтримки у сфері культури
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту щодо запровадження Реєстру заявок та отримувачів державної підтримки у сфері культури (далі - Реєстр), процедури та вимоги щодо його функціонування, збирання, накопичення, захисту, обліку, відображення, оброблення реєстрових даних та надання реєстрової інформації про державну підтримку у сфері культури, що міститься у Реєстрі.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
державна підтримка у сфері культури - грант, стипендія, премія у сфері культури і мистецтва, що призначаються (присуджуються) в порядку, визначеному актами Президента України, Кабінету Міністрів України, МКСК, Держкомтелерадіо;
електронний кабінет - модуль Реєстру, що забезпечує електронну форму взаємодії між претендентами, суб’єктами подання, публічними реєстраторами під час надання державної підтримки у сфері культури;
заявка - документ в електронній формі, підписаний шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису в Реєстрі, призначений для подання претендентом або суб’єктом подання інформації для участі у конкурсі, що містить відомості про претендента, а також інформації про призначення стипендії дітям журналістів, які загинули (померли) або яким встановлено інвалідність у зв’язку з виконанням професійних обов’язків, та документів, визначених актами Президента України, Кабінету Міністрів України, МКСК, Держкомтелерадіо;
конкурс - процедура обрання переможця (лауреата, стипендіата, володаря гранту тощо) (далі - лауреат/переможець) в порядку, визначеному актами Президента України, Кабінету Міністрів України, МКСК, Держкомтелерадіо, членами комітетів або експертних, конкурсних комісій (далі - конкурсні комісії);
контролер формування типу конкурсів (далі - контролер) - посадова особа МКСК, Держмистецтв, Держкомтелерадіо, яка здійснює перевірку умов та строків проведення конкурсу щодо відповідності встановленому актами законодавства порядку та підтвердження визначеного публічним реєстратором типу конкурсу;
премія - грошова виплата, що присуджується за досягнення (видатні досягнення) у сфері культури і мистецтва в порядку, визначеному актами Президента України, Кабінету Міністрів України, МКСК, Держкомтелерадіо;
претендент - фізична особа, яка має право на подання заявки та є створювачем реєстрової інформації;
публічний реєстратор - уповноважена посадова особа МКСК, Держмистецтв, Держкомтелерадіо, яка забезпечує проведення конкурсів у порядку, визначеному актами Президента України, Кабінету Міністрів України, МКСК, Держкомтелерадіо, та вносить реєстрову інформацію;
Реєстр - інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних та надання реєстрової інформації про державну підтримку у сфері культури, що міститься в Реєстрі, а також автоматизацію послуг з подання та оброблення заявок претендентів та суб’єктів подання на участь у конкурсі для отримання державної підтримки у сфері культури;
стипендія - грошова виплата для видатних діячів культури і мистецтва, інформаційної сфери, молодих письменників і митців у сфері музичного, театрального, образотворчого, хореографічного, естрадно-циркового мистецтва, кіномистецтва, молодих майстрів народного мистецтва, що призначається та виплачується з метою стимулювання їх творчої праці, засвідчення видатних особистих досягнень, а також для дітей журналістів, які загинули (померли) або яким встановлено інвалідність у зв’язку з виконанням професійних обов’язків, у порядку, визначеному актами Президента України, Кабінету Міністрів України, МКСК, Держкомтелерадіо;
суб’єкт подання - юридична особа, що має право на подання (редагування) заявок претендентів на участь у конкурсі та перевірку статусу допущення претендентів до конкурсу, а також професійні або громадські об’єднання журналістів, що подають документи, необхідні для призначення стипендії дітям журналістів, які загинули (померли) або яким встановлено інвалідність у зв’язку з виконанням професійних обов’язків, відповідно до пункту 3 Порядку призначення стипендій Президента України дітям журналістів, які загинули (померли) або яким встановлено інвалідність у зв’язку з виконанням професійних обов’язків, затвердженого Указом Президента України від 30 квітня 2002 р. № 428 "Питання соціального захисту дітей журналістів, які загинули (померли) або яким встановлено інвалідність у зв’язку з виконанням професійних обов’язків" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 19, ст. 960), та є створювачами реєстрової інформації.
3. Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Цивільному кодексі України, Законах України "Про культуру", "Про авторське право і суміжні права", "Про публічні електронні реєстри", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні комунікації", "Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг", "Про захист персональних даних", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах" та інших нормативно-правових актах.
4. Реєстр ведеться з метою:
збирання, накопичення, обліку, використання, поширення, надання реєстрових даних та реєстрової інформації про державну підтримку у сфері культури;
надання послуг з подання заявок на участь у конкурсі для отримання державної підтримки у сфері культури;
забезпечення доступу до відомостей, що містяться в Реєстрі;
проведення аналізу інформації, яка обробляється в Реєстрі;
електронної інформаційної взаємодії інформаційно-комунікаційних систем з Реєстром.
Об’єктом Реєстру є інформація про претендентів, суб’єктів подання, конкурси та отримувачів державної підтримки у сфері культури.
Плата за надання послуг з подання заявок на участь у конкурсі для отримання державної підтримки у сфері культури не справляється.
5. Створення та функціонування Реєстру, зокрема його програмно-технічних засобів, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету та/або міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законом.
6. Власником Реєстру, зокрема його програмно-технічних засобів та виключних майнових прав на програмне забезпечення, є держава в особі держателя Реєстру.
7. Реєстр функціонує в цілодобовому режимі, крім випадків проведення планових і позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням програмно-апаратних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається технічним адміністратором Реєстру. Інформація про проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Реєстру оприлюднюється на офіційному веб-сайті МКСК за три календарних дні до дати проведення таких робіт, крім випадків, коли через терміновість проведення таких робіт своєчасне попередження неможливе.
8. Держателем Реєстру є МКСК, яке:
забезпечує здійснення організаційних заходів, пов’язаних із створенням та забезпеченням функціонування Реєстру;
здійснює методологічне та інформаційне забезпечення ведення Реєстру;
забезпечує організацію електронної (технічної та інформаційної) взаємодії Реєстру та інших публічних електронних реєстрів;
приймає рішення про модернізацію програмного забезпечення Реєстру;
визначає організаційні заходи щодо забезпечення зберігання даних відповідно до вимог законодавства про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах, обов’язкових стандартів у сфері захисту інформації, вимог законодавства про захист персональних даних та цього Порядку;
інформує адміністратора Реєстру про виявлені недоліки у роботі, вносить пропозиції щодо їх усунення;
затверджує технічні вимоги та технічні завдання з розроблення та модернізації програмного забезпечення Реєстру, погоджує пропозиції адміністратора Реєстру щодо розроблення та модернізації спеціального програмного забезпечення Реєстру.
9. Адміністратором Реєстру є Держмистецтв, яке забезпечує:
здійснення у порядку, затвердженому держателем Реєстру, технічних та технологічних заходів з надання, блокування та анулювання доступу користувачів до Реєстру;
організацію та проведення навчання з питань роботи з Реєстром;
формування довідника конкурсів, довідника видів конкурсів, довідника типів конкурсів, довідника напрямів діяльності у сфері культури, довідника членів конкурсних комісій.
10. Технічним адміністратором Реєстру є МКСК, що в межах своїх повноважень забезпечує адміністрування Реєстру відповідно до статей 36-39 Закону України "Про публічні електронні реєстри" та Порядку використання програмного забезпечення "Програмна платформа для розгортання та супроводження державних електронних реєстрів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2023 р. № 356 "Деякі питання створення та функціонування державних електронних платформ для ведення публічних електронних реєстрів" (Офіційний вісник України, 2023 р., № 45, ст. 2399).
Користувачі Реєстру
11. Користувачами Реєстру є:
претенденти;
суб’єкти подання;
контролери;
публічні реєстратори;
члени конкурсної комісії, в тому числі голови та заступники голів конкурсних комісій;
лауреати/переможці.
12. Для доступу контролера, публічного реєстратора, члена конкурсної комісії до Реєстру адміністратор Реєстру створює відповідні облікові записи. Зазначені користувачі Реєстру отримують доступ до нього за умови проходження авторизації.
13. Авторизація, автентифікація користувачів Реєстру та реєстраційні дії в Реєстрі здійснюються за допомогою кваліфікованого електронного підпису з дотриманням вимог законодавства про електронні документи, електронний документообіг та відповідно до Законів України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про публічні електронні реєстри".
14. Доступ контролера, публічного реєстратора до Реєстру припиняється у разі їх звільнення з відповідних посад, посадовими обов’язками за якими передбачається виконання функцій як відповідних користувачів Реєстру, та в інших випадках, визначених актами Президента України, Кабінету Міністрів України, МКСК, Держкомтелерадіо щодо порядків проведення конкурсів та роботи конкурсних комісій.
Доступ члена конкурсної комісії до Реєстру припиняється у разі закінчення строку повноважень членів конкурсної комісії та в інших випадках, визначених актами Президента України, Кабінету Міністрів України, МКСК, Держкомтелерадіо щодо порядків проведення конкурсів та роботи конкурсних комісій.
15. Держатель Реєстру та адміністратор Реєстру забезпечують контроль за дотриманням контролером, публічним реєстратором, членами конкурсної комісії вимог законодавства у сфері публічних електронних реєстрів, зокрема шляхом моніторингу їх дій, що були здійснені у Реєстрі або щодо нього. Держатель Реєстру та адміністратор Реєстру в разі виявлення порушень порядку ведення Реєстру або створення недостовірної реєстрової інформації приймає вмотивоване рішення про:
тимчасове блокування доступу контролера, публічного реєстратора, члена конкурсної комісії до Реєстру;
анулювання доступу контролера, публічного реєстратора, члена конкурсної комісії до Реєстру.
16. Претенденти та суб’єкти подання як користувачі Реєстру мають право здійснювати через електронний кабінет такі дії:
подання та редагування заявок на участь у конкурсі;
перевірку статусу заявки;
отримання інформації про результати участі у конкурсі.
17. Лауреати/переможці як користувачі Реєстру мають право здійснювати через електронний кабінет такі дії:
отримання інформації про результати участі у конкурсі;
подання заявок щодо внесення змін до реєстрової інформації про себе.
Лауреати/переможці, крім дій, визначених абзацами другим і третім цього пункту, здійснюють через електронний кабінет подання запиту на отримання повного доступу до реєстрової інформації про себе та подання звітів про створення і реалізацію творчих проектів за грантами або звітів про творчі досягнення за період, протягом якого вони отримували стипендію (для окремих конкурсів).
18. Публічний реєстратор здійснює в Реєстрі:
реєстраційні дії, внесення та редагування інформації про умови та строки проведення конкурсу; склад конкурсної комісії; строки проведення засідань конкурсної комісії; строки подання звітів про реалізацію творчих проектів/творчі досягнення за період, протягом якого претендент, якому присвоєно статус лауреата/переможця за результатами конкурсу, отримував державну підтримку у сфері культури (для окремих конкурсів);
перевірку поданих заявок щодо обмежень для участі в конкурсі;
формування/редагування, перегляд та вивантаження протоколу засідання конкурсної комісії;
внесення інформації, що міститься у заявках та документів, поданих у паперовій формі;
внесення інформації про лауреатів/переможців конкурсів на підставі прийнятих організаційно-розпорядчих документів (актів Президента України, Кабінету Міністрів України, МКСК, Держкомтелерадіо) за результатами конкурсу (далі - організаційно-розпорядчий документ);
перегляд та вивантаження звітності, сформованої на основі реєстрових даних;
пошук претендентів за реєстровими даними;
редагування інформації про лауреатів/переможців, зокрема тих, що позбавляються державної підтримки у сфері культури з підстав, визначених відповідними порядками про проведення таких конкурсів;

................
Перейти до повного тексту