1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
04 січня 2023 року № 6
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 січня 2023 р.
за № 47/39103
ПОРЯДОК
визначення та обладнання центральних (регіональних) сортувальних станцій
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства фінансів № 23 від 13.01.2023 № 422 від 02.09.2024 )
І. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено з метою встановлення порядку визначення та обладнання центральних (регіональних) сортувальних станцій.
( Пункт 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 23 від 13.01.2023 )
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
авторизація - будь-яка з діючих авторизацій, яких набули підприємства відповідно до вимог Кодексу, а також авторизації на застосування спрощення, що використовується для процедури спільного транзиту, відповідно до Конвенції про процедуру спільного транзиту від 20 травня 1987 року, ратифікованої Законом України від 30 серпня 2022 року № 2555-IX "Про приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту";
електронна система обліку та зберігання - інформаційна система експрес-перевізника, що призначена для ведення обліку всіх категорій відправлень, які надходять у центральні та регіональні сортувальні станції (далі - ЦСС (РСС)), вивозяться з ЦСС (РСС), та містить в електронному вигляді перелік відомостей про відправлення, які використовують експрес-перевізник, а також митні органи;
електронна система обліку транспортних засобів - інформаційна система експрес-перевізника, яка містить інформацію про в’їзд та виїзд автомобільного транспортного засобу, що здійснює перевезення вантажу експрес-перевізника, із зазначенням дати та часу в’їзду (виїзду), реєстраційних номерних знаків, ваги (з вантажем) та інших відомостей за визначенням самого експрес-перевізника;
місце зберігання міжнародних експрес-відправлень - спеціально обладнане перевізником складське приміщення чи його відгороджена частина для зберігання міжнародних експрес-відправлень (далі - МЕВ) під митним контролем, що виключає можливість несанкціонованого вилучення МЕВ з-під митного контролю;
місце розташування ЦСС (РСС) - фактична адреса розташування ЦСС (РСС);
моніторинг відповідності - комплекс заходів, які здійснюють митниця, у зоні діяльності якої функціонує ЦСС (РСС), та/або Держмитслужба, що забезпечують систематичний контроль за дотриманням експрес-перевізником умов і вимог, визначених Кодексом, цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами, що визначають порядок та умови здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в міжнародних експрес-відправленнях;
оцінка відповідності - фактична перевірка митницею відповідності підприємства вимогам цього Порядку для отримання дозволу про визначення центральної (регіональної) сортувальної станції;
підрозділ митного оформлення (далі - ПМО) - структурний підрозділ митниці, посадові особи якого здійснюють митні формальності щодо товарів, які переміщуються (пересилаються) у МЕВ;
прилегла до центральної (регіональної) сортувальної станції територія - огороджена за периметром територія, що прилягає до центральної (регіональної) сортувальної станції, в межах якої створено місце доставки транспортних засобів, і призначена для стоянки транспортних засобів з вантажами експрес-перевізника, що перебувають під митним контролем, а також проведення навантажувально-розвантажувальних робіт;
регіональна сортувальна станція (далі - РСС) - це відповідним чином облаштовані приміщення та територія, на яких регіональний підрозділ експрес-перевізника здійснює операції з МЕВ та їх зберігання в рамках виконання угод з іноземними операторами про обмін МЕВ, а також виконуються митні формальності;
уповноважений структурний підрозділ митниці - структурний підрозділ митниці, до компетенції якого віднесено функції з оцінки відповідності та контролю за діяльністю експрес-перевізника (його моніторингу відповідності);
центральна сортувальна станція (далі - ЦСС) - це відповідним чином облаштовані приміщення та територія, на яких виключно експрес-перевізник здійснює операції з МЕВ та їх зберігання в рамках виконання угод з іноземними операторами про обмін МЕВ, а також виконуються митні формальності.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Митному кодексі України (далі - Кодекс) та інших нормативно-правових актах з питань митної справи.
( Абзац чотирнадцятий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 23 від 13.01.2023 )
3. Взаємодія між митницею, Держмитслужбою та експрес-перевізником, у тому числі надання інформації про прийняті рішення та висновки, передбачені цим Порядком, здійснюється з використанням систем, що забезпечують функціонування електронних інформаційних ресурсів митних органів із дотриманням вимог законодавства у сферах електронного документообігу, захисту інформації, електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг.
( Пункт 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 422 від 02.09.2024 )
4. Подання до митниці заяви про визначення центральної (регіональної) сортувальної станції та документів, а також інших заяв, визначених цим Порядком, в електронній формі здійснюється з використанням систем, що забезпечують функціонування електронних інформаційних ресурсів митних органів.
Документи або їх копії, наявні тільки в паперовій формі, додаються до заяв у форматі PDF.
У разі подання електронних документів документи на паперових носіях не подаються.
На заяви та документи, які подаються до митниці та/або Держмитслужби, накладається кваліфікований або удосконалений електронний підпис чи печатка, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, особи, яка їх склала. Заяви та документи з накладеним електронним підписом чи печаткою реєструються в митниці та Держмитслужбі в автоматичному режимі.
( Абзац четвертий пункту 4 розділу I в редакції Наказу Міністерства фінансів № 422 від 02.09.2024 )
У разі подання заяв та документів у паперовій формі копії документів засвідчує підприємство у встановленому законодавством порядку, а заяву про визначення центральної (регіональної) сортувальної станції підписує керівник підприємства та скріплює печаткою підприємства (за наявності). Такі документи реєструються в митниці та Держмитслужбі у встановленому законодавством порядку.
5. Інформація та документи, що були надані митниці та Держмитслужбі при визначенні ЦСС (РСС), для внесення змін до наявних даних, а також надані комісії під час оцінки відповідності, не можуть без дозволу особи, яка їх подала, розголошуватися чи передаватися третім особам, включаючи інші органи державної влади, крім випадків передачі інформації в порядку, визначеному Кодексом та іншими законами України.
6. Не допускається здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в МЕВ, у ЦСС (РСС), не визначених відповідно до цього Порядку.
II. Вимоги до облаштування та обладнання ЦСС (РСС)
1. Для здійснення митного та інших видів контролю товарів, що переміщуються (пересилаються) у МЕВ, підприємство на момент подання заяви про визначення ЦСС (РСС) і протягом усього періоду функціонування сортувальної станції забезпечує:
1) організацію та функціонування на прилеглій до ЦСС (РСС) території місця доставки товарів транспортними засобами (далі - місце доставки).
Вимоги до місця доставки визначаються наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 646 "Про місця доставки товарів транспортними засобами", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25 червня 2012 року за № 1052/21364 (далі - Наказ про місця доставки), з урахуванням таких особливостей.
( Абзац другий підпункту 1 пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 23 від 13.01.2023 )
Територія місця доставки товарів для автомобільного транспорту, а також прилегла до ЦСС (РСС) територія має бути забезпечена:
твердим покриттям;
освітленням;
цілодобовою охороною та наявністю засобів пожежогасіння;
наявністю і функціонуванням системи відеоконтролю (далі - СВК) на території місця доставки та прилеглій до ЦСС (РСС) території;
наявністю рампи або естакади, або оглядового майданчика (за необхідності);
наявністю та функціонуванням контрольно-пропускної системи при в’їзді на територію ЦСС (РСС) та при виїзді з неї, обладнаної шлагбаумами.
Експрес-перевізник забезпечує ведення окремого електронного обліку транспортних засобів, які переміщують МЕВ, при в’їзді та виїзді з місця доставки;
2) у приміщеннях (на території) ЦСС (РСС):
цілодобову охорону, у тому числі функціонування охоронної сигналізації, у всіх приміщеннях, де перебувають або можуть перебувати товари, що підлягають митному контролю та оформленню;
функціонування протипожежної сигналізації та наявність засобів пожежогасіння;
наявність і функціонування СВК у місцях на ЦСС (РСС), де перебувають або можуть перебувати товари, що підлягають митному контролю (з фіксацією, у тому числі всіх воріт та/або дверних отворів ЦСС (РСС), через які здійснюється ввезення та/або вивезення МЕВ, всіх в’їздів і виїздів з місця доставки та прилеглої до ЦСС (РСС) території), з можливістю виведення інформації з неї в ПМО; фіксування зображень СВК для виявлення несанкціонованого доступу до товарів, що перебувають під митним контролем; ведення архіву відеозаписів СВК;
наявність і функціонування матеріально-технічного обладнання у достатній для забезпечення діяльності ЦСС (РСС) кількості (навантажувально-розвантажувальних засобів; спеціального сертифікованого та повіреного електронного обладнання для зважування МЕВ і вантажу експрес-перевізника; технічних засобів контролю, у тому числі тих, що дають змогу проводити неруйнівний контроль товарів з використанням скануючих систем (без розпакування МЕВ));
наявність і функціонування каналів і засобів зв’язку, у тому числі захищених каналів зв’язку, для виконання посадовими особами митних органів своїх повноважень;
наявність інформаційних, комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем для відстеження проходження МЕВ протягом усього часу його переміщення від відправника до одержувача;
( Абзац сьомий підпункту 2 пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 23 від 13.01.2023 )
наявність та ведення електронної системи обліку та зберігання МЕВ;
належні умови зберігання МЕВ з метою уникнення випадків пошкодження, втрати чи несанкціонованого доступу до товарів у МЕВ, що перебувають під митним контролем.
Вимоги до СВК наведено у додатку 1 до цього Порядку;
3) безпосередньо у приміщеннях ЦСС (РСС):
наявність оглядових залів з місцями для проведення посадовими особами ПМО митного огляду з розпакуванням МЕВ та облаштування їх достатньою кількістю технічних засобів (пристроїв для зважування, оглядових столів, обладнання для розпакування/запакування відправлень, комп’ютерної техніки, технічних засобів контролю тощо);
наявність обладнаних місць зберігання МЕВ (окремо для МЕВ, що ввозяться в Україну, МЕВ, призначених для вивезення за межі митної території України, МЕВ, що переміщуються транзитом);
наявність окремих місць для здійснення обробки МЕВ документарного характеру та МЕВ, у яких переміщуються товари, що підлягають письмовому декларуванню;
розмежування в ЦСС (РСС) напрямків руху МЕВ під час проведення їх обробки (МЕВ, що ввозяться в Україну; МЕВ, призначених для вивезення за межі митної території України; МЕВ, митне оформлення яких не завершено або завершено);
обладнання вікон у приміщеннях ЦСС (РСС), у яких товари в МЕВ перебувають під митним контролем, з внутрішнього боку металевими ґратами;
можливість накладення не менше ніж двох засобів забезпечення (ідентифікації), які унеможливлюють проникнення в місця зберігання МЕВ або вилучення МЕВ із цих місць без пошкодження засобів забезпечення (ідентифікації), один з яких має належати митниці, другий - експрес-перевізнику.
2. Для здійснення на ЦСС (РСС) ПМО митного контролю та митного оформлення товарів експрес-перевізник відповідно до статті 556 глави 76 розділу ХХ Кодексу забезпечує безоплатне надання у тимчасове користування належно облаштованих службових та побутових приміщень, а також обладнання, засобів та каналів електронних комунікацій (у тому числі забезпечення можливості доступу до автоматизованої системи митного оформлення, мережі "Інтернет"), для виконання посадовими особами ПМО своїх повноважень.
3. Експрес-перевізник забезпечує безперешкодний доступ посадових осіб митниці, у зоні діяльності якої розміщується ЦСС (РСС), до:
товарів і транспортних засобів, що перебувають під митним контролем на території ЦСС (РСС), у тому числі в місцях зберігання МЕВ, а також до документів на такі товари;
комп’ютерної системи для відстеження проходження МЕВ та електронної систему обліку та зберігання МЕВ, електронної системи обліку транспортних засобів (у режимі перегляду);
СВК.
Експрес-перевізник забезпечує надання митниці, у зоні діяльності якої розміщується ЦСС (РСС), та відповідному структурному підрозділу Держмитслужби, на який покладено функції з координації застосування системи управління ризиками, віддаленого доступу до наявних СВК (у тому числі архівів відеозображень).
На письмовий запит керівника митниці експрес-перевізник надає митниці відеоінформацію з СВК на носіях, узгоджених із митницею, за період, зазначений у запиті.
III. Розгляд заяви про визначення центральної (регіональної) сортувальної станції, оцінка відповідності та визначення ЦСС (РСС)
( Заголовок розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 23 від 13.01.2023 )
1. Для визначення ЦСС (РСС) підприємство-резидент, яке здійснює або планує здійснювати прискорене перевезення МЕВ (далі - заявник), подає до митниці, у зоні діяльності якої планується створення ЦСС (РСС), заяву про визначення центральної (регіональної) сортувальної станції за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку (далі - Заява).
2. Підприємство, яке подає Заяву, має відповідати таким умовам:
особи, зазначені у графі 9 розділу І Заяви, не мають непогашеної або незнятої в установленому законом порядку судимості за вчинення: контрабанди наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів чи прекурсорів або фальсифікованих лікарських засобів; кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності; кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг;
на осіб, зазначених у графі 9 розділу І Заяви, у зв’язку з виконанням ними дій, пов’язаних із здійсненням митних формальностей щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення в інтересах такого підприємства, протягом календарного року, в якому здійснюється оцінка відповідності підприємства, та будь-якого з попередніх трьох календарних років не були накладені адміністративні стягнення за порушення митних правил, що належать до систематичних або серйозних порушень митних правил відповідно;
підприємство має досвід здійснення діяльності в межах міжнародного ланцюга постачання товарів протягом календарного року, в якому проводиться оцінка відповідності підприємства, та попередніх трьох календарних років;
підприємство має працівника, відповідального за митні питання, або інших працівників (не менше двох), які мають досвід практичної роботи за напрямом здійснення митних формальностей не менше трьох років.
3. До Заяви додаються такі документи, у тому числі засвідчені заявником копії документів:
довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, за формою, наведеною в додатку 1 до Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 03 вересня 2018 року № 733, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27 вересня 2018 року за № 1102/32554;
загальний план території, на якій розташовано приміщення ЦСС (РСС);
план (плани) приміщень ЦСС (РСС);
копії документів, що підтверджують право власності на об’єкти (будівлі, споруди, інженерно-технічні засоби та комунікації тощо) та прилеглу територію, на площах яких планується розташовування ЦСС (РСС), або право користування ними, а також державну реєстрацію цих об’єктів в установленому порядку;
копії угоди (копії угод) про обмін МЕВ з іноземним(и) оператором(ами) в галузі прискореного перевезення міжнародних відправлень;
зразок (зразки) міжнародного транспортного документа, який є договором на перевезення кожного окремого МЕВ і буде супроводжувати його на всьому шляху переміщення від відправника до одержувача;
копії технічних паспортів технічних засобів контролю, зокрема тих, які дають змогу проводити неруйнівний контроль товарів з використанням скануючих систем (без розпакування МЕВ); обладнання СВК; обладнання для зважування МЕВ (вантажу експрес-перевізника) на ЦСС (РСС);
копія санітарного паспорта на право проведення робіт з джерелами іонізуючих випромінювань в установах України.
Вимоги до оформлення загального плану території та плану (планів) приміщень ЦСС (РСС) наведено в додатку 3 до цього Порядку.
4. Попередній розгляд Заяви та оцінку відповідності здійснює уповноважений структурний підрозділ митниці у строк, що не перевищує 15 робочих днів з дня реєстрації Заяви. При цьому попередній розгляд Заяви не має перевищувати 10 робочих днів з дня реєстрації Заяви.
У разі якщо підприємство має діючу авторизацію (авторизації), попередній розгляд Заяви та оцінка відповідності здійснюються у строк, що не перевищує 5 робочих днів з дня реєстрації Заяви.
5. Попередній розгляд Заяви:
1) під час попереднього розгляду Заяви проводиться перевірка відповідності підприємства умовам, зазначеним у пункті 2 цього розділу, а також перевірка відповідності відомостей, зазначених у Заяві та поданих заявником документах;
2) уповноважений структурний підрозділ митниці з використанням систем, що забезпечують функціонування електронних ресурсів митних органів, інших державних та єдиних реєстрів, а також інших інформаційних баз, перевіряє:
відповідність відомостей про державну реєстрацію заявника інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців на офіційному вебсайті спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації;
перебування заявника на обліку в митних органах згідно зі статтею 455 глави 65 розділу XVI Кодексу;
наявність у заявника дозволу на провадження митної брокерської діяльності;
відсутність факту перебування заявника в процесі припинення - за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
відсутність факту перебування заявника у процедурі санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство чи факту відкриття провадження у справі про банкрутство згідно з Єдиним реєстром боржників;
відсутність фактів притягнення осіб, зазначених у графі 9 розділу І Заяви, до кримінальної відповідальності (наявність непогашеної або незнятої в установленому законом порядку судимості за вчинення: контрабанди наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів чи прекурсорів або фальсифікованих лікарських засобів; кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності; кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг), за допомогою відповідних реєстрів МВС;
відсутність накладення на осіб, зазначених у графі 9 розділу І Заяви, адміністративних стягнень за порушення митних правил, що належать до систематичних або серйозних порушень митних правил, у зв’язку з виконанням цими особами дій, пов’язаних із здійсненням митних формальностей щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення в інтересах такого підприємства, протягом календарного року, в якому здійснюється оцінка відповідності підприємства, та будь-якого з попередніх трьох календарних років;
відсутність діючих санкцій, застосованих до заявника та осіб, зазначених у графі 9 розділу І Заяви, та/або до іноземного оператора в галузі прискореного перевезення міжнародних відправлень, зазначеного в графі 5 розділу ІІ Заяви, згідно із законами України та/або міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;
публічність діяльності заявника (підприємство здійснює свою діяльність та публічно висвітлює її у спосіб (наприклад, на своєму офіційному вебсайті), який дає змогу громадськості здійснювати моніторинг його діяльності, дізнаватися про виконувані підприємством функції і послуги, що надаються, умови та строки їх надання, мережу, контрагентів, укладені угоди, тарифи на послуги, умови оплати, зобов’язання, систему для відстеження проходження МЕВ протягом усього часу його переміщення від відправника до одержувача, результати діяльності тощо).
Для визначення систематичних або серйозних порушень використовуються критерії, наведені у пункті 2 частини першої статті 14 глави 2 розділу І Кодексу;
3) для перевірки досвіду діяльності заявника в міжнародному ланцюгу постачання використовується інформація:
( Абзац перший підпункту 3 пункту 5 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 23 від 13.01.2023 )
щодо митних оформлень;
щодо наявних дозволів на провадження видів діяльності, передбачених статтею 404 глави 58 розділу XV Кодексу; ліцензії перевізника;
з офіційного вебсайту підприємства, яка свідчить про публічність його діяльності;
інша інформація, яка підтверджує досвід діяльності підприємства, надана за бажанням самим підприємством;
4) досвід практичної роботи за напрямом здійснення митних формальностей працівника, відповідального за митні питання, або інших працівників, які мають досвід практичної роботи за напрямом здійснення митних формальностей, підтверджується:
( Абзац перший підпункту 4 пункту 5 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 23 від 13.01.2023 )
витягом із трудової книжки особи; та/або
інформацією про особу у відповідних графах раніше оформлених цією особою митних деклараціях(за наявності); та/або
копією посадової інструкції, якою на таку особу покладено обов’язки із здійснення митних формальностей або контролю за їх виконанням; та/або
рекомендаціями з попереднього (попередніх) місця (місць) роботи, які підтверджують виконання обов’язків із здійснення митних формальностей або контролю за їх виконанням (за наявності).
Під час попереднього розгляду Заяви працівник, на якого покладено обов’язок із взаємодії з митницею та Держмитслужбою щодо визначення ЦСС (РСС) або внесення змін до Реєстру (далі - уповноважений працівник підприємства), надає уповноваженому структурному підрозділу митниці для перевірки документи (або завірені в установленому законодавством порядку їх копії), які підтверджують практичний досвід роботи працівників, зазначених в абзаці шостому графи 6 розділу ІІ Заяви;
5) у разі якщо заявник має діючу авторизацію (авторизації), для надання якої (яких) було підтверджено відповідність підприємства умовам, відповідно до Кодексу ідентичним тим, які зазначені у пункті 2 цього розділу, уповноважений структурний підрозділ митниці під час попереднього розгляду Заяви здійснює:
перевірку відомостей, зазначених у Заяві та поданих заявником документах, у тому числі дійсність зазначеної у Заяві авторизації;
заходи, передбачені абзацами дев’ятим та десятим підпункту 2 цього пункту;
6) за результатами попереднього розгляду Заяви у строки, передбачені цим Порядком, митниця приймає одне з таких рішень:
про початок проведення оцінки відповідності;
про відмову в розгляді Заяви у формі листа за підписом керівника митниці, в якому зазначаються підстави такої відмови, строк і порядок оскарження такого рішення.
Інформація про початок оцінки відповідності вноситься до систем, що забезпечують функціонування електронних інформаційних ресурсів митних органів.
У разі подання документів у паперовій формі лист про відмову в розгляді Заяви не пізніше ніж на наступний робочий день після дня його реєстрації надсилається на адресу електронної пошти заявника, зазначену у графі 7 розділу І Заяви;
7) митниця відмовляє у попередньому розгляді Заяви у разі, якщо:
підприємство не перебуває на обліку в митних органах згідно зі статтею 455 глави 65 розділу XVI Кодексу;
підприємство є нерезидентом;
Заява та документи подано до митниці, яка не має повноважень щодо їх розгляду;
подано не всі документи, необхідні для прийняття митницею рішення, та/або до таких документів внесено відомості не в повному обсязі;
Заяву складено не за встановленою формою або підписано особою, яка не має на це повноважень;
встановлено невідповідності заявника хоча б одній з умов, визначеній у пункті 2 цього розділу;
стосовно заявника введено процедуру санації до відкриття провадження у справі про банкрутство або щодо такого підприємства відкрито провадження у справі про банкрутство;
заявник перебуває у процесі припинення;
до заявника та/або до іноземного оператора в галузі прискореного перевезення міжнародних відправлень застосовано санкції відповідно до законів України та/або міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
6. Оцінка відповідності:
1) оцінка відповідності підприємства проводиться з обов’язковим оглядом території та приміщень, призначених для ЦСС (РСС).
Огляд території та приміщень, призначених для ЦСС (РСС), здійснює комісія у порядку та строки, передбачені статтею 343 глави 49 розділу XI Кодексу. За результатами огляду складається акт про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи, за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 28 травня 2012 року № 615, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 червня 2012 року за № 981/21293 (далі - Акт огляду);
2) до складу комісії для проведення огляду території та приміщень, призначених для розташування ЦСС (РСС), залучаються:
посадові особи уповноваженого структурного підрозділу митниці, одна з яких є головою комісії;
посадові особи митниці, до функціональних обов’язків яких належить контроль за використанням технічних засобів митного контролю, відеоконтролю та забезпечення функціонування інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем у митниці;
( Абзац третій підпункту 2 пункту 6 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 422 від 02.09.2024 )
посадова особа митниці, відповідальна за забезпечення охорони праці;
посадова особа митниці, до функціональних обов’язків якої належить контроль за доставкою товарів та місць доставки;
посадова особа ПМО, яка у разі прийняття рішення про визначення ЦСС (РСС) здійснюватиме митний контроль та митне оформлення товарів у МЕВ;
3) під час проведення огляду території та приміщень, призначених для ЦСС (РСС), члени комісії здійснюють:
перевірку забезпечення заявником вимог, визначених у розділі II цього Порядку;
перевірку відповідності території, приміщень, обладнання, технічних засобів та СВК відомостям у Заяві та у поданих заявником підтвердних документах;
перевірку забезпечення належних умов для здійснення посадовими особами ПМО своїх функціональних обов’язків;
фотографування території та приміщень ЦСС (РСС).
Під час проведення огляду території та приміщень, призначених для ЦСС (РСС), працівники підприємства, присутні при огляді, за власним бажанням можуть надавати копії додаткових документів, необхідні для підтвердження відомостей, зазначених у Заяві, та вимог, визначених у розділі II цього Порядку. Додаткові документи долучаються до Акта огляду;
4) за результатами оцінки відповідності у строки, передбачені цим Порядком, митниця оформлює висновок про можливість визначення ЦСС (РСС) за формою, наведеною у додатку 4 до цього Порядку (далі - висновок).
7. Висновок митниці про можливість визначення ЦСС (РСС) у строки, визначені цим Порядком, надсилається Держмитслужбі та заявнику.
Разом з висновком Держмитслужбі надсилаються скановані копії:
копій документів, отриманих від заявника під час попереднього розгляду Заяви та оцінки відповідності;
Акта огляду з фотографіями;
загального плану території, на якій розташовано приміщення, призначені для ЦСС (РСС), та плану (планів) приміщень ЦСС (РСС), затверджених заявником та керівником митниці;
подання про внесення даних до переліку місць доставки за формою, встановленою Наказом про місця доставки.
У разі подання Заяви у паперовій формі до висновку долучаються також скановані копії самої Заяви та документів, наданих разом із Заявою.
8. Висновок митниці про неможливість визначення ЦСС (РСС) надсилається виключно заявнику з використанням електронних інформаційних ресурсів митних органів.
Якщо подання Заяви та документів відбувалось в паперовій формі, завірена в установленому законодавством копія висновку не пізніше ніж на наступний робочий день після дня його реєстрації надсилається на адресу електронної пошти заявника, зазначену у графі 7 розділу І Заяви.
9. Держмитслужба у строк, що не перевищує 10 робочих днів з дня реєстрації висновку, здійснює розгляд висновку, Заяви та документів, розміщених на інформаційних ресурсах митних органів та/або переданих митницею до Держмитслужби для розгляду у встановленому законодавством порядку.
У разі якщо підприємство має діючу авторизацію (авторизації), строк розгляду висновку не має перевищувати 5 робочих днів з дня реєстрації висновку в Держмитслужбі.
10. Якщо відомості, зазначені у наданих Держмитслужбі документах, свідчать про відповідність заявника, фактичного стану територій і приміщень, передбачених для ЦСС (РСС), обладнання і технічних засобів, а також організації виконання митних формальностей щодо вантажів експрес-перевізника і товарів у МЕВ вимогам Кодексу, цього Порядку та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок та умови здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у МЕВ, Держмитслужба видає наказ про визначення ЦСС (РСС) та включення її до Реєстру ЦСС, РСС (далі - Реєстр).
Інформацію про визначення ЦСС (РСС) Держмитслужба вносить до Реєстру протягом одного робочого дня, що слідує за днем видання відповідного наказу Держмитслужби, з одночасним включенням території ЦСС (РСС) до Переліку місць доставки, ведення якого передбачено Наказом про місця доставки.

................
Перейти до повного тексту