- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 9 серпня 2024 р. № 904
Київ
Про затвердження Порядку забезпечення надання підтримки міжнародним рятувальним командам, які допомагають у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій
Відповідно до пункту 8-1 частини першої
статті 16 Кодексу цивільного захисту України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок забезпечення надання підтримки міжнародним рятувальним командам, які допомагають у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, що додається.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 75 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 серпня 2024 р. № 904
ПОРЯДОК
забезпечення надання підтримки міжнародним рятувальним командам, які допомагають у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій
1. Цей Порядок визначає механізм національної підтримки, що надається центральними, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування міжнародним рятувальним командам, які допомагають у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, у разі отримання Україною міжнародної допомоги для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації або відповідного запиту під час їх транзиту через територію України для надання міжнародної допомоги іншим державам у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та у зворотному напрямку; у разі проведення міжнародних навчань у сфері цивільного захисту на території України за участю зазначених міжнародних рятувальних команд або транзиту через територію України та у зворотному напрямку для участі у відповідних навчаннях.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
держава, що надає допомогу - держава, що пропонує та надає свої рятувальні команди або допомогу у вигляді товарів, робіт і послуг (крім допомоги у грошовій формі);
міжнародна рятувальна команда, яка допомагає у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій - аварійно-рятувальне формування іноземної держави, що направляється в Україну для надання допомоги у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації або прямує транзитом через територію України для надання міжнародної допомоги іншим державам у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (участі в міжнародних навчаннях у сфері цивільного захисту) та у зворотному напрямку (далі - міжнародна рятувальна команда);
місце дислокації - визначене керівником робіт із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації місце тимчасового розміщення міжнародної рятувальної команди для організації роботи штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (далі - штаб), центру зв’язку, проживання, відпочинку, харчування, зберігання обладнання та майна для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (участі в міжнародних навчаннях у сфері цивільного захисту);
місце проведення міжнародних навчань у сфері цивільного захисту - позначені (знаками, покажчиками, прапорцями, пояснювальними написами) на період проведення навчань умовно пошкоджені комунальні та енергетичні мережі, інші комунікації, а також технологічні елементи об’єктів, місця імітації пожеж, забруднених ділянок, зруйнованих частин будівель, споруд, сховищ, укриттів, підвалів із урахуванням специфіки діяльності та особливостей територіального розміщення підприємства, установи, організації;
офіцер зв’язку - представник ДСНС, що вільно володіє англійською та/або іншою іноземною мовою, на якого покладено функції щодо зустрічі в пункті пропуску (пункті контролю) через державний кордон України, супроводження територією України, забезпечення комунікації та координації міжнародних рятувальних команд із командою підтримки міжнародних рятувальних команд (далі - команда підтримки) і керівником робіт із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, штабом і силами цивільного захисту, залученими до ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
підтримка міжнародних рятувальних команд, які допомагають у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій - діяльність центральних, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, на які відповідно до цього Порядку покладено функції щодо сприяння міжнародним рятувальним командам у випадках, передбачених пунктом 1 цього Порядку (далі - підтримка міжнародних рятувальних команд).
3. Підтримка міжнародних рятувальних команд передбачає комплекс заходів центральних, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування із сприяння міжнародним рятувальним командам у випадках, передбачених пунктом 1 цього Порядку, які здійснюються з моменту:
прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про направлення запиту на отримання міжнародної допомоги для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації до повернення (виїзду за межі території України) останньої міжнародної рятувальної команди, що залучалася для надання допомоги у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації на території України;
направлення запиту Голови ДСНС до уповноваженого органу адміністративно-територіальної одиниці суміжної іноземної держави на отримання допомоги для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації в разі її виникнення на території прикордонної області України;
отримання пропозиції від іноземної держави щодо надання допомоги у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
отримання запиту від держави, що надає допомогу постраждалій державі, про надання підтримки міжнародним рятувальним командам під час їх транзиту через територію України та у зворотному напрямку;
отримання запиту від міжнародної рятувальної команди про участь у міжнародних навчаннях у сфері цивільного захисту як в разі їх проведення на території України, так і в разі транзиту міжнародної рятувальної команди через територію України та у зворотному напрямку для участі у відповідних навчаннях.
4. Формування команди підтримки покладається на ДСНС. Рішенням Голови ДСНС призначаються керівник та члени команди підтримки. На керівника команди підтримки покладається організація виконання основних завдань, визначених пунктом 8 цього Порядку.
Відповідні центральні органи виконавчої влади надають ДСНС запитувану інформацію через систему електронного документообігу в установленому порядку протягом одного робочого дня з моменту отримання зазначеного запиту (додатково копії надсилаються на адресу електронної пошти ДСНС).
Після отримання зазначеної інформації ДСНС невідкладно формує команду підтримки із залученням представників, зокрема:
Мінсоцполітики;
Мінінфраструктури (Агентства відновлення, Державіаслужби);
МЗС;
ДСНС;
Адміністрації Держприкордонслужби;
Держмитслужби;
Національної поліції.
За зверненням ДСНС до складу команди підтримки можуть залучатися представники інших центральних органів виконавчої влади відповідно до їх компетенції.
5. Центральні органи виконавчої влади забезпечують участь своїх представників у складі команди підтримки для здійснення спільних заходів, проведення консультацій, оперативного обміну інформацією відповідно до завдань, покладених на заінтересовані центральні органи виконавчої влади.
6. Команда підтримки починає діяльність із моменту:
прийняття рішення Кабінетом Міністрів України (або Головою ДСНС у випадку, визначеному частиною третьою
статті 136 Кодексу цивільного захисту України) про направлення запиту на отримання міжнародної допомоги для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
отримання запиту про надання підтримки міжнародним рятувальним командам під час транзиту через територію України від держави, що надає допомогу іншій державі;
отримання запиту від іншої держави про участь міжнародної рятувальної команди в міжнародних навчаннях у сфері цивільного захисту, що проводяться як на території України, так і території іншої держави.
Команда підтримки завершує діяльність із моменту повернення (виїзду за межі території України) міжнародної рятувальної команди.
7. Для забезпечення сталої роботи членів команди підтримки використовується державний центр управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС. За рішенням керівника команди підтримки робочими місцями членів команди підтримки можуть бути робочі місця у відповідних центральних органах виконавчої влади. У такому разі організація взаємодії та обмін інформацією здійснюється із використанням засобів телефонного та електронного зв’язку.
8. Основними завданнями команди підтримки є:
організація зустрічі міжнародних рятувальних команд у пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон України;
організація заходів, необхідних для переміщення через державний кордон України представників, транспортних засобів, вантажів та іншого майна міжнародних рятувальних команд;
................Перейти до повного тексту