1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕЛЕКТРОННИХ КОМУНІКАЦІЙ, РАДІОЧАСТОТНОГО СПЕКТРА ТА НАДАННЯ ПОСЛУГ ПОШТОВОГО ЗВ’ЯЗКУ
ПОСТАНОВА
20.09.2023 № 358
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 жовтня 2023 р.
за № 1830/40886
Про затвердження Порядку здійснення моніторингу якості електронних комунікаційних послуг
Відповідно до частини шостої статті 111 Закону України "Про електронні комунікації", пункту 5 частини третьої, підпункту "ґ" пункту 1 та підпункту "б" пункту 13 частини четвертої статті 4 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку", Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок здійснення моніторингу якості електронних комунікаційних послуг, що додається.
2. Департаменту державного нагляду в установленому законодавством порядку подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.

Голова

О. Животовський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сферах
електронних комунікацій,
радіочастотного спектра
та надання послуг
поштового зв’язку
20 вересня 2023 року № 358
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 жовтня 2023 р.
за № 1830/40886
ПОРЯДОК
здійснення моніторингу якості електронних комунікаційних послуг
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає організаційно-технічні заходи, які здійснюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, та державним підприємством "Український державний центр радіочастот" (далі - УДЦР) з метою моніторингу якості електронних комунікаційних послуг.
2. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
випробування якості електронних комунікаційних послуг (випробування) - виконання сукупності операцій і правил вимірювання та/або тестування та визначення значень передбачених законодавством параметрів якості електронних комунікаційних послуг та розрахунок показників якості електронних комунікаційних послуг;
драйв-тест - збирання та накопичення даних вимірювання та/або тестування шляхом використання мобільних та/або переносних випробувальних комплексів під час руху;
краудсорсинг - збирання та узагальнення результатів тестувань за певний період, отриманих шляхом самостійного застосування споживачами послуг наданого регуляторним органом інструменту та, за необхідності, програмних додатків на кінцевому (термінальному) обладнанні, які дозволяють проводити випробування окремих показників якості електронних комунікаційних послуг;
параметр якості електронних комунікаційних послуг - кількісна характеристика електронної комунікаційної послуги, отримана в результаті вимірювання та/або тестування, або як дані регуляторної звітності (далі - параметр ЯЕКП);
показник якості електронних комунікаційних послуг - кількісна характеристика електронної комунікаційної послуги, яка отримана шляхом розрахунку за параметрами якості (далі - показник ЯЕКП);
тестування - збирання значень параметрів якості електронних комунікаційних послуг шляхом здійснення періодичних викликів та/або сеансів передачі голосу або даних та доступу до мережі Інтернет.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про електронні комунікації".
II. Завдання та об’єкти моніторингу якості електронних комунікаційних послуг
1. Завданнями моніторингу якості електронних комунікаційних послуг (далі - моніторинг якості) є збирання, вимірювання та/або тестування, оброблення значень параметрів ЯЕКП та розрахунок, аналіз, збереження показників ЯЕКП за визначений період здійснення моніторингу якості для забезпечення НКЕК інформацією про стан якості електронних комунікаційних послуг, а також інформування користувачів електронних комунікаційних послуг (далі - користувач послуг) про наявний рівень якості електронних комунікаційних послуг з метою забезпечення захисту прав кінцевих користувачів послуг на отримання електронних комунікаційних послуг належної якості та надання їм можливості робити усвідомлений вибір.
Методики вимірювання та або тестування параметрів якості, розрахунку показників ЯЕКП, їх оцінки та порівняння визначає НКЕК відповідно до національних і міжнародних стандартів та рекомендацій.
2. Об’єктами моніторингу є території, на яких надаються електронні комунікаційні послуги.
Об’єкти моніторингу визначаються з урахуванням забезпечення вимог достовірності даних, що підлягають оцінці. До об’єктів моніторингу якості можуть належати населені пункти, дороги державного та міжнародного значення, інші об’єкти за умови виконання вимог щодо забезпечення необхідного рівня довіри, визначеного у відповідній методиці. Оприлюднення оцінки даних по об’єктах, на яких не виконуються вимоги щодо достовірності та точності, не допускається.
Для мобільного зв’язку до об’єктів моніторингу якості можуть належати населені пункти, автомобільні та залізничні шляхи України:
міста з чисельністю населення від 500 000 осіб;
міста (або в їх сукупності) з чисельністю населення від 100 000 до 500 000 осіб;
міські та сільські населені пункти (або в їх сукупності) з чисельністю населення від 10 000 до 100 000 осіб;
міські та сільські населені пункти (або в їх сукупності) з чисельністю населення від 2 000 до 10 000 осіб;
міські та сільські населені пункти (або в їх сукупності) з чисельністю населення до 2 000 осіб;
автомобільні дороги: міжнародні, національні, регіональні (окремо або в їх сукупності);
шляхи сполучення залізничного транспорту загального користування (окремо або в їх сукупності).
III. Організація та планування моніторингу якості
1. Моніторинг якості здійснюється НКЕК та/або на її замовлення УДЦР. УДЦР здійснює моніторинг якості згідно з укладеним з НКЕК договором на підставі переговорної процедури, як у єдиного виконавця, якщо інше не визначено законом.
2. Планування моніторингу якості здійснюється НКЕК з урахуванням забезпечення ефективного використання ресурсів НКЕК та УДЦР для виконання завдань і функцій НКЕК щодо здійснення моніторингу якості.
3. Планування проведення моніторингу якості здійснюється на календарний рік.
4. Планування проведення моніторингу якості здійснюється з урахуванням аналізу:
поданої постачальниками електронних комунікаційних мереж та послуг, користувачами радіочастотного спектра регуляторної звітності;
інформації про якість електронних комунікаційних послуг, що оприлюднена постачальниками електронних комунікаційних послуг;
звернень кінцевих користувачів електронних комунікаційних послуг до НКЕК;
результатів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про електронні комунікації та радіочастотний спектр;
результатів проведеного моніторингу якості у попередньому періоді;
державної політики у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра.
5. Проведення моніторингу якості здійснюється відповідно до Плану здійснення моніторингу якості електронних комунікаційних послуг (далі - План моніторингу якості) та планових завдань на проведення моніторингу якості електронних комунікаційних послуг (далі - планове завдання), складених на його підставі.
План моніторингу якості затверджується рішенням НКЕК до 10 грудня року, що передує планованому.
У Плані моніторингу якості зазначаються мета, періоди проведення, основні завдання та особливості здійснення моніторингу якості, а також об’єкти моніторингу якості на рік.
У затверджений План моніторингу якості рішенням НКЕК можуть вноситися зміни у випадках наявності обґрунтованої потреби у здійсненні моніторингу якості, яку неможливо було передбачити, та/або з метою забезпечення ефективного перерозподілу ресурсів НКЕК та УДЦР.
План моніторингу якості та зміни до нього оприлюднюються на офіційному вебсайті НКЕК.
6. Планове завдання складається НКЕК на місяць або квартал та надається УДЦР.
IV. Проведення випробувань при здійсненні моніторингу якості
1. Для здійснення моніторингу якості НКЕК створюється Система моніторингу якості електронних комунікаційних послуг (додаток).
2. Моніторинг якості здійснюється з дотриманням рівних умов його проведення для постачальників послуг, на мережах яких він проводиться.
3. Під час моніторингу якості здійснюється:
1) випробування якості електронних комунікаційних послуг, що надаються з використанням:
мереж мобільного зв’язку;
мереж фіксованого зв’язку для доступу до мережі Інтернет;
2) збирання, оброблення, аналіз, збереження даних звітності, наданої постачальниками електронних комунікаційних послуг до НКЕК щодо значень параметрів ЯЕКП та показників ЯЕКП, та інформації про якість електронних комунікаційних послуг, що ними оприлюднена.
4. Для здійснення моніторингу якості уповноважені посадові особи НКЕК та працівники УДЦР мають право:
безоплатно отримувати інформацію, визначену у підпункті 4 пункту 8 цього розділу;
проводити випробування;
здійснювати збирання, оброблення, аналіз, збереження даних щодо значень параметрів ЯЕКП та показників ЯЕКП.
5. Під час здійснення моніторингу якості уповноважені посадові особи НКЕК та працівники УДЦР зобов’язані:
здійснювати моніторинг якості об’єктивно, неупереджено та відповідно до повноважень, передбачених законодавством;
не здійснювати втручання та перешкоджання господарській діяльності постачальників електронних комунікаційних послуг;
не порушувати стабільності роботи електронних комунікаційних мереж;
не розголошувати інформацію з обмеженим доступом, яка стала відомою під час моніторингу якості та не здійснювати її поширення без отримання згоди постачальника електронних комунікаційних послуг, за виключенням випадків, передбачених законом;
розглядати письмові пояснення, зауваження та заперечення щодо результатів моніторингу якості до оприлюднення цих результатів.
6. Постачальники електронних комунікаційних послуг, на мережах яких здійснюється моніторинг якості (далі - Постачальники), мають право:
надавати НКЕК письмові пояснення, зауваження та заперечення щодо результатів моніторингу якості до оприлюднення цих результатів;
оскаржувати результати моніторингу якості в установленому законодавством порядку;
за запитом отримувати від НКЕК інформацію про результати випробувань, які були зібрані на територіях, на яких спостерігаються погіршені показники результатів моніторингу.

................
Перейти до повного тексту