- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
НАКАЗ
07.12.2023 № 284/23
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
08 грудня 2023 року
за № 2146/41202
Про затвердження Порядку відбору декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, для проведення повної перевірки та черговості такої перевірки на підставі оцінки ризиків
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства
з питань запобігання корупції
№ 191/24 від 10.07.2024 )
Відповідно до пункту 5 частини першої
статті 12, частини першої
статті 51-3 Закону України "Про запобігання корупції" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок відбору декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, для проведення повної перевірки та черговості такої перевірки на підставі оцінки ризиків, що додається.
2. Управлінню проведення повних перевірок подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Національного агентства з питань запобігання корупції Артема СИТНИКА.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Міністра цифрової трансформації України | О. Вискуб |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного агентства
з питань запобігання корупції
07 грудня 2023 року № 284/23
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
08 грудня 2023 року
за № 2146/41202
ПОРЯДОК
відбору декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, для проведення повної перевірки та черговості такої перевірки на підставі оцінки ризиків
1. Цей Порядок визначає процедуру відбору декларацій для проведення повної перевірки уповноваженою особою Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) та черговість такої перевірки на підставі оцінки ризиків.
Звітний рік (роки), за який (які) здійснюється відбір декларацій для проведення повної перевірки, визначається (визначаються) наказом Національного агентства.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
безпосередній керівник - найближчий керівник, якому прямо підпорядкований керівник самостійного структурного підрозділу;
декларація - декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а у разі подання виправленої декларації - остання виправлена декларація, крім декларації, що подана відповідно до частини третьої
статті 45 Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон);
заступник Голови Національного агентства - заступник Голови Національного агентства, до функціональних обов’язків якого належать питання здійснення заходів фінансового контролю;
об’єкт декларування - об’єкт, відомості про який зазначені або повинні бути зазначені в декларації відповідно до
статті 46 Закону;
показник рейтингу ризику декларації - числовий показник ступеня виявлених невідповідностей (ризиків) у декларації, який складається із суми вагових коефіцієнтів невідповідностей (ризиків), розрахований програмними засобами Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр), за результатами проведеного логічного та арифметичного контролю;
самостійний структурний підрозділ - самостійний структурний підрозділ апарату Національного агентства, що здійснює функції проведення заходів фінансового контролю.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі.
3. Для проведення повної перевірки відбираються декларації у порядку черговості на підставі оцінки ризиків:
1) декларація службової особи, яка займає (займала) відповідальне та особливо відповідальне становище, суб’єкта декларування, який займає (займав) посаду, пов’язану з високим рівнем корупційних ризиків, перелік яких затверджується Національним агентством;
2) у декларації, поданій іншим суб’єктом декларування, виявлено невідповідності (ризики) за результатами логічного та арифметичного контролю;
3) отримано інформацію від фізичних та юридичних осіб, із медіа та інших джерел про можливе відображення у декларації недостовірних відомостей (далі - інформація), у тому числі у декларації, щодо якої наявна довідка про результати проведення автоматизованої перевірки декларації.
4. Розгляд інформації, зазначеної у підпункті 3 пункту 3 цього Порядку, здійснюється відповідно до вимог законодавства. Попереднє вивчення інформації здійснює працівник Національного агентства у строки, визначені законодавством.
Якщо в результаті попереднього вивчення інформації встановлено, що інформація містить фактичні дані, що можуть бути перевірені, керівник самостійного структурного підрозділу складає обґрунтовану доповідну записку на ім’я безпосереднього керівника про наявність підстав для проведення повної перевірки декларації. Безпосередній керівник розглядає обґрунтовану доповідну записку і за наявності підстав для проведення повної перевірки спрямовує її до виконання реєстратору автоматизованої системи розподілу обов’язків з проведення перевірок та контролю між уповноваженими особами Національного агентства (далі - АСР), який реєструє відповідну інформацію в АСР з урахуванням вимог пунктів 8-10 цього Порядку.
Якщо інформація стосується декларації, стосовно якої проведено повну перевірку, та ця інформація може бути перевірена і раніше не перевірялася або перевірка якої не була завершена, керівник самостійного структурного підрозділу складає обґрунтовану доповідну записку на ім’я безпосереднього керівника про наявність підстав для проведення повторної повної перевірки. Безпосередній керівник розглядає обґрунтовану доповідну записку і за наявності підстав для проведення повторної повної перевірки спрямовує її до виконання реєстратору АСР, який реєструє відповідну інформацію в АСР з урахуванням вимог пунктів 8-10 цього Порядку.
Якщо інформація стосується декларації, яка перевірялась раніше під час повної перевірки, і перевірка такої інформації була завершена та не містить нових відомостей, що можуть бути перевірені, така декларація для проведення повторної повної перевірки не відбирається.
Якщо з дати подання декларації минули встановлені законодавством строки давності притягнення до передбаченої законом відповідальності, а також у разі, якщо з дати припинення суб’єктом декларування повноважень з виконання функцій держави або місцевого самоврядування минуло три роки, декларація для проведення повної перевірки не відбирається.
5. Якщо під час проведення повної перевірки декларації, поданої суб’єктом декларування, виникне необхідність проведення повної перевірки іншої поданої ним декларації, незалежно від того, чи наявна довідка про результати проведення автоматизованої перевірки такої декларації, уповноважена особа Національного агентства, за погодженням з керівником самостійного структурного підрозділу, складає обґрунтовану доповідну записку на ім’я Голови Національного агентства або заступника Голови Національного агентства про наявність підстав для проведення повної перевірки іншої поданої суб’єктом декларування декларації. Голова Національного агентства або заступник Голови Національного агентства розглядає обґрунтовану доповідну записку і за наявності підстав для проведення повної перевірки іншої поданої суб’єктом декларування декларації спрямовує її до виконання реєстратору АСР, який реєструє відповідну інформацію в АСР з урахуванням вимог пунктів 8-10 цього Порядку.
................Перейти до повного тексту