1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 15 жовтня 2024 р. № 1175
Київ
Деякі питання створення та функціонування Реєстру прозорості
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України "Про лобіювання" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про Реєстр прозорості, що додається.
2. Установити, що днем початку функціонування Реєстру прозорості є день опублікування Кабінетом Міністрів України в газеті "Голос України" повідомлення про початок функціонування Реєстру прозорості.
3. Національному агентству з питань запобігання корупції поінформувати Кабінет Міністрів України про готовність Реєстру прозорості до початку функціонування.
4. Секретаріатові Кабінету Міністрів України протягом п’яти робочих днів з дня отримання від Національного агентства з питань запобігання корупції відповідної інформації розмістити повідомлення про початок функціонування Реєстру прозорості в газеті "Голос України".

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 29


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 жовтня 2024 р. № 1175
ПОЛОЖЕННЯ
про Реєстр прозорості
Загальні питання
1. Це Положення визначає функціональні можливості, порядок ведення та доступу до Реєстру прозорості (далі - Реєстр), надання відомостей з нього, а також інші питання його функціонування.
2. Терміни, що вживаються у цьому Положенні, мають таке значення:
електронний кабінет - це персональна веб-сторінка (веб-сервіс чи інший програмний інтерфейс) створювача реєстрової інформації Реєстру, що пройшов електронну ідентифікацію та автентифікацію, призначена для забезпечення можливості створення, перегляду, подання, обміну інформацією та документами в Реєстрі;
публічна частина Реєстру - частина даних Реєстру, яка складається з інформації про суб’єктів лобіювання та їх звітність, крім інформації з обмеженим доступом.
Інші терміни у цьому Положенні вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про лобіювання", "Про інформацію", "Про публічні електронні реєстри", "Про захист персональних даних", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про основні засади забезпечення кібербезпеки України", "Про Національну програму інформатизації".
3. Реєстр - це інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення та надання інформації про суб’єктів лобіювання та їх звітність.
Дані Реєстру є відкритими і загальнодоступними, крім випадків, передбачених законом.
4. Реєстр створюється і ведеться відповідно до вимог Закону України "Про лобіювання" (далі - Закон) з метою надання безоплатного публічного доступу до актуальної та достовірної інформації про суб’єктів лобіювання та їх звітність.
Ведення Реєстру забезпечує Національне агентство з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство), яке є держателем та адміністратором Реєстру.
Ведення і доступ до Реєстру здійснюються з урахуванням вимог, установлених Законом та Законом України "Про публічні електронні реєстри".
5. Реєстр ведеться українською та англійською мовами з використанням програмного забезпечення, розробленого відповідно до національних стандартів (за наявності), що забезпечує його сумісність і взаємодію з державними електронними інформаційними ресурсами, що становлять інформаційний ресурс держави.
6. Фінансовими джерелами створення програмно-технічних засобів Реєстру та забезпечення його функціонування є державний бюджет та інші не заборонені законом джерела. Право власності на програмно-технічні засоби Реєстру належить державі в особі держателя Реєстру.
7. Об’єктами Реєстру є інформація про суб’єктів лобіювання та їх звітність. Об’єкти Реєстру ідентифікуються за допомогою реєстрових номерів.
8. Вимоги до об’єктів Реєстру, послідовності їх внесення та подання встановлює Національне агентство з урахуванням вимог Закону та цього Положення.
9. Джерелом інформації Реєстру є відомості з базових реєстрів, документи, на підставі яких вносяться відомості до Реєстру, а також інша довідкова інформація, отримана в результаті інформаційних обмінів.
10. Відомості, що містяться в Реєстрі, публікуються у форматі, доступному для автоматизованого збирання, оброблення та завантаження інформації.
11. Національне агентство забезпечує відкритий цілодобовий доступ до публічної частини Реєстру. Такий доступ передбачає можливість пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування інформації, отримання (завантаження) документів у зручній для візуального сприйняття формі, зокрема у форматі HTML.
12. Доступ до інформації в Реєстрі надається також у вигляді набору даних, організованого у форматі, що дає змогу його автоматизованого оброблення електронними засобами (машинозчитування) з метою повторного використання (у формі відкритих даних). Такі дані надаються як у вигляді окремих електронних документів у форматі JSON для завантаження, так і з використанням інтерфейсу прикладного програмування (АРІ) відповідно до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 85, ст. 2850).
13. Функціональні можливості (програмне забезпечення) Реєстру з дотриманням вимог законодавства та цього Положення забезпечують:
реєстрацію суб’єктів лобіювання;
створення, збереження, подання та перегляд електронних документів суб’єктів лобіювання;
пошук відомостей про суб’єкта лобіювання за видом реєстрових даних, унікальним ідентифікатором витягу з Реєстру;
внесення змін до відомостей про суб’єкта лобіювання;
протоколювання відвідувань та дій з даними Реєстру його користувачами, крім осіб, які здійснюють доступ до публічної частини Реєстру;
захист інформації (у тому числі з обмеженим доступом) Реєстру від несанкціонованого доступу, знищення, зміни та блокування доступу до неї шляхом здійснення організаційних і технічних заходів, впровадження засобів та методів технічного захисту інформації;
розмежування та контроль доступу до інформації Реєстру згідно з повноваженнями користувачів реєстрової інформації;
електронну ідентифікацію та автентифікацію користувачів реєстрової інформації (крім користувачів публічної частини Реєстру);
автоматизоване формування витягу з Реєстру в електронній формі, зміст якого визначається цим Положенням;
формування статистичних даних Реєстру;
зручність інтерфейсів та сервісів, використання класифікаторів, довідників, стандартів для забезпечення ефективного внесення та оброблення інформації;
ретроспективний доступ до даних Реєстру;
інші функції, передбачені цим Положенням та Законом.
14. Інформування правоволодільця про внесення до Реєстру змін до інформації про нього, зокрема про припинення, зупинення статусу суб’єкта лобіювання, здійснюється шляхом надання такій особі безоплатного публічного доступу до актуальної та достовірної інформації Реєстру.
Суб’єкти правових відносин Реєстру
15. Користувачами реєстрової інформації є:
публічні реєстратори Реєстру - уповноважені працівники Національного агентства, які відповідно до посадових інструкцій мають доступ до інформації (у тому числі з обмеженим доступом) в Реєстрі, необхідної для реалізації Національним агентством повноважень, передбачених Законом (далі - реєстратори);
створювачі реєстрової інформації - суб’єкти лобіювання, які здійснюють повноваження реєстраторів в межах повноважень, визначених цим Положенням та Законом (далі - створювачі);
адміністратор Реєстру, який забезпечує функціонування Реєстру, здійснює адміністрування Реєстру, керування обліковими записами зареєстрованих користувачів Реєстру, налаштування параметрів роботи Реєстру та захист інформації Реєстру;
фізичні та юридичні особи, які мають доступ через Інтернет до публічної частини Реєстру та можуть здійснювати пошук, перегляд, копіювання та роздрукування інформації про суб’єктів лобіювання та їх звітність (крім інформації з обмеженим доступом).
16. Відомості до Реєстру вносять реєстратори та створювачі, які забезпечують достовірність внесених даних до Реєстру та несуть відповідальність за порушення вимог цього Положення та Закону відповідно до закону.
17. Реєстратори та створювачі за допомогою програмних засобів ведення Реєстру з урахуванням повноважень, передбачених Законом та цим Положенням, вносять до Реєстру інформацію (види реєстрових даних), визначену статтями 11, 13 і 17 Закону, а також іншу інформацію, визначену цим Положенням.
18. Створювачі мають:
право доступу до електронного кабінету після автентифікації з використанням особистого ключа та кваліфікованого сертифіката відкритого ключа;
право створювати, змінювати, зберігати та видаляти чернетки документів в електронному кабінеті;
право подавати передбачені законодавством документи через електронний кабінет до Реєстру в разі їх відповідності вимогам, встановленим Національним агентством, переглядати подані ними документи;
інші права, визначені Законом.
19. Національне агентство забезпечує належну роботу обладнання, технічне і технологічне створення та супроводження програмного забезпечення Реєстру, його адміністрування, зберігання та захист даних Реєстру тощо.
Автентифікація у Реєстрі
20. Автентифікація реєстраторів та створювачів у Реєстрі та підписання у ньому електронних документів здійснюються у порядку, що визначений Законами України "Про публічні електронні реєстри" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
21. Національне агентство приймає рішення про тимчасове блокування або анулювання доступу до Реєстру у випадках, передбачених Законом України "Про публічні електронні реєстри".
Відомості, які вносяться до Реєстру
22. Усі відомості, які суб’єкт лобіювання подав до Реєстру, зберігаються в Реєстрі та автоматично оприлюднюються у його публічній частині, крім інформації з обмеженим доступом.
23. До інформації з обмеженим доступом, що не відображається у публічній частині Реєстру, належать відомості щодо:
1) реєстраційного номера облікової картки платника податків;
2) серії та номера документа, що посвідчує особу;
3) унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
4) адреси задекларованого та/або зареєстрованого місця проживання (перебування);
5) номерів телефонів фізичної особи;
6) адреси електронної пошти фізичної особи;
7) дати народження фізичної особи.
24. Для набуття статусу суб’єкта лобіювання особа послідовно вносить до Реєстру такі відомості:
1) щодо фізичної особи - суб’єкта лобіювання:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
число, місяць і рік народження;
реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті), або серію (за наявності) та номер документа, що посвідчує особу; унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);

................
Перейти до повного тексту