1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 7 червня 2024 р. № 740
Київ
Деякі питання щодо створення, забезпечення функціонування та ведення реєстру територій, забруднених/імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами
Відповідно до підпункту 24 пункту 27 розділу X "Перехідні положення" Земельного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок ведення, адміністрування, користування відомостями реєстру територій, забруднених/імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами, що додається.
2. Створити реєстр територій, забруднених/імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами.
3. Установити, що реєстр територій, забруднених/імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами, починає функціонувати після введення його в експлуатацію Державною службою з надзвичайних ситуацій.
4. Державній службі з надзвичайних ситуацій забезпечити ведення реєстру територій, забруднених/імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 75


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 червня 2024 р. № 740
ПОРЯДОК
ведення, адміністрування, користування відомостями реєстру територій, забруднених/імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами
Загальні питання
1. Цей Порядок визначає механізм ведення, адміністрування, користування відомостями реєстру територій, забруднених/імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами (далі - реєстр), що є інформаційно-комунікаційною системою, яка створена відповідно до вимог Закону України "Про публічні електронні реєстри" та забезпечує накопичення, оброблення, надання відповідної інформації, офіційне визнання у разі створення, зберігання та використання такої інформації, дотримання інтересів громадян, їх об’єднань, державних органів та органів місцевого самоврядування, забезпечує користувачів повною, достовірною та актуальною інформацією щодо територій, забруднених/імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами, у найбільш зручний для них технологічний, економічний, корупційно безпечний спосіб.
Реєстр є складовою частиною Системи управління силами та засобами цивільного захисту ДСНС, яка є функціональною підсистемою єдиної інформаційної системи МВС.
2. Створення та забезпечення функціонування реєстру, зокрема його програмно-технічних засобів, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законом.
3. Власником реєстру, зокрема його програмно-технічних засобів та виключних майнових прав на його програмне забезпечення, є держава в особі держателя реєстру.
4. Правовою основою функціонування реєстру є Земельний кодекс України, Закони України "Про публічні електронні реєстри", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації", "Про захист персональних даних", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про протимінну діяльність в Україні", цей Порядок та інші нормативно-правові акти.
5. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
забруднена територія - територія, де було підтверджено наявність забруднення вибухонебезпечними предметами на підставі прямих доказів наявності вибухонебезпечних предметів відповідно до ДСТУ 8820-3:2024 "Протимінна діяльність. Процеси управління. Частина 3. Система управління інформацією";
заявник - власник або користувач земельної ділянки (фізична чи юридична особа, фізична особа - підприємець), який пройшов процедуру електронної ідентифікації/автентифікації та засобами електронного кабінету отримує витяг з реєстру;
електронний кабінет реєстру - сервіс реєстру, засобами якого забезпечена електронна форма взаємодії між заявником та реєстром для отримання витягу;
імовірно забруднена територія - територія, яка на підставі непрямих доказів вважається імовірно забрудненою вибухонебезпечними предметами відповідно до ДСТУ 8820-3:2024 "Протимінна діяльність. Процеси управління. Частина 3. Система управління інформацією";
публічні реєстратори - громадяни України, що є посадовими особами або особами, які перебувають у трудових (службових) відносинах з держателем реєстру;
створювачі реєстрової інформації - особи, наділені правом внесення інформації до реєстру;
територія, що зазнала впливу ведення бойових дій - тимчасово окупована територія; територія, на якій ведуться (велися) бойові дії, включаючи території можливих бойових дій; територія, що межує з державним кордоном держави-агресора або держави, яка сприяє збройній агресії Російської Федерації проти України; територія, що піддавалася обстрілам та на якій були присутні військові формування держави-агресора.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Земельному кодексі України, Законах України "Про протимінну діяльність в Україні", "Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про електронні комунікації", "Про публічні електронні реєстри", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про захист персональних даних", ДСТУ 8820:2023 "Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення", ДСТУ 8820-3:2024 "Протимінна діяльність. Процеси управління. Частина 3. Система управління інформацією".
Держатель реєстру
6. Держателем реєстру є ДСНС.
Держатель реєстру:
здійснює контроль роботи із збереження та захисту відомостей від випадкової втрати або знищення, незаконної обробки, зокрема незаконного знищення чи несанкціонованого доступу, в тому числі третіх осіб;
координує роботу із внесення до реєстру відомостей про території, забруднені/імовірно забруднені вибухонебезпечними предметами;
виконує інші функції, визначені цим Порядком.
Адміністратор реєстру
7. Адміністратором реєстру є ДСНС.
Адміністратор реєстру:
формує технічні вимоги щодо створення та модернізації реєстру;
здійснює технічні та технологічні заходи для забезпечення роботи реєстру, забезпечення хостингу, обслуговування технічного комплексу реєстру;
організовує заходи щодо впровадження та ведення реєстру;
забезпечує здійснення технічних та технологічних заходів з надання, блокування та анулювання доступу до реєстру;
обробляє, накопичує, використовує, узагальнює, зберігає, передає, здійснює захист інформації в реєстрі;
відповідає за збереження та захист реєстру;
проводить моніторинг роботи реєстру;
виконує інші завдання, необхідні для досягнення цілей, визначених цим Порядком.
Технічний адміністратор реєстру
8. Технічним адміністратором реєстру є юридична особа публічного права - бюджетна установа "Центр гуманітарного розмінування".
Технічний адміністратор реєстру:
здійснює заходи із створення, модифікації, впровадження та супроводу програмного забезпечення реєстру;
забезпечує здійснення електронної інформаційної взаємодії з іншими електронними інформаційними ресурсами.
Створювачі реєстрової інформації
9. Створювачами реєстрової інформації є посадові особи/співробітники (далі - уповноважені посадові особи):
секретаріату Національного органу з питань протимінної діяльності;
Центру протимінної діяльності;
уповноважених підрозділів центральних органів виконавчої влади, які здійснюють заходи з гуманітарного розмінування (розмінування) та очищення територій від вибухонебезпечних предметів;
сільських, селищних, міських рад або військових чи військово-цивільних адміністрацій (на територіях, на яких відповідні сільські, селищні, міські ради тимчасово не здійснюють свої повноваження), які прийняли рішення про надання податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів у зв’язку з визнанням земельних ділянок непридатними для використання через імовірну загрозу їх забруднення вибухонебезпечними предметами.
Уповноважені посадові особи секретаріату Національного органу з питань протимінної діяльності вносять до реєстру інформацію про операторів протимінної діяльності, передбачену цим Порядком.
Уповноважені посадові особи Центру протимінної діяльності:
вносять до реєстру інформацію щодо результатів проведення нетехнічного обстеження або заходів гуманітарного розмінування операторами протимінної діяльності;
використовують відомості реєстру з метою планування заходів протимінної діяльності, забезпечення функціонування системи управління якістю розмінування, здійснення контролю стану маркування забруднених/імовірно забруднених територій, проведення інформування населення про ризики, пов’язані із вибухонебезпечними предметами, моніторингу ризиків, пов’язаних із вибухонебезпечними предметами, розслідування нещасних випадків та інцидентів, пов’язаних із протимінною діяльністю, надання звітності до національного органу з питань протимінної діяльності.
Уповноважені посадові особи сільських, селищних, міських рад або військових чи військово-цивільних адміністрацій (на територіях, на яких відповідні сільські, селищні, міські ради тимчасово не здійснюють свої повноваження), які прийняли рішення про надання податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів у зв’язку з визнанням земельних ділянок непридатними для використання через імовірну загрозу їх забруднення вибухонебезпечними предметами на підставі документів щодо обстеження земельних ділянок державними інспекторами з контролю за використанням та охороною земель територіальних органів Держгеокадастру або державними інспекторами з контролю за використанням та охороною земель виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, що набули встановлених законом повноважень із здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, вносять до реєстру відомості про обстеження земельних ділянок, щодо яких сільськими, селищними, міськими радами або військовими чи військово-цивільними адміністраціями (на територіях, на яких відповідні сільські, селищні, міські ради тимчасово не здійснюють свої повноваження) прийнято рішення про надання податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів у зв’язку з визнанням таких земельних ділянок непридатними для використання внаслідок ймовірної загрози їх забруднення вибухонебезпечними предметами з метою виявлення фактів їх використання (невикористання) за цільовим призначенням та акти обстеження земельних ділянок в електронній формі.
Відповідальні особи уповноважених підрозділів центральних органів виконавчої влади, які здійснюють заходи з гуманітарного розмінування (розмінування) та очищення територій від вибухонебезпечних предметів:
вносять до реєстру інформацію щодо результатів проведення обстеження територій;
вносять до реєстру інформацію щодо очищення території;
вносять до реєстру інформацію про підрозділи з розмінування сил безпеки і оборони, які виконували роботи, передбачені цим Порядком.
Інформація про об’єкти реєстру вноситься автоматично програмними засобами реєстру протягом не більш як десяти днів із дня її отримання (верифікації).
Внесення змін до реєстру здійснюється в разі внесення змін до реєстраційних та інших документів про території, забруднені/імовірно забруднені вибухонебезпечними предметами, у випадках, передбачених законодавством, а також із метою виправлення технічних помилок, описок чи доповнення відомостей іншими даними.
Користувачі реєстру
10. Користувачами реєстру є: секретаріат Національного органу з питань протимінної діяльності, Центр протимінної діяльності, уповноважені підрозділи центральних органів виконавчої влади, які здійснюють заходи з гуманітарного розмінування (розмінування) та очищення територій від вибухонебезпечних предметів, виконавчі органи селищних, міських рад, військові та військово-цивільні адміністрації.
Публічні реєстратори реєстру
11. Публічні реєстратори реєстру:
забезпечують обробку запитів, які надходять через електронний кабінет реєстру;
перевіряють повноту та відповідність наданої заявником інформації поданим документам і законодавству;
формують засобами реєстру витяги;
інформують заявників засобами електронного кабінету реєстру щодо складу виявлених недоліків у поданих запитах з метою їх подальшого доопрацювання (у разі необхідності).
Функціональні можливості та ведення реєстру
12. Реєстр ведеться з метою збирання, обліку, обробки, зберігання, накопичення, захисту відомостей про території, забруднені/імовірно забруднені вибухонебезпечними предметами, та території, непридатні для використання у зв’язку з імовірною загрозою забруднення вибухонебезпечними предметами та хімічними залишками вибухонебезпечних предметів, що роблять землю непридатною для використання.
Функціональні можливості реєстру забезпечують:
ведення обліку територій, забруднених/імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами;
збирання, облік, обробку, зберігання, накопичення, захист інформації щодо територій, що зазнали впливу ведення бойових дій та є забрудненими/імовірно забрудненими вибухонебезпечними предметами, а саме результатів:
- нетехнічного обстеження територій;
- дослідження територій з використанням супутникових знімків;
- дослідження територій з використанням ортофотозйомки;
- дослідження територій з використанням засобів сканування;
- здійснення заходів гуманітарного розмінування та оперативного реагування на виявлення вибухонебезпечних предметів;
збирання, облік, обробку, зберігання, накопичення, захист відомостей, отриманих за результатами нетехнічного обстеження територій або супутникових даних щодо територій, що зазнали впливу ведення бойових дій, у частині наявності або відсутності забруднення вибухонебезпечними предметами або необхідності додаткового обстеження;
збирання, облік, обробку, зберігання, накопичення, захист відомостей щодо об’єктів, наявних на територіях, забруднених/імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами, зокрема електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення, будівель, споруд, їх комплексів, об’єктів трубопровідного транспорту, автомобільних доріг, об’єктів залізничного транспорту, інших об’єктів інфраструктури;
збирання, облік, обробку, зберігання, накопичення, захист інформації щодо цільового та функціонального призначення земельних ділянок (земель), які розміщуються на територіях, забруднених/імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами;

................
Перейти до повного тексту