- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЗАХИСТУ ДОВКІЛЛЯ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
19.05.2023 № 340
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 липня 2023 р.
за № 1171/40227
Про затвердження Мінімальних вимог до програм для навчання фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт, визначених частиною першою статті 10 Закону України "Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами"
1. Затвердити Мінімальні вимоги до програм для навчання фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт, визначених частиною першою статті 10 Закону України "Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами", що додаються.
2. Департаменту запобігання промисловому забрудненню та кліматичної політики (Юлія МОРОЗОВА) в установленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Вікторію КИРЕЄВУ.
ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Міністра цифрової трансформації України Міністр освіти і науки України | О. Вискуб О. Лісовий |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
захисту довкілля
та природних ресурсів України
19 травня 2023 року № 340
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 липня 2023 р.
за № 1171/40227
МІНІМАЛЬНІ ВИМОГИ
до програм для навчання фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт, визначених частиною першою статті 10 Закону України "Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами"
І. Загальні положення
1. Ці Мінімальні вимоги визначають зміст і структуру програм, за якими проводиться навчання та оцінювання знань і навичок фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт, визначених частиною першою
статті 10 Закону України "Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами" (далі - Закон).
2. У цих Мінімальних вимогах терміни вживаються у значеннях, наведених у
Законі,
Законі України "Про освіту".
3. Ці Мінімальні вимоги можуть використовуватися закладами вищої освіти, закладами післядипломної освіти та іншими закладами освіти, а також суб’єктами господарювання - операторами контрольованих речовин, які надають освітні послуги відповідно до ліцензії на провадження освітньої діяльності.
4. Мінімальні вимоги враховуються під час розроблення освітніх програм для навчання осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт, визначених частиною першою
статті 10 Закону, а саме:
1) встановлення, обслуговування, технічного обслуговування, поточного ремонту, ремонтно-відновлювальних робіт або зняття з експлуатації такого обладнання:
холодильного обладнання;
обладнання кондиціонування повітря;
теплових насосів;
протипожежного обладнання;
холодильних установок автомобілів-рефрижераторів і причепів-рефрижераторів;
електричної комутаційної апаратури (високовольтних розподільних пристроїв);
2) перевірки герметичності, наявності витоків із обладнання та систем, зазначених у підпункті 1 цього пункту, крім:
обладнання, що містить озоноруйнівні речовини в кількості менш як 3 кілограми або фторовані парникові гази в кількості менш як 5 тонн в еквіваленті СО2;
електричної комутаційної апаратури, що містить менш як 6 кілограмів фторованих парникових газів;
3) рекуперації контрольованих речовин з такого устаткування:
холодильних контурів холодильного, теплонасосного обладнання та обладнання для кондиціювання повітря;
холодильних контурів холодильних установок автомобілів-рефрижераторів і причепів-рефрижераторів;
обладнання для кондиціонування повітря дорожніх транспортних засобів;
стаціонарного обладнання, що містить розчинники на основі контрольованих речовин;
стаціонарного протипожежного обладнання;
стаціонарної електричної комутаційної апаратури (високовольтних розподільних пристроїв);
4) знешкодження контрольованих речовин.
5. Програми для навчання фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт, визначених частиною першою
статті 10 Закону (далі - програми), за обсягом поділяються на довгострокові та короткострокові програми.
6. Програми розробляються та затверджуються відповідними суб’єктами освітньої діяльності з урахуванням вимог законодавства, у тому числі у сфері регулювання озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів, та підлягають акредитації відповідно до
Закону України "Про освіту".
II. Вимоги до змісту програм
1. Зміст програм має:
базуватися на принципах інноваційності, прогностичності, випереджувального характеру, індивідуалізації та диференціації підходів до підвищення кваліфікації, збалансованості теоретичних і практичних компонентів, недискримінації та рівності, стандартах прав людини;
враховувати завдання, функції та обов’язки фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт, визначених у пункті 4 розділу І цих Мінімальних вимог;
забезпечувати професійний розвиток здобувачів освіти;
передбачати практичну спрямованість;
включати сучасні підходи до освіти, методи їх навчання.
2. Навчання фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт, визначених частиною першою
статті 10 Закону, проводиться за програмами, що передбачають набуття таких професійних знань та навичок, як:
1) знання нормативно-правових актів і технічних стандартів провадження діяльності з контрольованими речовинами та товарами, що їх містять;
2) безпечне поводження з обладнанням типу та розміру, що охоплюються кваліфікаційним документом (сертифікатом);
3) вжиття заходів щодо запобігання витокам і викидам, усунення наслідків витоків та викидів контрольованих речовин;
4) рекуперація, регенерація, рециклінг та знешкодження контрольованих речовин;
5) знання технологій заміни або скорочення використання контрольованих речовин, а також безпечне поводження з ними.
3. Теоретичний та практичний компоненти навчання та перевірки знань повинні забезпечити набуття знань, умінь та навичок з питань, мінімальні переліки яких наведені у додатках 1-5 до цих Мінімальних вимог для відповідних видів робіт з контрольованими речовинами.
Програми навчання фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт із:
встановлення, обслуговування, технічного обслуговування, поточного ремонту, ремонтно-відновлювальних робіт, рекуперації контрольованих речовин, перевірки наявності витоків або зняття з експлуатації холодильного, кондиціонувального та теплонасосного обладнання, автомобілей-рефрижераторів та причепів-рефрижераторів - повинні охоплювати питання, перелік яких наведений у додатку 1 до цих Мінімальних вимог;
встановлення, обслуговування, технічного обслуговування, рекуперації контрольованих речовин, перевірки наявності витоків стаціонарного протипожежного обладнання - повинні охоплювати питання, перелік яких наведений у додатку 2 до цих Мінімальних вимог;
встановлення, обслуговування, технічного обслуговування, рекуперації контрольованих речовин, перевірки наявності витоків або зняття з експлуатації високовольтних розподільних пристроїв - повинні охоплювати питання, перелік яких наведений у додатку 3 до цих Мінімальних вимог;
рекуперації контрольованих речовин з стаціонарного обладнання, що містить розчинники на основі контрольованих речовин - повинні охоплювати питання, перелік яких наведений у додатку 4 до цих Мінімальних вимог;
знешкодження контрольованих речовин - повинні охоплювати питання, перелік яких наведений у додатку 5 до цих Мінімальних вимог.
4. Суб’єкти освітньої діяльності забезпечують доступ усіх фізичних осіб - здобувачів освіти та фізичних осіб, які отримали кваліфікаційний документ (сертифікат) для виконання робіт, визначених частиною першою
статті 10 Закону, до інформації про технології заміни або скорочення обсягів використання контрольованих речовин та безпечного поводження з ними, а також нормативних документів, у яких наведені вимоги до роботи з обладнанням, яке містить альтернативні контрольованим речовинам холодоагенти.
III. Вимоги до структури програми
1. Програма повинна містити:
титульний аркуш програми;
профіль програми;
структуру програми;
зміст програми;
оцінювання результатів навчання;
перелік літератури, інформаційних ресурсів, обов’язкових для опрацювання.
2. У профілі програм зазначаються:
загальна інформація про програму - назва програми, рік затвердження програми та порядковий номер програми, відомості про акредитацію, форма здобуття освіти відповідно до частини першої
статті 9 Закону України "Про освіту", цільова група, обсяг програми в кредитах ЄКТС, тривалість програми та організація навчання (орієнтовно: кількість днів і періодичність проведення аудиторних занять, кількість днів та період проведення дистанційних занять), кількість днів і періодичність проведення практичних занять, напрям(и) підвищення кваліфікації, який (які) охоплює програма, перелік професійних компетентностей (назва професійної компетентності), на підвищення рівня яких спрямовано програму, укладачі програми (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), вчене звання, науковий ступінь (у разі наявності), посада, адреса електронної пошти);
загальна мета програми (очікуваний результат засвоєння здобувачами освіти навчального матеріалу програми, що виявляється в удосконаленні їхньої професійної компетентності та забезпеченні здатності виконувати визначений вид робіт);
очікувані результати навчання (знання, уміння та навички, які мають демонструвати здобувачі освіти за результатами навчання);
викладання, методи навчання, форми проведення навчальних занять (лекція, семінар, тренінг, практична робота, тематична дискусія, відеоконференція, вебінар, групове вирішення завдань, розв’язання ситуаційного завдання тощо);
ресурсне забезпечення дистанційного навчання (назви вебплатформи, вебсайту, електронної системи навчання, через які здійснюватиметься навчання, назва дистанційного курсу (модуля), посилання (вебадреса));
ресурсне забезпечення практичних занять (перелік необхідного демонстраційного обладнання та обладнання для сервісного обслуговування холодильної техніки, рекуперації та рециклінга контрольованих речовин тощо);
оцінювання і форми поточного, підсумкового контролю (передбачають визначення критеріїв оцінювання та їх питому вагу у підсумковій оцінці результатів навчання, форму та періодичність поточного контролю, порядок проведення підсумкового контролю з урахуванням вимог пункту 6 цього розділу).
3. Структура програми залежно від її тривалості та інтенсивності містить:
загальну кількість годин/кредитів ЄКТС, їх розподіл на аудиторні, дистанційні, практичні заняття, самостійну роботу;
назви модулів та тем, включених до програми;
підсумковий контроль результатів навчання.
4. Розрахунок кількості годин у межах довгострокових та короткострокових програм здійснюється з урахуванням кількості годин, необхідних для:
проведення аудиторних та/або дистанційних занять (за наявності);
самостійної роботи здобувачів освіти;
практичних занять;
здійснення заходів поточного та підсумкового контролю.
5. Під час визначення обсягу та тривалості програм слід враховувати, що:
одна академічна година становить 40 хвилин, дві академічні години утворюють пару академічних годин, які без перерви становлять 1 годину 20 хвилин;
тривалість аудиторної і самостійної роботи здобувача освіти не має перевищувати 10 академічних годин на день;
обсяг максимального навантаження здобувача освіти на один тиждень становить 54 години аудиторних занять і самостійної роботи;
на проведення лекцій має передбачатися не більше ніж 60 відсотків загального обсягу навчального часу на проведення аудиторних занять;
частка практичного компонента у межах загального обсягу навчального часу має становити не менше ніж 30 відсотків.
6. Оцінювання результатів навчання за програмою здійснюється шляхом поточного контролю у формі та за періодичністю, визначеними програмою. Підсумковий контроль здійснюється у формі іспиту, що приймається екзаменаційною комісією у порядку, визначеному програмою. За результатами успішного складання іспиту видається документ, що підтверджує результати навчання та рівень компетентності здобувача освіти.
Підсумковий іспит складається з теоретичного і практичного тесту, і має забезпечити перевірку рівня засвоєння здобувачами освіти знань, умінь та навичок з питань мінімальні переліки яких наведені у додатках 1-5 до цих Мінімальних вимог для відповідних видів робіт з контрольованими речовинами.
У програмі визначаються вимоги до виконання завдань у межах окремого контрольного заходу.
7. Програми мають передбачати обов’язкове опрацювання здобувачами освіти літератури, інформаційних ресурсів (матеріалів), список яких формують укладачі програми з урахуванням вимог до бібліографічного опису, визначених Національним стандартом України ДСТУ 8302:2015 "Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання".
Заступник директора Департаменту запобігання промисловому забрудненню та кліматичної політики | Ю. Морозова |
Додаток 1
до Мінімальних вимог до програм
для навчання фізичних осіб,
які претендують на отримання
кваліфікаційного документа (сертифіката)
для виконання робіт, визначених
частиною першою статті 10
Закону України "Про регулювання
господарської діяльності
з озоноруйнівними речовинами
та фторованими парниковими газами"
(абзац третій пункту 3 розділу II)
ПЕРЕЛІК
питань, що мають охоплювати програми навчання фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт із встановлення, обслуговування, технічного обслуговування, поточного ремонту, ремонтно-відновлювальних робіт, рекуперації контрольованих речовин, перевірки наявності витоків або зняття з експлуатації холодильного, кондиціонувального та теплонасосного обладнання, автомобілей-рефрижераторів та причепів-рефрижераторів
№ з/п | Знання, уміння та навички | Компонент навчання |
1 | 2 | 3 |
1 | Основи термодинаміки |
1.1 | Знання основних стандартних одиниць вимірювання температури, тиску, маси, густини, енергії | Теоретичний |
1.2 | Розуміння основ теорії холодильних систем: основи термодинаміки (ключові терміни, параметри та процеси, такі як перегрівання, сторона високого тиску, теплота стиснення, ентальпія, охолоджувальна здатність, сторона низького тиску, переохолодження), властивості та термодинамічні перетворення холодоагентів, включаючи ідентифікацію зеотропних сумішей, а також рідини і пари | Теоретичний |
1.3 | Використання відповідних таблиць та діаграм та інтерпретація їх у контексті непрямої перевірки витоків (включаючи перевірку належної роботи системи): логарифм графіка p/h, таблиці насичення холодоагентом, графік одноступінчастої компресорної холодильної системи | Теоретичний |
1.4 | Опис функції основних компонентів системи (компресор, випарник, конденсатор, термостатичні клапани) та термодинамічні зміни холодоагенту | Теоретичний |
1.5 | Знання роботи основних компонентів, що використовуються в холодильній системі, а також їх ролі і значення для виявлення та запобігання витокам холодоагенту: (1) клапани (кульові клапани, діафрагми, запобіжні клапани), (2) регулятори температури та тиску, (3) оглядові скельця та індикатори вологості, (4) засоби контролю розморожування, (5) захисні пристрої системи, (6) засоби вимірювальної техніки, зокрема термометр колектора, (7) системи контролю рівня оливи, (8) резервуари з холодоагентом, (9) сепаратори рідини та оливи | Теоретичний |
1.6 | Знання особливостей поведінки, фізичних параметрів, рішень, систем, варіацій альтернативних холодоагентів у холодильному циклі та його компонентах | Теоретичний |
2 | Вплив холодоагентів на навколишнє природне середовище та відповідні екологічні норми |
2.1 | Базові знання законодавства у сфері зміни клімату, озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів, міжнародних договорів України у цих сферах | Теоретичний |
2.2 | Базові знання щодо концепції озоноруйнівного потенціалу та потенціалу глобального потепління, використання контрольованих та інших речовин в якості холодоагентів, впливу викидів контрольованих речовин на клімат (значення їх величин ) та відповідних положень Закону України "Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами" | Теоретичний |
3 | Перевірка обладнання перед введенням в експлуатацію, після тривалого періоду невикористання, після технічного обслуговування або ремонту, або під час експлуатації |
3.1 | Проведення випробування тиском, щоб перевірити міцність системи | Практичний |
3.2 | Проведення випробування тиском, щоб перевірити герметичність системи | Практичний |
3.3 | Використання вакуумного насоса | Практичний |
3.4 | Видалення вологи та повітря, використовуючи стандартну практику | Практичний |
3.5 | Внесення даних до документації (картки) приладу та заповнення звіту про одне або декілька випробувань та перевірок, проведених під час обстеження | Теоретичний |
4 | Перевірка наявності витоків |
4.1 | Знання потенційних точок витоку холодильного, кондиціонувального та нагрівального насосного обладнання | Теоретичний |
4.2 | Перевірка інвентаризації обладнання перед перевіркою наявності витоків та визначення інформації щодо будь-яких повторюваних проблем або сфер, на які слід звернути особливу увагу | Теоретичний |
4.3 | Виконання візуальної та ручної перевірки всієї системи | Практичний |
4.4 | Проведення перевірки наявності витоків системи непрямим методом | Практичний |
4.5 | Використання портативних засобів вимірювальної техніки, таких як набори манометрів, термометрів та мультиметрів, для вимірювання вольт/ампер/ом у контексті непрямих методів перевірки герметичності та інтерпретація виміряних параметрів | Практичний |
4.6 | Проведення перевірки наявності витоків системи одним із прямих методів | Практичний |
4.7 | Виконання перевірки наявності витоків системи одним із прямих методів, які не тягнуть за собою відкриття холодильного контуру | Практичний |
4.8 | Використання відповідного електронного пристрою для виявлення витоку | Практичний |
4.9 | Заповнення даних в матеріалах інвентаризації обладнання | Теоретичний |
5 | Екологічно безпечне поводження з системою та холодоагентом під час встановлення, обслуговування, технічного обслуговування або рекуперації |
5.1 | Підключення та від’єднання датчиків та ліній з мінімальними викидами | Практичний |
5.2 | Спорожнення і наповнення балонів з холодоагентом як у рідкому, так і в пароподібному стані | Практичний |
5.3 | Використання рекупераційного обладнання для рекуперації холодоагенту, під’єднання та від’єднання обладнання для рекуперації з мінімальними викидами | Практичний |
5.4 | Зливання забрудненої контрольованою речовиною оливи з системи | Практичний |
5.5 | Визначення фази холодоагенту (рідина, пара) і стан (неохолоджений, насичений або перегрітий) перед заправкою, щоб забезпечити правильний метод та об’єм зарядки. Заправка системи холодоагентом (як у рідкій, так і в пароподібній фазі) без втрати холодоагенту | Практичний |
5.6 | Обрання правильного засобу вимірювальної техніки і використання його для зважування холодоагенту | Практичний |
5.7 | Заповнення матеріалів інвентаризації обладнання із зазначенням всієї відповідної інформації щодо доданого або рекуперованого холодоагенту | Теоретичний |
5.8 | Знання вимог та процедур поводження, повторного використання, регенерації, зберігання та транспортування забрудненого холодоагенту та оливи | Теоретичний |
6 | Компоненти: монтаж, введення в експлуатацію та обслуговування поршневих, гвинтових і спіральних компресорів, одно- та двоступеневих |
6.1 | Пояснення основ функціонування компресора (включаючи систему контролю пропускної здатності та змащування), а також пов’язані з цим ризики витоків або викидів | Теоретичний |
6.2 | Встановлення компресора належним чином, включаючи контрольне та захисне обладнання, щоб після введення системи в експлуатацію не було витоків або значних викидів | Практичний |
6.3 | Налаштування перемикачів безпеки та управління | Практичний |
6.4 | Налаштування всмоктувального і нагнітального клапанів | Практичний |
6.5 | Перевірка циркуляції оливи та її повернення | Практичний |
6.6 | Запуск і зупинка компресора та перевірка умов роботи компресора, включаючи вимірювання важливих параметрів під час його роботи | Практичний |
6.7 | Підготовка звіту про стан компресора із зазначенням проблем у його роботі, які можуть призвести до пошкодження системи та, в кінцевому підсумку, призвести до витоку холодоагенту або витоку у разі невжиття превентивних заходів | Теоретичний |
7 | Компоненти: монтаж, введення в експлуатацію та технічне обслуговування конденсаторів повітряного та водяного охолодження |
7.1 | Пояснення основ функціонування конденсатора та пов’язаних з ним ризиків витоків | Теоретичний |
7.2 | Налаштування регулятора тиску нагнітання конденсатора | Практичний |
7.3 | Встановлення конденсатора/зовнішнього блоку, включаючи контрольне та захисне обладнання, із запобіганням витокам або значним викидам під час введення системи в експлуатацію | Практичний |
7.4 | Регулювання перемикачів безпеки та управління | Практичний |
7.5 | Перевірка нагнітального і рідинного трубопроводу | Практичний |
7.6 | Видалення неконденсованих газів з конденсатора за допомогою пристрою для продувки холодоагентом | Практичний |
7.7 | Запуск і зупинка конденсатора та перевірка належних умов експлуатації, в тому числі шляхом проведення вимірювань під час роботи | Практичний |
7.8 | Перевірка поверхні конденсатора | Практичний |
7.9 | Підготовка звіту про стан конденсатора, який визначає будь-які проблеми у функціонуванні, які можуть пошкодити систему і в кінцевому підсумку призвести до витоків або викидів холодоагенту, зокрема у разі невжиття превентивних заходів | Теоретичний |
8 | Компоненти: монтаж, введення в експлуатацію та обслуговування випарників з повітряним і водяним охолодженням |
8.1 | Пояснення основ функціонування випарника (включаючи систему розморожування) та пов’язаного з ним ризику витоків | Теоретичний |
8.2 | Налаштування регулятора тиску випаровування випарника | Практичний |
8.3 | Монтаж випарника, включаючи контрольне та захисне обладнання, що запобігає витокам або викидам під час введення системи в експлуатацію | Практичний |
8.4 | Налаштування перемикачів безпеки та управління | Практичний |
8.5 | Перевірка рідинних та всмоктувальних трубопроводів, враховуючи їх правильне розташування | Практичний |
8.6 | Перевірка трубопроводу розморожування гарячим газом | Практичний |
8.7 | Налаштування клапана тиску випаровування | Практичний |
8.8 | Запуск і зупинка випарника та перевірка його належного функціонування, включаючи вимірювання основних параметрів під час його роботи | Практичний |
8.9 | Перевірка стану поверхні випарника | Практичний |
8.10 | Підготовка звіту про стан випарника, який визначає будь-які проблеми в функціонуванні, що можуть пошкодити систему і в результаті призвести до витоків або викидів холодоагенту, якщо не буде вжито превентивних заходів | Теоретичний |
9 | Компоненти: монтаж, введення в експлуатацію та обслуговування термостатичних розширювальних клапанів (TEV) та інших компонентів системи |
9.1 | Пояснення основ різних типів розширювальних регуляторів (термостатичних розширювальних клапанів, капілярних трубок) та ризиків, пов’язаних з витоком всередині них | Теоретичний |
9.2 | Встановлення клапанів в правильне положення | Практичний |
9.3 | Механічне/електронне налаштування термостатичних розширювальних клапанів | Практичний |
9.4 | Налаштування механічних та електронних термостатів | Практичний |
9.5 | Налаштування клапана, що регулюється тиском | Практичний |
9.6 | Налаштування механічних та електронних обмежувачів тиску | Практичний |
9.7 | Перевірка роботи оливовідділювача | Практичний |
9.8 | Перевірка стану фільтр-осушувача | Практичний |
9.9 | Підготовка звіту про стан компонентів системи, визначених у рядках 9.1-9.8 цієї таблиці із зазначенням проблем їх функціонування, які можуть призвести до пошкодження системи та/або призвести до витоків або викидів холодоагенту, якщо не вжити превентивних заходів | Теоретичний |
10 | Трубопроводи: створення герметичної системи трубопроводів в холодильній установці |
10.1 | Зварювання, паяння та/або паяння герметичних з’єднань на металевих трубках, трубах та компонентах, які можна використовувати в системах холодильного обладнання, кондиціонування повітря або теплових насосах | Практичний |
10.2 | Виготовлення/перевірка опор трубопроводів холодоагенту та окремих компонентів холодильної системи | Практичний |
11 | Інформація про відповідні технології для заміни або скорочення використання фторованих парникових газів та безпечного поводження з ними |
11.1 | Знання та безпечне поводження з відповідними альтернативними технологіями для заміни або зменшення використання контрольованих речовин | Теоретичний |
11.2 | Знання конструкції систем, спрямованих на зниження навантаження контрольованих речовин та підвищення енергоефективності | Теоретичний |
11.3 | Знання відповідних правил і стандартів безпеки щодо використання, зберігання та транспортування легкозаймистих або токсичних холодоагентів або холодоагентів, які потребують більш високого робочого тиску | Теоретичний |
11.4 | Розуміння індивідуальних переваг та недоліків, зокрема з точки зору енергоефективності, альтернативних холодоагентів залежно від цільового використання та кліматичних умов у різних регіонах | Теоретичний |
__________ Примітки: | 1. Програми навчання фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт із встановлення, обслуговування, технічного обслуговування холодильного, кондиціонувального та теплонасосного обладнання, автомобілей-рефрижераторів та причепів-рефрижераторів - повинні охоплювати питання, наведені у рядках 1.1-1.6, 2.1, 2.2, 3.1-3.5, 5.1-5.8, 6.1-6.7, 7.1-7.9, 8.1-8.10, 9.1-9.9, 11.1-11.4 таблиці цього додатка. 2. Програми навчання фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт з рекуперації контрольованих речовин з холодильного, кондиціонувального та теплонасосного обладнання, автомобілей-рефрижераторів та причепів-рефрижераторів - повинні охоплювати питання, наведені у рядках 1.1-1.6, 2.1, 2.2, 3.1-3.5, 5.1-5.8, 11.1-11.4 таблиці цього додатка. 3. Програми навчання фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт з перевірки наявності витоків контрольованих речовин холодильного, кондиціонувального та теплонасосного обладнання, автомобілей-рефрижераторів та причепів-рефрижераторів - повинні охоплювати питання, наведені у рядках 1.1-1.6, 2.1, 2.2, 3.1-3.5, 4.1-4.9, 11.1-11.4 таблиці цього додатка. 4. Програми навчання фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт з ремонту холодильного, кондиціонувального та теплонасосного обладнання, автомобілей-рефрижераторів та причепів-рефрижераторів - повинні охоплювати питання, наведені у рядках 1.1-1.6, 2.1, 2.2, 3.1-3.5, 5.1-5.8, 6.1-6.7, 7.1-7.9, 8.1-8.10, 9.1-9.9, 10.1, 10.2, 11.1-11.4 таблиці цього додатка. 5. Програми навчання фізичних осіб, які претендують на отримання кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт із зняття з експлуатації холодильного, кондиціонувального та теплонасосного обладнання, автомобілей-рефрижераторів та причепів-рефрижераторів - повинні охоплювати питання, наведені у рядках 1.1-1.6, 2.1, 2.2, 3.1-3.5, 11.1-11.4 таблиці цього додатка. |
................Перейти до повного тексту