- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 26 вересня 2024 р. № 1103
Київ
Про затвердження Порядку проведення огляду стану інтегрованого управління державним кордоном
Відповідно до частини третьої
статті 27 Закону України "Про національну безпеку України" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок проведення огляду стану інтегрованого управління державним кордоном, що додається.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 29 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 вересня 2024 р. № 1103
ПОРЯДОК
проведення огляду стану інтегрованого управління державним кордоном
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає організаційні засади проведення огляду стану інтегрованого управління державним кордоном.
2. Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають таке значення:
1) інтегроване управління державним кордоном (далі - інтегроване управління) - скоординована діяльність компетентних державних органів України та військових формувань, утворених відповідно до законів, спрямована на створення та підтримання балансу між забезпеченням належного рівня прикордонної безпеки і збереженням відкритості державного кордону для законного транскордонного співробітництва, а також для осіб, які подорожують;
2) суб’єкти інтегрованого управління державним кордоном (далі - суб’єкти інтегрованого управління) - МВС, МЗС, Мінінфраструктури, Мінфін, Держприкордонслужба, ДМС, Держмитслужба, СБУ, Національна поліція, Національна гвардія, Держпродспоживслужба, Збройні Сили (Повітряні та Військово-Морські Сили), які взаємодіють на внутрішньодержавному та міжнародному рівні для досягнення стратегічних цілей інтегрованого управління державним кордоном;
3) спроможність - здатність суб’єкта інтегрованого управління виконувати завдання інтегрованого управління за певних умов з використанням наявних ресурсів відповідно до визначених сценаріїв дій у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
4) необхідні спроможності - спроможності, що повинні бути наявні у відповідного суб’єкта інтегрованого управління у визначені час та місці для виконання завдань у певних умовах безпекового середовища на державному кордоні з метою досягнення необхідного результату (ефекту);
5) перспективні спроможності - спроможності, що повинні бути наявні у відповідного суб’єкта інтегрованого управління у визначені час та місці для виконання ним завдань інтегрованого управління відповідно до імовірних сценаріїв розвитку безпекового середовища на державному кордоні.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються в значенні, наведеному в законах.
Мета, завдання і принципи проведення огляду стану інтегрованого управління
3. Огляд стану інтегрованого управління проводиться з метою визначення та оцінювання рівня його ефективності з урахуванням актуальних і потенційних загроз у сфері охорони та захисту державного кордону, стану впровадження стратегічних цілей розвитку та очікуваних результатів їх досягнення з урахуванням компонентів європейського інтегрованого управління кордонами щодо створення і підтримання балансу між забезпеченням належного рівня прикордонної безпеки і збереженням відкритості державного кордону для законного транскордонного співробітництва, а також для осіб, які подорожують.
Огляд стану інтегрованого управління проводиться під час комплексного огляду сектору безпеки і оборони або окремо за рішенням Ради національної безпеки і оборони України, яке вводиться в дію указом Президента України.
4. За результатами огляду стану інтегрованого управління розробляється Стратегія інтегрованого управління державним кордоном, що визначає сучасний стан, суб’єктів інтегрованого управління, основні напрями розвитку управління державним кордоном, завдання з міжвідомчого та міжнародного співробітництва з реалізації державної політики у сфері охорони державного кордону, зокрема щодо охорони суверенних прав України в її прилеглій зоні та виключній (морській) економічній зоні, актуальних і потенційних загроз національній безпеці у сфері охорони та захисту державного кордону, а також показники їх ефективності.
5. Завданнями огляду стану інтегрованого управління є:
1) проведення аналізу ризиків у сфері охорони та захисту державного кордону, прогнозування майбутнього безпекового середовища;
2) оцінка стану реалізації програмних документів інтегрованого управління;
3) проведення аналізу результатів оцінювання якості виконання завдань інтегрованого управління;
4) огляд спроможностей та готовності суб’єктів інтегрованого управління до виконання завдань інтегрованого управління;
5) проведення аналізу стану та порядку взаємодії між суб’єктами інтегрованого управління з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, компетентними органами суміжних з Україною держав та міжнародними інституціями під час виконання спільних завдань і заходів;
6) визначення пріоритетних спроможностей, напрямів державної політики у сфері охорони та захисту державного кордону, стратегічних цілей розвитку та очікуваних результатів їх досягнення з урахуванням створення і підтримання балансу між забезпеченням належного рівня прикордонної безпеки і збереженням відкритості державного кордону для законного транскордонного співробітництва, а також для осіб, які подорожують;
7) підготовка пропозицій щодо вдосконалення законодавства з метою правового регулювання діяльності суб’єктів інтегрованого управління в умовах нових викликів у безпековому середовищі та розвитку європейського інтегрованого управління кордонами;
8) формування потреби в ресурсному забезпеченні суб’єктів інтегрованого управління.
6. Проведення огляду стану інтегрованого управління ґрунтується на принципах:
1) централізації управління процесами суб’єктів інтегрованого управління;
2) об’єктивності, що полягає у проведенні такого огляду на основі вихідних даних суб’єктів інтегрованого управління, що відображають його реальний стан;
3) гласності та прозорості, забезпечення здійснення демократичного цивільного контролю за розвитком інтегрованого управління;
4) системності заходів з проведення огляду стану інтегрованого управління;
5) колегіальності прийняття рішень за результатами проведення такого огляду;
6) узгодженості заходів з проведення огляду стану інтегрованого управління із заходами стратегічного планування у сферах національної безпеки і оборони;
7) наукової обґрунтованості, що забезпечується шляхом застосування науково обґрунтованої методології організації і проведення огляду стану інтегрованого управління, використання вітчизняного і європейського досвіду та залучення експертів.
Організація і проведення огляду стану інтегрованого управління
7. Загальне керівництво оглядом стану інтегрованого управління здійснює Адміністрація Держприкордонслужби.
8. Для здійснення заходів з проведення огляду стану інтегрованого управління, участі в розробленні Стратегії інтегрованого управління державним кордоном та плану заходів з її реалізації утворюється міжвідомча робоча група з питань проведення огляду стану інтегрованого управління (далі - міжвідомча робоча група), яку очолює перший заступник Голови Держприкордонслужби.
9. До складу міжвідомчої робочої групи включаються представники суб’єктів інтегрованого управління, наукових і науково-дослідних установ, що належать до сфери їх управління, Апарату Ради національної безпеки і оборони України, наукових, аналітичних та експертних установ, інститутів громадянського суспільства, а також міжнародні експерти.
10. Для здійснення заходів з проведення огляду стану інтегрованого управління можуть утворюватися організаційно-аналітичні та робочі підгрупи.
................Перейти до повного тексту